Ετικέτες

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Γκάφα ολκής σε τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ του ITV



ΣΆΒΒΑΤΟ, 8 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2011

Γκάφα ολκής σε τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ του ITV


Είναι κοινός τόπος ότι τα σημερινά γραφικά των βιντεοπαιχνιδιών στις κονσόλες (και ειδικά) στους υπολογιστές προσεγγίζουν τον φωτορεαλισμό. Συχνά γραφικά βιντεοπαιχνιδιών χρησιμοποιούνται σε ντοκιμαντέρ για να προσδώσουν ατμόσφαιρα και αίσθηση κλίμακας• χαρακτηριστικό παράδειγμα το παιχνίδι στρατηγικής Rome της σειράς Total War που χρησιμοποιήθηκε παλαιότερα για να απεικονίσει ιστορικές μάχες με χιλιάδες στρατιώτες στην οθόνη από το History Channel.


Τι γίνεται όμως όταν σκηνές από real time μάχες ενός παιχνιδιού παρουσιάζονται ως... πραγματικά πλάνα από την κατάρριψη ενός ελικοπτέρου από τον IRA (Ιρλανδικός Δημοκρατικός Στρατός);! Ο λόγος για το βιντεοπαιχνίδι ΑRMA ΙΙ που αν μη τι άλλο εικαστικά προσεγγίζει την πραγματικότητα όσο ελάχιστα άλλα, και ένα ντοκουμέντο μαϊμού που είδε το φως της δημοσιότητας...

Στο βρετανικό κανάλι ITV έκαναν λοιπόν ακριβώς ότι δεν πρέπει να κάνουν όχι σε έναν σοβαρό τηλεοπτικό σταθμό, αλλά ούτε στις Τηλεκουκουβάουνες: σε ένα ντοκιμαντέρ που πραγματευόταν την υποστήριξη του Μουαμάρ Καντάφι στον IRA παρουσιάστηκαν υποτιθέμενα πλάνα ανδρών της οργάνωσης να καταρρίπτουν ένα ελικόπτερο με λιβυκό οπλισμό το... 1988. Μόνο που το “ντοκουμέντο” ή το “λαβράκι” από το “πραγματικό” βίντεο του IRA με τίτλο "IRA footage 1988" ήταν οφθαλμοφανές στους γνωρίζοντες ότι δεν ήταν τίποτε άλλο από φλουταρισμένα πλάνα του ARMA II(!). Το επίμαχο βίντεο είχε μοντάρει και αναρτήσει ένας χρήστης στο Youtube (προσθέτοντας ιρλανδική μουσική έτσι για ατμόσφαιρα), και από εκεί φαίνεται ότι το πήρανε οι ανευθυνουπεύθυνοι του ντοκιμαντέρ.

O διευθύνων σύμβουλος της Bohemia Interactive, της εταιρείας που δημιούργησε το βιντεοπαιχνίδι έκανε λόγο για παραπλάνηση από το ITV. "Δεν μάς ζήτησαν την άδεια για κάτι τέτοιο. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς έκαναν τόσο προφανές λάθος. Είναι περίεργο να βλέπουμε το προϊόν μας να χρησιμοποιείται κατ' αυτόν τον τρόπο" δήλωσε ενοχλημένος ο Μάρεκ Σπάνελ. "Είναι απτό παράδειγμα του επιπέδου ρεαλισμού που υπάρχει στα παιχνίδια μας" πρόσθεσε χαριτολογώντας, προφανώς για να διαφημίσει και τον "διάδοχο" του ARMA II... ARMA III.

Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε πάντως, το ITV έσπευσε να δικαιολογηθεί: “Ήταν το ατυχές αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους. Αντί για τα πραγματικά πλάνα του περιστατικού του 1988 συμπεριελήφθησαν άλλα πλάνα κατά λάθος” δήλωσε στο BBC εκπρόσωπος του ITV. Aλλά η ζημιά στην αξιοπιστία του καναλιού έχει γίνει, άσε που τα “πραγματικά πλάνα” δεν εμφανίστηκαν ποτέ.

Ασύγγνωστη επιπολαιότητα των δημοσιογράφων και της παραγωγής, ή ανόητη προσπάθεια εξαπάτηση του τηλεοπτικού κοινού χωρίς να γίνεται αντιληπτό πόσο ευρέως διαδεδομένο είναι το επίμαχο βιντεοπαιχνίδι;

Όταν η αξιοπιστία ετών καταστρέφονται σε 4 λεπτά και 30 δεύτερα και η δημοσιογραφική διασταύρωση των πηγών... πάει για βρούβες χάριν της εντυπωσιοθηρίας. Συμβαίνουν και στις χώρες με μακρόχρονη παράδοση στο τηλεοπτικό γίγνεσθαι όπως η Βρετανία...
http://www.skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου