Ετικέτες

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΙΦΑΤΟ :TA ONOΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ


1904248_681872695232067_5436075365069540235_n
Πορφύρης Δ Σταφυλά Π
To ισλαμιστικό Κράτος επιδιώκοντας μια ψευδονομιμοποιητική βάση ανακοίνωσε το σχηματισμό κυβέρνησης.
O Abu Mohammed εκπρόσωπος τύπου της τρομοκρατικής ισλαμιστικής οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος (ISIS daash) ανακοίνωσε τον σχηματισμό της πρώτης κυβέρνησης του χαλιφάτου σε Ιράκ και Λεβάντε.

Η Επιστολή του Μανώλη Γλέζου στον Πρόεδρο Πούτιν….


Επιστολή του Μανώλη Γλέζου στον Πρόεδρο Πούτιν. Το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς απευθύνεται στον πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας και τού απαριθμεί μία σειρά από λόγους -ιστορικούς και όχι μόνο- για τους οποίους η Μόσχα οφείλει να εξαιρέσει τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα από το εμπάργκο.

Προσεχώς…: Νικολόπουλος και Μπόμπολας και νέο «ραντεβού» στην Δικαιοσύνη!!!


20140808-193657-70617474.jpgΟ Μπόμπολας περνάει τα διόδια του εφετείου …
Μετά την ομόφωνη δικαστική απόφαση καταδίκης των Γεωργίου και Φωτίου Μπόμπολα μετά από μήνυση του Νίκου Νικολόπουλου σχετικά με ψευδή και συκοφαντικά δημοσιεύματα της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ, που εκδίδουν και για τα οποία αναφέρονται στους για τους λόγους της 
παραίτησης μου, από την Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη, σήμερα έλαβα την ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΕΦΕΤΩΝ κ. Μπάγια, προκειμένου να παραστώ στην εκδίκαση της έφεσης του πατρός και υιού ΜΠΟΜΠΟΛΑ την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014
Ερωτηθείς σχετικά ο Νίκος Νικολόπουλος απάντησε λέγοντας :
«Η κοινωνία ξέρει, και οι πολίτες 25 χρόνια ξέρουν, κρίνουν και αξιολογούν την δημόσια και ιδιωτική παρουσία μου.
Ξέρουν και γι’ αυτό τα φτηνά, χυδαία κόλπα και η λάσπη δεν έπιασαν τόπο 25 χρόνια τώρα.
Κατά την τρίωρη ακροαματική διαδικασία που διεξήχθη στις αίθουσες των δικαστηρίων (πρώην Σχολή Ευελπίδων) και ενώπιον του τριμελούς πλημμελειοδικείου Αθηνών, απεδείχθη όλη η «ΚΟΠΡΟΣ ΤΩΝ ΨΕΜΜΑΤΩΝ».
Τα «δημοσιεύματα ήσαν σκουπίδια» όπως είπε η κ. Εισαγγελέας από έδρας.
Στο εφετείο είμαι σίγουρος ότι θα αποκαλυφθεί και πάλι ότι η εκστρατεία κατασυκοφάντησης μου που έγινε «ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΣΑΜΑΡΑ» και υλοποιήθηκε από τους συνεργάτες της ξένης κατοχής, τους «νταβατζήδες» της μιντιακής διαπλοκής και με εκτελεστές τα τσιράκια τους, τους χρυσοπληρωμένους «παπαγάλους».
Όλη αυτή η οργανωμένη εκστρατεία κατασυκοφάντησης μου έχει σαν σκοπό να σκεπάσει τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που έθεσε η παραίτησή μου, από την τρικομματική κυβέρνηση και τα οποία να που δυστυχώς σήμερα απεδείχθησαν προφητικά
Κατά τις ώρες και τις μέρες που ακολούθησαν από την παραίτησή μου, ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά, άλλα εντελώς αποπροσανατολιστικά και άλλα, υποτιμητικά ή και εντελώς προσβλητικά για το ήθος και την εντιμότητά μου.
Η Δικαιοσύνη πρωτόδικα απεφάνθη και οι σκευωροί και ελεεινοί συκοφάντες αντιμετωπίστηκαν με τον τρόπο που τους άξιζε.
Θέλω να γνωρίζετε πως όταν κατέφυγα στην δικαιοσύνη κατά των Γεώργιου και Φωτίου Μπόμπολα ασφαλώς και συνυπολόγισα πολλά, όμως πάνω από την προσωπικότητα μου που προσπάθησαν και προσπαθούν κάποιοι να στραπατσαριστεί έβαλα τους πολίτες που με τιμούν και με εμπιστεύονται και θέλουν η δημόσια εικόνα του πληρεξούσιού τους στη εθνική συνέλευση, να είναι καθαρή.
Την ίδια υποχρέωση έχω και απέναντι στην γερόντισσα μητέρα μου, στα 4 παιδιά μου, την γυναίκα μου και τα αδέρφια μου.
Τα υπόλοιπα θα τα πούμε σε λίγες μέρες ενώπιον της Δικαιοσύνης γιατί «ενώ αποτελεί υποχρέωσή μου να αντέχω και να ανέχομαι πάσης φύσεως πολιτική κριτική, εντούτοις δεν επιτρέπω σε κανέναν να αμφισβητεί την προσωπική και οικογενειακή μου ακεραιότητα και υπόληψη».
Τέλος με την ευκαιρία θα θελα να σας πω ότι πως αυτό το καλοκαίρι οι βαρόνοι έχουν την τιμητική τους.

Η Κίνα θέλει να δημιουργήσει την δική της Χριστιανική Θεολογία,ενώ παράλληλα θα πάρει αντι-ισλαμικά μέτρα.


Η Κινεζική Κυβέρνηση αποφάσισε να δημιουργήσει την δική της Χριστιανική Θεολογία εν μέσω εντάσεων των χριστιανικών κοινοτήτων με τις κινέζικες αρχές.

Believers take part in a weekend mass at an underground Catholic church in Tianjin

  Η Κίνα σκοπεύει να δημιουργήσει μία Χριστιανική Θεολογία συμβατή με την κινέζικη κουλτούρα και τον ”σοσιαλισμό”.Ο Επικεφαλής της Κρατικής Διοίκησης Θρησκευτικών Υποθέσεων ”Wang Zuo’an” δήλωσε στην εφημερίδα ”China Daily” πως θα κατασκευαστεί μία κινέζικη χριστιανική θεολογία.Η θεολογία αυτή θα είναι προσαρμοσμένη στις εθνικές συνθήκες και ενσωματώσει τον Κινέζικο Πολιτισμό ενώ παράλληλα θα είναι συμβατή με την πορεία του σοσιαλισμού όπως ορίζει το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.

Metus Hostilis.

 


Ο κόσμος γύρω μας είναι πολύπλοκος και αινιγματικός και συχνά είναι δύσκολο να τον κατανοήσουμε και ακόμα δυσκολότερο να τον χειριστούμε.
Οι ψυχολογικές και φιλοσοφικές θεωρίες της αντίληψης επισημαίνουν συχνά ότι, για να διαχειριστεί το πολύπλοκο αυτό σύστημα, ο ανθρώπινος νους αναπτύσσει  διάφορους ταξινομητικούς μηχανισμούς , οι οποίοι  στηρίζονται σε πλήθος αυθαιρέτων προϋποθέσεων.

Το σιωπηλό πραξικόπημα…

 


Δεν έχουμε ούτε τανκς στους δρόμους, ούτε φυλακές και ξερονήσια για τους αντιφρονούντες. Έχουμε όμως μια συστηματική παραβίαση του Συντάγματος, από τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που το Σύνταγμα ορίζει σαφώς ότι αφορούν την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων και όχι το κλείσιμο της ΕΡΤ, παραδείγματος χάριν, μέχρι τις τροπολογίες όπως αυτή για τα ΜΜΕ που ψηφίστηκε χθες σε έναν νόμοπου αφορούσε δωρεές ανάμεσα σε δύο νοσοκομεία.

Το κορίτσι με τα μαυρισμένα μάτια



Σύμβολο του αγωνιζόμενου λαού της Παλαιστίνης έχει γίνει η μικρή Naama Abu Al-Foul η οποία νοσηλεύεται στο νοσοκομείο με μελανιασμένα μάτια. Η δύο μόλις ετών Παλαιστίνια τραυματίστηκε όταν ένας πύραυλος από το Ισραήλ χτύπησε την Λωρίδα της Γάζας.
Το ωστικό κύμα ήταν τόσο δυνατό που σήκωσε το μικρό κορμάκι της στον αέρα, με αποτέλεσμα να πέσει από μεγάλο ύψος χτυπώντας στο πρόσωπο.
Ο πατέρας της μόλις αντίκρισε την κόρη του πίστεψε ότι ήταν νεκρή, όμως η μικρούλα σώθηκε και νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο με βαρύτατους τραυματισμούς. Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν τα ξένα πρακτορεία η μικρή Naama Abu Al-Foul θα χειρουργηθεί άμεσα με τους γιατρούς να λένε ότι κατάσταση της υγείας της πηγαίνει πολύ καλύτερα. Η σφαγή στη Γάζα συνεχίζεται…
Πηγή: Με πληροφορίες από the telegraph
http://ergatikosagwnas.gr/new/e

H Ναυμαχία των Αργινουσών 406 π.Χ.





TO 406 Π.X., OKTΩ AΘHNAIOI ΣTPATHΓOI ΠOY KATA TH ΔIAPKEIA TOY ΠEΛOΠONNHΣIAKOY ΠOΛEMOY EIXAN EΠITYXEI ΠEPIΦANH NIKH KATA TΩN ΛAKEΔAIMONIΩN, ΔIKAΣTHKAN ΓIATI META TH NAYMAXIA ΣTIΣ APΓINOYΣEΣ ΔEN ΠEPIΣYNEΛΛEΞAN TOYΣ NAYAΓOYΣ KAI AΦHΣAN ATAΦOYΣ AYTOYΣ ΠOY EIXAN ΠEΣEI HPΩIKA YΠEP THΣ ΠOΛEΩΣ. H EIΣ ΘANATON KATAΔIKH TΩN NIKHΦOPΩN AΘHNAIΩN ΣTPATHΓΩN ΘEΩPHΘHKE AIΩNIO ΣTIΓMA THΣ AΘHNAIKHΣ ΔHMOKPATIAΣ ΠOY EΦΘAΣE ΣTO AΠOΓEIO THΣ THN EΠOXH TOY ΠEPIKΛH

Η Ναυμαχία στις Αργινούσες (νησιά στα παράλια της Μικράς Ασίας απέναντι από τη Λέσβο)[1] δόθηκε το 406 π.Χ. κατά τα τέλη του Πελοποννησιακού Πολέμου μεταξύ οκτώ Αθηναίων στρατηγών που ηγούνταν 155 τριήρεων και του Σπαρτιάτη Καλλικρατίδα που ηγείτο 120.
Η ναυμαχία έληξε με νίκη των Αθηναϊκών δυνάμεων και το αποτέλεσμα προκάλεσε πρόταση συνθηκολόγησης από τη Σπάρτη, απορρίφθηκε όμως από την Αθήνα ως ασύμφορη, αφού προϋπόθετε να παραμείνουν στην πελοποννησιακή συμμαχία πολλά νησιά του Αιγαίου και πόλεις της Ιωνίας που είχαν στο μεταξύ αλλάξει στρατόπεδο. Επιπλέον, η νίκη αμαυρώθηκε από την
εκτέλεση των νικητών Αθηναίων στρατηγών, οι οποίοι καταδικάστηκαν σε θάνατο επειδή δεν διέσωσαν τους ναυαγούς και δεν περισυνέλεξαν τις σωρούς περίπου 5.000 συμπολεμιστών τους.

Τι μάθημα μας προσφέρει η αρχαιότητα


Ο Βρετανός φιλόσοφος Σάιμον Κρίτσλεϊ, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στις 7 Ιουνίου, στο πλαίσιο του 3ου TEDxKalamata, στο θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Ηταν το πρώτο TEDx που φιλοξενήθηκε σε αρχαιολογικό χώρο.

«Το θέμα μας είναι τα όρια. Και συγκεντρωθήκαμε εδώ, σ’ αυτό το όριο της Ευρώπης, κοντά στη θάλασσα: την απέραντη, την απεριόριστη.

Το Ακρωτήρι της Θήρας



Ο Προϊστορικός Οικισμός του Ακρωτηρίου

Το Ακρωτήρι είναι χωριό της Σαντορίνης με 450 κατοίκους, με βάση την απογραφή του 2001. Βρίσκεται στο νοτιοδυτικό άκρο του νησιού σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από τα Φηρά. Διοικητικά, ανήκει στο Τοπικό διαμέρισμα Ακρωτηρίου του Δήμου Θήρας. Κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους αποτελούσε ένα από τα καστέλια του νησιού. Έγινε παγκοσμίως γνωστό χάρη στον προϊστορικό οικισμό που ανακαλύφθηκε στις ανασκαφές, τις οποίες άρχισε συστηματικά στην περιοχή ο Σπύρος Μαρινάτος το 1967. Γεωγραφικά, η περιοχή αποτελεί πραγματικό ακρωτήριο με απόκρημνες ακτές, που προβάλλει επί 3 μίλια δυτικά του νότιου τμήματος της Σαντορίνης.

AΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΘΗΡΑΣ



Ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του Αιγαίου στα προϊστορικά χρόνια. Οι πρώτες εγκαταστάσεις στο Ακρωτήρι χρονολογούνται από την Ύστερη Νεολιθική Εποχή (τουλάχιστον από την 4η χιλιετία π.Χ.). Κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.) υπήρχε οικισμός στο Ακρωτήρι. Κατά τη Μέση και την Πρώιμη Ύστερη Εποχή του Χαλκού (20ος-17ος αιώνας π.Χ.) ο οικισμός αυτός επεκτάθηκε και αναδείχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα αστικά κέντρα και λιμάνια του Αιγαίου.

Η μεγάλη του έκταση (περίπου 200 στρέμματα), η άριστη πολεοδομική του οργάνωση, το αποχετευτικό του δίκτυο, τα περίτεχνα πολυόροφα κτήρια του με τον έξοχο τοιχογραφικό διάκοσμο, την πλούσια επίπλωση και οικοσκευή μαρτυρούν για τη μεγάλη του ανάπτυξη.
Τα ποικίλα εισηγμένα προϊόντα που βρέθηκαν μέσα στα κτήρια δείχνουν πόσο ευρύ ήταν το πλέγμα των εξωτερικών σχέσεων του Ακρωτηρίου. Διατηρούσε στενές σχέσεις με τη Μινωική Κρήτη αλλά βρισκόταν σε επικοινωνία και με την Ηπειρωτική Ελλάδα, τη Δωδεκάνησο, την Κύπρο, τη Συρία και την Αίγυπτο.



Η ζωή στην πόλη τελείωσε απότομα το τελευταίο τέταρτο του 17ου π.Χ. αιώνα, όταν οι κάτοικοί της αποφάσισαν να την εγκαταλείψουν εξαιτίας ισχυρών σεισμών. Η έκρηξη του ηφαιστείου ακολούθησε. Τα ηφαιστειακά υλικά που κάλυψαν την πόλη και ολόκληρο το νησί προστάτευσαν ως σήμερα τα κτήρια και το περιεχόμενό τους, όπως έγινε και στην Πομπηία.
Στοιχεία για την κατοίκηση του Ακρωτηρίου της Θήρας κατά την προϊστορική εποχή άρχισαν να έρχονται στο φως από το δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα. Οι συστηματικές όμως ανασκαφές άρχισαν εκεί το 1967 από τον καθηγητή Σπυρίδωνα Μαρινάτο υπό την αιγίδα της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας. Ο Μαρινάτος αποφάσισε να ανασκάψει στο Ακρωτήρι ελπίζοντας ότι θα επαληθεύσει μια παλιά του θεωρία που είχε δημοσιεύσει από τη δεκαετία του '30, ότι η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας προκάλεσε την κατάρρευση του πολιτισμού της Μινωικής Κρήτης. Μετά το θάνατο του Μαρινάτου, στα 1974, η ανασκαφή συνεχίζεται υπό την διεύθυνση του καθηγητή Χρίστου Ντούμα.

Επάνω στα αποκαλυπτόμενα μνημεία δεν γίνονται επεμβάσεις, παρά μόνον όσες απαιτούνται για τη στερέωσή τους και για τη διάσωση των ποικίλων μαρτυριών, της καταστροφής συμπεριλαμβανομένης.


Σημαντικότερα μνημεία και αρχιτεκτονικά σύνολα της περιοχής θεωρούνται:
Ξεστή 3: Μεγάλο, διώροφο τουλάχιστον, κτήριο με 14 δωμάτια σε κάθε όροφο. Πολλά από τα δωμάτια συνδέονται μεταξύ τους με πολύθυρα και είναι τοιχογραφημένα. Σε ένα από αυτά υπάρχει "δεξαμενή καθαρμών", χώρος που θεωρείται ιερός. Οι πιο ενδιαφέρουσες από τις τοιχογραφίες είναι εκείνες των Κροκοσυλλεκτριών και του Βωμού. Η πρώτη απεικονίζει τρεις γυναίκες σε αγρό με ανθισμένους κρόκους και ένα βωμό, ενώ η δεύτερη γυναίκες που μαζεύουν κρόκους και τους προσφέρουν σε καθιστή θεότητα πλαισιωμένη από πίθηκο και γρύπα. Οι αρχιτεκτονικές ιδιορρυθμίες του κτηρίου και τα θέματα των τοιχογραφιών οδηγούν στο συμπέρασμα ότι στην Ξεστή 3 τελούνταν κάποιες τελετές.

Τομέας Β: Ο τομέας Β περιλαμβάνει πιθανότατα δύο ξεχωριστά κτήρια προσκολλημένα το ένα στο άλλο. Από τον όροφο του δυτικού κτηρίου προήλθαν οι τοιχογραφίες των Αντιλοπών και των Πυγμάχων. Από το ανατολικό κτήριο προήλθε η τοιχογραφία των Πιθήκων, μία σύνθεση με πιθήκους να σκαρφαλώνουν σε βράχους στις όχθες ενός ποταμού.
Δυτική οικία: Η Δυτική οικία είναι ένα σχετικά μικρό αλλά καλά οργανωμένο κτήριο. Στο ισόγειο υπάρχουν αποθήκες τροφίμων, εργαστηριακοί χώροι, μαγειρείο και εγκατάσταση μυλώνα. Ο πρώτος όροφος καταλαμβάνεται από ένα ευρύχωρο δωμάτιο, όπου ήταν εγκατεστημένοι αργαλειοί, μία αποθήκη σκευών και τροφίμων, ένα αποχωρητήριο, και από δύο συνεχόμενους τοιχογραφημένους χώρους.




Από αυτούς, ο ένας διακοσμείται με τις δύο τοιχογραφίες των Ψαράδων, την τοιχογραφία της Ιέρειας και τη διάσημη μικρογραφική ζωφόρο του Στόλου που περιτρέχει τους τέσσερις τοίχους του. Η ζωφόρος απεικονίζει ένα στόλο που επισκέπτεται παράλιες πόλεις, η τελευταία από τις οποίες ταυτίζεται με το ίδιο το Ακρωτήρι. Ο άλλος χώρος διακοσμείται με τις οκτώ τοιχογραφίες των Θαλαμίσκων Πλοίων. Πρόκειται για μία λεπτομέρεια της μικρογραφικής ζωφόρου που επαναλαμβάνεται οκτώ φορές με μικρές παραλλαγές στους τοίχους του.




Συγκρότημα Δ: Το Συγκρότημα Δ αποτελείται από τέσσερα κτήρια. Ένα δωμάτιο του ανατολικού κτηρίου βρέθηκε διακοσμημένο με την τοιχογραφία της Άνοιξης. Εδώ ο ζωγράφος απέδωσε με ιδιαίτερη ευαισθησία ένα βραχώδες τοπίο με ανθισμένους ερυθρούς κρίνους ανάμεσα στους οποίους πετούν χελιδόνια. Στο ίδιο κτήριο βρέθηκαν πρόσφατα πινακίδες της Γραμμικής Α γραφής. Ολα τα κτήρια του Συγκροτήματος Δ έδωσαν σπουδαία κινητά ευρήματα, όπως άφθονη εισηγμένη κεραμεική και πολύτιμα λίθινα και μεταλλικά αντικείμενα.

Οικία των Γυναικών: Στο κτήριο αυτό βρέθηκε η τοιχογραφία των Γυναικών και των Παπύρων στην οποία οφείλει και το όνομά του. Πρόκειται για ένα μεγάλο διόροφο οικοδόμημα, το πιο ενδιαφέρον αρχιτεκτονικό στοιχείο του οποίου είναι ο φωταγωγός στο κέντρο του.




Ξεστή 4 : Η Ξεστή 4 είναι ένα μεγαλόπρεπο τριόροφο οικοδόμημα, το μεγαλύτερο που ανασκάφηκε ως τώρα. Όλες του οι όψεις είναι επενδυμένες με λαξευτούς ορθογώνιους όγκους τόφου. Τα θραύσματα των τοιχογραφιών που ήλθαν στο φως ως σήμερα ανήκουν σε μία σύνθεση που στόλιζε το κλιμακοστάσιο της εισόδου και απεικονίζουν πομπή δωροφόρων ανδρών σε φυσικό μέγεθος να ανεβαίνουν σε βαθμίδες κλίμακας. Πρόκειται πιθανότατα για δημόσιο κτήριο, όπως αποδεικνύουν το ασυνήθιστα μεγάλο του μέγεθος, η εντυπωσιακή εξωτερική του εμφάνιση και ο τοιχογραφικός του διάκοσμος.
Ευρήματα από τις ανασκαφές στο Ακρωτήρι εκτίθενται στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας
Περιλαμβάνει το Ακρωτήρι Θήρας, το Παλαιό Μουσείο Θήρας, το Νέο Μουσείο Θήρας και την Αρχαία Θήρα.




Aρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Θήρας

Η Αρχαία Θήρα βρίσκεται στο νότιο μέρος της Σαντορίνης, στο Μέσα Βουνό σε υψόμετρο 393 μέτρα. Είναι μια τοποθεσία ανάμεσα στο Καμάρι και την Περίσσα. Κατά τον 9ο αιώνα π.Χ. Δωριείς άποικοι κατοικούσαν στην Αρχαία Θήρα. Ο αρχηγός τους ονομαζόταν Θήρας του οποίου το όνομα δόθηκε στην Αρχαία Θήρα. Η πόλη κατοικήθηκε μέχρι και τους πρώιμους βυζαντινούς χρόνους. Βέβαια, το κύριος μέρος του νεκροταφείου ανασκάφθηκε από γερμανούς αρχαιολόγους μεταξύ 1895 και 1902.


Τα μνημεία με την σημαντικότερη σημασία είναι τα ακόλουθα:

Αγορά. Εκτείνεται σχεδόν σε όλο το κέντρο της πόλης. Στο βόρειο μέρος της το όποιο δημιουργήθηκε κατά την Ρωμαϊκή περίοδο, υπάρχουν μνημεία και κτήρια σε σχήμα ναού προς τιμήν επιφανών προσώπων.
Ναός του Διονύσου. Βρίσκεται βόρεια της Αγοράς. Παρόλο που είναι ένας μικρός ναός, έχει χτιστεί πάνω σε μία ειδικά διαμορφωμένη βαθμίδα προς τιμή του θεού Διόνυσου. Μάρμαρο και ντόπια πέτρα χρησιμοποιήθηκαν για το χτίσιμο του ναού.
Τέμενος του Αρτεμίδωρου. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό ιερό αφού είναι εξολοκλήρου σκαλισμένο στο βράχο. Στους βράχους έχουν σκαλιστεί επιγραφές και επιγράμματα όπως επίσης σύμβολα των θεών που λατρευόταν όπως δελφίνι προς τιμήν του Ποσειδώνα.
Νεκροταφεία της Αρχαίας Θήρας. Βρίσκονται στις πλαγιές της Σελλάδας, ένα μέρος ανάμεσα στο Καμάρι και την Περίσσα. Οι ταφές που έχουν αποκαλυφθεί προέρχονται από τη Γεωμετρική μέχρι και την Ρωμαϊκή εποχή.
Βασιλική Στοά. Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του είναι τα αγάλματα της οικογένειας του Καίσαρα. Κατά μήκος του κτιρίου βρίσκεται μία δωρική κιονοστοιχία που χρησιμοποιείται για την στήριξη της στέγης.
Γυμνάσιο των Εφήβων. Ένα μέρος του σπηλαίου έχει διασωθεί το οποίο είναι αφιερωμένο στον Ερμή και τον Ηρακλή.
Περιοχή Ιερών στο ΝΑ Άκρο της Πόλης. Ποικίλες επιγραφές από την Αρχαϊκή και την Ρωμαϊκή εποχή είναι χαραγμένες στους βράχους, οι οποίες αναφέρονται σε θεότητες και εφήβους.
Ιερό Απόλλωνος Καρνείου. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο σε αυτό το μνημείο είναι ότι είναι χτισμένο εν μέρει μέσα στο βράχο και σε μία ειδικά διαμορφωμένη βαθμίδα.
Θέατρο. Είχε κατασκευαστεί την Πτολεμαϊκή περίοδο (3ος αιώνας π.Χ.) και η αρχική του μορφή ήταν μία κυκλική ορχήστρα. Κατά τη διάρκεια ανακατασκευών τον 1ο αιώνα μ.Χ. η σκηνή διαπλατύνθηκε και κατέλαβε ένα μέρος της αρχικής ορχήστρας.



Πηγή:
http://ellinondiktyo.blogspot.gr/2014/07/blog-post_53.html

Η Ναυμαχία της Λάδης 494 π.Χ.


Στρατηγικά λάθη

Η Ιωνική Επανάσταση (499-494 π.Χ.) παρά την άποψη του Ηροδότου ότι ήταν τυχαία και εξελίχθηκε χωρίς σχέδιο, εκδηλώθηκε πρόωρα σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία δεν είχαν συνεκτιμηθεί ορθώς όλοι οι παράμετροι και οι δυσκολίες. Χωρίς ικανή και ενιαία ηγεσία, υποτιμώντας την περσική στρατιωτική ισχύ και εσωτερικά διασπασμένοι, οι Ίωνες της Μικράς Ασίας οδηγήθηκαν σε μια εξέγερση η οποία γρήγορα κατέληξε σε αδιέξοδο.

Ο γεωγράφος και ιστορικός Εκαταίος ο Μιλήσιος προσπάθησε να τους συμβουλέψει προτείνοντας έγκαιρα τη ναυπήγηση ισχυρού στόλου, διαβλέποντας ότι η τελική σύγκρουση –από την οποία θα κρινόταν και η τύχη της Μιλήτου, του σημαντικότερου κέντρου της επανάστασης– θα πραγματοποιείτο στη θάλασσα. Πράγματι η τελευταία πράξη του δράματος της Ιωνικής Επανάστασης εκτυλίχθηκε στη νήσο Λάδη την άνοιξη του 494 π.Χ.

Ανακάλυψη Θολωτού τάφου μυκηναϊκών χρόνων

Βρέθηκε στην Άμφισσα και είναι το πρώτο του είδους του που αποκαλύπτεται στη Φωκίδα και ένα από τα ελάχιστα στη Στερεά Ελλάδα

Θολωτός τάφος των μυκηναϊκών χρόνων αποκαλύφθηκε πρόσφατα κοντά στην Άμφισσα στο πλαίσιο της επίβλεψης των εκσκαφών του έργου «Αρδευτικό έργο ελαιώνα Άμφισσας, Π.Ε. Φωκίδας». Ο τάφος διαθέτει τα χαρακτηριστικά των μνημείων της κατηγορίας, δηλαδή μακρύ δρόμο με κτιστές τις πλευρές μήκους 9 μ., βαθύ προθάλαμο και κυκλικής κάτοψης ταφικό θάλαμο, ο οποίος έχει εσωτερική μέγιστη διάμετρο 5,90 μ.