Ιγνατίου: Μετά την ανεύρεση φυσικού αερίου στη Μεσόγειο, βλέπω
μία καλή αλλαγή στην αμερικανική πολιτική. Δεν είναι αυτό που θα θέλαμε,
αλλά για πρώτη φορά μάς δίνουν σημασία!Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟ
Ετικέτες
- -Παράδοση (140)
- Αμερική-Η.Π.Α (148)
- Αμερική-Η.Π.Α. (2675)
- Ανταρκτική (7)
- Άρης (15)
- Ασία-Μ.Ανατολή (2763)
- Αστρονομία- Επιστήμη (895)
- Αυστραλία (82)
- Αφρικη (307)
- Αφρική (199)
- Αφροδίτη (3)
- Διεθνή (6429)
- Εναλλακτική Ιστορία (274)
- Εξ. Πολιτική (Αρχές) (152)
- Επιστήμη-Διάστημα (170)
- Εσωτερική πολιτική (3342)
- Ευρώπη (7882)
- Ζητήματα Ελληνισμού (12750)
- Ζητήματα Στρατηγικής (3077)
- Ζητήματα Στρατηγικής Μονάδες (2)
- Ζητήματα Στρατηφικής (365)
- Ζωικό Βασίλειο (102)
- Θρησκευτικά Ζητημάτα (1706)
- Ιατρικά (384)
- Ιστορία-Μέθοδολογία (278)
- Ιστορικά (9668)
- Κοινωνία (3026)
- Κουρδικό (301)
- Κρόνος (1)
- Κύπρος (743)
- Μαγειρική (123)
- Μεθοδολογία (33)
- Μονάδες (3570)
- Οικονομία (2581)
- Οπλικά συστήματα (1523)
- Οχήματα (270)
- Παιδεία (540)
- Περιβάλλον (122)
- Πλούτωνας (5)
- Πολιτισμός (1389)
- Ρομαντισμός (220)
- Σελήνη (6)
- ση (2)
- Σημαντική Ανάρτη (2)
- Σημαντική Ανάρτηση (199)
- Συγκριτική Ιστορική Ανάλυση (772)
- Τέχνη (1)
- Τεχνολογία (2)
- Τουρκία (2462)
- Τρομοκρατία (760)
- Φιλοσοφία (336)
- Χ.Α. (748)
- ΧΑ (1)
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Γ.Ε.Σέκερης ,Πρέσβυς ε.τ
Η παρουσίαση από τον Αμερικανό πρόεδρο προς το Κογκρέσο της
«Κατάστασης της Ένωσης» και η παρέμβαση τού επί των εξωτερικών υπουργού
του στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός επανέφεραν στο προσκήνιο
τον διαχρονικό δημόσιο διάλογο για τους μεταψυχροπολεμικούς
προσανατολισμούς των ΗΠΑ. Με την επικέντρωση της ομιλίας του κ. Ομπάμα
στην εσωτερική αμερικανική σκηνή να έχει αναζωπυρώσει την
επιχειρηματολογία περί αμερικανικού νεοαπομονωτισμού.[i] Και με τον κ. Κέρι να αγωνίζεται να ανασκευάσει μια τέτοια ακραία ανάγνωση της πολιτικής της χώρας του.[ii]
ΒΡΕΤΑΝΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ….OH GEORGE!
«Ο George Clooney πιστεύει πως η Βρετανία πρέπει να χάσει τα Μάρμαρά της» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος της βρετανικής εφημερίδας μετά τη δημόσια τοποθέτηση του Αμερικανού σταρ, στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου στο φεστιβάλ του Βερολίνου, πως το σωστό θα ήταν να γυρίσουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Ο συντάκτης του άρθρου αμφισβητεί ακόμη και το ότι ο Έλγιν «έβγαλε» παράνομα τα Μάρμαρα από την Ελλάδα. «Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Έλγιν πήρε τα Μάρμαρα από τον Παρθενώνα χωρίς άδεια», γράφει.
Η πιθανότητα χρήσης "βρώμικης" βόμβας απο τρομοκράτες... αναφορά ασφαλείας.
10.2.2014
Τρομοκρατικά χτυπήματα σε Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Ε.Ε,σχεδόν παντού είναι με πηχαίους τίτλους αντίστοιχα γεγονότα που φτάνουν από τις ΗΠΑ μέχρι την Ινδονησία και από την Ρωσία μέχρι και την Αυστραλία. Υπάρχει μια γενικότερη ένταση στον πλανήτη που δείχνει πως ακόμα και μικρές ομάδες φανατικών πλέον μπορούν να κάνουν αρκετά ισχυρή ζημιά, αρκεί να βρουν τον τρόπο.
Τρομοκρατικό χτύπημα περιμένουν στην Ουκρανία.
Η
Ουκρανική Υπηρεσία Ασφαλείας (SBU) έθεσε σε συναγερμό τις
αντιτρομοκρατικές της μονάδες την Κυριακή, κάνοντας λόγο για προληπτικό
μέτρο κατόπιν ραγδαίας, όπως αναφέρει, αύξησης απροσδιόριστων απειλών
εναντίον ευαίσθητων στόχων, περιλαμβανομένων σταθμών παραγωγής ατομικής
ενέργειας, αεροδρομίων και αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
200.000 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΕΛΑΒΕ Η ”MARS ONE” Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΡΗ!!!!
Αποικίες στον Άρη
Γράφει η Δέσποινα Δημότση
Η εξερεύνηση του ανθρώπινου είδους δεν σταμάτησε μόνο στην Σελήνη
(ταξίδι το οποίο σύμφωνα με άλλους δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ) αλλά
τείνει να πάρει σάρκα και οστά και στον πλανήτη Άρη. Ένα σχέδιο αρκετά
ριψοκίνδυνο και μια πρωτοβουλία που κανείς δεν ξέρει αν πετύχει παίρνει η
Ολλανδική εταιρεία «Mars One» που ευελπιστεί να κάνει πράξη το όνειρο
της για αποικία στον Άρη και να εγκαταστήσει εκεί εθελοντές οι οποίοι θα
έχουν αποφασίσει να κάνουν αυτό το ταξίδι χωρίς επιστροφή!
H Xρυσή Aυγή προ των πυλών…
Το ενδεχόμενο η Χρυσή Αυγή να
έρθει δεύτερο κόμμα στις ευρωεκλογές και να υπερφαλαγγίσει τη Ν.Δ. είναι
κάτι που δεν πρέπει να αποκλειστεί. Και εδώ συντρέχουν πολλοί λόγοι
που…
Για τον πολιτικό πολιτισμό της Αριστεράς…
by Mαν.Αρκάς
1 Vote
Του Στέλιου Ελληνιάδη
Η δημοκρατία δεν είναι τίτλος ούτε ετικέτα. Ούτε μόνο θέμα αρχής. Είναι πρακτική αναγκαιότητα. Και κατάκτηση. Μεγάλη και σπουδαία. Αλλά τα καλά κόποις κτώνται. Στην Αριστερά αρεσκόμαστε να λέμε ότι είμαστε δημοκράτες και λειτουργούμε δημοκρατικά. Μερικοί το λένε τόσο πολύ για τόσα πολλά χρόνια που μπορεί και να το έχουνε πιστέψει. Το σωστότερο, όμως, είναι αυτό που λέγεται επίσης, ότι είμαστε οι πιο δημοκρατικοί. Ασφαλώς, σε σύγκριση με τα καθεστωτικά κόμματα υπερτερούμε. Αλλά είναι αυτό το ζητούμενο; Να υπερτερούμε απλώς των καθεστωτικών ή να είμαστε πραγματικά δημοκρατικοί;
Μπούρδες… (της Νεοδημοκρατικής μονταζιέρας κ.λ.π.)
Εδώ και καιρό, αν κάποιος κάνει κριτική για την απόφαση να γίνει εξόρυξη χρυσού στην Χαλκιδική η μονταζιέρα πέφτει να τον φάει. Εχθρό της ανάπτυξης, παλαβό αριστερό, μέχρι και υποστηρικτή εγκληματικών ομάδων που δρουν στην περιοχή θα τον βγάλουν. Ίσως γι αυτό το Σαμαρικό antinews έχει σβήσει σχετικό άρθρο με τον καταπληκτικό τίτλο “Έτσι γίνονται οι μπίζνες στην Ελλάδα (κορόιδα)“. Το άρθρο αυτό όμως δεν το έχει σβήσει και η ΝΟΔΕ Αχαΐας που προφανώς συμφωνούσε τότε για να το έχει αναδημοσιεύσει. Εχθροί της ανάπτυξης, παλαβοί αριστεροί, μη σου πω και υποστηρικτές εγκληματικών ομάδων…
Το υπό κατασκευή τουρκικό αεροπλανοφόρο, το Ισραήλ, η Κύπρος και το Αιγαίο...
Σχετικό άρθρο: Στην Αν. Μεσόγειο κρίνεται η τύχη ΚΑΙ του Αιγαίου
του Σάββα Καλεντερίδη
Στο άρθρο μας της Παρασκευής αναφερθήκαμε στις κινήσεις που -προσπαθεί να- κάνει η Τουρκία, ως απάντηση στις έρευνες της TOTAL στην κυπριακή ΑΟΖ, και στην επικείμενη μεγάλη αεροναυτική άσκηση που θα πραγματοποιήσουν στα μέσα Φεβρουαρίου η Κύπρος και το Ισραήλ, αναδεικνύοντας τον ρόλο που θα παίξουν η πολιτική, οι διεθνείς συμμαχίες και η γεωπολιτική συγκυρία στην ισχυροποίηση της διεθνούς ταυτότητας και θέσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και στην πορεία επίλυσης του Κυπριακού.
Τώρα ξύπνησαν οι ΗΠΑ κι ανησυχούν για τους δικούς τους “αντάρτες” που γύρισαν από τη Συρία!
Της Αγγελικής Παρασίδου
Ο εμφύλιος πόλεμος στη Συρία έχει γίνει πλέον θέμα της εσωτερικής ασφάλειας των ΗΠΑ λόγω ανησυχιών ότι «ένας μικρός αριθμός αμερικανών» που είχαν φύγει για να αγωνιστούν μαζί με αντάρτες της Συρίας πλέον έχουν επιστρέψει πίσω όπως δήλωσε χθες ο νέος αμερικανός υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας Jeh Johnson στην πρώτη ομιλία του μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Ο εμφύλιος πόλεμος στη Συρία έχει γίνει πλέον θέμα της εσωτερικής ασφάλειας των ΗΠΑ λόγω ανησυχιών ότι «ένας μικρός αριθμός αμερικανών» που είχαν φύγει για να αγωνιστούν μαζί με αντάρτες της Συρίας πλέον έχουν επιστρέψει πίσω όπως δήλωσε χθες ο νέος αμερικανός υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας Jeh Johnson στην πρώτη ομιλία του μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Διχάζει ο ενεργειακός θησαυρός της Ευρώπης
Διχασμένη παραμένει η Ευρώπη σχετικά με την πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει στον κλάδο του σχιστολιθικού αερίου. Χώρες όπως η Γαλλία (όπου ενδεχομένως να βρίσκονται τα μεγαλύτερα κοιτάσματα στο υπέδαφος της Ε.Ε.) και η Βουλγαρία έχουν απαγορεύσει την «υδραυλική ρωγμάτωση» (ή fracking), τη διαδικασία δηλαδή που απαιτείται για την απελευθέρωση του φυσικού αερίου που είναι παγιδευμένο μέσα σε σχιστολιθικά πετρώματα.
Στη Γερμανία, η αντικατάσταση του FDP (Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα) από το SPD (Σοσιαλδημοκράτες) στον κυβερνητικό συνασπισμό συνοδεύτηκε από ένα μορατόριουμ στις έρευνες έως ότου επιλυθούν τα περιβαλλοντικά ζητήματα που προκύπτουν από τη διαδικασία.
Θρησκευτικό συναίσθημα και τέχνη
του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Τόσο η θρησκεία όσο
και η τέχνη, δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως στατικές και αμετάβλητες
έννοιες. Το αμετάβλητο ισχύει μόνο ως προς τη διαχρονικότητα της ιδέας τους κι
όχι σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο και τη μορφή τους. Γιατί κάθε νέο βήμα στην
ανάπτυξη του θρησκευτικού συναισθήματος και της αισθητικής αντίληψης, ανανεώνει
κάθε φορά και το πνευματικό τους περιεχόμενο και κάθε αλλαγή του περιεχομένου
προκαλεί κατ΄ανάγκη και την αλλαγή
της μορφής. Το θρησκευτικό συναίσθημα και η τέχνη μετά την εμφάνισή τους
ακολούθησαν παράλληλες πορείες εξέλιξης. Έτσι σε κάθε βήμα της αυτοσυνειδησίας
του, ο άνθρωπος συλλάμβανε μια νέα θρησκευτική αντίληψη (περιεχόμενο) ανώτερης
μορφής και εξέφραζε μια ανάλογη προς αυτό καλλιτεχνική μορφή. Η συνακολουθία
αυτή, συνδέει άμεσα την θρησκεία και την τέχνη με την ανάπτυξη της διαισθητικής
συνείδησης, στο χώρο της οποίας και ανήκουν.
Το Δ΄ ΡΑΪΧ χωρίς φερετζέ
Βασίλισσα, αλλά γυμνή
Η διαχείριση της ελληνικής κρίσης από τους
Ευρωπαίους εταίρους, με τη συνενοχή ελληνικών κυβερνήσεων, αποτελεί
παγκόσμιο υπόδειγμα καταστροφής.
Ενώ η Γερμανίδα καγκελάριος κάλεσε από την αρχή το ΔΝΤ να συμμετέχει
στη «διάσωση» της χώρας, με το επιχείρημα της τεχνογνωσίας του, εν
τούτοις αποκαλύπτεται σήμερα, έστω και αργά, αφού η καταστροφή έχει ήδη
συντελεσθεί, ότι ουδέποτε δέχθηκε τις εισηγήσεις του. Το Βερολίνο ήθελε
το ΔΝΤ σε βουβό και διακοσμητικό ρόλο, προκειμένου να προσδώσει «κύρος»
στις δικές του προαποφασισμένες επιλογές. Ομως, από τη δική του πλευρά,
από την αρχή αντιμετώπισε τη χώρα μας και τις ομοιοπαθείς του Νότου και
της περιφέρειας ως «σκουπίδια» και «πτώματα», με συνέπεια ότι και αυτές,
ακόμη και αν δεν ήσαν, κατέληξαν έτσι, λόγω της εξοντωτικής
διαχείρισης.
Ετικέτες
Διεθνή,
Ευρώπη,
Ζητήματα Ελληνισμού,
Ζητήματα Στρατηγικής,
Οικονομία,
Συγκριτική Ιστορική Ανάλυση
Βοσνία: «Δεν είναι πια μια εξέγερση,είναι μια κοινωνική επανάσταση».
Του Γ. Μητραλιά
«Δεν είναι πια μια εξέγερση, είναι μια κοινωνική επανάσταση». Η
δήλωση είναι του προέδρου του συνδικάτου Polihema Σαχίμπ Κόπιτς, έγινε
προχτές Πέμπτη και συμπυκνώνει όλη την ουσία της –πάντα υπό εξέλιξη-
μαζικής εξέγερσης των εξαθλιωμένων εργαζομένων, ανέργων και
καταφρονεμένων της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης ενάντια στη φτώχεια, στην
ανεργία, στις ιδιωτικοποιήσεις των εργοστασίων τους και στη διαφθορά των
κυβερνητών τους
Μαθήματα οικονομίας από την αρχαία Αθήνα
Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης ο αμερικανός καθηγητής
Έντουαρντ Κοέν, ειδικός στην αρχαία ελληνική οικονομία, υπενθυμίζει
μέτρα κατά της φοροδιαφυγής ηλικίας 25 αιώνων.
Η μια πορεία διαδέχεται την άλλη στην Πανεπιστημίου. Τα συνθήματα και τα πανό αψηφούν την καταρρακτώδη βροχή. Οι διαδηλωτές φωνάζοντας προσπαθούν να αντισταθούν στα νέα μέτρα που έρχονται. Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, στην καρδιά της Πλατείας Συντάγματος, συναντάμε τον ιστορικό που θεωρείται αυθεντία στην αρχαία αθηναϊκή οικονομία, τον Έντουαρντ Κοέν, που μας υποδέχεται με μια «καλημέρα» στα ελληνικά!
Η μια πορεία διαδέχεται την άλλη στην Πανεπιστημίου. Τα συνθήματα και τα πανό αψηφούν την καταρρακτώδη βροχή. Οι διαδηλωτές φωνάζοντας προσπαθούν να αντισταθούν στα νέα μέτρα που έρχονται. Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, στην καρδιά της Πλατείας Συντάγματος, συναντάμε τον ιστορικό που θεωρείται αυθεντία στην αρχαία αθηναϊκή οικονομία, τον Έντουαρντ Κοέν, που μας υποδέχεται με μια «καλημέρα» στα ελληνικά!
TΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ: Η ερωμένη του Πούτιν, η πτώση του αθλητή και άλλα...απρόοπτα του Σότσι
Η
τελετή έναρξης των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Σότσι χάρισε στο
κοινό, θέαμα αλλά και στιγμές που προκάλεσαν ποικίλα σχόλια, αφού δεν
έλειψαν τα απρόοπτα, όπως ο τελευταίος κύκλος του ολυμπιακού σήματος που
δεν άναψε, η πτώση του Αυστριακού αθλητή και η παρουσία της Αλίνα
Καμπάγεβα που επανέφερε στο προσκήνιο τις ροζ φήμες για την σχέση της με
τον Βλαντιμίρ Πούτιν...
DIGEA: ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΔΕΙΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ! ΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ!
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ!
Μετά τον ΟΠΑΠ, ο Λουρόπουλος “καθάρισε” και για τους νταβατζήδες!
“η ΕΕΤΤ γνωστοποίησε ότι μόνο η εταιρία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρία Παροχής Υπηρεσιών Τηλεπικοινωνιακού Παρόχου Ψηφιακών Μεταδόσεων» και τον διακριτικό τίτλο «DIGEA – Ψηφιακός Πάροχος Α.Ε.» κατέθεσε αίτηση συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής”!!!
Ο Ιταλός ζωγράφος Sandro Botticelli (1445-1510)
birth of Venus(λεπτομ)
|
Ο
Σάντρο Μποτιτσέλι ήταν Ιταλός ζωγράφος, διακεκριμένος την περίοδο της
Αναγέννησης με το πραγματικό του όνομα να είναι Αλεσάντρο ντι Μαριάνο
Φιλιπέπι. Γεννήθηκε στη Φλωρεντία και αποτέλεσε έναν από τους
μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής του. Ξεκίνησε την εκπαίδευσή του στο
εργαστήρι ενός εξίσου φημισμένου ζωγράφου της εποχής,στη Φλωρεντία, του
Φιλίπο Λίπι, Filippo Lippi . Ο πρώτος πίνακας που φιλοτέχνησε είναι Η
Προσκύνηση Των Μάγων που χρονολογείται γύρω στο 1465-67.
Μετά
την ολοκλήρωση των σπουδών του κοντά στον Λίπι επέστρεψε στη γενέτειρά
του και άνοιξε δικό του εργαστήριο. Την ίδια περίοδο δέχτηκε την επιρροή
του Αντρέα Ντελ Βερόκιο Verrocchio, δασκάλου του Ντα Βίντσι.
Μία
από τις πρώτες του παραγγελίες ήταν μια σειρά πινάκων που απεικόνιζαν
τις επτά αρετές, τελικά όμως φιλοτέχνησε μόνο μία, τη Δύναμη. Στη
δεκαετία του 1470 ο Μποτιτσέλι ολοκλήρωσε
αρκετές προσωπογραφίες μέσα από τις οποίες εδραιώθηκε η φήμη του, όπως
φαίνεται από το γεγονός ότι φιλοτέχνησε πολλές προσωπικότητες της υψηλής
κοινωνίας της Φλωρεντίας. Στις σημαντικότερες από αυτές, ανήκει η
Προσωπογραφία του Τζουλιάνο των Μεδίκων και Προσωπογραφία νέου που κρατά
μετάλλιο του Κόζιμο των Μεδίκων.
Botticelli
|
Το
1481 επισκέφτηκε τη Ρώμη, ως προσκεκλημένος του Πάπα Σίξτου του Δ’,
προκειμένου να διακοσμήσει μαζί με άλλους διακεκριμένους ζωγράφους της
εποχής την Καπέλα Σιξτίνα. Για τον σκοπό αυτόν φιλοτέχνησε δύο
νωπογραφίες, στις οποίες απεικονίζονταν οι Πειρασμοί του Χριστού και η
Εξέγερση των Εβραίων. Τον επόμενο χρόνο επέστρεψε στη Φλωρεντία και
ασχολήθηκε με αλληγορικά θέματα, θέματα παρμένα από τη μυθολογία, αλλά
και θρησκευτικά. Σε αυτή την περίοδο ανήκει και ένα από τα διασημότερα
έργα του, η Αλληγορία της Άνοιξης (La Primavera).
Το
1483 φιλοτέχνησε τέσσερις σκηνές βασισμένες στο δεκαήμερο του Βοκάκιου.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1480 ολοκληρώθηκε επίσης ένας από τους πλέον
δημοφιλείς πίνακές του Η Γέννηση της Αφροδίτης. Ο Μποτιτσέλι
χρησιμοποίησε ως πηγή τον Όμηρο και απεικόνισε την στιγμή κατά την οποία
η Αφροδίτη φτάνει στο νησί των Κυθήρων, μετά τη γέννησή της. Ο
Μποτιτσέλι απεικόνισε την Αφροδίτη σύμφωνα με τις κλασικές αναλογίες των
αρχαίων αγαλμάτων, ενώ για τη στάση της ακολούθησε το πρότυπο της
Αιδήμονος Αφροδίτης (Venus Pudica).
la primavera
la primavera (λεπτομ.) |
Ο
τελευταίος μη θρησκευτικός πίνακας που φιλοτέχνησε ήταν Η Συκοφαντία
του Απελλή, έργο που βασίστηκε σε ένα χαμένο έργο του ζωγράφου της
αρχαιότητας Απελλή, γνωστό μόνο μέσα από τους Νεκρικούς Διαλόγους του
Λουκιανού. Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Μποτιτσέλι σε αυτή την
περίοδο είναι η Μυστική Γέννηση, ενδεικτικό της επιρροής του Σαβοναρόλα
αλλά και της θρησκευτικής έξαρσης στη Φλωρεντία, στα τέλη του 1480.
Είναι ο μοναδικός πίνακας που φέρει την υπογραφή του Μποτιτσέλι καθώς
και την ημερομηνία ολοκλήρωσής του, χάρη στην αρχαία ελληνική επιγραφή
που φιλοτέχνησε ο ίδιος.
Στο
τέλος της ζωής του, διάφορες ασθένειες καθώς και μία αναπηρία εξαιτίας
της παραμόρφωσης της πλάτης του, του στέρησαν την επαφή με τη ζωγραφική.
Πέθανεστις 17 Μαΐουτου 1510.
portrait of a young woman
|
Η Προσκύνηση των Μάγων
|
fortitude
|
madonna and child with an angel
|
mystic nativity |
madonna and child with five angels
|
annunciation
|
Venus and Mars
Η Συκοφαντία του Απελλή |
Η Συκοφαντία του Απελλή (λεπτ.) Η Μετάνοια στρέφεται προς την Αλήθεια |
Πηγή:http://en-texnon.blogspot.gr/2010/08/sandro-botticelli-1445-1510.html
Πηγές για τον Μποτιτσέλι : http://www.wga.hu/frames-e.html?/bio/b/botticel/biograph.html
wikipedia Σάντρο Μποτιτσέλι
http://www.sandrobotticelli.netΗ φυσιογνωμία του Περικλή από την ιστορική ματιά του Θουκυδίδη
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Φεβρουαρίου 9, 2014
Αμέσως μετά τα γεγονότα της Επιδάμνου, οι Αθηναίοι, επιμένοντας στην αποικιοκρατική πολιτική, ξεκίνησαν την πολιορκία στην Ποτίδαια καθιστώντας σαφές ότι όχι μόνο δεν σκόπευαν να αλλάξουν πολιτική, αλλά ότι η δύναμη που απέκτησαν από την Αθηναϊκή συμμαχία μετά τους Περσικούς πολέμους τους έδινε τέτοια ισχύ, που δεν μπορούσε να τους φοβίσει κανένας αντίπαλος. Ο Θουκυδίδης αναφέρει: «Στα χρόνια αυτά οι Αθηναίοι στερέωσαν την ηγεμονία τους κι έγιναν μεγάλη δύναμη. Οι Λακεδαιμόνιοι, μόλο που το ‘βλεπαν, δεν προσπάθησαν – εκτός από λίγες περιπτώσεις – να τους εμποδίσουν και τον περισσότερο καιρό αδρανούσαν, γιατί κι από παράδοση δεν έπαιρναν γρήγορα την απόφαση να κάμουν πόλεμο – εκτός αν αναγκάζονταν – κι εμπόδιο τους στέκονταν πόλεμοι που γίνονταν στον τόπο τους. Αυτό όμως ως τη στιγμή που η δύναμη της Αθήνας αυξήθηκε πάρα πολύ κι άρχισε να βλάφτει τους συμμάχους των Λακεδαιμονίων. Τότε πια δεν μπόρεσαν να ανεχτούν άλλο την κατάσταση κι αποφάσισαν πως είχαν χρέος να δράσουν με ζήλο και να καταστρέψουν, αν τους ήταν δυνατό, τη δύναμη της Αθήνας, επιχειρώντας μαζί με τους συμμάχους τους τούτον τον πόλεμο». (βιβλίο πρώτο, παράγραφος 118).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)