Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ…ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΑΞΙΜΟΥ




“Εκπαιδευτείτε , πολεμήστε στην Συρία και μετά κάντε τα ίδια πίσω” –Jihad


\undefined

Απο την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η μάχη στην Συρία, πολλοί αναλυτές και ειδικοί , είχαν εκφράσει ανησυχίες για την “πολυεθνική” σύνθεση των ανταρτών εκεί. Πολλοί μόνιμοι κάτοικοι της Ε.Ε. κυρίως , ώς δεύτερης γενιάς μετανάστες, είχαν σπεύσει να δηλώσουν συμμετοχή στην Jihad που κυρήχθηκε στην περιοχή.
Μετά απο λίγο διάστημα οι ανησυχίες έγιναν βεβαιότητα καθώς αρκετοί απο τους πολεμιστές αυτούς, είχαν επιστρέψει στην χώρα τους και μετά απο παρακολούθηση είχε διαπιστωθεί πως ετοίμαζαν δίκτυο πληροφοριας και οργάνωσης ομάδων/πυρήνων , εντός της τοπικής κοινωνίας.

Σενέρ Ελτσίλ, Τ/Κ συνδικαλιστής: Ο Κυπριακός βοράς είναι μια φυλακή. Η Τουρκίας μας έχει αποικία!


Το μόνο που ενώνει Κεμαλιστές, Στρατό, Ερντογάν και "Γκιουλενικούς" είναι η θέση τους στο Κυπριακό...
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑ
Χρήσιμη για την υπόθεση της επανένωσης της Κύπρουθεωρεί την εκλογή ενός Τουρκοκύπριου ευρωβουλευτή ο Γ.Γ. της συντεχνίας Τ/κ Δασκάλων (ΚΤΟS) Σενέρ Ελτσίλ, ο οποίος μιλούσε προχθές στην εκπομπή του ΑΣΤΡΑ 92.8 «Ο γέγονε, γέγονε» και τον δημοσιογράφο Νεόφυτο Νεοφύτου. Δήλωσε μάλιστα ότι θα τον τιμούσε ιδιαίτερα τυχόν συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο του ΑΚΕΛ. Μιλώντας στη συνέχεια στη «Χ», ο κ. Ελτσίλ κατήγγειλε ότι η Τουρκία κρατά τους Τ/κ σε μια ανοικτή φυλακή στα κατεχόμενα, τα οποία έχει μετατρέψει σε αποικία. 

Φωνάζει ο ψεύτης γενοκτόνος χαφιές της Άγκυρας…


Pervin-XalitΕίδαμε πολλές φορές εδώ στο«Προξενείο-Στοπ» τις θρασύτατες ψευτιές των τουρκοχαφιέδων της Άγκυρας στην ελληνική Θράκη, στην προσπάθειά τους να πείσουν ότι…καταπιέζονται από την ανελεύθερη και αυταρχική Ελλάδα. Αναδημοσιεύουμε λοιπόν σήμερα από τον τρέχοντα «Αντιφωνητή»(16/1/2014) κάτι σχετικό με άλλη μία τέτοια μεγάλη ψευτιά, αυτή τη φορά σε σχέση με την αντίδραση των τουρκοφρόνων στις αμερικανικές εκθέσεις περί Θράκης…
Ὅπως καλά γνωρίζουν οἱ ἀναγνῶστες τοῦ «Ἀντιφωνητῆ», οἱ ἐκθέσεις τοῦ Στέητ Ντηπάρτμεντ γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα στήν ἑλληνική Θράκη τά τελευταῖα χρόνια κάνουν τούς Τούρκους …Τούρκους!
Καθώς ἡ πραγματικότητα δέν μπορεῖ νά κρυφτεῖ, ὅλο καί περισσότερο ἀποτυπώνεται στίς ἐν λόγῳ ἐκθέσεις, ὅπου βρίσκουν χῶρο οἱ καταγγελίες γιά τούς τραμπουκισμούς τῶν τουρκοφρόνων σέ βάρος Πομάκων, Ρομά καί ἐνίοτε ἀλεβιτῶν. Κάπως ἔτσι, καί ἐπειδή ἡ ἀτζέντα τῆς Ἄγκυρας δέν ταυτίζεται μέ κείνην τῶν ΗΠΑ, ὅλο το πρακτορολόι ἔχει λυσσάξει μέ τίς ἀμερικάνικες ἀναφορές καί ἄρχισε νά «ἐνημερώνει» την ἀμερικανική καί ἄλλες πρεσβεῖες γιά τά …βάσανα τῶν Τούρκων τῆς Θράκης. Μέ τήν ὑπογραφή λοιπόν τῆς καλῆς μας συμπολίτισσας Περβίν Χαϊρουλά (στη φωτογραφία μαζί με τον διαβόητο Χαλήτ Ερέν), πού ἔχει ἀναλάβει ἐργολαβικά τη συκοφαντία τῆς Ἑλλάδος διεθνῶς, διαβάζουμε στή σχετική ἐπιστολή (20/12/13) τίς θέσεις τῆς Ἄγκυρας γιά τή γνωστή θεματολογία: νόμος τῶν 240 ἰμάμηδων, βακούφια, Δωδεκάνησα (!!!) κτλ. Μᾶς ἔκανε ὅμως ἐντύπωση ὁ τίτλος κεφαλαίου «Ἐπιθέσεις κατά μουσουλμάνων» καί ψάξαμε νά δοῦμε τί βρωμιές ἐφηῦρε και ἀράδιασε. Προσέξτε λοιπόν τί λέει:
«Ὑπῆρξαν πολυάριθμες ἀναφορές ἀντιμουσουλμανικῶν περιστατικῶν. Τόν Μάρτιο βάνδαλοι ἔγραψαν «Καλός Τοῦρκος ὁ νεκρός Τοῦρκος» στόν τοῖχο μπεκτασίδικου μνημείου στήν Ξάνθη. Μέλη τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς σε μοτοσυκλέτες φώναξαν ρατσιστικά συνθήματα σέ μουσουλμανικά χωριά σέ πολλές περιπτώσεις. (…) Πέρα ἀπό τίς ἐπιθέσεις πού μνημονεύονται στήν Ἀναφορά, πολλά μείζονα συμβάντα ἔγιναν ἐπίσης τό 2012: στίς 16/2/12 ἄγνωστοι ἐπιτέθηκαν στό μουσουλμανικό νεκροταφεῖο τοῦ Πός Πός καί κάπου 10 τάφοι ἔπαθαν ζημιές. Ἦταν ἡ τρίτη ἐπίθεση στό ἴδιο νεκροταφεῖο σέ 2 χρόνια. Στις 23/3/12 ἀγνωστοι ἐπιτέθηκαν στήν «ΤουρκικήἝνωση Ξάνθης». Οἱ δράστες ἔγραψαν «Ἔξω οἱ Τοῦρκοι» στούς τοίχους, μιά παλιά ἔκφραση μίσους κατά τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας τῶν αὐτοχθόνων μουσουλμάνων τῆς Δ. Θράκης. Στις 23/9/12 στή Ρούσσα τοῦ Ἕβρου ἡ ἐπιγραφή «Seyyid Ali Sultan Dergah» ἀφαιρέθηκε τά μεσάνυχτα ἀπό μιά ὁμάδα ὑπερεθνικιστῶν. Δυστυχῶς οἱ δράστες αὐτῶν καί ἄλλων παρόμοιων πράξεων συνήθως παραμένουν ἀγνωστοι. Ἀναμένουμε ἀπό τις Ἀρχές νά εἶναι πιό εὐαίσθητες καίὑπεύθυνες σε τέτοιες περιπτώσεις».
Μάλιστα, κύριοι, αὐτές εἶναι οἱ «ἐπιθέσεις» κατά τῶν μειονοτικῶν πού ἐπικαλεῖται ἡ Τουρκία: δυό συνθήματα σέ τοίχους (πού μπορεῖ νά τά ἔγραψαν καί οἱ ἴδιοι), κάποια…προφορικά Χρυσαυγιτῶν κι ἕνα ὕποπτο συμβάν σε νεκροταφεῖο Τσιγγάνων. Θυμίζουμε ὅτι στήν ἴδια συνοικία ὁ Σύλλογος Ἑλλήνων Μουσουλμάνων Πός Πός (σ.σ. οι Τσιγγάνοι της περιοχής δηλαδή) εἶχε δεχθεῖ τίς συστάσεις τοῦ βουλευτῆ (ΠαΣοΚ) Χατζηοσμάν νά βγάλει τό «Ἑλλήνων» ἀπό τόν τίτλο του – καί μετά τήν ἄρνησή τους, τό στέκι τους δέχθηκε πυροβολισμούς! Αὐτό ἄραγε, πού εἶναι πολύ σοβαρότερο, γιατί δεν τό ἔγραψαν στήν ἔκθεσή τους οἱ ρουφιάνοι τῆς Ἄγκυρας; Καί γιατί ὅταν βανδαλίστηκε μερικῶς τό νεκροταφεῖο δέν μνημόνευσαν τήν ἀνακοίνωση τοῦ ἁρμόδιου συλλόγου πού μιλοῦσε ἀνοιχτά γιά προβοκάτσια; Κλείνουμε με τήν περίφημη ἐπιγραφή τοῦ τεκκέ τῆς Ρούσσας: γιατί δέν λένε ὅτι ἡ ἀσήμαντης ἀξίας -περί τά 20 εὐρώ- ταμπελίτσα τούς ἐπεστράφη (ἀπό ἐμᾶς); Γιατί δέν λένε τί ἔγραφε πάνω, τιμώντας τους …κατακτητές τῆς Θράκης; Κι ἀφοῦ ξέρουν πώς ἀφαιρέθηκε ἀπό «ὑπερεθνικιστές», γιατί δεν τούς καταγγέλλουν, ώστε νά συλληφθοῦν;
Προξενείο Στοπ
infognomonpolitics@gmail.com

Ομολογία σοκ από Ν.Κακλαμάνη: “Πάμε για περίοδο αποπληρωμής χρέους 50 ετών”

“Μεταφορά” των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών τον Οκτώβριο και εθνικές εκλογές μαζί τις ευρωεκλογές τον ερχόμενο Μάϊο, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει συμφωνία για 50ετή επέκταση αποπληρωμής του χρέους με ταυτόχρονη μείωση του επιτοκίου του, προτείνει ο βουλευτής, πρώην υπουργός και δήμαρχος Αθηνών, αλλά εκφραστής της “λαϊκής κεντροδεξιάς”, Νικήτας Κακλαμάνης σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό “vima fm”.

ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ





Δούλος1

γραφή ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΕΤΡΗ

ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ στην Ελλάδα

Σαν ήμουνα μικρό παιδί κι εγώ… κάθε άνοιξη ή καλοκαίρι έκανα ένα ταξίδι-προσευχή στην αρχαία Δήλο, ταξιδεύοντας με ένα καΐκι από τη Μύκονο, για να ζήσω την κοσμοπολίτικη αυτή αρχαία πόλη. Εκεί ζωντάνευαν όλα, ένιωθα ότι στα στενά σοκάκια της μόλις εκείνη τη στιγμή είχε στρίψει στη γωνία ένας χλαμυδοφόρος. Πως κάποια γυναίκα έβγαζε νερό στη μωσαϊκή αυλή του σπιτιού της απ’ το πηγάδι της στέρνας στη γωνία.

ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΑΪΒΑΛΙ – ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 6, 2014
Το καΐκι με τούς επισήμους. Όλοι έτοιμοι για την ρίψη τού Σταυρού..

ΤΑ  ΦΩΤΑ  ΣΤΟ  ΑΪΒΑΛΙ
Φώτης Κόντογλου
«…Στα θαλασσινά τα μέρη ρίχνουνε τον Σταυρό, ύστερ’ από τη Λειτουργία των Θεοφανείων. Έτσι τον ρίχνανε και στην πατρίδα μου, κ’ ήτανε ένα θέαμα έμορφο και παράξενο…».

Το μυστικό της κυρίας Έλεν


eleni ziogaΈνας μονόλογος της Ελένης Ζιώγα
Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Μέσα στην κατήφεια και την πολιτισμική μας αποτελμάτωση – διότι πάνω απο όλα το μείζον πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, σήμερα στην Ελλάδα του μνημονίου, είναι πρωτίστως πολιτισμικό και έπειτα οικονομικό – μια εμπνευσμένη και ρηξικέλευθη θεατρική παράσταση, ήλθε να μας ταρακουνήσει απο την μακαβριότητα της κοινωνικής μας χαύνωσης και ιδιωτείας και με τα ιδεοφόρα μηνύματά της, να μας προσανατολίσει σε άλλες ηθικές σφαίρες. Σε ηθικές σφαίρες κριτικού στοχασμού, εθνικής αυτοσυνειδησίας, αλλά και κοινωνικής έγερσης, σήμερα που η παθητικοποίηση της κοινωνίας – έκγονη του φοβερού «σόκ και δέος» που εφαρμόζει η κυβέρνηση – έχει δυστυχώς απονεκρώσει κάθε κύτταρο κοινωνικής διαμαρτυρίας. Η παράσταση υπό τον τίτλο «Το μυστικό της κ-ας Έλεν», που συνιστά έναν θεατρικό μονόλογο της ταλαντούχου και πολυεπίπεδης καλλιτεχνικά Ελένης Ζιώγα, οριοθετείται ως μια διευθέτηση των προσωπικών εκκρεμοτήτων της πρωταγωνίστριας «κυρίας Έλεν» με το χτές και ιδιαίτερα με όλα τα μείζονα γεγονότα του οικογενειακού περιβάλλοντός της, που επικαθόρισαν την πολύπλαγκτη προσωπική της πορεία. Μια πορεία πολυκύμαντη, με δραματικό χαρακτήρα, πόνο, άφατη ηθική θλίψη και κοινωνικό παράλληλα δυναμισμό, που διατέμνει στο διάβα της, όλα τα μείζονα γεγονότα της μεταπολεμικής Ελλάδας. Ενα πολυποίκιλο σε συναισθησματικές αναπάλσεις προσωπικό κοινωνικό οδοιπορικό, διάστικτο απο τα χαμένα όνειρα, τις προσδοκίες, τα τσακισμένα φτερά και τις ελπίδες της «κ-ας Έλεν».

ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΖΕΥΣ ΤΟΥ ΦΕΙΔΙΑ μια ερμηνεία

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 6, 2014

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι όταν ο Περικλής ανέθετε στον Φειδία το τεράστιο έργο της επίβλεψης του οικοδομικού προγράμματος της Ακρόπολης χάριν της φιλίας τους ο γλύπτης δεν περίμενε με κανένα τρόπο να δεχθεί κατηγορία εναντίον της ηθικής του ακεραιότητας. Εκτός εάν ήταν στ’ αλήθεια ένοχος… Ο Αριστοφάνης το 421 π.Χ., συνδέοντας τα ονόματα των δύο συμπατριωτών του, κάνει λόγο για τη «δυσπραγία του Φειδία» και την προσπάθεια που έκανε ο Περικλής να αποφύγει παρόμοια τύχη1. Πάνω από πεντακόσια χρόνια αργότερα, ο
Πλούταρχος αναφέρει ότι ένας από τους εργάτες στο πρόγραμμα της Ακρόπολης, ο Μένων, πείστηκε από τους εχθρούς του Φειδία να τον κατηγορήσει για κλοπή, κάτι που αποδείχτηκε αναληθές2. Παρά την κακή του φήμη, ο Φειδίας προσκλήθηκε στην Ηλεία όπου του ανατέθηκε από τους Ηλείους να φιλοτεχνήσει δύο ακόμη χρυσελεφάντινα αγάλματα, την Αφροδίτη στην Ήλιδα και τον Δία στην Ολυμπία.
‘Ελενα Τσίκιζα-Νικολακάκη
Φιλόλογος. ΜΑ (Classical Art and Archaeology), King’s College London

Μενέλαος Λουντέμης


lountemis kali grayΓράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Με τις βιωματικές εμπειρίες του δράματος της Μικρασιατικής καταστροφής και της κοινωνικής τραχύτητας του μεσοπολέμου, εμφανίστηκε στην ελληνική λογοτεχνία ο Μενέλαος Λουντέμης. Η αισθητική του τεχνοτροπία εντάσσεται στον κοινωνικό ρεαλισμό και χρονικά εντάσσεται στη γενιά του μεσοπολέμου, που πιο εξειδικευμένα εξέφρασε το ρεύμα της κοινωνικής διαμαρτυρίας, για τις ανισότητες και την καταπίεση που χαρακτήρισαν το μεταπολεμικό μας τοπίο. Ο Λουντέμης ήταν βαθύτατα ρομαντικός και ονειροπόλος και ευαγγελίζονταν έναν κόσμο ιδεατό που δύσκολα θα μπορούσε να πραγματωθεί. Και η σκληρή πραγματικότητα που του επεφύλασσε για τις ιδέες και τα οράματά του, έναν απηνή διωγμό, δεν τον εμπόδισε μέχρι τελευταίας στιγμής της ζωής του να παραμένει στην ελληνική λογοτεχνία, ένας μοναχικός κοινωνικός αναχωρητής. Η γραφίδα του Λουντέμη είχε πελώρια ηθική δύναμη και αμεσότητα που μπορούσε να συνεγείρει συνειδήσεις.

Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη : Οι Πρόγονοι, οι Γραικύλοι και οι Άρπαγες




του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*
Από τον 5ο π.Χ. αιώνα, ο Θουκυδίδης, ο μέγιστος ιστορικός της Αρχαιότητας, είχε πει ότι έγκειται στην βαθύτερη φύση των ανθρώπινων όντων να δρουν στο μέλλον όπως έδρασαν στο παρελθόν.
Έχοντας αυτό κατά νου, θα ανατρέξουμε στο παρελθόν.

Πολιτισμικός Ρατσισμός και Νεοαποικιοκρατία: Η Κοινωνία Σωφρονιστήριο.



«…..A όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.
Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω». Τείχη, Καβάφης.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΚΡΟΠΟΛ», Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ» KAI H «ANAZHTHΣΗ» ΤΗΣ.. ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ..


Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 5, 2014
1.Η Κατερίνα Βασιλάκου το 1997.
1.Η Κατερίνα Βασιλάκου το 1997.

Γράφει ο Δημήτρης Κραουνάκης – Φωτογραφίες από το αρχείο του.

Τα τελευταία χρόνια αηδιασμένος από όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας,  από τις «πολιτικές» των.. πολιτικών που έφτασαν τον τόπο μας στα σημερινά του χάλια, έπαψα να βλέπω τις ειδήσεις των καναλιών που – συνήθως – περνούν την προπαγάνδα των κυβερνώντων.. Ειδήση για μένα ήταν και είναι η περιγραφή γεγονότων που συμβαίνουν στην Ελλάδα και τον κόσμο.. Σήμερα θέλουν να μας επιβάλλουν για είδηση την γνώμη του κάθε σχολιαστή- δημοσιογράφου…Λες και δεν έχουμε δική μας άποψη για τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας, δεν ξέρουμε πως και ποιοί μας κοροϊδεύουν.. Είναι ανάγκη να ακούμε την γνώμη του κ. Πρετεντέρη, της κ. Τρέμη, του κ. Καψή, του κ Μπάμπη Παπαδημητρίου.. κλπ;

Πρωτεύς – Άλιος Γέρων Ο Γέρος της Θάλασσας


undefined
Τον Πρωτέα τον συναντάμε σε διάφορους αρχαίους Ελληνικούς μύθους. Ήταν θαλάσσιος δαίμονας, ήρωας, ακόμα και βασιλιάς. Το όνομα «Πρωτέας» είναι μια αρχαία λέξη… που σημαίνει «πρώτος», «πρωτόγονος» και «πρωτογέννητος». Αν αυτό συνδυαστεί με την ικανότητα του Πρωτέα να παίρνει όποια μορφή θέλει, φτάνουμε ίσως στη βαθύτερη κατανόηση του μύθου. Ο Πρωτέας είναι μια πρώτη μορφή ύλης που διαδοχικά μεταμορφώνεται και δημιουργεί όλες τις άλλες μορφές που αποτελούν τον κόσμο. Είναι η αρχική ουσία, που οι διαφορετικές εκδοχές της έφτιαξαν τα μέρη του σύμπαντος, ο «πρώτος» δαίμονας.

Τα αρχαία Μεγάλα Παναθήναια και οι τελετές τους



Η εορτή των Παναθηναίων τελούνταν κατά τη διάρκεια του Εκατομβαιών, πρώτου μήνα του αθηναϊκού ημερολογίου, το καλοκαίρι (μέσα Ιουλίου-μέσα Αυγούστου). Η πομπή τελούνταν στις 28 του μήνα, ημέρα των γενεθλίων της θεάς. Κάθε τέσσερα χρόνια όμως, ξεκινώντας από την αναδιοργάνωση της εορτής το 566 π.Χ. από τον επώνυμο άρχοντα Ιπποκλείδη, τελούνταν με ιδιαίτερη λαμπρότητα τα Μεγάλα Παναθήναια, που περιλάμβαναν τότε θρησκευτικές τελετουργίες και αθλητικούς αγώνες.

Ο "ΜΙΣΟΓΥΝΉΣ" ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ; ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΠΑΡΑΝΟΗΣΗ;

Επιμέλεια: Θ. Ι. Ρηγινιώτης
Ο απόστολος Παύλος θεωρείται από κάποιους μισογύνης, δηλαδή άνθρωπος εχθρικός προς το γυναικείο φύλο. Αυτό οφείλεται σε δύο αποσπάσματα από επιστολές του, όπου, στο ένα, απαγορεύει στις γυναίκες να κάνουν κήρυγμα στη συγκέντρωση των χριστιανών και, στο άλλο, χαρακτηρίζει τον άντρα “κεφαλή της γυναικός” και συμβουλεύει τη γυναίκα να “φοβήται τον άνδρα”.
Όπως ανέφερα εξαρχής, διαφωνώ μ’ αυτή την άποψη. Tη θεωρώ παρερμηνεία των απόψεων του αποστόλου και πιστεύω, αντίθετα, ότι ο Παύλος ήταν πολύ φιλικός, και τρυφερός ακόμη με τις γυναίκες, χωρίς όμως αυτή η τρυφερότητα να παίρνει ερωτικό περιεχόμενο, γιατί ο ίδιος ήταν αφοσιωμένος ολοκληρωτικά στο Θεό (είχε “θεϊκό έρωτα”, αντανάκλαση του οποίου είναι ο ανθρώπινος έρωτας, όταν χαρακτηρίζεται από αγάπη).

Μια ημέρα από τη ζωή μιας αρχαίας Αθηναίας (ΜΙΚΡΗ ΣΥΛΟΓΗ ΑΡΘΡΩΝ)


Τα παιδικά χρόνια ενός κοριτσιού δεν ήταν στερημένα από χαρά. Τα πρώτα χρόνια της ζωής η μάνα ή μια τροφός το κουνούσαν σ’ ένα κρεμαστό καλάθι ή το κρατούσαν στα χέρια και το λίκνιζαν τραγουδώντας του νανουρίσματα. Το παιδί τρεφόταν με χυλό στον οποίο έβαζαν μέλι για να γλυκάνει και το φύλαγαν από το κακό μάτι με πολλά φυλαχτά. Όλα θα πήγαιναν καλά αν δεν το τρόμαζαν συνεχώς με κάθε λογής ακάθαρτα και πονηρά πνεύματα, που παραφύλαγαν γύρω από το κρεβάτι του.

Πότε δημιουργήθηκε η λέξη “δημοκρατία”;


undefined
Όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές στην έρευνα, στις αισχύλειες Ικέτιδες (463 π.Χ.) έχουμε την αρχαιότερη εικόνα μιας δημοκρατίας σε δράση.  Η εικόνα αυτή δεν μπορεί παρά να είναι επηρεασμένη από τη δημοκρατία της σύγχρονης Αθήνας, αφού ποιητής και κοινό δε θα μπορούσαν να κατασκευάσουν και να κατανοήσουν αντίστοιχα μια δημοκρατική κοινωνία της ηρωικής εποχής παρά μόνο με βάση τη δική τους καθημερινή εμπειρία. Έτσι το λεξιλόγιο της δημοκρατίας διαπερνά το έργο και χρησιμοποιείται και από (ή για) πρόσωπα που καταρχήν δε θα το περιμέναμε, όπως λ.χ. οι Δαναΐδες που καταφτάνουν από τη δεσποτική Αίγυπτο.