Ετικέτες

Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

Guardian: Αν η Ελλάδα πέσει στον γκρεμό θα πάρει μαζι της και τη Γερμανία

Guardian: Αν η Ελλάδα πέσει στον γκρεμό θα πάρει μαζι της και τη Γερμανία

Αναρτήθηκε από τον/την economikos στο Μαΐου 28, 2012
20120528-124136.jpgΜε ένα σκίτσο που τα λέει όλα, οι βρετανικοί Guardian αποτυπώνουν το ευρωπαϊκό πρόβλημα.
Η Ελλάδα φαίνεται να βρίσκεται στον γκρεμό, με το σκοινί που κρατά η Γερμανία να είναι σχεδόν κομμένο, και τη Μέρκελ να είναι χαμένη στους χάρτες, θέλοντας να δείξει ότι έχει φτάσει την κατάσταση στο χείλος του γκρεμού και δεν ξέρει τί να κάνει.
Στο ίδιο σκίτσο φαίνονται οι υπόλοιπες χώρες του Νότου που αποκροβατουν με την Ισπανία να είναι ήδη πεσμένη.

Το κράτος έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την επέτειο του Σουλίου!

Το κράτος έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την επέτειο του Σουλίου!

Αναρτήθηκε από τον/την docimastikos στο Μαΐου 28, 2012
http://olympiada.files.wordpress.com/2012/05/tromaktiko194.jpg?w=354&h=232Το κράτος έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την επέτειο του Σουλίου. Η κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κεντρικής και… Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Θύμιο Σώκο. Ούτε από υπουργό ούτε από υφυπουργό, ούτε καν από Γενικό Γραμματέα υπουργείου, ενώ απουσίαζε η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας. Ο ηρωισμός των Σουλιωτών άνοιξε το δρόμο για την ελευθερία της πατρίδας, αλλά κανείς πλέον δεν θυμάται και δεν τιμά τη θυσία τους. Όμως, ήταν εκεί οι  Νεοναζί“Χρυσαυγίτες”, οι οποίοι προκάλεσαν (παλιά τους τέχνη κόσκινο), τραγουδώντας εμβατήρια… Όταν το κράτος απουσιάζει, οι φασίστες δηλώνουν παρών…
katoci.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΟΝΟΥΠΟΛΗ -1453


:"Το να σου παραδώσουμε την πόλη, δεν είναι...
Μανωλια Μανου28 Μαΐου 3:15 π.μ.
:"Το να σου παραδώσουμε την πόλη, δεν είναι δικαίωμα ούτε δικό μου ούτε άλλου από τους κατοικούντες σε αυτή. Γιατί απόφαση όλων μας είναι να πέσουμε, αμυνόμενοι, με τη θέλησή μας και δεν θα λυπηθούμε τη ζωή μας".
Το τι επακολούθησε όλοι το γνωρίζουμε. Πιστεύω πως οι φράσεις αυτές αντιπροσωπεύουν το πνεύμα αυτοθυσίας που ανέκαθεν είχαν και έχουν οι Έλληνες. Το αίσθημα αυτό υπάρχει ακόμα και όταν ο αγώνας φαίνεται μάταιος, όπως στην περίπτωση της πολιορκίας της Πόλης. Αν κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν θα βρούμε αντίστοιχες περιπτώσεις, όπως οι 300 Σπαρτιάτες και οι 700 Θεσπιείς στις Θερμοπύλες, οι Ιερολοχίτες του Υψηλάντη στο Δραγατσάνι. Αν και ο αγώνας ήταν μάταιος, λόγω υπεροχής του αντιπάλου σε οπλισμό και οργάνωση, έγινε. Αυτό το πνεύμα αυτοθυσίας πρέπει να μας διακρίνει όλους ακόμα και σε συνθήκες κανονικής ζωής, καθώς ερχόμαστε αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις, τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
undefined
ΠΑΝΤΕΣ ΑΥΤΟΠΡΟΑΙΡΕΤΩΣ ΑΠΟΘΑΝΟΥΜΕΝ", δηλ. "Όλοι θα πεθάνουμε με τη θέλησή μας" και
"ΟΥ ΦΕΙΣΟΜΕΘΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΗΜΩΝ", δηλ. "Δεν θα λυπηθούμε για τη ζωή μας".
Αυτές οι φράσεις βρίσκονται μέσα στην απάντηση του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, τελευταίου αυτοκράτορα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, προς το Μωάμεθ Β', όταν αυτός του ζήτησε να παραδώσει την Κωνσταντινούπολη και να αποχωρήσει σώος.
"Το δε την πόλιν σοι δούναι ουτ' εμόν εστίν ουτ' άλλου των κατοικούντων εν αυτή, κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών".

Ματώνει η καρδιά των Κων/πολιτών... >559 χρόνια από την πτώση της Βασιλεύουσας σε τουρκικά χέρια

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Ματώνει η καρδιά των Κων/πολιτών... >559 χρόνια από την πτώση της Βασιλεύουσας σε τουρκικά χέρια


Φωτογραφία
«Ο νους μου και ο λογισμός συγχύζεται να γράψει, να στιχοπλέξει αστοχεί την Άλωση της Πόλης/ Εσείς βουνά θρηνήσετε και πέτρες ραγισθείτε και ποταμοί φυράσατε και βρύσες ξεραθείτε/ γιατί εχάθη το κλειδί όλης της Οικουμένης, το μάτι της Ανατολής και της Χριστιανοσύνης» Πόσα και πόσα ποιήματα δεν έχουν γραφεί για τη Βασιλίδα των πόλεων, για τα κάλλη της, τον πολιτισμό της, την άλωσή της. Κάθε φορά που έρχεται ο Μάης και ανθοβολούν οι κήποι, που η γη ντύνεται στα γιορτινά της, η πικρή μνήμη της άλωσης της Βασιλεύουσας, της του Κωνσταντίνου Πόλης, της Κωνσταντινούπολης, έρχεται να αγγίζει κατάβαθα την ψυχή των απανταχού Ελλήνων. Πόσο μάλλον εμάς, των Κωνσταντινουπολιτών που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στα άγια χώματά της. Για να μην απιστήσουμε στη μνήμη, αφιερώνουμε το σημερινό κείμενο, όχι στα κατεχόμενα, αλλά στην Πόλη.

Τους έμειναν τα αγάλματα

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Τους έμειναν τα αγάλματα

Συνάδελφος από τη Θεσσαλονίκη, που επισκέφτηκε την προηγούμενη εβδομάδα τα Σκόπια, μας είπε ότι η πόλη -των πεντακοσίων χιλιάδων κατοίκων- είναι μια… DisneyLand από αγάλματα που δεν τα ονομάζουν Αλέξανδρο ή Φίλιππο αλλά «έφιππος στρατιώτης», «ήρωας», «πρίγκιπας», «βασιλιάς» και άλλα αστεία παρόμοια, γιατί από μακριά φαίνονται ποιον… αγαλματοποιούν! Γέμισε ο Γκρουέσκι -όλο Κρουέλα μού έρχεται να γράψω, Κύριος οίδε τι συνειρμός και αυτός!- την πόλη με αγάλματα κακότεχνα και βαρβαρικά στα πλαίσια ενός προγράμματος που η αντιπολίτευση το ονομάζει «αρχαιομακεδονοποίηση» των Σκοπίων.
Ετσι, μετά τον ανδριάντα των 25 μέτρων του Αλεξάνδρου ακολούθησε ο Φίλιππος στα δεκαπέντε. Ομως και τα δυο γλυπτά είναι της ίδιας καλλιτέχνιδος που έχει ειδικευθεί στους ανδριάντες της Μακεδονικής Δυναστείας. Θα σεμνύνεται και αυτή στο μέλλον -σαν εκείνον τον απερίγραπτο ζωγράφο της Σοβιετικής Ακαδημίας που πέρασε όλη τη ζωή του φιλοτεχνώντας… Λένιν- να δηλώνει ότι έκανε μόνον Φιλίππους και Αλεξάνδρους, πλην όμως για τα… Σκόπια.

Βερέμης: Με την ένταξή της η Κύπρος έβγαλε την Ελλάδα από μπελάδες «Η δημοκρατία είναι το πιο ευπαθές σύστημα»

Βερέμης: Με την ένταξή της η Κύπρος έβγαλε την Ελλάδα από μπελάδες «Η δημοκρατία είναι το πιο ευπαθές σύστημα»

Ο αρχιτέκτονας και σκαπανέας της ένταξης της Κύπρου στην Ε.Ε. 
Για την κρίση και τις αλλαγές που συντελούνται στην Ελλάδα, τον εθνικισμό και την προπαγάνδα μιλά στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ» ο καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας Θάνος Βερέμης. Αναφέρεται, επίσης, στο εγχείρημα τού «1821» και τις αντιδράσεις που αυτό προκάλεσε, ενώ για την Ιστορία υποδεικνύει ότι η φροντίδα του σχολείου είναι να μάθει στα παιδιά ορισμένα χρήσιμα πράγματα για την κοινωνία, ωστόσο υποχρέωση της Ιστορίας, ως επιστήμης, είναι να λέει την αλήθεια. «Δεν είναι δουλειά των ιστορικών να κάνουν προπαγάνδα», σημειώνει.

Η Ολυμπία φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά

Η Ολυμπία φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Μαΐου 28, 2012
Γράφει η Ανακόντα
Πριν από τη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, ουδείς έβλεπε έστω και ένα σημείο σύγκλισης των κομμάτων.
Ως δια μαγείας, ένα χαρτί με 7 σημεία αποτέλεσε ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ σημείο θέσεων στο οποίο συμφώνησαν όσοι
και το κατάλαβαν
και δεν έβαλαν τον προσωπικό τους εγωϊσμό πάνω από εθνικό συμφέρον.
ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΙΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΗΚΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΙ;

Chère Madame Lagarde

Chère Madame Lagarde

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Μαΐου 27, 2012
Chère Madame Lagarde,
Δεν γνωρίζω κατά πόσον το βεβαρυμμένο πρόγραμμά σας, σάς έχει επιτρέψει να ασχοληθείτε με την ιστορία τόσο της δικής σας, όσο και της δικής μου χώρας. Ούτε επίσης γνωρίζω αν στα μαθητικά σας χρόνια διδαχθήκατε το παραμικρό σχετικά με τις θηριωδίες της φυλής σας και ιδιαίτερα αυτές που σημειώθηκαν το 279 π.Χ. κατά την κάθοδο των Γαλατών στην Ελλάδα, με στόχο το Μαντείο των Δελφών (και τους θησαυρούς του φυσικά). Επιτρέψτε μου να σας θυμίσω ότι τότε, μια πολυάριθμη στρατιά βαρβάρων υπό την αρχηγία του Βρένου Β΄ και καθ’ οδόν προς τους Δελφούς, εισέβαλλε στην ανυπεράσπιστη Ευρυτανία όπου δεν δίστασε να κάνει επίδειξη της γαλατικής αβρότητας, σφάζοντας γέροντες και νήπια, από τα οποία ήπιαν το αίμα και έφαγαν τις σάρκες!!! Δεν παρέλειψαν επίσης, να φερθούν εξ’ ίσου «γαλατικώς αβρά» και στις γυναίκες, «ικανοποιώντας» τις σεξουαλικά έως θανάτου!…

Η κυβέρνηση της Γαλλίας “αδειάζει” τη Λαγκάρντ!

20120527-190704.jpgΜετά τον πανικό που έγινε με τις δηλώσεις Λαγκαρντ για την Ελλάδα και την προσπάθεια να ανασκευασει μέσω Facebook, έρχονται και τα αδειάσματα.

Με τα 9.000 και πλέον μηνύματα στο Facebook της Λαγκαρντ, ήρθε το επόμενο χαστούκι για την Πρωην γαλλίδα Υπουργό Οικονομικων και νυν Επικεφαλής του ΔΝΤ από την κυβερνητική εκπρόσωπος της Γαλλίας, Νατζάτ Βαλό-Μπελκασέμ που χαρακτήρισε «ολίγον γελοιογραφική και σχηματική» την άποψη της γενικής διευθύντριας του ΔΝΤ.

Το Bloomberg “ξεμπροστιαζει” τη Μέρκελ. Να γιατί έφερε τα Μνημονια στην Ευρώπη!

Το Bloomberg “ξεμπροστιαζει” τη Μέρκελ. Να γιατί έφερε τα Μνημονια στην Ευρώπη!

Αναρτήθηκε από τον/την economikos στο Μαΐου 27, 2012
20120527-220450.jpgΤα πακέτα διάσωσης που χορηγούνται στην Ελλάδα και εξασφαλίζονται μέσω των Μνημονίων, δεν σώζουν τους Έλληνες, αλλά τους Γερμανούς φορολογούμενους και τις γερμανικές τράπεζες.
Αυτό υποστηρίζουν στο Bloomberg View οι συντάκτες του γνωστού οικονομικού πρακτορείου, έπειτα από ενδελεχή μελέτη των κινήσεων κεφαλαίων στην Ευρώπη και τους ισολογισμών των κεντρικών τραπεζών.

Βυζαντινές «διεθνείς» λέξεις (ένα ελάχιστο δείγμα της πολιτιστικής επιρροής του “βυζαντίου” στην παγκόσμια ιστορία)

Βυζαντινές «διεθνείς» λέξεις (ένα ελάχιστο δείγμα της πολιτιστικής επιρροής του “βυζαντίου” στην παγκόσμια ιστορία)
Ως γνωστόν, η πλουσιότατη ελληνική μας γλώσσα χρησίμευσε και χρησιμεύει ακόμη ως αστείρευτο θησαυροφυλάκιο λέξεων για όλες τις δυτικές – και όχι μόνο- γλώσσες. Μεγάλος αριθμός επιστημονικών, φιλολογικών, τεχνολογικών και πολιτειακών όρων αποδίδεται σε πολλές γλώσσες με ελληνικές λέξεις. Ακόμη και λέξεις χρησιμοποιούμενες συχνά στην καθομιλουμένη των Δυτικών μας φίλων απηχούν την ελληνόγλωσση καταγωγή (καταστροφή – catastrophe, τηλέφωνο – telephone) ή ακόμη και ονόματα ζώων (ελέφαντας – elephant).
Κατά το Μεσαίωνα υπήρχαν πολλές πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ Βυζαντίου και Δύσης. Ιδιαίτερα κατά τον πρώιμο Μεσαίωνα (μέχρι και τον 12ο αιώνα) η πολιτιστική ακτινοβολία του βυζαντινού ελληνισμού στη Δυτική Ευρώπη ήταν ισχυρότατη. Μέσα στα πλαίσια αυτής της επιρροής, οι χριστιανικοί λαοί της Δύσης (αλλά και οι Σλάβοι) δανείστηκαν αυτούσιες ελληνικές λέξεις ή μετέφρασαν απ’ τα ελληνικά στα λατινικά άλλες λέξεις για να δηλώσουν ότι και οι Βυζαντινοί. Παρακάτω θ’ αναφερθούν λίγα μόνο παραδείγματα τέτοιων δανείων.
Τα πρώτα έχουν σχέση με πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς ευρέως διαδεδομένους και απόλυτα αναγκαίους τόσο τότε όσο και στη σύγχρονη εποχή.
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία είχε οικουμενική πολιτική ιδεολογία. Ως συνέχεια του ρωμαϊκού imperium – που στα πλαίσια του χριστιανισμού μεταμορφώθηκε σε imperium christianum – είχε αξιώσεις για παγκόσμια πολιτική και πολιτιστική κυριαρχία. Ο βυζαντινός αυτοκράτωρ παρουσιαζόταν ως ο ανώτερος ηγεμόνας όλων των κοσμικών βασιλέων, χριστιανών και μη, και ως ο προστάτης όλης της χριστιανοσύνης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι την ευημερία του κράτους εποφθαλμιούσαν πολλοί εχθροί, έκαναν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας μιας διεθνούς έννομης τάξης κατευθυνόμενης φυσικά από την ηγεσία του Βυζαντίου. Έτσι, από πολύ νωρίς, αναπτύχθηκε η περίφημη και πολύπλοκη βυζαντινή διπλωματία. Η λέξη«διπλωματία» ως τεχνικός όρος έχει βυζαντινή προέλευση, το ίδιο και οι λέξεις «δίπλωμα, διπλωμάτης». «Διπλώματα» ονόμαζαν οι Βυζαντινοί τα ειδικά διαπιστευτήρια έγγραφα των διπλωματικών αντιπροσώπων. Ο όρος «διπλωμάτης» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά με τη σημερινή έννοια από τις βορειοϊταλικές πόλεις κατά την Αναγέννηση, οπότε έχουμε και τις πρώτες μόνιμες σε ξένες χώρες διπλωματικές αποστολές. Ο πρώτος μόνιμος πρέσβης ήταν από τη Βενετία και ήταν μόνιμα εγκατεστημένος στην Κωνσταντινούπολη. Μάλιστα, οι αρχαιότερες μέχρι σήμερα γνωστές διμερείς διεθνείς συνθήκες εμπορικού – οικονομικού περιεχομένου υπογράφτηκαν ήδη από τον 10o αιώνα μεταξύ Βυζαντίου και Βενετίας.
Εξάλλου, η Ορθόδοξη Εκκλησία διακρινόταν – και διακρίνεται – για την φιλανθρωπική της δράση. Με χορηγίες επισκόπων, αυτοκρατόρων και διαφόρων πιστών ιδιωτών, ιδρύονταν και λειτουργούσαν ήδη από τον 4ο αιώνα διάφορα ευαγή ιδρύματα. Κατά τη χιλιόχρονη πορεία του Βυζαντίου και υπό τη συνεχή μέριμνα της Εκκλησίας, αναπτύχθηκε ο θεσμός του νοσοκομείου, όπως τον ξέρουμε σήμερα. Τα οργανωμένα νοσοκομειακά ιδρύματα ονομάζονταν «ξενώνες» ή «ξενοδοχεία» γιατί ξεκίνησαν ως χώροι υποδοχής ταλαιπωρημένων προσκυνητών. Η λατινική λέξη για το φιλόξενος είναι«hospitalis». Από αυτήν και κατ’ επιρροήν της βυζαντινής ονομασίας των νοσοκομείων, προήλθε η λέξη «hospital» (ospedale στα μοντέρνα ιταλικά).
Παραμένοντας στο χώρο της εκκλησιαστικής ορολογίας, οι Βυζαντινοί για τον χώρο ταφής των νεκρών χρησιμοποιούσαν ανέκαθεν τον όρο «κοιμητήριον», επειδή σύμφωνα με τη χριστιανική διδασκαλία οι αποβιώσαντες χριστιανοί αδελφοί, είναι προσωρινά μόνο νεκροί, γιατί θα αναστηθούν κατά την ημέρα της Κρίσεως, ήτοι τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Από τον όρο αυτό προήλθε και ο ευρέως διαδεδομένος σήμερα όρος σε όλες τις δυτικές χώρες «cemetery» δηλωτικός των νεκροταφείων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ στην σύγχρονη Ελλάδα, ο όρος «νεκροταφείο» είναι πολύ πιο διαδεδομένος στην καθομιλουμένη από τον όρο «κοιμητήριο», στις αγγλόφωνες χώρες έχει κυριαρχήσει ο όρος «cemetery», που εκτόπισε σχεδόν τελείως τη λέξη «graveyard»!
Άλλωστε, το Βυζάντιο, άξιος συνεχιστής του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού φημιζόταν για την μεγάλη πνευματική παράδοση και την οργανωμένη, δημόσια ή ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση. Το ήδη από τον 5ο αιώνα ιδρυμένο «Πανδιδακτήριον», αναδιοργανώθηκε τον 8ο αιώνα από τον αυτοκράτορα Λέοντα Γ΄ Ίσαυρο (717-741 μ.Χ.) και ονομάστηκε«οικουμενικόν διδασκαλείον». Στα λατινικά ο όρος οικουμενικός αποδίδεται ως «universalis». Όταν ιδρύθηκαν τα πρώτα πανεπιστήμια στην Ιταλία (τέλη 11ου – αρχές 12ου αι.) ονομάστηκαν και αυτά οικουμενικά με την έννοια ότι προσέφεραν παντοειδείς επιστημονικές, φιλοσοφικές και θεολογικές γνώσεις. Έτσι, δημιουργήθηκε ο όρος «university».
Οι υπόλοιπες λέξεις – δάνεια έχουν σχέση με τον υλικό πολιτισμό και ειδικότερα τη γαστριμαργία. Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός Ά (527-565 μ.Χ.) με τους πολέμους του εναντίον των γερμανικών βασιλείων της Δύσης, ανέκτησε πολλά εδάφη της παλαιάς ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Στην Ιταλία ειδικά, ιδρύθηκε το Εξαρχάτο της Ραβέννας. Στην τελευταία, εγκαταστάθηκε σημαντικός αριθμός Ελλήνων από τις ανατολικές επαρχίες, έμποροι, καλλιτέχνες, ψηφοθέτες, γλύπτες κ.λ.π. Η ελληνική παρουσία τόνωσε την πολιτιστική και καλλιτεχνική παραγωγή και ύψωσε, ως ένα βαθμό το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της πρώιμης μεσαιωνικής Ιταλίας. Αν και το Εξαρχάτο διαλύθηκε από τους Λομβαρδούς στα μέσα του 8ου αι., η βυζαντινή πολιτισμική επιρροή ήταν εμφανής μέχρι και το τέλος του Μεσαίωνα. Σημαντικές, άλλωστε, εκτάσεις στη Ν. Ιταλία και η Σικελία παρέμειναν στη βυζαντινή κυριαρχία μέχρι το τέλος του 11ου αιώνα.
Η βυζαντινή πολιτισμική επιρροή εκδηλώθηκε σε διάφορους τομείς, έτσι ήταν αισθητή και στην καθημερινή ζωή και κουζίνα των μεσαιωνικών Ιταλών. Έτσι, οι Βυζαντινοί παρασκεύαζαν ένα γλυκό από σιρόπι μελιού που το έλεγαν «κηρόμελον». Οι Ιταλοί το ονόμαζαν «caramella». Είναι ο πρόδρομος της σημερινής καραμέλας (caramel στα αγγλικά). Επίσης, ήδη από την αρχαιότητα, οι Έλληνες παρασκεύαζαν ένα είδος μακρόστενων ζυμαρικών που έτρωγαν στα νεκρικά δείπνα, τα λεγόμενα «νεκρόδειπνα» προς τιμήν του νεκρού συγγενή τους. Οι Βυζαντινοί – που συνέχισαν αυτήν την παράδοση – ονόμαζαν αυτό το φαγητό «μακαρώνια» (μακάριος + αιώνια) και τρώγοντας έλεγαν αιώνια μακάριος ο… τάδε. Έτσι δημιουργήθηκε η λέξη και το αντίστοιχο ζυμαρικό «μακαρόνια» (macaroni)! Βέβαια οι Ιταλοι κατόπιν δημιούργησαν πολλά και διαφορετικά είδη spaghetti. Τέλος, οι Βυζαντινοί ονόμαζαν τις διάφορες πίτες «πλακούντες» – όπως οι αρχαίοι ή και «πίττες», εξ’ ου και η λέξη «pie». Ακόμη στην βυζαντινή Καλαβρία, Έλληνες και Ιταλοί παρασκεύαζαν μία πίτα αλμυρή και «ανοικτή». Βασικά υλικά ήταν το τυρί, το κρεμμύδι, οι ελιές και πιο σπάνια διάφορα αλλαντικά. Το φαγητό αυτό ήταν ο πρόδρομος της δημοφιλέστατης σημερινής πίτσας (!) (pizza, κατά παραφθορά της λέξεως πίττα)!(Δημήτριος Ντούρτας, δικηγόρος