Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

Αδαείς ειδήμονες..


Αδαείς ειδήμονες..

Αναρτήθηκε από τον/την exomatiakaivlepo στο Ιανουαρίου 18, 2012
undefined
Το 202 π.Χ ο Αννίβας ηττήθηκε από τον Σκιπίωνα τον Αφρικανό στην μάχη της Ζάμας. Ήταν η πρώτη ήττα του Καρχηδόνιου στρατηγού από τους Ρωμαίους, μετά την οποία κατέφυγε στις ελληνιστικές αποικίες στην αυλή του βασιλέα Αντιόχου του Γ’ της δυναστείας των Σελευκιδών (εκτείνονταν από τα δυτικά παραλία της Μικράς Ασίας μέχρι την Ινδία).
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του περιηγείτο στις πόλεις θέλοντας να μάθει περισσότερα για το ελληνικό πνεύμα και τον πολιτισμό. Σύμφωνα λοιπόν με τον Κικέρωνα σε μία από τις περιηγήσεις στην Έφεσσο,
του δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσει μία διάλεξη από έναν ρήτορα της εποχής ονόματι Φορμίωνα, η οποία αφορούσε σε στρατιωτικά θέματα (διοίκηση, πολεμικές τακτικές, κ.ά).
Ο ρήτορας ενώ διέθετε εξαιρετική ευφράδεια, ήταν παντελώς άσχετος με το θέμα της ομιλίας του. Παρ’ όλα αυτά το κοινό τον παρακολουθούσε με εξαιρετική προσοχή, εντυπωσιασμένο από τις “γνώσεις” του.
Ο Αννίβας αντιληφθείς την αμάθεια του ρήτορα, αλλά αναγνωρίζοντας το θράσος του, τον χαρακτήρισε “ως τον πλέον τρελό από όσους είχε γνωρίσει μέχρι τότε”.
Οι λόγοι για τους οποίους ο εν λόγω “ρήτορας” κέρδιζε τις εντυπώσεις ήταν η αμάθεια ή ημιμάθεια του ακροατηρίου ειδικά όταν τα λεγόμενά του διατυπώνονταν με την ευγλωττία που τον διέκρινε.
———————————————————————————————-
H κοινωνία σήμερα προσφέρει πεδίο δόξης λαμπρό για επίδοξους “Φορμίωνες” οι οποίοι μάλιστα τυγχάνουν ευρύτερης αποδοχής και αναγνώρισης και έχουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα.
  • Διαθέτουν ευφράδεια λόγου και υπερβολική αυτοπεποίθηση (είναι απαραίτητο διότι προσδίδει εγκυρότητα στα λεγόμενα τους) οι οποίοι δεν διστάζουν να ομιλήσουν για οιοδήποτε αντικείμενο τους ζητηθεί, ασχέτως αν δεν το γνωρίζουν και επιπλέον η ομιλία τους είναι τόσο πειστική που ορισμένες φορές τείνει να πείσει ακόμη και αυτούς οι οποίοι το κατέχουν.
  • Έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το χρόνο δημοσιότητας που τους αναλογεί, δηλαδή ζουν για να αυτοπροβάλλονται.
  • Όταν “ρητορεύουν” δεν τους αρέσει να τους διακόπτουν και όταν είναι αναγκαίο να συμβεί (υποβολή ερώτησης, διευκρίνηση, κ.λ.π) συνεχίζουν από το σημείο που σταμάτησαν, χωρίς να δώσουν απάντηση σε ότι ερωτήθηκαν. Εύκολα διαπιστώνουμε ότι τα λεγόμενά τους αποτελούν γενικότητες (καθότι γνωρίζουν ότι η αναφορά σε εξειδικευμένους όρους αποτελεί παγίδα).
  • Χρησιμοποιούν πομπώδεις εκφράσεις και δυσνόητες λέξεις για το επίπεδο του ακροατηρίου στο οποίο απευθύνονται (χάριν εντυπωσιασμού).
  • Αποφεύγουν τις λακωνικές και σαφείς απαντήσεις (δημιουργούν δεσμεύσεις).
  • Αν αισθανθούν ότι “δυσκολεύονται” από κάποιον γνώστη του θέματος φροντίζουν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση (αλλαγή θέματος).
Στους προαναφερόμενους “ρήτορες” παρέχεται βήμα να αναπτύξουν απόψεις και θεωρίες επί παντός επιστητού, γνωρίζοντας ότι ουδείς θα επαληθεύσει τα λεγόμενά τους
Δεν είναι δύσκολο να αναγνωρίσεις τον ειδικό από τον “επαΐοντα”, ο πρώτος είναι σεμνός και δεν προβάλλεται, όταν δεν έχει γνώση επί του αντικειμένου λέει “δεν γνωρίζω”, σπάνια ομιλεί και μόνο όταν υπάρχει λόγος, αποφεύγει τις δημόσιες σχέσεις διότι δεν έχει ανάγκη αναγνώρισης και το σημαντικότερο……….δεν είναι ματαιόδοξος.
Διότι δεν είναι σίγουρο ότι σε αντίστοιχη περίπτωση θα υπάρχει και κάποιος “Αννίβας” για να μας προφυλάξει.
Αν θέλεις να μάθεις για το νερό, μη ρωτάς τα ψάρια. (Marshall McLuhan)

Η Σπείρα του Αρχιμήδου


Η Σπείρα του Αρχιμήδου

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 17, 2012
…είναι η σπειροειδής καμπύλη της οποίας χαρακτηριστικό είναι ότι η απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών περιελίξεων παραμένει σταθερή. Ονομάζεται και επίπεδη έλικα.
Τα σημεία της καμπύλης παράγονται από ένα σημείο το οποίο κινείται με σταθερή ταχύτητα πάνω σε μια ευθεία η οποία περιστρέφεται με σταθερή γ…ωνιακή ταχύτητα.
Ο μαθηματικός τύπος, σε πολικές συντεταγμένες, που δίνει την καμπύλη αυτή είναι:
r= α +βθ ,
όπου α και β είναι πραγματικοί αριθμοί. Αλλαγή στο α περιστρέφει την σπείρα, ενώ το β καθορίζει την απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών περιελίξεων.
Ο Αρχιμήδης μελέτησε με μεγάλη λεπτομέρεια τις ιδιότητες της επίπεδης έλικας στο έργο του «Περί Ελίκων». Με την έλικα αυτή κατάφερε να τετραγωνίσει τον κύκλο, παρακάμπτοντας δηλαδή την “αυστηρή κατασκευή” με μόνο διαβήτη, κανόνα. Αν και το περιέγραψε πρώτος, φαίνεται ότι το σχήμα αυτό ήταν γνωστό από τα προϊστορικά χρόνια καθώς εντοπίστηκε στην τοιχογραφία με τις πολύχρωμες σπείρες που βρέθηκε στο κτίριο Ξεστή 3, στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου της Σαντορίνης
χρυσούς αριθμός Φ=1,618
Γιώργος Ρ.

Χρόνια πολλά στο κράτος του Ισραήλ


18 Ιαν 2012

Χρόνια πολλά στο κράτος του Ισραήλ

Του Ephraim Kishon*
Το Ισραήλ είναι μια χώρα τόσο μικρή που δεν υπάρχει χώρος να γραφτεί τ’ όνομά της στον παγκόσμιο χάρτη.
Είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που χρηματοδοτείται από τους φορολογούμενούς της στο εξωτερικό.
Είναι μια χώρα που καταβροχθίζει συνέχεια τους κατοίκους της χωρίς όμως να
παχαίνει.

Ένα Όραμα για το 2012;


Ἀναγράφω... - Ένα Όραμα για το 2012;

Link to Ἀναγράφω...


Posted: 16 Jan 2012 11:21 AM PST
Β. Κατράκη - Μοναξιά
Νέα χρονιά και οι ευχές πολλές για κάτι καλλίτερο. Νέο έτος και όμως οι  μόλις δυο βδομάδες που πέρασαν ήταν αρκετές για να μας γυρίσουν στις παλιές έγνοιες και στα προβλήματα της καθημερινότητας, που ίσως τελικά δεν γνωρίζει τις ελπίδες μιας (φαινομενικά;) νέας αρχής. Ίσως κιόλας η διαπίστωση ότι κάθε «πέρσι και καλύτερα», όπως έγραφε και ο Παπαδιαμάντης την πρωτοχρονιά του 1896, να βρίσκει και άλλο ένα έρεισμα σήμερα, βαρύ σε κάθε συνείδηση.

Δυστυχώς, η τόσο τεχνηέντως ψυχολογική, αν όχι και φυσική, καταπίεση, έχει οδηγήσει πολλούς από εμάς σε ανάπτυξη τέτοιων ψυχολογικών μηχανισμών, όπως αυτών της απάθειας, τόσο στο προσωπικό όσο στο κοινωνικό επίπεδο, ή της άρνησης και της μετάθεσης των προβλημάτων, που πια οι τόσο απροσχημάτιστα βίαιοι οικονομικοί και πολιτικοί εκβιασμοί εναντίων των μεσαίων, αδυνάτων και εξαθλιωμένων κοινωνικών στρωμάτων, έχουν καταφέρει την εσωτερική αποδόμηση όχι μόνο ενός από καιρού φθαρμένου κοινωνικού ιστού, αλλά και κάθε ίχνους, κάθε βάσης πάνω στην οποία στηρίζαμε την ταυτότητα μας ως πολίτες.