Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

Κι ἤθελε ἀκόμη..




ΚΥΡΙΑΚΉ, 4 ΜΑΡΤΊΟΥ 2012


Κι ἤθελε ἀκόμη...


Κι ἤθελε ἀκόμη πολὺ φῶς νὰ ξημερώσει./ Ὅμως ἐγὼ Δὲν παραδέχτηκα τὴν ἧττα./ Ἔβλεπα τώρα
Πόσα κρυμμένα τιμαλφῆ ἔπρεπε νὰ σώσω /Πόσες φωλιὲς νεροῦ νὰ συντηρήσω μέσα στὶς φλόγες./
Μιλᾶτε, δείχνετε πληγὲς ἀλλόφρονες στοὺς δρόμους/ Τὸν πανικὸ ποὺ στραγγαλίζει τὴν καρδιά σας σὰ σημαία /Καρφώσατε σ᾿ ἐξῶστες, μὲ σπουδὴ φορτώσατε τὸ ἐμπόρευμα/ Ἡ πρόγνωσίς σας ἀσφαλής: Θὰ πέσει ἡ πόλις./ Ἐκεῖ, προσεχτικά, σὲ μιὰ γωνιά, μαζεύω μὲ τάξη, /Φράζω μὲ σύνεση τὸ τελευταῖο μου φυλάκιο Κρεμῶ κομμένα χέρια στοὺς τοίχους, στολίζω /Μὲ τὰ κομμένα κρανία τὰ παράθυρα, πλέκω/Μὲ κομμένα μαλλιὰ τὸ δίχτυ μου καὶ περιμένω. /Ὄρθιος καὶ μόνος σὰν καὶ πρῶτα περιμένω.
Μανόλης Ἀναγνωστάκης - Ποιήματα (Θεσσαλονίκη 1925 - Ἀθήνα 2005): 

«Ξεχάσαμε την Αυτονομία, ας μην ξεχάσουμε και τους ήρωές μας…»



ΚΥΡΙΑΚΉ, 4 ΜΑΡΤΊΟΥ 2012

«Ξεχάσαμε την Αυτονομία, ας μην ξεχάσουμε και τους ήρωές μας…»

Του ΝΙΚΟΥ ΥΦΑΝΤΗ
• Την καθιερωμένη εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους Ηπειρώτες, οι οποίοι, με την αποκοτιά τους και τις θυσίες τους, ανάγκασαν τους ισχυρούς της γης να συναινέσουν και να υπογράψουν το πρωτόκολλο της Κέρκυρας (17-5-1914), με το οποίο δόθηκε ευρεία διοικητική αυτονομία στην Βόρειο Ήπειρο, πραγματοποίησε το Ίδρυμα Βορειοηπειρωτικών Ερευνών προχθές το απόγευμα στα γραφεία του (φωτό). Αφορμή για την εκδήλωση αποτέλεσε η 98η επέτειος από την ανακήρυξη της «Αυτονόμου Ηπείρου».
Κύριος ομιλητής ο θαλερός πρόεδρος του Ιδρύματος Βορειοηπειρωτικών Ερευνών Ξενοφών Κοντούρης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Η Βόρειος Ήπειρος εξιλαστήριο θύμα διεθνούς διπλωματίας και…».

Τους προσκεκλημένους καλωσόρισε ο γενικός γραμματέας του Ι.Β.Ε. κ. Γεώργιος Δούβλης, ο οποίος ευχαρίστησε όλους για την παρουσία τους στην εκδήλωση, αναφέρθηκε συνοπτικά στο νόημα και τη διαχρονική σημασία της επετείου και, στη συνέχεια, κάλεσε τον Πρόεδρο να πάρει τον λόγο.

Η ομιλία Κοντούρη
Ο κ. Κοντούρης παίρνοντας τον λόγο, έκαμε μια ιστορική διπλωματική αναδρομή, μίλησε για τα μειονοτικά δικαιώματα διεθνώς και έφτασε στην επώδυνη απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων να διχοτομήσουν την Ήπειρο και να υπαγάγουν το βόρειο τμήμα της στο νεοσύστατο αλβανικό κράτος.
Οι Ηπειρώτες για να βγουν από την τραγική θέση και να αποκτήσουν το δίκαιό τους εξεγέρθηκαν και, με πρόεδρο τον Γεώργιο Χρηστάκη Ζωγράφο, ανακήρυξαν την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου (17 Φεβρουαρίου 1914). Ο αγώνας συγκλόνισε το πανελλήνιο και στέφτηκε από επιτυχία.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Ι.Β.Ε. μίλησε για τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά τη λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και αργότερα μέχρι σήμερα, γεγονότα που σημάδεψαν μία από τις πιο δύσκολες περιόδους για τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις ερευνητικές προσπάθειες που γίνονται από την Επιτροπή του ΥΠΕΘΑ για την αναζήτηση και περισυλλογή των οστών των πεσόντων Ελλήνων στρατιωτών κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-41 στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου, καθώς και για την ανάγκη βοήθειας από τους Βορειοηπειρώτες των περιοχών, ώστε να έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Δυστυχώς, κατέληξε ο πρόεδρος, «η επέτειος της Αυτονομίας ξεχάστηκε, ας μην ξεχάσουμε και τους νεκρούς ήρωές μας».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την κοπή της πίτας και με ευχές για γόνιμο και καρποφόρο νέο έτος.
Παρουσίες
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο πρώην Δήμαρχος Ιωαννίνων Τάσος Παπασταύρος, ο Σχολάρχης του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Αρχιμανδρίτης Δημήτριος Αργυρός, ο Πρόεδρος της ΕΗΜ Κώστας Βλάχος, ο εκπρόσωπος της 8ης Μεραρχίας Νικόλαος Κύρκος, ο ερμηνευτής της δημοτικής παράδοσης Σάββας Σιάτρας, η φιλόλογος-συγγραφέας Μαίρη Κωστή και πολλοί συμπολίτες και Βορειοηπειρώτες.
***
Ο ακάματος Ξενοφώντας Κοντούρης, είναι ο άνθρωπος που συνέδεσε τη ζωή του και δόθηκε ολοκληρωτικά στο ζήτημα της Βορείου Ηπείρου. Επιθυμία του να ολοκληρώσει τον βιολογικό κύκλο της ζωής του προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες του, για όσο χρόνο θα παραμένουν ακμαίες οι σωματικές και πνευματικές του δυνάμεις, στον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Οι Βορειοηπειρώτες τον ευχαριστούμε ολόψυχα και ευχόμαστε στον πρόεδρό μας υγεία και μακρόχρονη παρουσία ανάμεσά μας.
http://www.proinoslogos.gr/component/content/article/13/10451
http://www.deropoli.com/?p=8600

Τουρκοναζισμός: Η νέα απειλή για την ανθρωπότητα


Τουρκοναζισμός: Η νέα απειλή για την ανθρωπότητα

undefined
O νέος τουρκοναζισμός με αποδείξεις: Το ένα πλακάτ γράφει "Ασφυκτιούμε στα σημερινά σύνορα" και το άλλο λέει: "Σήμερα στο Ταξίμ, αύριο στο Εριβάν. Μια βραδιά θα έλθουμε ξαφνικά". Αυτά στην εκδήλωση μνήμης που διοργάνωσε και πλήρωσε με αρκετά εκατομμύρια δολάρια το κυβερνητικό κόμμα ΑΚΡ, με ομιλητή τον ισλαμο-τουρκο-ναζί, υπουργό εσωτερικών!

Τι λένε στις ΗΠΑ για την Ευρώπη...


ΚΥΡΙΑΚΉ, 4 ΜΑΡΤΊΟΥ 2012

Τι λένε στις ΗΠΑ για την Ευρώπη...

ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
Η κριτική στελεχών της αμερικανικής κυβέρνησης και του ΔΝΤ, για τον τρόπο δράσης και αντίδρασης των ηγετών της ΕΕ στην κρίση που μαστίζει την Ευρωζώνη, είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Πρόκειται για κριτική που όταν γίνεται δημόσια είναι ήπια και συνδυάζεται με συμβουλές, αλλά όταν οι συζητήσεις γίνονται στο παρασκήνιο είναι σκληρή και περιλαμβάνει έντονα τα στοιχεία της δυσφορίας.Σε πρόσφατη ενημέρωση εκτός Ταμείου ακούστηκαν κουβέντες για ανικανότητα των Ευρωπαίων να χειρι­στούν την ελληνική κρίση, η οποία αρχικά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με κονδύλια που δεν θα ξεπερνούσαν τα 50 δισ. ευρώ. Αλλά, όπως τονίστηκε, όταν οι Ευρωπαίοι πρέπει να κάνουν ένα βήμα μπροστά, «καταφέρνουν να κάνουν δύο βήματα πίσω».
Και το αποτέλεσμα μπορεί να το δει κανείς σε Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία, όπου η αναποφασιστικό­τητα των Ευρωπαίων βύθισε τις χώρες στην ύφεση και επέκτεινε την κρίση στην Ιταλία και την Ισπανία. Οι οικονομικοί αναλυτές, χωρίς να αποσιωπούν τις ευθύνες των Ελλήνων πολιτικών, επικρίνουν ειδικά τη Γερμανία και τη συντηρητική ηγεσία της, που ενδιαφέ­ρο­νται για τη χώρα τους και όχι για το σύνολο της ΕΕ. Ενας εξ αυτών εντόπισε το πρόβλημα στο γεγονός ότι ενώ η Ευρώπη έπρεπε να μετατραπεί σε λειτουργική ομοσπον­δία, κατήντησε χαλαρή συνομοσπονδία.

>Δυσφορία για την επιβολή τουρκικών νοοτροπιών και συμπεριφορών στις υπό κατοχή περιοχές


Επαναστατούν οι Τ/κ κόντρα στο Ισλάμ

>Δυσφορία για την επιβολή  τουρκικών νοοτροπιών και συμπεριφορών στις υπό κατοχή περιοχές
Φωτογραφία
Ηγυναίκα στα κατεχόμενα έχει βγει από το λήθαργο και όλο και περισσότερο ενημερώνεται για τα δικαιώματά της. Είναι γεγονός ότι έχει κάνει κάποια βήματα στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου, την επαναπροσέγγιση, το εμπόριο, την επιστήμη αλλά από απόψεως ανάμιξης στην πολιτική παραμένει στάσιμη, αφού από τις πενήντα έδρες της ψευδοβουλής μόνον οι τέσσερις έχουν καταληφθεί από γυναίκες (Φατμά Εκένογλου-ΡΤΚ, Σεριφέ Ούνβερντί-ΚΕΕ, Σιμπέλ Σιμπέρ-ΡΤΚ, Αφέτ Οζτζαφέρ-ΚΕΕ), ενώ μόνο μια είναι μετέχει στο κατοχικό καθεστώς. Για πρώτη φορά γυναίκα, η Μπεράν Μπερτούγ, διορίστηκε ως «έπαρχος» Αμμοχώστου. Η Τουρκοκύπρια απελευθερώθηκε από τις προκαταλήψεις του παρελθόντος. Αγωνίζεται στο πλευρό του συζύγου για να αντιμετωπίσουν από κοινού τα προβλήματα και τις οικογενειακές δαπάνες ενώ η ίδια αντιστέκεται με πάθος στα ξενόφερτα από την Τουρκία ήθη και έθιμα που τη θέλουν να κυκλοφορεί με μαντίλα, να μη βάφεται και στολίζεται.

Μακάβρια γραφειοκρατία με λείψανα αγνοουμένων


Μακάβρια γραφειοκρατία με λείψανα αγνοουμένων

Στον χώρο που είναι μαρκαρισμένος με κόκκινο βρέθηκαν τα οστά των έξι ηρώων που κράτησαν τη βουνοκορφή, δίνοντας την ευκαιρία στους συμπολεμιστές τους του 301 Τ.Π. να οπισθοχωρήσουν και να σωθούν.
Εκτεθειμένη η ΔΕΑ, κατακρατεί για χρόνια ταυτοποιημένους αγνοούμενους, ενώ οι γονείς πεθαίνουν περιμένοντας.
Του Ανδρέα Παράσχου


Ο Μιχάλης Γιάγκου, πρόσφυγας από τον Άγιο Παύλο, εντόπισε ο ίδιος το λείψανο του αδελφού του, Κώστα, μαζί και άλλων πέντε Ε/κ αγνοουμένων στρατιωτών, σε μια βουνοκορφή του Πενταδακτύλου το καλοκαίρι του 2009. Η μάνα τους, η Χρυσταλλού, πέθανε σε ηλικία 89 ετών, τον Νοέμβριο του 2011, χωρίς να εκπληρωθεί η έσχατη επιθυμία της, να κηδέψει τα λείψανα του ήρωα γιου της, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Μιχάλης, βρίσκεται πια «αιχμάλωτος» σε ένα χαρτοκιβώτιο στο Ανθρωπολογικό Εργαστήριο της Διερευνητικής Επιτροπής για τους Αγνοούμενους (ΔΕΑ). «Αιχμάλωτος» σε άλλο χαρτοκιβώτιο της ΔΕΑ είναι και ο αδελφός του Βασίλη Πανταζή εξ Αμμοχώστου, το λείψανο του οποίου βρέθηκε στο Συγχαρί τον Δεκέμβριο του 2010 με τη χρυσή ταυτότητα στον λαιμό με το όνομα και την ημερομηνία γεννήσεώς του: «Φίλιππος – 29/08/1951»... Ο πατέρας τους, Αχιλλέας, πέθανε σε ηλικία 85 ετών, στις 17 Οκτωβρίου του 2011, χωρίς να αξιωθεί να κηδέψει το παιδί του, που έπεσε υπέρ πατρίδος.

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν νικητής με το 63,79% των ψήφων, με το 98% καταμετρημένο


ΔΕΥΤΈΡΑ, 5 ΜΑΡΤΊΟΥ 2012

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν νικητής με το 63,79% των ψήφων, με το 98% καταμετρημένο

Ο ισχυρός άνδρας της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν κέρδισε τις προεδρικές εκλογές οι οποίες διεξήχθησαν χθες, συγκεντρώνοντας το 63,9% των ψήφων, δείχνουν τα αποτελέσματα με βάση το 98,47% των ψήφων που έχει καταμετρηθεί, όπως ανακοίνωσε η κεντρική εκλογική επιτροπή.Η ρωσική αντιπολίτευση κάλεσε τους υποστηρικτές της να διαδηλώσουν μαζικά σήμερα καταγγέλλοντας νοθεία.


Μέλη της αντιπολίτευσης και παρατηρητές υποστήριξαν ότι κατέγραψαν εκτεταμένες παρατυπίες -- όπως κάλπες που ήταν γεμάτες από πριν. Οργανώσεις ανέφεραν ότι οι περισσότερες καταγγελίες έγιναν σε εκλογικά τμήματα στην Μόσχα και στην Αγία Πετρούπολη.

Η οργάνωση GOLOS, η οποία χρηματοδοτείται από τις ΗΠΑ, ανέφερε ότι καταγράφηκαν πάνω από 5.000 παρατυπίες στην διάρκεια της χθεσινής ψηφοφορίας.

Ο Πούτιν, απερχόμενος πρωθυπουργός, κατήγαγε άνετη νίκη, βάσει των επίσημων αποτελεσμάτων, ενώ δεύτερος έρχεται ο κομμουνιστής Γκενάντι Ζιουγκάνοφ με 17,18% και τρίτος ο επιχειρηματίας Μιχαήλ Προχόροφ με περίπου 7,7%. Ο εθνικιστής Βλαντίμιρ Ζιρινόφσκι συγκεντρώνει 6,24% και ο ηγέτης του κόμματος Μια Δίκαιη Ρωσία, Σεργκέι Μιρόνοφ έρχεται τελευταίος με 3,84%. Η συμμετοχή έφτασε στο 64%.

Οι δυτικοί παρατηρητές αναμένεται να δώσουν στην δημοσιότητα την έκθεσή τους στις 14:00 στην Μόσχα [12:00 ώρα Ελλάδας]. Οι παρατηρητές του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) εξέφρασαν επιφυλάξεις για την διαδικασία στα πρώτα της στάδια.
http://www.real.gr/

Α. Βυζάντιος - Ελλάς ή Σύνταγμα;


Ἀναγράφω... - Α. Βυζάντιος - Ελλάς ή Σύνταγμα;

Link to Ἀναγράφω...


Posted: 03 Mar 2012 04:17 PM PST
undefined
Αναστάσιος Σ. Βυζάντιος
Σήμερα ένα κείμενο γλαφυρότατο, με δυναμισμό λόγου που ακόμη και σήμερα - ίσως περισσότερο σήμερα - κεντρίζει με την κριτική διάθεσή του, από έναν από τους πιο σημαντικούς δημοσιογράφους της εποχής του. Λόγος δυστυχώς ακόμη πολύ επίκαιρος και δηκτικότατος που «δεν χαρίζει» και το λιγότερο διασκεδάζειέναν αναγνώστη μετά από 140 περίπου χρόνια περιγράφοντας τον κομματισμό, την διαφθορά των πολιτικών, τον πιθηκισμό και τον αχυρώνα εκείνο «ὄστις ἐν Ἀθήναις καλεῖται Βουλευτήριον». Συγκεκριμένα είναι μια συρραφή αποσπασμάτων από ένα εκτενέστερο κείμενο με τον προκλητικό τίτλο «Ελλάς ή Σύνταγμα;», του Αναστάσιου Σ. Βυζαντίου (1839 - 1892), ο οποίος υπήρξε επιφανής πολιτικός δημοσιογράφος, διπλωμάτης αλλά και ποιητής και λογογράφος. 
Νομίζω αξίζει κανείς να κάνει τις συγκρίσεις μεταξύ της Ελλάδας του 1870 με αυτήν του Σήμερα, όχι τόσο για να κρίνει ανθρώπους και καταστάσεις όσο για να τις κατανοήσει και να αναρωτηθεί για τα βαθύτερα αίτια της σημερινής κρίσης. Σημειώνω πως παραθέτω μονάχα κάποια πολύ ενδιαφέροντα αποσπάσματα, αλλά όποιος επιθυμεί μπορεί να διαβάσει όλο το κείμενο (ή το βιβλίο στο οποίο περιέχεται) ακολουθώντας τον σύνδεσμο στο τέλος.



α.α. 




Ο Γερμανός και η γκιλοτίνα!


undefined

Ο Γερμανός και η γκιλοτίνα!

by onlinepress2
undefinedΤο παρακάτω ανέκδοτο κυκλοφορεί στην Ευρώπη με αφορμή την εμμονική στάση της Ανγκελα Μέρκελ και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο στήσιμο ενός μηχανισμού δημοσιονομικής πειθαρχίας που παράγει ύφεση, σκοτώνει τις ασθενέστερες ευρωπαϊκές οικονομίες και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του ίδιου του ευρώ.
«Στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης, οι εξεγερμένοι συνέλαβαν τρεις ευγενείς: έναν Άγγλο, έναν Γάλλο και έναν Γερμανό. Τους πέρασαν από λαϊκό δικαστήριο και τους έστειλαν στην γκιλοτίνα. Λίγο πριν από τον αποκεφαλισμό, ρώτησαν τον Αγγλο για την τελευταία του επιθυμία και αυτός ζήτησε ένα μπουκάλι ουίσκι. Του το πήγαν, το ήπιε και μισομεθυσμένος έβαλε το κεφάλι του στη λαιμητόμο. Για καλή του τύχη η λεπίδα σταμάτησε λίγα εκατοστά πριν από τον σβέρκο του και οι επαναστάτες, τηρώντας τις παραδόσεις, του έδωσαν χάρη. Σειρά πήρε ο Γάλλος. Τον ρώτησαν για την τελευταία του επιθυμία και αυτός ζήτησε ένα καλό γεύμα και ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί. Αφού έφαγε και ήπιε, έβαλε το κεφάλι του στην καρμανιόλα και ως εκ θαύματος η λεπίδα μπλόκαρε και πάλι. Οι επαναστάτες, μη έχοντας άλλη επιλογή, του χάρισαν τη ζωή. Στη συνέχεια οδηγήθηκε για εκτέλεση ο Γερμανός, ο οποίος όταν ρωτήθηκε για την τελευταία του επιθυμία είπε στους επαναστάτες με αυστηρό ύφος: Να φτιάξετε αυτό το μηχάνημα!»

Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ


Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Μαρτίου 4, 2012

%CF%86%CE%BF%CE%B9%CE%B2%CE%BF%CF%82.jpg
«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα». Γιώργος Σεφέρης
Από την Νία Θεοφανίδου 
Ποια Ελληνική λέξη είναι αρχαία και ποια νέα;
Γιατί μια Ομηρική λέξη μας φαίνεται δύσκολη και ακαταλαβίστικη;
Οι Έλληνες σήμερα ασχέτως μορφώσεως μιλάμε ομηρικά, αλλά δεν το ξέρομε επειδή αγνοούμε την έννοια των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Για του λόγου το αληθές θα αναφέρομε μερικά παραδείγματα για να δούμε ότι η Ομηρική γλώσσα όχι μόνο δεν είναι νεκρή, αλλά είναι ολοζώντανη.
Αυδή είναι η φωνή. Σήμερα χρησιμοποιούμε το επίθετο άναυδος.
Αλέξω στην εποχή του Ομήρου σημαίνει εμποδίζω, αποτρέπω. Τώρα χρησιμοποιούμε τις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο αλεξήλιο Αλέξανδρος (αυτός που αποκρούει τους άνδρες) κ.τ.λ.

Κυριακή της ορθοδοξίας


Κυριακή της ορθοδοξίας

Αναρτήθηκε από τον/την exomatiakaivlepo στο Μαρτίου 4, 2012
undefined
Την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Εκκλησία μας εορτάζει το θρίαμβο της Ορθοδοξίας, έναντι των αιρέσεων, γι’ αυτό καλείται Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Οι αιρέσεις εμφανίσθηκαν από την αρχή του χριστιανισμού και οι Απόστολοι του Χριστού προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο από τους ψευδοδιδασκάλους.Ο Απόστολος Πέτρος στη Β’ Καθολική επιστολή γράφει το εξής:
«Εγένοντο δε και ψευδοπροφήται εν τω λαώ, ως και εν υμίν έσονται ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας, και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην αρνούμενοι, επάγοντες εαυτοίς ταχινήν απώλειαν, και πολλοί εξακολουθήσουσιν αυτών ταις ασελγείαις, δι’ ους η οδός της αληθείας βλασφημηθήσεται» (Β’ Πετ. 2, 1-2).
Ο Άγιος Παύλος, επιστρέφοντας στην Παλαιστίνη από την Ελλάδα, έκανε στάση στην Έφεσο όπου στους χριστιανούς κατοίκους της πόλεως έλεγε: «Εγώ γαρ οίδα τούτο, ότι εισελεύσονται μετά την άφιξίν μου λύκοι βαροίς εις υμάς μη φειδόμενοι του ποιμνίου, και εξ υμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες διεστραμμένα του αποσπάν τους μαθητάς οπίσω αυτών» (Πραξ. 20, 29-30).