Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ ΚΑΙ Η ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ


Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ ΚΑΙ Η ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ
Η Σπάρτη (Σπάρτα στη Δωρική διάλεκτο, Σπάρτη στην Αττική διάλεκτο) ήταν πόλη-κράτος στην Αρχαία Ελλάδα που ήταν χτισμένη στις όχθες του ποταμού Ευρώτα στηΛακωνία στο νότιο ανατολικό μέρος της Πελοποννήσου. Έχει μείνει γνωστή στην παγκόσμια ιστορία για τη στρατιωτική δύναμή της, την πειθαρχία της, τον ηρωισμό της και το μεγάλο αριθμό των δούλων της. Επίσης, είναι γνωστή και στην Ελληνική Μυθολογία, κυρίως για τον μύθο της Ωραίας Ελένης.
Η στρατιωτική δύναμη της Σπάρτης οφειλόταν στο σύστημά της Αγωγής που είχε επιβάλει η νομοθεσία του Λυκούργου, κάτι που ήταν μοναδικό στην Αρχαία Ελλάδα. Η ιστορική περίοδος της Σπάρτης αρχίζει μετά την Κάθοδο των Δωριέων γύρω στο 1100 π.Χ., (αν και η αρχαιολογία υποστηρίζει ότι η κάθοδος των Δωριέων έγινε αργότερα) και τελειώνει κατά τη διάρκεια της Ρωμαιοκρατίας, αν και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για την επίδραση του Μυκηναϊκού Πολιτισμού στην περιοχή πολύ πριν την άφιξη των Δωριέων, πράγμα που θεωρείται η προϊστορία της Αρχαίας Σπάρτης.

Πεντάχρονος «μάγος» των υπολογιστών πέρασε το τεστ της Microsoft



 
O Ayan Qureshi από το Κόβεντρι της Μ. Βρετανίας κατέχει το δίπλωμα «Microsoft Certified Professional» καθώς πέρασε τις εξετάσεις της εταιρείας σε ηλικία μόλις πέντε ετών.
Το εντυπωσιακό αυτό επίτευγμα ίσως να οφείλεται και σε κληρονομικούς λόγους, καθώς ο πατέρας του είναι τεχνικός IT. Ο μικρός μάγος των υπολογιστών έχει ήδη στήσει το δικό του δίκτυο υπολογιστών στο σπίτι της οικογένειάς του.

Διάλυση των πάντων: Αλβανική προβοκάτσια στον αγώνα Ελλάδας-Σερβίας δια χειρός ΕΠΟ



ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΑΕΤΟ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ!
“Πέμπτη φάλαγγα” Αλβανών πρακτόρων οργάνωσε μια πρωτοφανή προβοκάτσια πριν την έναρξη του φιλικού ποδοσφαιρικού αγώνα Ελλάδας – Σερβίας στα Χανιά της Κρήτης, όταν τρία παιδιά σχημάτισαν με τα χέρια τους στο στήθος τους το σύμβολο της αλβανικής σημαίας, όπως φαίνεται και στην φωτό!
Πέρα από τις ευθύνες της ΕΠΟ η οποία επέτρεψε εντός αλβανικού εδάφους αυτή την πρωτοφανή επίδειξη αλυτρωτικού πνεύματος της Αλβανίας, εντυπωσιάζει το γεγονός ότι οι αλβανοί έχουν καταφέρει σε μια περιοχή όπως η Κρήτη και σε έναν τέτοιο αγώνα να “φυτέψουν” τρία μικρά παιδιά και να περάσουν το μήνυμα της αλβανικής προπαγάνδας.

Η Κούβα έχει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Λατινική Αμερική και στην Καραϊβική…

 

Σύμφωνα με μια αποκαλυπτική έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και η οποία εξετάζει τα δημόσια εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών της ηπείρου και τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, η Κούβα είναι η μόνη χώρα στην Λατινική Αμερική και στην Καραϊβική που προσφέρει ένα εκπαιδευτικό σύστημα υψηλής ποιότητας.
Στην Λατινική Αμερική, οι εκπαιδευτικοί στην βασική εκπαίδευση (προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) αποτελούν ένα ανθρώπινο κεφάλαιο των 7 εκατομμυρίων ανθρώπων, ή αλλιώς το 4% του εργατικού δυναμικού της.
Ο μισθός τους και οι συνθήκες εργασίας τους ποικίλλουν από περιοχή σε περιοχή ανά την ήπειρο. Συνήθως είναι κακοπληρωμένοι, και ως επί το πλείστον οι περισσότεροι είναι γυναίκες και ανήκουν στα μικρά κοινωνικά στρώματα.Από την άλλη πλευρά, στην έκθεση τονίζεται ότι ο μέσος όρος των καθηγητών της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής είναι πολύ πιο χαμηλός, γεγονός που αποτελεί το κύριο εμπόδιο στην περαιτέρω πρόοδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ήπειρο. Επιπλέον, το εκπαιδευτικό υλικό είναι ανεπαρκές, ιδιαίτερα όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας.

Μετρό Θεσσαλονίκης: παράταση στο έργο πριν αρχίσει



Οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης πυροδότησαν τις τελευταίες μέρες πόλεμο δηλώσεων μεταξύ του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστα και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων Στρ. Σιμόπουλου.

Μήνυμα προς το Ισλαμικό Κράτος: «Δεν είμαστε οι 72 παρθένες σας»

Μήνυμα προς το Ισλαμικό Κράτος: «Δεν είμαστε οι 72 παρθένες σας» (ΒΙΝΤΕΟ)
Διαμαρτυρία στο Παρίσι έκαναν οι FEMEN ενάντια στο Ισλαμικό Κράτος, το οποίο απείλησε να φέρει τον πόλεμο μέσα στις ευρωπαϊκές πόλεις, να σφάξει Ευρωπαίους πολίτες και να εξαπλώσει τον τζιχάντ σε Ευρώπη και Αμερική.
Οι FEMEN στην ανακοίνωσή τους, όπου παραποιούν το κάλεσμα του Ισλαμικού Κράτους για τυφλή βια εναντίον των «απίστων» δυτικών, αναφέρουν:

Η Λειτουργία στην Αγιά Σοφιά δεν τέλειωσε…



Η Λειτουργία στην Αγιά Σοφιά δεν τέλειωσε…


ποίημα του Κωστή Παλαμά
Η λειτουργία δεν τέλειωσε
.
 Γνώμες, καρδιές, όσοι Έλληνες,
και μέσα στην κοιλάδα
του δάκρυου εδώ, κι αντρειεύοντας
από μια πίστη, Ελλάδα!
.
κράχτε, στο νου ριζώστε τη
με το Σταυρό, με δόρυ,
Σοφία, Μητέρα, Κόρη,
Παντάνασσα, Αθηνά.

ΤΑ ΣΚΙΑΖΕΙ Η ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΑΚΩΝΕΙ Η ΣΚΛΑΒΙΑ


ΤΑ ΣΚΙΑΖΕΙ Η ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΑΚΩΝΕΙ Η ΣΚΛΑΒΙΑ
Ζούμε στην «κατοχική» Ελλάδα, σε μια χώρα της οποίας τα αφεντικά και οι ακόλουθοι τους κατάφεραν με φοβέρες, απειλές και ένα σωρό άλλα τερτίπια να κάνουν το κόσμο να λουφάξει σε μια μεριά, η καλύτερα σε κάποιο βαθύ και θεοσκότεινο «λαγούμι» και να μη μπορεί να αντιδράσει με κανένα τρόπο.
ΨΕΜΑΤΑ, ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ που δεν τηρήθηκαν ΠΟΤΕ, «δεσμεύσεις», κροκοδείλια δάκρυα, αναφορές στις θυσίες που έκανε ο λαός και δεν πήγαν όπως λένε χαμένες (νομίζουν), καταπάτηση του Συντάγματος της χώρας που το έκαναν οι τελευταίες κυβερνήσεις κουρελού κατά τα συμφέροντα τους.

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;


ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;
Είπατε τίποτα;
Είστε ανεύθυνος λαός», «Δεν πληρώνετε τους φόρους σας», «Είστε βολεμένοι», «Λειτουργείτε με ωχαδελφισμό», «Είστε τεμπέληδες»… είναι μερικές μόνο από τις φράσεις που χρησιμοποιούν σήμερα οι περισσότεροι Ευρωπαίοι -πολιτικοί και απλός λαός- για να μας χαρακτηρίσουν!
Η κρίση μπορεί να έφερε τα πάνω-κάτω, όμως κανείς από αυτούς δεν πρέπει να ξεχνάει! Τι; Αυτά που η Ελλάδα έκανε για τον κόσμο ολόκληρο, προσφέροντας βασικά στοιχεία πολιτισμού και ανθρωπισμού.

Αντισθένης


Αντισθένης
Ο Αντισθένης, ήταν Έλληνας φιλόσοφος, ιδρυτής της σχολής των Κυνικών Φιλοσόφων. Γεννήθηκε στην Αθήνα, το 444 π.Χ. Υπήρξε αρχικά μαθητής του Γοργία και στην συνέχεια του Σωκράτη.
Ο Αντισθένης είχε την φήμη εγκρατή ανθρώπου. Κυκλοφορούσε στην αγορά, φορώντας μόνο έναν τρίβωνα, ένα σακούλι στον ώμο και κρατούσε ένα ραβδί. Περιφρονούσε κάθε άνεση και κοινωνική συμβατικότητα, σαν τον Διογένη απο την Σινώπη που υπήρξε και μαθητής του. Αυτός και οι μαθητές του ονομάστηκαν Κυνικοί.
Συνήθιζε να λέει “Η αληθινή αρετή δεν έχει ανάγκη απο τίποτα. Ούτε νόμων ανάγκη έχει ο σοφός που δρα και φέρεται σύμφωνα με την κρίση του. Οι νόμοι είναι για τους πολλούς και τους μέτριους και όχι για τους Εκλεκτούς”.

Η δομή των νόμων στην Αθήνα


Η δομή των νόμων στην Αθήνα
Οι νόμοι στις σύγχρονες κοινωνίες διαμορφώνονται κυρίως από το νομοθετικό σώμα με μια τεράστια παραγωγή νόμων, κανονισμών, διατάξεων, εγκυκλίων κλπ. Η μορφή των νόμων στην αρχαία Αθήνα οριοθετούνταν κυρίως στα δικαστήρια μέσω των αποφάσεων των ενόρκων και σε μικρότερο βαθμό από τα νομοθετικά όργανα της πόλεως. Εκτός από τα δικαστήρια υπήρχαν και άλλοι παράμετροι που συντελούσαν στην διαμόρφωση των νόμων και οι οποίοι συνοψίζονται ως εξής:

Μια Ημέρα στα Αρχαία Αθηναϊκά Δικαστήρια


Μια Ημέρα στα Αρχαία Αθηναϊκά Δικαστήρια
ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΗ
Διαιτησία
Η πρωτοβουλία να πάει κανείς στο δικαστήριο δε θεωρούνταν πάντα ως η πρώτη επιλογή. Συνήθως εξετάζονταν οι ενέργειες που έπρεπε να γίνουν, όπως στο Δημοσθένη, Κατά Ευέργου και Μνησιβούλου Ψευδομαρτυριών Α’, 71, όπου ο ομιλητής, έχοντας περιγράψει τον τραυματισμό που η πρώην θεραπαινίδα του υπέστη καθώς και τις συμβουλές που του δόθηκαν, αναφέρεται επακριβώς σε συζητήσεις με φίλους σχετικά με το πώς θα έπρεπε να προχωρήσει.
Αυτή η περίοδος διαβουλεύσεων θα περιλάμβανε κυρίως μια εκτίμηση των πιθανοτήτων επιτυχίας της δίκης, άλλες εναλλακτικές λύσεις καθώς και την παροχή συμπαράστασης. Στην αρχαία Αθήνα η διαιτησία, δηλαδή η παραπομπή μιας διαφοράς σε τρίτους για διευθέτηση, μπορούσε να είναι ιδιωτική ή δημόσια. H δημόσια διαιτησία αποτελούσε μέρος του δικαστικού μηχανισμού της πόλεως και ως εκ τούτου ρυθμιζόταν από αυτή. Eπίσης, οι πόλεις-κράτη μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τη διακρατική διαιτησία για την επίλυση των διαφορών τους.
Σε αντίθεση με τη δημόσια διαιτησία, η ιδιωτική υπήρχε πριν από το 403 π.Χ. (Ανδοκίδης, Περί των Μυστηρίων, 87). Στην Αθήνα προφανώς υπήρχε νόμος για την ιδιωτική διαιτησία , αλλά αμφισβητείται η γνησιότητά του. Η απόφαση να υποβληθεί μια διαφορά σε ιδιωτική διαιτησία μπορούσε να ληφθεί είτε προτού εισαχθεί η διαφορά στο δικαστήριο είτε σε οποιοδήποτε στάδιο της δικαστικής διαδικασίας πριν από την έκδοση της ετυμηγορίας.
Σε περιπτώσεις ιδιωτικής διαιτησίας και οι δύο πλευρές συμφωνούσαν να ορίσουν ένα διαιτητή για να επιλύσει τη διένεξή τους. Συνήθως συγγενείς (Δημοσθένης, Υπέρ Φορμίωνος, 15) ή φίλοι (Δημοσθένης, Προς Απατούριον, 14) ορίζονταν διαιτητές. Και οι δυο πλευρές συμφωνούσαν για τους όρους της διαιτησίας : εάν δηλαδή ο διαιτητής (-ές) έπρεπε να εκδώσει απόφαση σε περίπτωση που η διαπραγμάτευση αποτύγχανε, εάν θα έπρεπε να ακολουθήσει πιστά το νόμο ή να αναζητήσει εκείνο που είναι λογικό και πρακτικό, τι θα συνέβαινε εάν ο διαιτητής (-ές) δεν μπορούσε να συμφωνήσει με έναν από τους αντίδικους και τέλος ποιος θα εγγυόταν για τη συμμόρφωση και των δύο πλευρών στην απόφαση.

Μασσαλία η ελληνική


Μασσαλία η ελληνική
Η Μασσαλία, η περήφανη ελληνική πόλη της δυτικής Μεσογείου, αποτελεί σήμερα μια μεγαλούπολη της γαλλικής Ριβιέρας. Στον αρχαίο λιμένα βρίσκουν σήμερα καταφύγιο τα σκάφη αναψυχής των κροίσων. Ακριβώς στην είσοδο του λιμένος όμως, το γαλλικό κράτος, το οποίοι ως φαίνεται τιμά τους ήρωες, ακόμα και αν δεν του ανήκουν, αντιθέτως με το σύγχρονο ελληνικό, έχει τοποθετήσει δύο μεγαλόπρεπους ανδριάντες, δύο Ελλήνων θαλασσοπόρων, του Πυθέα και του Ευθυμένη. Οι δε ανδριάντες του στέκουν δίπλα σε μια ορειχάλκινη πλάκα στην οποία αναγράφεται: «Εδώ, 600 έτη π.Χ. Έλληνες ναυτικοί ίδρυσαν την πόλη της Μασσαλίας, προερχόμενοι από την μικρασιατική πόλη της Φώκαιας. Από εδώ ο πολιτισμός εξαπλώθηκε προς τη Δύση».

Η αρχαϊκή Ελληνική κοινωνία (1100 – 750 π.Χ.)


Η αρχαϊκή Ελληνική κοινωνία (1100 – 750 π.Χ.)
Από το τέλος του ελληνικού μεσαίωνα γύρω στα 750 π.Χ., ο ελληνικός πολιτισμός άρχισε να αναπτύσσεται με πολύ γοργό ρυθμό. Ουδείς άλλος πολιτισμός κατόρθωσε να παρουσιάσει παρόμοια επιτεύγματα με τον ελληνικό στους επόμενους αιώνες. Ο κυριότερος θεσμός, στον οποίο οφείλονταν τα εξαιρετικά επιτεύγματα των Ελλήνων, ήταν η πόλη – κράτος (η πόλις).
Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν ότι η ζωή έξω από την πόλη ήταν ημιβάρβαρη διότι έλειπε η συγκεντρωτική και συντονισμένη πολιτική ζωή, που ήταν απαραίτητη για μια ευτυχισμένη και ορθολογική ύπαρξη όπως αυτή των Ελλήνων. Η πολυτιμότερη συμβολή της πόλης – κράτους στο πολιτισμό ήταν η δημοκρατική διακυβέρνηση την οποία οι Έλληνες είχαν εφαρμόσει σε αμέτρητες παραλλαγές και εξασφάλιζε στους πολίτες ελευθερία και αυτοκυβέρνηση σε σημαντικό βαθμό.

Όταν ο Θαλής έκανε εκτροπή ενός μεγάλου ποταμού


 
Γάλλος σπηλαιολόγος ανακάλυψε εκτροπή ποταμού για πολεμικούς σκοπούς από τον Θαλή τον Μιλήσιο για λογαριασμό του βασιλιά Κροίσου, το 550 π.Χ. «Μόλις ανακάλυψα μία απίστευτη σήραγγα στην περιοχή της Καππαδοκίας. Πρόκειται για ένα έργο εκτροπής ενός μεγάλου ποταμού για να δημιουργηθεί ένα πέρασμα και να γίνει δυνατή η διάβασή του.
Είναι πιθανότατα αυτό που ο περιγράφει ο Ηρόδοτος αποδίδοντάς το στον Θαλή, και μέσω του οποίου ο βασιλιάς Κροίσος πέρασε για να επιτεθεί στον πέρση γείτονά του, τον Κύρο Β”, το 550 π.Χ. », λέει ο γάλλος σπηλαιολόγος Ερίκ Ζιλί.

“Μεταστάθμευση” αμερικανικών F 16 στην Ελλάδα! Γιατί έρχονται, που θα προσγειωθούν


 Έρχονται αμερικανικά F 16 στην Ελλάδα και δεν είναι για άσκηση!
“Μεταστάθμευση” 18 αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών F 16, τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα. Τα αμερικανικά αεροσκάφη θα μετασταθμεύσουν σε ελληνική βάση με πιθανότερη αυτή τη στιγμή την Ανδραβίδα. Το προσωπικό που θα τα πετά και θα τα υποστηρίζει σύμφωνα με τις πληροφορίες θα είναι περίπου 300 άτομα!Ο μανδύας της μεταστάθμευσης θα είναι σίγουρα κάποια ελληνοαμερικανική άσκηση. Μόνο που όπως επεσήμανε στο Onalert.gr πηγή της ΠΑ “θα πρόκειται για κάτι παραπάνω αφού το αίτημα για την παραμονή των 18 αεροσκαφών σε ελληνικό έδαφος ξεπερνά τις 30 ημέρες”. Επιπλέον η ίδια πηγή ανέφερε ότι δεν είναι συνηθισμένο να γίνονται τετοιου είδους συνεκπαιδεύσης μέσα στον χείμωνα με καιρικές συνθήκες δύσκολες και απρόβλεπτες.

Γιατί δεν εκριζώνεται ο εξτρεμισμός από τη Σαουδική Αραβία… Αρκετό για βία το 5%


Γιατί δεν εκριζώνεται ο εξτρεμισμός από τη Σαουδική Αραβία… Αρκετό για βία το 5%
Η άνοδος του Ισλαμικού Κράτους για ακόμη μία φορά έστρεψε τον προβολέα στη Σαουδική Αραβία, που κατηγορείται ότι προσφέρει τη θεολογική βάση της αποτρόπαιης ιδεολογίας του κινήματος, όπως και πολλούς μαχητές και χρηματοδότες. Το βασίλειο του οίκου των Σαούντ αντιμετώπισε παρόμοιες επικρίσεις και το 2001, όταν οι 15 από τους 19 αεροπειρατές των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου αποδείχθηκε ότι ήταν Σαουδάραβες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όταν ο βασιλιάς Αμπντάλα ανέβηκε στον θρόνο τέσσερα χρόνια αργότερα να καθιερώσει μία Μονάδα Οικονομικού Ελέγχου προκειμένου να διακόψει την χρηματοδότηση προς τη τρομοκρατία και αντιμετώπισε την εξτρεμιστική ρητορική στα τζαμιά.

Ρωγμές στο εσωτερικό του σουνιτικού τόξου



Το ισλαμιστικό κύμα κατέδειξε πόσο εύθραυστα είναι τα αραβικά κράτη ενώ παραμέρισε την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση από το επίκεντρο
Ρωγμές στο εσωτερικό του σουνιτικού τόξου
Ενώ οι διεθνείς παρατηρητές είναι επικεντρωμένοι στον ρόλο που παίζει ο ανταγωνισμός μεταξύ σουνιτών και σιιτών στη διαμόρφωση της γεωπολιτικής στον ισλαμικό κόσμο, εμφανίζονται βαθιά χάσματα εντός του σουνιτικού τόξου που εκτείνεται από τη Βόρεια Αφρική ως τη ζώνη Αφγανιστάν – Πακιστάν. Επιπλέον, οι σουνιτικές κοινότητες είναι εκείνες που «γεννούν» τους τζιχαντιστές, οι οποίοι αποτελούν ισχυρή απειλή προς τα δημοκρατικά κράτη, κοντά ή μακριά. Πού οφείλονται αυτός ο κατακερματισμός και η ριζοσπαστικοποίηση εντός του σουνιτικού ισλάμ και πώς μπορούμε να τα διαχειριστούμε;

Το ευρώ ήταν μία από τις μορφές εδραίωσης του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρώπη.

.

 

EURO
Συνέντευξη του  Μποαβεντούρα ντε Σόουσα Σάντος, καθηγητή Κοινωνιολογίας του Δικαίου στην Ανα Πάρντο δε Βέρα  για το  www.publico.es
Μπορεί να πει κανείς ότι το όραμα της ΕΕ έχει αποτύχει;
Ναι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση  ήταν ένα  σχέδιο κοινωνικής συμπόρευσης που είχε σκοπό την δημιουργία ενός νέου ισχυρού συνασπισμού δυνάμεων . Ενός  οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού μπλοκ με πολύ  σημαντικές πολιτικές ομογενοποίησης. Ο σχεδιασμός της ΕΕ βασίστηκε σε δύο πολύ ισχυρές ιδέες: αυτή της μη επιστροφής στους παγκόσμιους πολέμους, που είχαν αμφότεροι προκληθεί από την ίδια χώρα, και αυτή της κατάργησης των περιφερειών που υπήρχαν από το 15ο αιώνα: των βορείων χωρών, του ευρωπαϊκού νότου (Πορτογαλία, Ισπανία και Ιταλία), της νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βαλκάνια και Ελλάδα) και της ανατολικής Ευρώπης.

Ευρώπη: Στασιμότητα, αντιθέσεις κορυφής και φοροδιαφυγή

 


Του ΜΩΥΣΗ ΛΙΤΣΗ
Όταν 25 χρόνια πριν έπεφτε το τείχος του Βερολίνου ο κόσμος ήλπιζε ότι ανοίγει πλέον ο δρόμος για την Ενωμένη Ευρώπη από τον Ατλαντικό ως τα Ουράλια… Εικοσιπέντε χρόνια μετά η εικόνα της Ευρώπης δεν θυμίζει σε τίποτα την ευφορία εκείνης της εποχής.
Ας αρχίσουμε από το τελευταίο μπαράζ οικονομικών δεδομένων το οποίο παρουσιάζει ανάγλυφα την οικτρή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ευρωπαϊκή οικονομία.
Στην τελευταία της έκθεση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ανάπτυξη στην ευρωζώνη φέτος 0,8%, 1,1% του χρόνου και 1,7% το 2016. Οι πωλήσεις λιανικής στην ευρωζώνη μειώθηκαν κατά 1,3% το Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat. Η μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις λιανικής καταγράφηκε μάλιστα στη Γερμανία(-3,2%).

Η προτεραιότητα της πολιτικής για τους αρχαίους Έλληνες


Η προτεραιότητα της πολιτικής για τους αρχαίους Έλληνες
Πόλις και πολιτική
Πόλις είναι μια κοινότητα προσώπων ή πολιτών, μια κοινότητα χώρου ή τόπου, λατρειών, εθίμων και νόμων, η οποία είναι ικανή να διαχειριστεί τον εαυτό της (μερικώς ή πλήρως). Ο ακριβέστερος ορισμός της πόλης-κράτους θα ήταν «κράτος των πολιτών».
Στην κλασική περίοδο η πόλιςείχε κανονικά ένα αστικό κέντρο (άστυ), αλλά αν χρησιμοποιήσουμε τον όροπόλις μόνο γι’ αυτό το κέντρο θα ήταν λάθος: το αστικό κέντρο ήταν μέρος μόνο της πόλης, στην έννοια της οποίας πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί και η ύπαιθρος.Αν και μεγάλο μέρος του ελληνικού κόσμου ήταν οργανωμένο όχι σε πόλεις, αλλά σε φυλετικά κράτη (έθνη), κατά την αρχαϊκή και προπάντων κλασική περίοδο η πόλις ήταν πολιτικά και πολιτιστικά η ηγετική μορφή κράτους. Ποια είναι όμως η σημασία του όρου «πολιτικός»; Τι μπορεί να θεωρηθεί πολιτική σκέψη;

H Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας προς απόσχιση από τη Βοσνία- Ερζεγοβίνη


H Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας προς απόσχιση από τη Βοσνία- Ερζεγοβίνη
Τις τελευταίες ημέρες, στη Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας (συνιστώσα δημοκρατία της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης), όλο και πιο συχνά γίνονται συγκρίσεις με την κατάσταση στην Κριμαία.
Το δημοψήφισμα που διενεργήθηκε στην αυτόνομη περιοχή αυτή της Ουκρανίας παρουσιάζεται, από μερίδα του σερβικού τύπου, ως προοπτική για το σερβικό πληθυσμό στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

Αποδεικνύοντας το πυθαγόρειο θεώρημα

Αποδεικνύοντας το πυθαγόρειο θεώρημα

22/11/14 0 σχόλια 0 απαντήσεις | 6 εμφανίσεις

Έκθεση χειρογράφων του Αλεξανδρινού ερασιτέχνη καλλιγράφου Παύλου Μωραΐτη στο Ίδρυμα Ευγενίδου
Αποδεικνύοντας το πυθαγόρειο θεώρημα
 
Mια πρωτότυπη έκθεση μαθηματικών χειρογράφων που δημιουργήθηκαν με αφορμή την απόδειξη του πυθαγορείου θεωρήματος από διάφορους μελετητές σε όλον τον κόσμο θα φιλοξενήσει το Ίδρυμα Ευγενίδου. Πρόκειται για έργα του Αιγυπτιώτη καλλιγράφου μελετητή Παύλου Μωραΐτη (1937-2010), ο οποίος απεικόνισε με ύφος που παραπέμπει σε κλασικά χειρόγραφα περισσότερες από 140 αποδείξεις από τις περίπου 400 καταγεγραμμένες αποδείξεις του θεωρήματος.

Ιππείς.Οι αριστοκράτες της Αρχαίας Αθήνας


Ιππείς.Οι αριστοκράτες της Αρχαίας Αθήνας
Στην αρχαία Ελλάδα η χρήση του αλόγου, σε πολεμικά άρματα, είναι γνωστή από τον
16ο αιώνα π.Χ., ενώ κατά τη δεύτερη χιλιετία η ταφή αλόγων μαζί με τον κύριο τους
καταδεικνύει την ιδιαίτερη σημασία τους. Οι Έλληνες στον Τρωικό πόλεμο κατακτούν
την Τροία προσφέροντας στους εχθρούς «δώρο» με τη μορφή αλόγου, τον περίφημο
«Δούρειο Ίππο».