Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

Ρεμπέτικα τα παρεξηγημένα

Αν πριν από 50 η 60 χρόνια, έλεγες σε κάποιον ότι σου αρέσουν, τα ρεμπέτικα τραγούδια, εκείνος θα σε κοίταζε με....περιφρόνηση. Αυτό συνέβαινε γιατί ο Όρος "ρεμπέτικο", ήταν τότε συνώνυμος του "Υποκόσμου, του Τεκέ, του χασισιού, των φόνων, κλπ" Από τότε μέχρι και σήμερα, τα ρεμπέτικα τραγούδια είναι μονίμως "παρεξηγημένα" Κατ' αρχήν, ο Όρος "παρεξηγημένα", πηγάζει, η αν θέλετε αφορά τους δημιουργούς τους. Οι αιτίες της "παρεξήγησης"; Πολλές. Μερικές από αυτές, έχουν να κάνουν με αρθρογράφους-μουσικοκριτικούς της εποχής εκείνης (1930-1950). Κανένας δεν αμφισβητεί, ότι υπήρχαν τραγούδια του Υποκόσμου μέσα στα ρεμπέτικα. Υπήρξαν όμως και τραγούδια "διαμάντια", τα οποία τα τραγουδάμε ακόμα και σήμερα. Άλλωστε, πολλοί ιστορικοί και μελετητές του ρεμπέτικου, ίσως για να λυθεί η "παρεξήγηση" που στιγμάτισε τα ρεμπέτικα τραγούδια, τα χώρισαν σε ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, βάσει της θεματολογίας τους.

Ο Μάρκος Βαμβακάρης
Έχουμε λοιπόν τραγούδια του "ΤΕΚΕ", της "ΤΑΒΕΡΝΑΣ", "ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ", "ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ", "ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ", "ΤΗΣ ΜΑΓΚΙΑΣ", κ.α. Σύμφωνα με τις ποιο πάνω κατηγορίες, διακρίνουμε κάποιες ομοιότητες ανάμεσα στα ρεμπέτικα, και τα δημοτικά τραγούδια, και θα 'λεγα ότι είναι κάτι φυσιολογικό αυτό, μιας και το ρεμπέτικο τραγούδι δέχτηκε "επήρειες" από το δημοτικό τραγούδι. Τα ρεμπέτικα, όπως και τα δημοτικά, βασιστήκαν κατά 90% σε πραγματικά-καθημερινά γεγονότα. Η μουσική του ρεμπέτικου, είναι ίσως η δυσκολότερη, μιας και βασίζεται σε μουσικούς "δρόμους" τόσο του Βυζαντίου, όσο και της ανατολής. Πολλοί μουσικολόγοι επιχείρησαν να "εξηγήσουν" αυτούς τους δρόμους, επιχείρησαν να τους αναλύσουν, αλλά απέτυχαν παταγωδώς. Οι περισσότεροι δημιουργοί του ρεμπέτικου, δεν είχαν "μουσική παιδεία", δεν είχαν πάει σε κάποιο ωδείο η άλλη μουσική σχολή. Παρόλα αυτά, αυτοί οι "αμόρφωτοι" άνθρωποι, ήταν εκείνοι που έγραψαν ένα μεγάλο κεφάλαιο στην "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ"! Το πλεονέκτημα τους αυτό, της "αμορφωσιάς", αλλά και της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ίσως είναι ο λόγος που έκανε τους ...."μορφωμένους" να μην τους δέχονται στο χώρο! Αυτό βέβαια δεν είχε καμία σημασία, γιατί ο λαός όχι μόνο δέχτηκε, αλλά αγάπησε τα ρεμπέτικα "παρεξηγημένα" τραγούδια.

Πώς η ΕΣΣΔ έπεσε στην «αφγανική παγίδα»


Νικολάι Σουρκόφ
Πριν από 25 χρόνια (15-2-1989), ολοκληρώθηκε η αποχώρηση των σοβιετικών στρατιωτικών δυνάμεων από το Αφγανιστάν. Στα εννέα χρόνια πολέμου, σκοτώθηκαν τουλάχιστον 14.000 σοβιετικοί στρατιώτες και περίπου 50.000 τραυματίστηκαν. Η «εκστρατεία», μέχρι σήμερα, προκαλεί διχογνωμίες μεταξύ των ιστορικών και των βετεράνων.

Η ταφική γλυπτική ως ιδιαίτερη έκφραση της τέχνης


Κλεοπάτρα Χατζηλία, Ιστορικός Πολιτισμού
Tα κοιμητηριακά έργα είναι αυτόνομες γλυπτικές δημιουργίες με μεγάλη ποικιλία τύπων από το κλασικό παρελθόν που φέρουν στοιχεία της κλασικής αρχιτεκτονικής, αυτοτελή ή ενσωματωμένα στο μνήμα που επανέρχονται με παραλλαγές αλλά πάντα με αρχαιοπρεπή μορφή. [1]

Ξεχωρίζουν οι επιτύμβιοι ναΐσκοι, οι αετωματικές στήλες, οι αιγυπτιασμοί, ο τύπος της σπασμένης κολόνας, οι σαρκοφάγοι, παραλλαγές του μνημείου Λυσικράτη ( τύπος ιδιαίτερης σημασίας που πολλές φορές συγχέεται με τους ναΐσκους), οι νεκρικές προτομές, οι ολόσωμες μορφές άλλοτε ξαπλωμένες ή πλαγιασμένες σε σαρκοφάγο ή ανάκλιντρο, οι εντυπωσιακές γυμνές παρουσίες που εκπέμπουν πρωτόγνωρο ερωτισμό, οι  παραστάσεις με την ζωή του νεκρού, οι οικογενειακές στιγμές, τα συμβολικά θέματα, οι τεφροδόχοι και οι δεξιώσεις. [2]

Ἀπίστευτο θράσος ἀπό τήν Independent. Χαρακτηρίζει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα…Μάρμαρα της βρετανίας!

Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έγιναν… Μάρμαρα της βρετανίας για τον Independent, που με αφορμή την τοποθέτηση του George Clooney, για την επιστροφή τους στην Ελλάδα, αμφισβητεί ακόμη και ότι τα έκλεψε ο λόρδος έλγιν!

Αμερικανική φρεγάτα εξώκειλε στο Σότσι





 Η φρεγάτα USS Taylor, το ένα από τα δύο αμερικανικά πολεμικά πλοία που είχαν σταλεί στη Μαύρη Θάλασσα με αφορμή τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Σότσι, εξόκειλε και υποχρεώθηκε να πιάσει λιμάνι στην Τουρκία για να εκτιμηθούν οι ζημιές που έχει υποστεί.

Τα πιο ανατρεπτικά πολιτικά δικαιώματα που διακηρύχθηκαν ποτέ (και μένουν ανεφάρμοστα)


Την γνήσια Δημοκρατία και την σημερινή Κοινοβουλευτική Τυραννία τις χωρίζει ένα τεράστιο χάσμα. Ωστόσο, στην ευρύτερη πάλη της ανθρωπότητας για Δημοκρατία αντί Τυραννία, για Ελευθερία αντί Υποδούλωση, έχουν υπάρξει ορισμένοι ενδιάμεσοι σταθμοί όπου ο άνθρωπος βρέθηκε ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση της Ελευθερίας και την κατάλυση της Τυραννίας. Σταθμοί όπου η ανθρωπότητα είχε την ευκαιρία να εφαρμόσει πιο ελεύθερα συστήματα από τα σημερινά τα οποία θα ήταν άμεσα υλοποιήσιμα σήμερα και θα μπορούσαν να επιφέρουν άμεση ωφέλεια στην κοινωνία που θα επιλέξει να τα εφαρμόσει.

Οι Αμερικανοί μας έχουν έτοιμο το “εσωτερικό” νόμισμα: Geuro





- Το Ινστιτούτο είχε διοργανώσει ημερίδα με την «Αυγή» και τον ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα- Πώς θα εκδοθεί και πώς θα λειτουργεί το «παράλληλο» νόμισμα- Υποστηρίζουν ότι θα εξασφαλίσει την ανάκαμψη του βιοτικού επιπέδου

Χάος και εθνικό πένθος στην Ουκρανία για τους 26 νεκρούς -Απειλεί με κυρώσεις η ΕΕ


Η πιο αιματηρή νύχτα στην ιστορία της Ουκρανίας, άφησε πίσω της τουλάχιστον 26 νεκρούς και πάνω από 200 τραυματίες, στις βίαιες οδομαχίες στο κέντρο του Κιέβου. Στη χώρα, όπου ακόμη επικρατεί το χάος, κηρύχθηκε εθνικό πένθος, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ενωση απειλεί με επιβολή κυρώσεων.

Σε αυτό το γκαράζ γεννήθηκε η Google. Στην Ελλάδα θα ήταν παράνομο.

Η Google πριν λίγες ημέρες έκλεισε τα 15α γενέθλιά της και όπως ήταν φυσικό, αρκετοί έτρεξαν πίσω στο χρόνο, στους ιδρυτές της, αλλά και στον τόπο που γεννήθηκε.

Ισλαμιστές στη Συρία λιθοβόλησαν κορίτσι μέχρι θανάτου λόγω Facebook

Ένα κορίτσι στη Συρία, λιθοβολήθηκε μέχρι θανάτου, από ομάδα Ισλαμιστών που πολεμά τον Μπασάρ αλ Άσαντ, όταν οι ισλαμιστές διαπίστωσαν ότι χρησιμοποιούσε το κοινωνικό δίκτυο Facebook.

ΜΕΡΙΑΣΕ ΒΡΑΧΕ ΝΑ ΔΙΑΒΩ

συντάκτης : Λιάνα Κανέλλη,

«…σε ξένους μ’ έριξες γιαλούς... Tο ψυχομάχημά μου
το περιγέλασαν πολλοί, και τα πατήματά μου
τα φαρμακέψανε κρυφά με την ελεημοσύνη...
Mέριασε, βράχε, να διαβώ, επέρασε η γαλήνη·
καταποτήρας είμ’ εγώ, ο άσπονδος εχθρός σου,
γίγαντας στέκω εμπρός σου».

Που να το φανταζότανε κανείς πως σχεδόν μισόν αιώνα μετά από την πρώτη απαγγελία ποιήματος στο δημοτικό θα ξαναθυμόμουνα « το βράχο και το κύμα» για να κρατηθώ και να μας κρατήσω όσο μπορώ μακριά από την είτε απαθή, είτε εθελουσία, είτε εξ αγνοίας, υποδούλωση σε μεγάλα αλλότρια της πατρίδας συμφέροντα.
Δεν μπορεί ο καθορισμός ΑΟΖ να είναι υπόθεση μιας χρηματοπιστωτικής ελίτ μακριά από γενοκτονίες, ξεριζωμούς, αποικιοκρατικές αθλιότητες και διαστρέβλωση της κοινής ιστορικής εμπειρίας πολλαπλών μορφών Άλωσης.
Δεν μπορεί αυτό το θέρος του ΄11. Λαός ακόμα κι απαίδευτος με πίσω του Θερμοπύλες, Σουλιώτισσες, τον Γαβριήλ στο Αρκάδι, τον Πήλιο Γούση και τον Εφιάλτη, την Καισαριανή, την Ηλέκτρα, το Δίστομο, τους μαυραγορίτες και τους δοσίλογους, την Αθηνά και την ελιά, το μύθο της Ευρώπης ανάγλυφο σε ευρώ δίχως αντίκρισμα, τον Ορφέα και την Ευρυδίκη να παραδοθεί αμαχητί σ΄ ένα μέλλον που δεν σχεδίασε ούτε πάνω στα μάρμαρα έστω και με σκουριά που δεν πιάνει, ούτε πάνω στις αμμούδες που λειαίνουν τα κύματα.
Δεν μπορεί να μη βλέπει ρωμιός άνθρωπος ακόμα κι αυτός που δεν άκουσε τον ποιητή και την έκλαψε την ρωμιοσύνη στα ταμπλώ των χρηματιστηρίων, πως έρχεται ένα τέλος πολιτισμού και να χει χρέος να το σταματήσει το κακό.
Γιατί νεμεσίτες μου, κανένας δεν εξασφάλισε το μέλλον των παιδιών του σφάζοντας τα παιδιά των αλλονών ακόμη κι αν είναι του Καντάφι. Κανείς δεν έμεινε ήρωας στην ιστορία όταν αρνήθηκε τον ηρωισμό των άλλων λαών που θέλησαν να προστατέψουν τα πηγάδια τους στην έρημα της ξεχασμένης Παλαιστίνης.
Είμαστε θάλασσα. Δε θα κωλώσουμε στο βράχο των απειλητικών προβλημάτων που μας όρθωσαν ανεπαισθήτως αντίκρυ μας .Θα τον μαστιγώσουμε αλύπητα. Τώρα που ανοίγουν οι μαύρες τρύπες να περάσει η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Θα τον υποσκάψουμε. Όπλα έχουμε. Τον εκτός χρηματιστηρίων τραπεζών και κεφαλαίου πραγματικά ανθρώπινο πολιτισμό μας. Εμπλουτισμένο απ΄ όσους τον βιώνουν χωρίς να τον διαστρεβλώνουν. Τον ζουν και δεν τον αποτιμούν.
Αυτό το θέρος λένε πως είναι κρίσιμο. Θεριστικό… Ποιοί λένε και γιατί είναι κρίσιμο; Μόλις τ΄ απαντήσουμε εμείς, οι πολλοί, για μας τότε είναι σημαδιακός. Τι θα λέει το σημάδι; Προτείνουμε, μέριασε βράχε να διαβώ ...

Πηγή : nemecismag.gr

Εμπρός, βοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από την Ελλάδα!


Γράφει η Χριστιάννα Λούπα
Πρωί – πρωί τον είδα να ξεπροβάλλει με θάρρος και θράσος, με πείσμα κι ελπίδα. Πυρρός κι ολόλαμπρος διέλυσε την αχλή του πρωινού, παραμέρισε τα σύννεφα, καταμεσής του Γενάρη, υποβλητικός επέβαλε την παρουσία του κι ορκίζομαι – ναι, τ’ ορκίζομαι – τον είδα να μου χαμογελάει! 

Γιατί το βελάκι του mouse γέρνει πάντα αριστερά;

Φαίνεται ότι υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος που συμβαίνει αυτό.

Όταν στις 9 Δεκεμβρίου του 1968, παρουσιάστηκε το mouse από τον Douglas Englebart, η ένδειξή του στην οθόνη ήταν όντως ένα βελάκι που έδειχνε προς τα επάνω.

Η αιματοβαμμένη ιστορία των Ες Ες: «Να σκορπάς τον θάνατο και να δέχεσαι τον θάνατο. Ο Χριστός είναι ο γιος μιας Ιουδαίας πόρνης»


1

«Μια είναι η αποστολή μας. Να είμαστε αμείλικτοι σε αυτόν τον πόλεμο.
Αυτό το εξαιρετικό όπλο του τρόμου και του φόβου που έχουμε μπροστά μας, μετά τη νίκη στο Σάρκοφ, να μην αποδυναμωθεί ποτέ αλλά να το ενισχύσουμε».
Σε ομιλία του στα Ένοπλα Ες Ες (WaffenSS) τον Απρίλιο του 1943, ο αρχηγός τους, Χάινριχ Χίμλερ, προσπαθούσε να εμψυχώσει την ελίτ του γερμανικού στρατού.
Δεν έλεγε τίποτα όμως, για ακόμη μια απάνθρωπη αγριότητα που είχαν διαπράξει.
Τα Βάφεν Ες Ες, όταν μπήκαν στην πόλη, πήγαν στο στρατιωτικό νοσοκομείο, έριξαν χειροβομβίδες και έβαλαν φωτιά στο κτίριο.

“H καταγωγή των Αλβανών και οι Αρβανιτόφωνοι Έλληνες” – Συμβολή στο ζήτημα της Εθνογένεσης των Αλβανών


Ο Δημήτρης Ευαγγελίδης συνέγραψε την πιο πλήρη ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ μελέτη που κυκλοφόρησε διεθνώς για τους Αρβανίτες και τους Αλβανούς
Ένα ακόμη σημαντικό έργο του πολυγραφότατου Δημήτρη Ε. Ευαγγελίδη (γνωστού από τα μνημειώδη και μοναδικά στη βιβλιογραφία λεξικά του για τα αρχαιοελληνικά φύλα και τους λαούς του αρχαίου κόσμου, αλλά και του χρηστικότατου πρόσφατου βιβλίου του για την  «Αρχαία Μακεδονία»), που επανέρχεται …δριμύτερος με το νέο του πόνημα για την καταγωγή των Αλβανών (Σκιπετάρων) και τους αρβανιτόφωνους Έλληνες.

Η νίκη ως το σύμβολο του πνεύματος και της ενότητας ( Ολυμπιακοί Αγώνες )




 
 
 
 
Αρχικά, η νίκη αποτελούσε ένα σοβαρό κατόρθωμα, που τιμούσε όχι μόνο τον αθλητή αλλά και την πόλη του. Λίγα χρόνια μετά την Ομηρική εποχή, τα προσωπικά κατορθώματα δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά χωρίς τη συνεισφορά και την αναγνώριση της πόλης του αθλητή. Η νίκη του αθλητή συνδέθηκε άρρηκτα με τη νίκη της πόλης, η οποία συνιστούσε
έτσι το μόνο συλλογικό σώμα με δικαίωμα να αποδίδει δόξα και τιμές.

Τα Ηραία



Εκτός από τους Ολυμπιακούς αγώνες των ανδρών, κάθε τέσσερα χρόνια τελούνταν στην Ολυμπία από πολύ παλιά και τα Ηραία, που ήταν αγώνες δρόμου γυναικών προς τιμή της Ήρας. Οι γυναικείοι αυτοί αγώνες ήταν μάλλον αρχαιότεροι από τους Ολυμπιακούς. Οι Ολυμπιακοί αγώνες,
όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με την εναλλαγή των 49 και 50 μηνών έπεφταν άλλοτε το μήνα Απολλώνιο δηλ. Αύγουστο / Σεπτέμβριο, κι άλλο­τε το μήνα Παρθένιο δηλ. Σεπτέμβριο / Οκτώβριο. Η εναλλαγή αυτή πιθανότατα εξυπηρετούσε και την τέλεση των Ηραίων, έτσι ώστε οι δύο αγώνες να μην συμπίπτουν. Πρόκειται για αγώ­νες με προδωρικές καταβολές που, σύμφωνα με την παράδοση, πρωτοδιοργάνωσε η Ιπποδάμεια, θέλοντας να τιμήσει την Ήρα από ευγνωμοσύνη για το γάμο της με τον Πέλοπα.

Για τις εξελίξεις στην Ουκρανία…





Εικόνα των κινητοποιήσεων στο Κίεβο (από en.wikipedia.org)
Πάνω από δύο μήνες έχουν περάσει από την 21η Νοέμβρη 2013 οπότε και ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις στη χώρα. Κινητοποιήσεις που έχουν οδηγήσει στην σημαντικότερη κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα στην σύγχρονη ιστορία της – από την ανεξαρτητοποίηση της μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ το 1991 – ξεπερνώντας ακόμα και εκείνη της αποκαλούμενης “πορτοκαλί επανάστασης” το 2004. Υπό το όνομα Euromaidan – δηλαδή “Ευρωπλατεία” – έχουν οδηγήσει τα πράγματα σε τέτοια όξυνση που πλέον όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της Ουκρανίας να φαντάζουν ανοιχτά1
Σε ένα σύνθετο κοινωνικό περιβάλλον – για εθνολογικούς, ιστορικούς, πολιτισμικούς αλλά και γεωγραφικούς λόγους – και στο υπόβαθρο που διαμορφώνει η επιδεινούμενη οικονομική κατάσταση της χώρας, οι τοποθετήσεις και οι προβλέψεις σίγουρα δεν είναι ούτε εύκολες, ούτε ασφαλείς. Οργανωμένες πολιτοφυλακές κι από τις δύο πλευρές, κρίσιμη γεωστρατηγική θέση της χώρας και υπολογίσιμο πληθυσμιακό και οικονομικό μέγεθος είναι σίγουρα παράγοντες που προσδίδουν στις εξελίξεις ευρύτερη σημασία από την τοπική τους όμως, και καθιστούν αναγκαία την απόπειρα τοποθέτησης – έστω με επιφυλάξεις. Πόσο μάλλον για την αριστερά, σε μια περίσταση στην οποία η κάθοδος των μαζών στο δρόμο δεν την περιλαμβάνει καν στο κάδρο – σε αντίθεση με τους φασίστες2 - και συνεπώς το απλοϊκό σχήμα “φωνή λαού – οργή θεού” δεν βρίσκει εύκολα γραμμικές αποτυπώσεις, αλλά – αντίθετα – θα μπορούσε να οδηγήσει σε εσφαλμένες τοποθετήσεις και συμπεράσματα(χαρακτηριστική ως προς αυτό είναι η υπογραφή του Ζίζεκ σε κείμενο διανοουμένων που στηρίζουν τις κινιτοποιήσεις3).

NAΖΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΠΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ (ΕΓΡΑΦΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΝΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ)

File:ReichskommissariatUkraineMap.png
Α)ΑΡΠΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

SECRET
Berlin, 26 October 1943
Short report regarding security measures by Main Division Ukraine [Hauptar- beitsgruppe Ukraine] during the withdrawal of the Armed Forces.