Ετικέτες

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Ο ζωγράφος Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος


«Οι Λουόμενες»
Λάδι σε χαρτόνι, 70Χ50
Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στο Αιγάλεω. Με την ζωγραφική ασχολείται τριάντα χρόνια τα περισσότερα από αυτά επαγγελματικά. Από το 1983-86 έκανε σπουδές Τέχνης στην Ευρώπη και συγκεκριμένα: Το 1984 σεμινάρια ιστορίας της Τέχνης και της γερμανικής γλώσσας στο «L. MAXIMILIAN UNIVERSITAT» Munchen, το 1985 σεμινάρια ιστορίας της Τέχνης και της ιταλικής γλώσσας στο «UNIVERSITA PER STRANIERI» Perugia, ενώ απ΄ το 1985-86 έκανε ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής και σχεδίου στην «SCUOLA DELL NUDO» της Ακαδημίας di belle Arte Firenze και χαρακτική στο εργαστήρι του καθηγητή Manfredi. Το 1991-92 συνέχισε τις σπουδές του στο σχέδιο στο εργαστήρι του Τ. Ρήγα στην Αθήνα.
- Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχει πραγματοποιήσει 13 ατομικές εκθέσεις των έργων του:

- Στις δραστηριότητες του περιλαμβάνονται: φιλοτεχνήσεις αφισών, εντύπων και εξώφυλλων βιβλίων, ζωγραφική μεγάλων επιφανειών, καλλιτεχνικές αγγειογραφίες, σκηνικά (σχολή μελοδράματος του Εθνικού Ωδείου Αθηνών) και έχει συνεργαστεί στην αγιογράφηση ναών στην Κύπρο. Έργα του έχουν αποσπάσει τιμητική διάκριση σε δυο πανελλήνιες εκθέσεις ζωγραφικής το 1996 & 1997, ενώ το 1981 πήρε το 1ο βραβείο πανελλήνιου διαγωνισμού διηγήματος. Έργα του υπάρχουν σε δημόσιους χώρους όπως: η Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης Καλαμάτας, Πινακοθήκη Πεσσάδας Κεφαλονιά, Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγάλεω, Εθνικό Κολυμβητήριο Αιγάλεω, και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Σουηδία.

- Στα πλαίσια της ενασχόλησης με τον δημόσιο Πολιτισμό: Το 1992 οργάνωσε το πρώτο Εργαστήρι ζωγραφικής του Δήμου Αιγάλεω, όπου δίδαξε έως το 1996, όπως επίσης και σε δημοτικά σχολεία της Δ. Αθήνας. Από το 1999 εργάστηκε στον Α.Σ.Δ.Α (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας), ως Υπεύθυνος Πολιτισμού με την αρμοδιότητα του συντονισμού και της διοργάνωσης των διαδημοτικών πολιτιστικών συνεργασιών των δέκα Δήμων της Δ. Αθήνας, με σκοπό την ευρύτερη πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής.

- Ήταν ο εισηγητής και υπεύθυνος διοργάνωσης του σημαντικού και επιτυχημένου Θεσμού των «ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Δ. ΑΘΗΝΑΣ» και του «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΕΧΝΩΝ», ενώ διεύθυνε επί 8 χρόνια το διαδημοτικό πολιτιστικό περιοδικό «ΕΝΝΕΑΔΑ». Έχει διατελέσει επί σειρά θητειών μέλος του Δ.Σ του Δημοτικού Πολιτιστικού Οργανισμού Αιγάλεω, όπου με την αρμοδιότητα του τομέα των εικαστικών διοργάνωσε το 1992-1994 αρκετές ομαδικές εκθέσεις Αιγαλιωτών καλλιτεχνών.

- Παρουσίαση του έργου του έχει γίνει από τον ημερήσιο τύπο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Έχει δημοσιεύσει διηγήματα, ποιητικές συλλογές και σειρά άρθρων και δοκιμίων για την Τέχνη και τον πολιτισμό, στον «καθ. Ευβοϊκό τύπο», και σε άλλες τοπικές εφημερίδες. Ακόμη στα περιοδικά «Νέα Εστία», «Προσανατολισμοί», «Ίαμβος», πολιτιστική «ΕΝΝΕΑΔΑ» κ.α. Τον Απρίλιο του 2005, παρουσίασε στο Π. Κ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ» υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγάλεω, μια θεατρική διασκευή της Αποκάλυψης σε έμμετρο λόγο, με τον τίτλο «ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ», δραματοποιημένο από την Θεατρική Ομάδα του Δήμου Αιγάλεω με τη συμμετοχή του ηθοποιού Γ. Σαλτόγλου και μουσική σύνθεση του Χρ. Γεωργακόπουλου.

Λεπτομέρεια από την αναπαράσταση της Πύλης των Καρυάτιδων του τάφου της Αμφίπολης


Σας παρουσιάζω μια λεπτομέρεια από το σχέδιο που έκανα για την αναπαράσταση της Πύλης των Καρυάτιδων του τάφου της Αμφίπολης και το οποίο ολοκλήρωσα πριν από λίγες ώρες. Είναι υπό κλίμακα 1:12,5 και απεικονίζει πιστεύω στο μέγιστο βαθμό τις αληθινές αναλογίες του χώρου.

Θα το δημοσιεύσω αύριο ολόκληρο στο «ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ» και αυτή τη στιγμή γράφω το συνοδευτικό κείμενο, που θα επεξηγεί το πως και το γιατί, καθώς και την απάντηση που εγώ προτείνω απέναντι στο ερώτημα, τι έκαναν με τα χέρια τους οι Καρυάτιδες. Έχει νομίζω πολύ ενδιαφέρον και λογική βάση.

Επίσης, χωρίς καμία διάθεση αντιδικίας και περιαυτολογίας, πρέπει να πω, ότι κάποιες 3D απεικονίσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο για το εσωτερικό του τάφου και τις οποίες είδα, παρά το φιλότιμο και τον κόπο που κατέβαλαν οι δημιουργοί τους, είναι στο πολύ περίπου. Και αυτό, πέραν του αρχικού εντυπωσιασμού που πιθανόν δημιουργούν στον άσχετο με τις λεπτομέρειες του τάφου θεατή. Ούτε η ακριβής θέση, αλλά ούτε και οι αναλογίες των αγαλμάτων αποδίδονται. Δεν αρκεί, πάντα, δηλαδή, να φορτώνει κανείς στο πρόγραμμα του υπολογιστή ορισμένα δεδομένα και μια συρραφή φωτογραφιών, για να έχει ένα σωστό αποτέλεσμα.
Αύριο, ίσως καταλάβετε σε τι ακριβώς αναφέρομαι, όταν μιλάω για αναπαράσταση.

Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος

Μελάνι και μολύβι σε χαρτόνι, 58Χ63

O παράγοντας ISIS: Μία συζήτηση του Ταρίκ Αλί με τον Πάτρικ Κόκμπερν…

 

Των Tariq Ali και Patrick Cockburn
H επέλαση του Iσλαμικού Κράτους, αποτελεί τον παράγοντα που τοποθετεί νέα δεδομένα στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Το Barikat μεταφράζει και παρουσιάζει – σε βίντεο με ελληνικούς υπότιτλους και σε κείμενο – τη συζήτηση του Ταρίκ Αλί με τον ανταποκριτή του Independent στη Μέση Ανατολή, Πάτρικ Κόκμπερν για την εμφάνιση του ISIS, τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στην περιοχή και την αμηχανία της Δύσης απέναντι στο σκηνικό που διαμορφώνεται. Οι παραπομπές προστέθηκαν από το Barikat προς βοήθεια των αναγνωστών, ειδικά όσον αφορά πρόσωπα, έννοιες ή εν προκειμένω θρησκευτικές διαφορές που παραμένουν θολές στον πέραν της Μέσης Ανατολής πληθυσμό.

Όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτούσε τον ISIS στη Συρία…

 

SYRIA-CONFLICT-ALEPPO
“Γράφει ο Ηρακλής Οικονόμου”
Αν υπάρχει ένα πράγμα που ποτέ δεν αμφισβητείται, αυτό είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Κι αν υπάρχει ένα άλλο πράγμα που επίσης δεν αμφισβητείται ποτέ εντός της ΕΕ, αυτό είναι η εξωτερική πολιτική της. Η ΕΕ είναι δύναμη ειρήνης, σταθερότητας και ασφάλειας – το ξέρετε ήδη φαντάζομαι, θα το έχετε ακούσει εδώ κι εκεί, από δεξιούς κι αριστερούς, μνημονιακούς και άλλους. Κι αν η πραγματικότητα δεν συμβαδίζει μ’ αυτό, τόσο το χειρότερο γι’ αυτήν – για την πραγματικότητα.

Η Ιστορία ως εργαλείο…

 

Του Περικλή Κοροβέση

Από το 2011 στα γαλλικά λύκεια διδάσκεται στο μάθημα της Ιστορίας: «Οι ολοκληρωτισμοί του 20ού αιώνα». Εκ πρώτης όψεως αυτό το κεφάλαιο της Ιστορίας μοιάζει δημοκρατικό. Είναι όμως έτσι;

Ο ναζισμός, ο φασισμός και ο κομμουνισμός, όλα είναι στο ίδιο κεφάλαιο.Αποτελούν μια ομοούσια και αδιαίρετη τριάδα. Και ο άριστος ο μαθητής δεν θα καταλάβει ποτέ γιατί η κομμουνιστική ΕΣΣΔ πολέμησε τόσο σκληρά τον ναζισμό. Στο σχολειό, όλοι πρέπει να παίρνουμε ως σωστό αυτό που λένε οι δάσκαλοι. Αν έχεις μια άλλη άποψη, όσο σωστή και να είναι, τότε μένεις στην ίδια τάξη. ‘Η θεωρείσαι ανεπίδεκτος μαθήσεως.

Π.Καρύκα : «9 Οκτωβρίου 1479. Η πρώτη ελληνική επανάσταση κατά των Τούρκων»


Π.Καρύκα : «9 Οκτωβρίου 1479. Η πρώτη ελληνική επανάσταση κατά των Τούρκων»

του Παντελή Καρύκα
Συγγραφέα
Ύστερα από 16 χρόνια πολέμου, η Βενετία, το 1479,ζήτησε ειρήνη από τον Μωάμεθ Β’ τον Πορθητή. Ο οπλαρχηγός Κροκόνδειλος Κλαδάς, Στρατιώτης στην υπηρεσία της Βενετίας, κατά διάρκεια του πολέμου, δεν αποδέχτηκε την ειρήνη και στις 9 Οκτωβρίου του 1479, επικεφαλής στρατιωτικού σώματος 1.600 ανδρών και βάδισε προς τη Μάνη, υψώνοντας το λάβαρο του, σημαία γαλάζια με ολόλευκο σταυρό στη μέση, πλάι στην κόκκινη πολεμική σημαία των Παλαιολόγων με τον δικέφαλο αετό (έμβλημα που επίσης καπηλεύτηκαν οι βόρειοι γείτονες).Χιλιάδες Έλληνες έσπευσαν με ενθουσιασμό να καταταγούν στον επαναστατικό στρατό του Κλαδά, ο οποίος μέσα σε έναν μήνα έφτασε να διαθέτει μεγάλο αριθμό ανδρών, σύμφωνα με, ορισμένες, πηγές.
Για να ενισχύσει τη θέληση του λαού, αλλά και για να εξαναγκάσει τους Ενετούς να ξαναρχίσουν τον πόλεμο με τους Τούρκους, κήρυττε δημόσια ότι ενεργεί με τη σύμφωνη γνώμη της Βενετίας.

Η μάχη του Κομπανί Εκεί που οι αντάρτες θυσιάζονται και η “πολιτισμένη” Δύση ατιμάζεται…

 
 
 
 
 
 
 
2 Votes

partiya-karkeren-kurdistan-terc3b6rc3bc-pkk
“Γράφει ο Κώστας Φουρίκος”
Η «πολιτισμένη ανθρωπότητα» συγκλονίζεται -δικαιολογημένα- το τελευταίο διάστημα με το φαινόμενο του Ισλαμικού Κράτους (ISIS). Με τις  στρατιωτικές του επιτυχίες, τις ακρότητες στις οποίες προβαίνει, τους ισλαμιστές κατοίκους των χωρών της Δύσης που πυκνώνουν τις γραμμές του, τους αποκεφαλισμούς, τους βομβαρδισμούς θρησκευτικών χώρων χριστιανών αλλά και (αντιπάλων) μουσουλμάνων. Ποιος θα σταματήσει τις δυνάμεις αυτού του ακραίου μείγματος φονταμενταλισμού, ολοκληρωτισμού και αντιανθρωπισμού; Αυτή η ερώτηση αποτελεί κεντρικό θέμα στις συζητήσεις, σε πάνελ και talk shows, στις δηλώσεις αξιωματούχων και ηγετών από τις ΗΠΑ (Μπάιντεν, Ομπάμα) ως τη Γερμανία (Μέρκελ) και τη Γαλλία (Ολάντ).

Η εμβέλεια των Ισλαμιστικών τρομοκρατικών οργανώσεων στα Βαλκάνια


balkan jihadτου Ιωάννη Μιχαλέτου

 Απαρχής της δεκαετίας του ’90 και των πολέμων στην πρώην Νοτιοσλαβία, το φαινόμενο των Μουτζαχεντίν ή Τζιχαντιστών επεκτάθηκε σε σημείο που μπορεί οποιοσδήποτε αντικειμενικός παρατηρητής να σημειώσει ευκρινώς την παγκόσμια διάσταση και σημασία των εγκατεστημένων στα Βαλκάνια τρομοκρατών.
Επιπροσθέτως η επικινδυνότητα τους, διαφαίνεται από την εμπλοκή τους σε όλες τις μεγάλες τρομοκρατικές επιθέσεις τη τελευταία 15ετία ανά τον πλανήτη.
Παρακάτω συνοπτικά αναφέρονται οι κυριότερες εμπλοκές τους.
Άτομα που συνδέονταν με την “Katibat al-Mujahideen” της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης που δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 1992 έχουν συμμετάσχει:
– Στην επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στη Ν.Υ (Khalid Shaikh Mohammed)
– Στην επίθεση στο Αμερικανικό πολεμικό σκάφος στα ανοικτά της Υεμένης το 2000 (Abd al-Rahim al-Nashiri)
- Στις επιθέσεις στις Πρεσβείες των ΗΠΑ σε Κένυα και Τανζανία το 1998
(Mamdouh Mahmud Salim)
– Στις επιθέσεις στο μετρό του Λονδίνου το 2005 (Abu Hamza al-Masri)
– Στην επίθεση ενάντια στη Βομβάη το 2008 (Zaki ur-Rehman Lakhvi)
– Οι τελευταίες εξελίξεις της μαζικής στρατολόγησης Βαλκανίων “εθελοντών” στις τάξεις του “Ισλαμικού Κράτους” δεν μπορεί παρά να αποτελεί μια φυσιολογική εξέλιξη των προαναφερθέντων, δεδομένης και της “Λογικής στρουθοκαμήλου”που έχουν επιλέξει αρκετοί διεθνείς και κρατικοί φορείς επί του θέματος.
Επιπλέον, Βαλκάνιοι τρομοκράτες έχουν:

Σήμερα… 47 χρόνια από το θάνατο του Τσε Γκεβάρα…

 

Αντί για βιογραφία-αγιογραφία, ας δούμε τι είπαν γι’ αυτόν εχθροί και φίλοι του.
 ————————————————————————————
 Πριν 47 χρόνια, ο Τσε Γκεβάρα, άρρωστος, τραυματίας κι εξαντλημένος, κοίταξε το λοχία Μάριο Τεράν, που είχε πιεί μερικά ποτηράκια για να πάρει κουράγιο και του είπε «Ξέρω πως ήλθες να με σκοτώσεις. Πυροβόλα, λοιπόν, δειλέ! Έναν άνθρωπο θα σκοτώσεις μονάχα!» Ο Τεράν είχε προσφερθεί να σκοτώσει τον αιχμάλωτο, επειδή τρεις φίλοι του, ονόματι Μάριο κι αυτοί, είχαν σκοτωθεί στο κυνήγι του Τσε και των συντρόφων του. Ο μεθυσμένος λοχίας δίστασε, τον πυροβόλησε στα χέρια και τα πόδια, ο Τσε έπεσε και δάγκωνε το χέρι του για να μην ουρλιάξει από τον πόνο. Μετά από μερικά λεπτά, ο Τεράν έριξε μερικές ριπές ακόμα. Ο Τσε πέθανε στο σχολείο της Λα Χιγιέρα, στη Βολιβία στις 9 Οκτωβρίου 1967. Σκοτώνοντας έναν άνθρωπο, ο Τεράν και οι προϊσταμένοι του δημιούργησαν ένα θρύλο.

Le Pentagone développe-t-il un vaccin contre le virus Ebola afin d« améliorer les capacités guerrières » de ses militaires?

Le Pentagone développe-t-il un vaccin contre le virus Ebola afin d« améliorer les capacités guerrières » de ses militaires?

Mondialisation.ca, 6 octobre 2014

Au début août 2014, Bloomberg a publié un article sur les « espoirs prometteurs » quoffrent les plants de tabac « pour développer un traitement efficace contre le virus mortel Ebola »:
Les médicaments dérivés de plants de tabac, développés également par une société qui compte Philip Morris International Inc. parmi ses investisseurs, font partie dun petit groupe de traitements innovateurs à base de plantes comme la laitue, les carottes, même les lentilles d’eau, et mis au point pour traiter diverses maladie, de la pandémie de grippe à la rage.
Propriété de Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation et Philip Morris, Medicago Inc., située à Québec, est une autre société soutenue par un géant du tabac et oeuvrant au développement de médicaments biotechnologiques cultivés dans des plants de tabac.
Medicago effectue des tests sur un vaccin contre la grippe pandémique et possède une serre de production en Caroline du Nord, a déclaré Jean-Luc Martre, directeur des affaires gouvernementales à Medicago. Medicago prévoit une phase finale dessai du vaccin contre la grippe pandémique pour l’an prochain, a-t-il dit dans un entretien téléphonique [...]
Medicago « travaille actuellement en étroite collaboration avec des partenaires pour la production d’un anticorps contre lEbola, ainsi que d’autres anticorps présentant des intérêts pour la bio-défense », a-t-il déclaré dans un courriel. Il na pas voulu divulguer l’identité des partenaires. (Ebola Tobacco Drug Joins Duckweed in Plant War on Disease, Bloomberg 6 août 2014)

Η «ΥΠΟΓΡΑΦΗ» ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ TABLET!


Της ΝΙΝΕΤΤΑΣ ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ 
Καθώς συνεχίζεται αυτές τις μέρες η υποβρύχια έρευνα στα Αντικύθηρα κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες και με κόντρα τον άνεμο από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και τον Αμερικανό ερευνητή δρα Μπρένταν Φόλεϊ για τον εντοπισμό και άλλων ευρημάτων του αρχαίου ναυαγίου και καθώς ετοιμάζεται η πόλη της Βασιλείας στην Ελβετία να υποδεχθεί (την άνοιξη του 2015) την έκθεση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, έρχεται ο καθηγητής Φυσικής Ξενοφών Δ. Μουσάς, ένας από τους μελετητές του μοναδικού αυτού αρχαίου πολυμέσου, να μας εξηγήσει τη Δευτέρα (6 μ.μ.), στο πλαίσιο των διαλέξεων των Φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (Τοσίτσα 1), πώς ακριβώς λειτουργούσε. 
«Είναι ο αρχαιότερος υπολογιστής που γνωρίζουμε και το αρχαιότερο προηγμένης τεχνολογίας αστρονομικό όργανο. Το αρχαιότερο tablet» όπως μας λέει χαρακτηριστικά. «Είναι δηλαδή ένας υβριδικός υπολογιστής, ψηφιακός και αναλογικός. Μοιάζει με παλιό ρολόι με δείκτες και κυκλικές αλλά και ελικοειδείς κλίμακες και στις δύο όψεις του. Είναι το αρχαιότερο επιστημονικό όργανο που έχει κλίμακες».

Η χρήση του κρασιού στήν ιατρική παράδοση των Ελλήνων

Ενώ δέν υπάρχει περιθώριο γιά παρανόηση της λέξης οίνος, ή λέξη πνεΰμα είναι έννιολογικά πολυσήμαντη. Πνεΰμα είναι καί ή πνοή, δηλαδή ή αναπνοή καί σέ προέκταση ή ϊδια ή ζωή, πνεΰμα καί τό φύσημα καί ό άέρας, πνεϋμα κι αυτός. Στόν αφόρητο διχασμό τής άνθρώπινης ύπαρξης ό,τι δέν είναι «σώμα» είναι πνεύμα, όπως πνεΰμα είναι καί οί ανώτερες νοητικές λειτουργίες.
Πνεΰμα καί τό φάντασμα καί κάθε άυλη ύπαρξη αλλά καί τό κεντρικό νόημα ένός κειμένου ή ένός συγγραφέα. Πνεύμα καί τό γνωστό στούς παλιότερους σημείο τής στίξης-σήμερα ξεχασμένο άπ’ τούς πολλούς κι άγνωστο στούς νεότερους. Πνεΰμα είναι καί τό πιό καθοριστικό άπό τό πλήθος των στοιχείων πού συνιστοΰν τόν οίνο, εκείνο πού άποχωρίζεται μέ τήν ειδική διαδικασία τής άπόσταξης.

Συχνά τό αποτέλεσμα τής κατανάλωσης οίνου καί οινοπνεύματος είναι ή μέθη. Μέθυ άλλωστε, μέ υ, τό μέθυ-τού μέθους, είναι στόν Όμηρο τό κρασί καί κάθε μεθυστικό ποτό. Μέθη: θεών καί άνθρώπων πάθος, μέ ιστορία πανάρχαια στίς χώρες τής Μεσογείου, άπό τή Θράκη κι ώς τήν Αθήνα κι άπό τή Θήβα ώς τήν Κύπρο, καί πέρα άπό τόν γεωγραφικό τούτο χώρο, άπό τή Σικελία κι ώς τήν Ίουδαία. Άπό τόν Ίκάριο ώς τόν Νώε καλλιεργητές καί παραγωγοί είναι ταυτόχρονα δωρητές καί καταναλωτές τού προϊόντος. Σ’ όλες λίγο πολύ τίς Ιστορίες ή κατανάλωση άκολουθεϊται άπό μέθη καί δευτερογενείς άρνητικές έπιπτώσεις.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ


Το φυσικό περιβάλλον της Βορείου Ελλάδος ευνοούσε ιδιαίτερα την ύπαρξη και την καλλιέργεια της αμπέλου.
Το Παγγαίον Ορος μπορεί να ήταν διάσημο στην αρχαιότητα για τα ορυχεία χρυσού και αργύρου, πολύτιμος όμως ήταν και ο οίνος του, αφού παράλληλα ήταν μεγάλο κέντρο της διονυσιακής λατρείας.
Γιατί εδώ ανατράφηκε, σύμφωνα με τον μύθο, ο θεός Διόνυσος και με κρασί τού τόπου μέθυσε τα σαρκοβόρα άλογα τού βασιλιά Λυκούργου. Αλλά και ο Οδυσσέας με το μαύρο γλυκό κρασί της Μαρώνειας(σχετικο βίντεο εδώ) στη Ροδόπη, τον περίφημο ισμαρικό οίνο, ξεγέλασε τον κύκλωπα Πολύφημο για να γλιτώσουν αυτός και οι σύντροφοί του από τη μανία του.
Και πιο παλιά ακόμη: καμένοι σπόροι και φλοίδες σταφυλιών ηλικίας 6.500 ετών που βρέθηκαν στον προϊστορικό οικισμό του Ντίκιλι Τας, κοντά στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, αποτελούν τα αρχαιότερα πατημένα σταφύλια που έχουν έρθει ως σήμερα στο φως. Το κρασί λατρεύτηκε στην αρχαιότητα όσο και ο θεός του. Ενας θεός ο οποίος συνδέεται με την αναγέννηση της φύσης, με τη διαρκή κίνηση και την παράβαση, αυτός που μοιράζει το κρασί στους θνητούς χαρίζοντας ευθυμία, έκσταση, αλλά και παραφροσύνη.
«Η σημασία του κρασιού για τον άνθρωπο υπήρξε τεράστια λόγω της κοινωνικότητας που παράγεται μέσα από την οινοποσία, κάτι που για τους αρχαίους είχε θρησκευτικές και πολιτικές προεκτάσεις. Αλλωστε μέσω του οίνου διαδόθηκε σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου και το συμπόσιο, ένας κατ΄ εξοχήν ελληνικός θεσμός με μεγάλα πολιτισμικά οφέλη» (αρχαιολόγος δρ Τζένη Βελένη)