Ετικέτες
- -Παράδοση (140)
- Αμερική-Η.Π.Α (148)
- Αμερική-Η.Π.Α. (2675)
- Ανταρκτική (7)
- Άρης (15)
- Ασία-Μ.Ανατολή (2763)
- Αστρονομία- Επιστήμη (895)
- Αυστραλία (82)
- Αφρικη (307)
- Αφρική (199)
- Αφροδίτη (3)
- Διεθνή (6429)
- Εναλλακτική Ιστορία (274)
- Εξ. Πολιτική (Αρχές) (152)
- Επιστήμη-Διάστημα (170)
- Εσωτερική πολιτική (3342)
- Ευρώπη (7882)
- Ζητήματα Ελληνισμού (12750)
- Ζητήματα Στρατηγικής (3077)
- Ζητήματα Στρατηγικής Μονάδες (2)
- Ζητήματα Στρατηφικής (365)
- Ζωικό Βασίλειο (102)
- Θρησκευτικά Ζητημάτα (1706)
- Ιατρικά (384)
- Ιστορία-Μέθοδολογία (278)
- Ιστορικά (9668)
- Κοινωνία (3026)
- Κουρδικό (301)
- Κρόνος (1)
- Κύπρος (743)
- Μαγειρική (123)
- Μεθοδολογία (33)
- Μονάδες (3570)
- Οικονομία (2581)
- Οπλικά συστήματα (1523)
- Οχήματα (270)
- Παιδεία (540)
- Περιβάλλον (122)
- Πλούτωνας (5)
- Πολιτισμός (1389)
- Ρομαντισμός (220)
- Σελήνη (6)
- ση (2)
- Σημαντική Ανάρτη (2)
- Σημαντική Ανάρτηση (199)
- Συγκριτική Ιστορική Ανάλυση (772)
- Τέχνη (1)
- Τεχνολογία (2)
- Τουρκία (2462)
- Τρομοκρατία (760)
- Φιλοσοφία (336)
- Χ.Α. (748)
- ΧΑ (1)
Σάββατο 12 Μαρτίου 2016
10 interesting things you should know about the Medieval Knight
«Ο πιο περήφανος λαός στον κόσμο...»
Το 1303, οι Καταλανοί ταξίδεψαν από τη Σικελία στην
Κωνσταντινούπολη για να βοηθήσουν τον αυτοκράτορα Ανδρόνικο στην
αντιμετώπιση της οθωμανικής απειλής.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
«Από τη μια είναι ο πιο περήφανος λαός
στον κόσμο, καθότι δεν υπάρχει λαός που να του έχουν κάποιο σεβασμό,
πέρα από αυτούς τους ίδιους, παρότι δεν αξίζουν τίποτα, κι από την άλλη
είναι ο λιγότερο φιλεύσπλαχνος προς τον πλησίον του λαός στον κόσμο
όλον». Ετσι περιγράφει τους Βυζαντινούς Ελληνες ο Καταλανός στρατιώτης
και συγγραφέας Ραμόν Μουντανέρ στο περίφημο Χρονικό του, αποσπάσματα του
οποίου κυκλοφορούν για πρώτη φορά στα ελληνικά. Η σκληρότητα των
περιγραφών ίσως ξενίζει τον Ελληνα αναγνώστη, που είναι πιο
εξοικειωμένος με τους -εξίσου αρνητικούς- χαρακτηρισμούς των Καταλανών
σε δημοτικά τραγούδια. Και πώς να μην περιγράφεται με μελανά χρώματα ο
μισθοφορικός στρατός, που τον 14ο αιώνα λεηλάτησε χωρίς έλεος περιοχές
της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας;
Μιχαηλ ο Ή Παλαιολογος και η Ένωση των Εκκλησιών το 1274.
Nikolaos Fotios Tsiapos έως
Μιχαηλ ο Ή Παλαιολογος και η Ένωση των Εκκλησιών το 1274.
Η απομάκρυνση του δυτικού κινδύνου με τη συμμετοχή του βασικού αντιπάλου του Μιχαήλ Η' Καρόλου Ανδεγαυού της Σικελίας στη Σταυροφορία του Λουδοβίκου της Γαλλίας εναντίον των Μουσουλμάνων της Τυνησίας το 1270 αποδείχτηκε προσωρινή. Αμέσως μετά το πέρας της Σταυροφορίας ο Κάρολος έσπευσε να πραγματοποιήσει τις αποφάσεις της συμφωνίας του Viterbo (1267) κατά του Βυζαντίου.
Η απομάκρυνση του δυτικού κινδύνου με τη συμμετοχή του βασικού αντιπάλου του Μιχαήλ Η' Καρόλου Ανδεγαυού της Σικελίας στη Σταυροφορία του Λουδοβίκου της Γαλλίας εναντίον των Μουσουλμάνων της Τυνησίας το 1270 αποδείχτηκε προσωρινή. Αμέσως μετά το πέρας της Σταυροφορίας ο Κάρολος έσπευσε να πραγματοποιήσει τις αποφάσεις της συμφωνίας του Viterbo (1267) κατά του Βυζαντίου.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ15ου-19ου αιώνος μ.Χ.
ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
Μετά
την παράδοση της Ακροπόλεως το 1458 μ.Χ από τους Ατσαγιόλι στους
Τούρκους, ο Ιερός Βράχος μετετράπη σε κάστρο της τουρκικής φρουράς,
απρόσιτο στον λοιπό λαό. Ο καθολικός ναός της Παναγίας, μετετράπη σε
μουσουλμανικό τζαμί και το κωδωνοστάσιο του, αντιστοίχως σε μιναρέ.
Εσωτερικά τα ψηφιδωτά και οι λοιπές αγιογραφίες, επικαλύφθηκαν με
ασβέστη και γύψο, προκειμένου να εξαλειφθεί κάθε σημάδι του χριστιανικού
ναού. Αξιοσημείωτο τυγχάνει ότι πλην του Παρθενώνα, ο Μωάμεθ ο Πορθητής
δεν επέτρεψε την μετατροπή καμιάς άλλης εκκλησίας σε τζαμί, ως ένδειξη
σεβασμού στην ιστορία και στα αρχαία μνημεία της Αθήνας.
Δύο
αιώνες αργότερα όμως και μετά την κατάρρευση μεγάλου τμήματος του
Παρθενώνα από τις μπομπάρδες του Μοροζίνη, οι Οθωμανοί ανήγειραν εντός
του σηκού του αρχαίου ναού ένα μικρό τζαμί, το οποίο τελικά
κατεδαφίστηκε το 1842 μ.Χ. μετά την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους.
|
|
Ψηφιακή αναπαράσταση της Τουρκοκρατούμενης Ακροπόλεως από την ιστοσελίδα ancientathens3d.com
Η συμβολή του Βυζαντινού πνεύματος στη διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής κουλτούρας Η συμβολή του Βυζαντινού πνεύματος στη διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής κουλτούρας
Παναγιώτη
Κ. Κανελλόπουλου*
1. Ο 8ος αιώνας ήταν
αποφασιστικός για την τύχη της Ευρώπης, που μόλις είχε αρχίσει να σχηματίζεται.
Σημειώθηκαν, τότε, γεγονότα που, αν δεν είχαν σημειωθεί, δεν θα μπορούσε ο
Κάρολος ο Μέγας να κάμει το πρώτο μεγάλο βήμα για την αποκρυστάλλωση της
Ευρώπης ως ενιαίου πολιτιστικού χώρου. Αν επικρατούσαν οι 'Aραβες, μπορεί η
Ευρώπη να γινόταν μια θαυμάσια επαρχία του δυναμικού Ισλάμ της εποχής εκείνης,
αλλά δεν θάταν η Ευρώπη, όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Θα έχανε ίσως και το όνομα
της, που ήταν ελληνικό.
Καππαδόκες, Αρμένιοι και Έλληνες στην ανατολική Βυζαντινή Μικρά Ασία: μια εθνολογική προσέγγιση
Περικλής Δεληγιάννης*
Οκτώβριος- Δεκέμβριος 2015, τεύχος 87
Κατά
τον 4ο αι. π.Χ., πριν τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Μικρά
Ασία ήταν μία πολυφυλετική περιοχή κατοικημένη από αρκετούς λαούς με
διαφορετική καταγωγή. Η
Ιωνία, η Αιολίδα, η Δωρίδα, η Τρωάδα και οι ακτές της Παμφυλίας και της
Κιλικίας είχαν ελληνικό πληθυσμό. Οι Καππαδόκες της καθαυτό Καππαδοκίας
και του δυτικού Πόντου μιλούσαν διάφορες «υβριδικές» φρυγικές,
ιρανικές, λουβικές, χουρριτικές-ουραρτικές και παλαιοκαυκάσιες
διαλέκτους, όπως και οι γειτονικοί τους Αρμένιοι, αλλά ο μικτός
ιρανοφρυγικός χαρακτήρας με ένα προβάδισμα του φρυγικού στοιχείου,
έτεινε να επικρατήσει και στους δύο αναφερόμενους λαούς.
Καλλικράτης Σφακίων, το χωριό των τελευταίων απροσκύνητων Κρητών μαχητών της Πόλ
Καλλικράτης Σφακίων, το χωριό των τελευταίων απροσκύνητων Κρητών μαχητών της Πόλης
Υπάρχει
στην επαρχία Σφακίων ένα χωριό με το όνομα Καλλικράτης. κτισμένο στα
750 μέτρα υψόμετρο και ο επισκέπτης στην είσοδο του χωριού συναντά μια
πλάκα που τον πληροφορεί ότι το χωριό χρωστά το όνομα του στο Μανούσο
Καλλικράτη αρχηγό σώματος 1500 εθελοντών που το Μάρτη του 1453 ξεκίνησε
να βοηθήσει στην άμυνα της Πόλης …
Το τι απέγιναν αυτοί οι εθελοντές, μας πληροφορεί αρχικά ο Φραντζής:
«Όταν μπήκαν οι εχθροί στην Πόλη, έδιωξαν τους Χριστιανούς που είχαν
απομείνει στα τείχη με τηλεβόλα, βέλη, ακόντια και πέτρες. Έτσι έγιναν
κύριοι ολόκληρης της Κωνσταντινούπολης, εκτός των πύργων του Βασιλείου
του Λέοντος και του Αλεξίου, τους οποίους κρατούσαν οι ναύτες από την
Κρήτη που πολέμησαν από τις 6 μέχρι τις 8 το απόγευμα και σκότωσαν
πολλούς Τούρκους.Ο Έλληνας Βυζαντινός αγιογράφος Λουκάς Καγκελλάρης, (12ος αιώνας)
Ο Λουκάς Καγκελλάρης ήταν
Έλληνας Βυζαντινός αγιογράφος, ο οποίος έζησε τον 12ο αιώνα στην
Κωνσταντινούπολη, όπου φιλοτέχνησε μερικές από τις καλύτερες εικόνες της
Παναγίας. Εξαιρετικές εικόνες, όπως η Παναγία η Νικοποιός (Madonna Nicopeia),
που κατέληξε στη Βενετία μετά την άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους το
1204, η Παναγία του Αγίου Λουκά (Madonna di San Luca), που μεταφέρθηκε στη
Μπολόνια το 1160
και φέρει την επιγραφή Opus Lucae Cancellari, ή όπως την
ανέγνωσε ο Antonio Masini (1599-1691) Cancellarii (Καγκελλαρίου),[1] η Παναγία
Προστάτις του ρωμαϊκού Λαού (Madonna Salus Populi Romani) στη Ρώμη, καθώς και
άλλες με ελληνικές επιγραφές της περιόδου αυτής αποδίδονται πιθανότατα σε
εκείνον.[2] [3] [4]22 Gut Wrenching Images Of Bombers That Didn’t Make It Home
The strategic bombing campaign during WWII cost the lives of roughly 160,000 Allied airmen and 33,700 planes in the European theater alone.
O βυζαντινός στόλος προσεγγίζει την Κρήτη
εικόνα - Χελάνδιο του ναυπηγού Ευάγγελου Γρυπιώτη
Το
960, με την ιδιότητα του δομέστικου των σχολών της Ανατολής, ο
μετέπειτα αυτοκράτορας Νικηφόρες Φωκάς ανέλαβε επικεφαλής της
εκστρατείας για την απελευθέρωση της Κρήτης από τους Σαρακηνούς
(Άραβες). Συγκέντρωσε το βυζαντινό στρατό στα Φύγελα της Μ. Ασίας,
κατέπλευσε στον κόλπο του Αλμυρού και άρχισε τις επιχειρήσεις εναντίον
του αραβικού στρατού. Στρατοπέδευσε κοντά στο Xάνδακα (σημ.
Ηράκλειο), την πρωτεύουσα της Κρήτης, επιχειρώντας ταυτόχρονα επιθέσεις
εναντίον των τειχών και εξορμήσεις στο εσωτερικό, για να υποτάξει
ολόκληρο το νησί. Ύστερα από εννέα μήνες δραματικής πολιορκίας, το
Μάρτιο του 961, κατέλαβε το Χάνδακα και επανέφερε την Κρήτη στους
κόλπους της βυζαντινής αυτοκρατορίας για τα επόμενα 250 χρόνια,
Στο
παρακάτω απόσπασμα ο Κώστας Κυριαζής (1920-1991) εκδότης και διευθυντής
της εφημερίδας "Έθνος", βαθύς γνώστης της βυζαντινής βιβλιογραφίας που
τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο για το βιβλίο του «Ηράκλειος» περιγράφει
τις στιγμές της προσάραξης του Βυζαντινού στόλου στα κρητικά παράλια, τη
μάχη που ακολούθησε που, μεταξύ άλλων, περιλάμβανε και τη χρήση υγρού
πυρός από τα βυζαντινά πλοία.
Wreck of the SS Thistlegorm in the Egyptian Red Sea
By Super Jolly for War History Online:
|
World War II Story by Robert F. Gallagher "Scratch One Messerschmitt"
Chapter 18 - St. Goar, Germany
War is a profession by which a man cannot live honorably; an employment by which the soldier, if he would reap any profit, is obliged to be false, rapacious, and cruel.
Niccolo Machiavelli
_______________________
Arriving At New Location
The convoy took us northwest. When it got dark, we began to stake out places on the truck to bed down. We finally reached our destination at about 0200 hours on the morning of March 24th. We pulled off the road and were guided to a parking place. As usual, we wondered where we were but knew better than to ask. It was pitch black. The only thing we could see was several men with flashlights moving about on the ground. Once the truck engines stopped we could hear voices coming from several directions, but we did not know what was going on. We had expected to unload, but when nobody showed up to tell us to, we crawled back to our makeshift bunks on the truck and tried to sleep. The voices continued throughout the night, and someone in authority was yelling out commands for hours.
It had been raining since we left Alzey, and it was still raining when we awoke at dawn. As we looked out the back of our truck, the overcast sky gave a very depressing look to the landscape. We disconnected the 40mm drawbar from the truck, took the pins out of the tailgate, and dropped it to the down position. This gave us a stirrup-like step on each side of the truck about halfway to the ground that made it easier to dismount. Standing on the soggy ground, we went through some stretching exercises to limber up. Although sleeping on the truck kept us dry, the cramped quarters made our muscles stiff, and we needed to move about to loosen up
A Lot of What We Think We Know About World War II Is Wrong
New book challenges conventional wisdom
The Second World War
remains an enduringly fascinating subject, but despite the large number
of films, documentaries, books and even comics on the subject, our
understanding of this catastrophic conflict, even seven decades on,
remains heavily dependent on conventional wisdom, propaganda and an
interpretation skewed by the information available. In my new book The War in the West: Germany Ascendant 1939-1941,
first in a three-volume history, I am challenging a number of long-held
assumptions about the war, many of which are based on truth by common
knowledge, rather than through detailed and painstaking research.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)