Ετικέτες

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Το αριστείον Μπαλτά


stathisToυ ΣΤΑΘΗ*
Συγκινητικός ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς στις θεσμικές -ως υπουργός- και επιστημονικές παροτρύνσεις τους προς τους καθηγητές και τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης για το νόημα της Επανάστασης του 1821 και τους τρόπους εορτασμού της επετείου. Γενναίος ο κ. Υπουργός, επισημαίνει εκ προοιμίου τον κίνδυνο αυτές οι επέτειοι να ’ναι αμφίκοπες, δηλαδή σχολαστικές και στείρες ή ένας ανούσιος πανηγυρικός. Προσέτι, ακόμα πιο γενναίος ο κ. Μπαλτάς, προτρέπει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τις σκέψεις του κατά την κρίση τους κι όχι υποχρεωτικώς.
Ευφυής πρόνοια καθότι ο κύριος Μπαλτάς αποφαίνεται ότι «η ελληνική επανάσταση υπήρξε τέκνο του διαφωτισμού». Μόνον; Δεν υπήρξε στις γενεσιουργές αιτίες της Επανάστασης η λαϊκή ιδιοπροσωπία; Δεν υπήρξε η λαϊκή παράδοση, οι θρύλοι του μαρμαρωμένου βασιλιά; Δεν υπήρξε η κλεφτουριά; Ούτε η κιβωτός των κοινοτήτων με τα εκκλησιαστικά κολλυβογράμματα; Ηταν η «ελληνική επανάσταση τέκνο του διαφωτισμού» ορφανή απ’ τις προγενέστερες επαναστάσεις, ήδη απ’ τις αρχές του 1600, όπως η εξέγερση του Διονυσίου του Σκυλόσοφου, ή αργότερα του Κατσαντώνη, ή των Ορλοφικών; Μόνον με τον διαφωτισμό έχει να κάνει η Επανάσταση, ούτε με τον θρήνο της Αλωσης; ούτε με τους χιλιάδες νεομάρτυρες; Και ο Ρήγας τέκνο του διαφωτισμού, και η ΦιλικήΕταιρεία στο φως του διαφωτισμού στημένη, άμοιροι ήταν όλης της υπόλοιπης ιδιοσυστασίας του Γένους; Δεν γνώριζαν από δημοτικά τραγούδια; Γιατί τέτοια αιδώς, κύριε Υπουργέ, για τη λαϊκή καταγωγή της Επανάστασης; Ποιος μαρξιστής ιστορικός δεν τονίζει και τις δύο μήτρες του 1821, τα πάθια της σκλαβιάς τόσον, όσον και τον διαφωτισμό; Ποιος δεν επισημαίνει τον εθνικό και κοινωνικό της χαρακτήρα; Πριν να καζαντίσουν οι έμποροι «και να φέρουν τα βιβλία», που έλεγε ο Κολοκοτρώνης, τι ήταν οι πατεράδες τους; Αγνώστου ταυτότητος αντικείμενα που σέρνονταν στις φιλόξενες εκτάσεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;

Ομάδα των «Ιαπώνων»

Ομάδα των «Ιαπώνων»

Σχόλιο από την εφημερίδα <em>Ακρόπολη</em>
Σχόλιο από την εφημερίδα Ακρόπολη
Πολιτική ομάδα του ελληνικού κοινοβουλίου, που έδρασε από το 1906 έως το 1908, με ριζοσπαστικές ιδέες για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, σε μια εποχή που ήταν ακόμη νωπή η ήττα του 1897, το «Μακεδονικό» βρισκόταν σε τέλμα και η πολιτική φαυλότητα κυριαρχούσε στο εσωτερικό. Προήλθε από τη διάλυση της δηλιγιαννικής παράταξης το 1905 και την εκλογή μερικών νέων ανεξάρτητων πολιτευτών στις εκλογές του 1906.
Η ονομασία της πιστώνεται στον δημοσιογράφο και εκδότη της ΑκροπόλεωςΒλάση Γαβριηλίδη, ο οποίος παρομοίωσε τη μαχητικότητα που επεδείκνυαν τα μέλη της στη Βουλή με την ορμητικότητα των ιαπώνων στρατιωτών κατά τον Ρωσοϊαπωνικό Πόλεμο (1904-1905). Έγραφε σχετικά ο σπουδαίος δημοσιογράφος στις 10 Φεβρουαρίου του 1907:

Λέοναρντ Νιμόι 1931 – 2015


Λέοναρντ Νιμόι
Αμερικανός ηθοποιός, που έγινε διάσημος από το ρόλο του «Σποκ» στην τηλεοπτική και κινηματογραφική σειρά επιστημονικής φαντασίας «Ταξίδι στ’ Αστέρια» («Star Trek»).
Ο Λέοναρντ Νιμόι (Leonard Nimoy) γεννήθηκε στη Βοστώνη στις 26 Μαρτίου 1931, από οικογένεια εβραίων μεταναστών με καταγωγή το Ιζιασλάβ της Σοβιετικής Ουκρανίας. Ο πατέρας του ήταν κουρέας και η μητέρα του  νοικοκυρά. Από μικρός συμμετείχε σε τοπικές θεατρικές ομάδες και μετά την αποφοίτησή του από το κολέγιο της Βοστώνης σπούδασε υποκριτική στην Πασαντίνα της Καλιφόρνια.

Σπύρος Λούης 1872 – 1940


Σπύρος Λούης
Έλληνας μαραθωνοδρόμος. Υπήρξε ο πρώτος αθλητικός θρύλος της νεώτερης Ελλάδας και από τις μορφές των Α' Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Ο Σπύρος Λούης γεννήθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1872 στο Μαρούσι της Αττικής, από φτωχή αγροτική οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν νερουλάς και ο νεαρός Σπύρος τον βοηθούσε κουβαλώντας το νερό. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας διακρίθηκε για την αντοχή του, γεγονός που εξέπληξε τους ανωτέρους του. Θρυλείται ότι έτρεξε από την Αθήνα στο Μαρούσι και τούμπαλιν για να φέρει το πηλήκιο που είχε ξεχάσει στο σπίτι του, ώστε να είναι τέλειος στην αναφορά του τάγματος.

Αλμανάκ Βασική Έκδοση 26 Μαρτίου



    μ. Χ.
    1896

    Ο Λεωνίδας Πύργος γίνεται ο πρώτος έλληνας ολυμπιονίκης στην ιστορία των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Στον τελικό του ξίφους ασκήσεως διδασκάλων νικά τον γάλλο Περονέ και κατακτά το χρυσό μετάλλιο.
    1908

    Μεγάλο συλλαλητήριο διοργανώνεται στη Σπάρτη, διότι καθυστερεί η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Τρίπολης - Σπάρτης. Οι Λάκωνες ακόμα περιμένουν…
    1937

    Οι καλλιεργητές σπανακιού στο Τέξας αναγείρουν άγαλμα για τον μεγάλο ευεργέτη του κλάδου, τονΠοπάι.

    Υπήρχε ελληνικό έθνος πριν το 1821;

     

    «Θέλω να με φάνε τα όρνια του τόπου μου»
    Γιαννάκης Κολοκοτρώνης
    Γράφει ο Ερανιστής
    Είναι δύσκολο να ορίσουμε επακριβώς τι είναι «έθνος»· σύμφωνα με τα λεξικά, ως έθνος ορίζεται ένα σύνολο ανθρώπων που διακρίνεται και θέλει να διακρίνεται ως τέτοιο με βάση μια μακρόχρονη συνοίκηση στον ίδιο γεωγραφικό χώρο, μια κοινή ιστορική και πολιτιστική εξέλιξη, μια (υποθετική ή πραγματική) φυλετική ομοιογένεια.
    Για τις ανάγκες του κειμένου, ας θεωρήσουμε ως έθνος μια «δέσμη», ένα σύνολο από «ταυτότητες». Κάπως γενικά, μπορούμε να πούμε πως οι Ρωμιοί, οι Γραικοί, μιλούσαν ελληνικά, (γλωσσική ταυτότητα) ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, (θρησκευτική ταυτότητα), πιθανότατα ήταν απόγονοι Ελλήνων Ρωμιών (φυλετική ταυτότητα), είχαν διακριτό πολιτισμό στην καθημερινή ζωή, ενδεχομένως ελληνική παιδεία, συνήθειες και ήθη (πολιτιστική ταυτότητα) και άλλα πολλά που αποτελούν αυτό που λέγεται ιστορική παρουσία ενός λαού στον χώρο και τον χρόνο.

    Η Ρωσία στέλνει στην Κριμαία 10 στρατηγικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη


    Η Ρωσία θα αναπτύξει στην Κριμαία 10 στρατηγικά υπερηχητικά βομβαρδιστικά Tu-22M3 Backfire C στα πλαίσια μεγάλης κλίμακας αιφνίδιας επιθεώρησης της μαχητικής ετοιμότητας του ευρύτερου Βόρειου Στόλου και μονάδων της Δυτικής Αμυντικής Περιφέρειας. Η άσκηση ολοκληρώνεται εντός του Μαρτίου αλλά τα στρατηγικά βομβαρδιστικά που μεταφέρουν και πυρηνικούς πυραύλους, δεν ξεκαθαρίστηκε αν θα μείνουν στην Κριμαία, μαζί με μηχανοκίνητο σύνταγμα πεζικού που συμμετέχει στην άσκηση!