Ετικέτες

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

To σκίτσο (χάρτης) του Κίσινγκερ με την Κύπρο διχοτομημένη μία μέρα ΠΡΙΝ εισβάλουν τα τουρκικά στρατεύματα!



Από τον Μιχ. Ιγνατίου

Henry Kissinger 1974
Τον Αύγουστο του 2001 -και μετά από 14 χρόνια έρευνας- είχαμε φτάσει στο γλυκό τέλος, για να ακολουθήσει ένα ντελίριο πανηγυρισμών έξω από τα αμερικανικά αρχεία, στο College Ρark της Πολιτείας του Μέριλαντ. Κρατούσαμε πια στα χέρια μας τον ΧΑΡΤΗ που αναζητούσαμε χρόνια, και ο οποίος -σύμφωνα με πρώην αξιωματούχο της εποχής Κίσινγκερ, που μας βοηθούσε- θα έλυνε όλες τις απορίες μας και θα απαντούσε στα πολλά βασανιστικά ερωτήματα, που έχουμε όλοι στην Κύπρο και αρκετοί στην Ελλάδα.
Μαζί με τον χάρτη είχαμε καταφέρει να κερδίσουμε με διάφορους τρόπους, πάντα ΝΟΜΙΜΟΥΣ, τη συντριπτική πλειοψηφία των εγγράφων του Κίσινγκερ για την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Χιλή, την Μπαγκλαντές και το Ανατολικό Τιμόρ.
13 Αυγούστου του 1974: Στα γραφεία της CΙΑ -και σε στενή συνεργασία με το επιτελείο του Κίσινγκερ, συμπεριλαμβανομένου και του νομικού του συμβούλου, Χέλμουντ

Σόνενφελτ- τα μέλη της ομάδας Βureau of Ιntelligence and Research, που ασχολούνταν με την «Κυπριακή Κρίση», όπως είχε χαρακτηριστεί η εισβολή, σχεδίασαν ένα χάρτη με τον αριθμό 9. Ήταν ο ένατος μίας σειράς χαρτών, που απεικόνιζαν τις κινήσεις των τουρκικών στρατευμάτων από την 20ή Ιουλίου 1974, όταν άρχισε η εισβολή, μέχρι εκείνη την ημέρα, τη 13η Αυγούστου. Την επόμενη ημέρα, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εισβολή, που ολοκλήρωσε την τραγωδία. Οι οκτώ χάρτες καταστράφηκαν και ο ένατος διασώθηκε επειδή ο Κίσινγκερ είχε μία κακή, όπως αποδείχθηκε, συνήθεια να κρατά στο προσωπικό του αρχείο μερικά από τα σημειώματα των συνεργατών του. Η λεζάντα στο χάρτη έγραφε τα εξής: “9. Map done by the Bureau of Intellegence and Research projecting Turkish moves on Cyprus, August 13, 1974. SECRET”.

ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ-Η Βασίλισσα του Ιονίου


Η παραλία του Μύρτου
«Ημερολόγιο μιας πενθήμερης περιήγησης»

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

29 Ιουλίου
ΑΓΙΑ ΕΥΦΗΜΙΑ

Ωραία Κεφαλλονιά!
Μετά από την ανυπόμονη προσμονή του ταξιδιού, ένα συναίσθημα βαθιάς παιδικής αναπόλησης και ενός εκπληρωμένου σκοπού, με συνοδεύει από την πρώτη στιγμή που πάτησα στο νησί στο λιμάνι του Πόρου. Σαν το σολωμό, που επιστρέφει στο ποτάμι της καταγωγής του.
Η Αγία Ευφημία, είναι ένα όμορφο, με παραδοσιακό ύφος, παραθαλάσσιο χωριό, έδρα του Δήμου Πυλαρέων. Έφτασα αργά το απόγευμα, οπότε σήμερα, θα παραμείνω εδώ.

Αγία Ευφημία
Είναι πράγματι πολύ οικείο να ακούς παντού το όνομα σου. Είμαι ένας Γεράσιμος ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλους! Το ακούω τριγύρω, όπου και αν πάω, κυρίως με τη μορφή του υποκοριστικού Μάκης! Δείπνο με την Κάτια στην ταβέρνα «Φοίνικες» και γνωριμία με έναν πανέξυπνο Κεφαλλονίτη, τον Ανδρέα, που μας σκιαγράφησε την ατμόσφαιρα στο νησί.
Αύριο, πριν οτιδήποτε άλλο, θα κάνω μια επίσκεψη στον Άγιο. Μετά θα αρχίσει και η εξερεύνηση του νησιού!

O ζωγράφος Κωνσταντίνος Παρθένης, (1878-1967)


"Αυτοπροσωπογραφία", 1899, 
κρητιδογραφία σε χαρτόνι 50,5x40,5 εκ.

Συλλογή Εθνικής Πινακοθήκης (ΕΠΜΑΣ)
Του Χρύσανθου Χρήστου

Ο Κωνσταντίνος Παρθένης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1878 και πέθανε στην Αθήνα στις 25 Ιουλίου του 1967. Ο πατέρας του, μακεδονικής καταγωγής, εργαζόταν στο Αγγλικό Προξενείο της Αλεξάνδρειας και η μητέρα του ήταν ιταλίδα, το γένος Geresuoli. Φαίνεται ότι ο Παρθένης έχασε νωρίς τους γονείς του, αφού εμάς μας είναι γνωστό ότι και οι δυο δεν ζούσαν το 1874. Πολύ νωρίς, ο Παρθένης έδειξε το ενδιαφέρον του για την τέχνη, αφού το πρώτο χρονολογημένο και γνωστό του έργο είναι ο Νερόμυλος, από το 1892, όταν ο ζωγράφος ήταν μόλις δεκατεσσάρων χρονών, έργο που αναφέρεται στον κατάλογο της έκθεσης του 1920.


Στην Αλεξάνδρεια θα τελειώσει το 1894 την σχολή των Ιησουϊτών, αλλά δεν ξέρουμε ποιος ήταν ο δάσκαλός του στη ζωγραφική. αναφέρεται ότι σπούδασε ζωγραφική για πέντε χρόνια στη Ρώμη, κάτι που σωστά αμφισβητείται, χωρίς να αποκλείεται να πέρασε ένα διάστημα στη Ρώμη, σε συγγενείς της μητέρας του. Το βέβαιο είναι ότι σπούδασε στη Βιέννη, με δάσκαλό του τον γνωστό Γερμανό ζωγράφο Karl Wilhelm Diefenbach, και συνέχισε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης. Παραμένει πάντως πρόβλημα πότε ακριβώς πήγε ο Παρθένης στη Βιέννη –ίσως το 1897, αφού τότε, μόλις δεκαεννέα χρονών, παρουσίασε έργα του σε εκθέσεις της Βιέννης. Επίσης το 1900 θα στείλει από τη Βιέννη έργα στην Αθήνα για την Έκθεση των Φιλότεχνων το 1902 και το 1902 για τις εκθέσεις του «Παρνασσού» και το 1903 για τη Διεθνή Έκθεση Αθηνών.