Η έναρξη των λειτουργιών της σχολής ήταν το 1844 σε ξύλινο κτίριο,το οποίο καταστράφηκε έπειτα από σεισμό.Ο ρωμιός αρχιτέκτονας Περικλής Φωτιάδης,που έργο του είναι και το Ζωγράφειο,ανέλαβε το 1896 την κατασκευή του νέου κτιρίου της Θεολογικής Σχολής.Όλους αυτούς του αιώνες λειτούργησε σαν γυμνάσιο,μοναστήρι και κυριώς σαν τόπος εκπαίδευσης του κληρικών της Πόλης και όχι μόνο.Το 1971 σταμάτησε η λειτουργεία της Θεολογικής σχολής ύστερα από απόφαση του τουρκικού κράτους που απαγόρευε την λειτουργία όλων των ιδιωτικών ανωτάτων εκπαιδευτηρίων.Κάπου στα 1983 έπαψε και η λειτουργία σαν σχολείου λόγω έλλειψης μαθητών.Έκτοτε λειτουργεί μόνον ως μοναστηριακή μονάδα.Όσο για το μέλλον....είδωμεν.....
Ετικέτες
- -Παράδοση (140)
- Αμερική-Η.Π.Α (148)
- Αμερική-Η.Π.Α. (2675)
- Ανταρκτική (7)
- Άρης (15)
- Ασία-Μ.Ανατολή (2763)
- Αστρονομία- Επιστήμη (895)
- Αυστραλία (82)
- Αφρικη (307)
- Αφρική (199)
- Αφροδίτη (3)
- Διεθνή (6429)
- Εναλλακτική Ιστορία (274)
- Εξ. Πολιτική (Αρχές) (152)
- Επιστήμη-Διάστημα (170)
- Εσωτερική πολιτική (3342)
- Ευρώπη (7882)
- Ζητήματα Ελληνισμού (12750)
- Ζητήματα Στρατηγικής (3077)
- Ζητήματα Στρατηγικής Μονάδες (2)
- Ζητήματα Στρατηφικής (365)
- Ζωικό Βασίλειο (102)
- Θρησκευτικά Ζητημάτα (1706)
- Ιατρικά (384)
- Ιστορία-Μέθοδολογία (278)
- Ιστορικά (9668)
- Κοινωνία (3026)
- Κουρδικό (301)
- Κρόνος (1)
- Κύπρος (743)
- Μαγειρική (123)
- Μεθοδολογία (33)
- Μονάδες (3570)
- Οικονομία (2581)
- Οπλικά συστήματα (1523)
- Οχήματα (270)
- Παιδεία (540)
- Περιβάλλον (122)
- Πλούτωνας (5)
- Πολιτισμός (1389)
- Ρομαντισμός (220)
- Σελήνη (6)
- ση (2)
- Σημαντική Ανάρτη (2)
- Σημαντική Ανάρτηση (199)
- Συγκριτική Ιστορική Ανάλυση (772)
- Τέχνη (1)
- Τεχνολογία (2)
- Τουρκία (2462)
- Τρομοκρατία (760)
- Φιλοσοφία (336)
- Χ.Α. (748)
- ΧΑ (1)
Σάββατο 28 Ιουλίου 2012
Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
Αναρτήθηκε από τον/την isnogood03 στο Ιουλίου 28, 2012
Η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει τη μνήμη της οσίας Ειρήνης, της ηγουμένης της μονής Χρυσοβαλάντου, στις 28 Ιουλίου.Στα μέσα του 9ου αιώνα μ.Χ., όταν αυτοκράτορας του Βυζαντίου ήταν ο εικονομάχος Θεόφιλος και σύζυγός του η εικονολάτρισσα Θεοδώρα, όταν η περίοδος της Εικονομαχίας, που για περισσότερο από 100 χρόνια ταλάνισε την αυτοκρατορία, βρισκόταν στην τελευταία φάση της, στην Καππαδοκία της Μικράς Ασίας, γεννήθηκε και έζησε την πρώτη της νεότητα η οσία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου. Πατέρας της οσίας ήταν ο πατρίκιος Φιλάρετος ο Καππαδόκης. Ήταν από την Καισαρεία της Καππαδοκίας, ευνοούμενος του αυτοκράτορα Θεόφιλου και έμπιστος της συζύγου του Θεοδώρας. Ήταν ο στρατιωτικός διοικητής του εξαιρετικής σημασίας θέματος της Καππαδοκίας. Μητέρα της η πατρικία Ζωή, γυναίκα όμορφη και σεβαστή σε όλη την Καισαρεία για τον ενάρετο βίο της. Το ανδρόγυνο είχε αποκτήσει δυο κόρες, την Καλλινίκη και την Ειρήνη. Η Καλλινίκη γεννήθηκε το 825 μ.Χ. Οφείλει το όμορφο όνομά της στις θριαμβευτικές νίκες που πέτυχε ο πατέρας της εναντίον των Σαρακηνών τη χρονιά που γεννήθηκε. Τρία χρόνια αργότερα, το 828, γεννήθηκε η Ειρήνη. Ο Φιλάρετος όμως έχασε τη γυναίκα του, όταν εκείνη ήταν ακόμη πολύ νέα. Έτσι, η ανατροφή των δύο κορών τους ανατέθηκε στην πατρικία Σοφία, τη μεγαλύτερη αδερφή του στρατηγού.
Το χειμώνα του 843, η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, χήρα πια και επίτροπος του γιου της Μιχαήλ Γ΄, κάλεσε τον πατρίκιο Φιλάρετο στην Κωνσταντινούπολη. Είχε αποφασίσει να θέσει οριστικό τέλος στην Εικονομαχία και γι’ αυτό το εγχείρημα χρειαζόταν τη βοήθεια και του στρατού και των ιερέων. Εμπιστεύτηκε λοιπόν το Φιλάρετο και τον Ομολογητή Μάξιμο (μετέπειτα Πατριάρχη). Όταν επιτεύχθηκε ο σκοπός της και οι ιερές εικόνες αναστηλώθηκαν (19 Φεβρουαρίου 843 μ.Χ.), ζήτησε από το Φιλάρετο να φέρει στην Κωνσταντινούπολη την όμορφη θυγατέρα του, προκειμένου να την παντρέψει με το γιο της Μιχαήλ. Έψαχνε κατάλληλη νύφη, η οποία θα συνέτιζε το νεαρό αυτοκράτορα από τα ξέφρενα γλέντια και θεωρούσε ότι η φημισμένη για την ενάρετη ζωή της καλλονή θα εξυπηρετούσε το σκοπό της. Ο Φιλάρετος μήνυσε αμέσως στην αδερφή του να στείλει την Ειρήνη, που τότε ήταν 15 χρονών, στη Βασιλεύουσα με τη συνοδεία του πατρικίου στρατηγού Νικηφόρου, αδερφού της μακαρίτισσας συζύγου του. Τα νέα ότι η Ειρήνη θα παντρευόταν τον αυτοκράτορα και θα φορούσε το στέμμα της αυτοκρατορίας διαδόθηκαν σαν αστραπή σε όλη την Καππαδοκία.
Η μόνη που έμεινε παγερά αδιάφορη σε όλη αυτήν την αναστάτωση ήταν και η άμεσα ενδιαφερόμενη: η Ειρήνη. Από πολύ νωρίς είχε ποθήσει το μοναχικό βίο και οι λόγοι που δέχτηκε με χαρά αυτό το ταξίδι προς τη Βασιλεύουσα απείχαν πολύ από αυτό που όλοι νόμιζαν: Ταξίδευε στην Πόλη για να αποχαιρετήσει την πολυαγαπημένη της αδερφή, την οποία δεν είχε ξαναδεί από την ημέρα των λαμπρών γάμων της (είχαν περάσει τέσσερα χρόνια από τότε) και για να αποσπάσει την ευχή του πατέρα της, ώστε να αποσυρθεί στη μονή που τόσο διακαώς ποθούσε.
Η Ειρήνη και οι συνοδοί της έφτασαν στην Κωνσταντινούπολη ένα ανοιξιάτικο πρωινό, για να πληροφορηθούν εκεί ότι μόλις πριν λίγες μέρες είχαν τελεστεί οι γάμοι του αυτοκράτορα με την Ευδοκία τη Δεκαπολίτισσα. Ο πατέρας της, η αδερφή της, ο θείος της με δυσκολία έκρυβαν την απογοήτευσή τους. Η Ειρήνη αντίθετα αισθανόταν αγαλλίαση για την τροπή των γεγονότων και περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία να μιλήσει του πατέρα της και να πάρει την ευχή του, καθώς δεν ήθελε να τον λυπήσει με κρυφή της αναχώρηση.
Η ευκαιρία δεν άργησε να παρουσιαστεί. Ο Φιλάρετος γνώρισε σε μια αποστολή του στην Αδριανούπολη το γιο του Έπαρχου της πόλης Νικήτα, πατρίκιο Φωτεινό. Ο Φιλάρετος θεώρησε ότι ήταν ο πιο κατάλληλος για να ευτυχίσει στο πλευρό του η Ειρήνη και αμέσως μίλησε στον πατέρα του νέου. Οι δύο πατεράδες έδωσαν λόγο να αρραβωνιάσουν τα παιδιά τους. Η Ειρήνη όμως, όταν ο πατέρας της ανακοίνωσε τους προαποφασισμένους αρραβώνες της, τον πληροφόρησε για την αμετάκλητη απόφασή της να λάβει το μοναχικό σχήμα. Ακολούθησε έντονη συναισθηματική σύγκρουση πατέρα και κόρης, έπειτα από την οποία η ευαίσθητη Ειρήνη ασθένησε σοβαρά και κινδύνεψε ακόμη και η ζωή της. Όταν η υγεία της αποκαταστάθηκε, ο πατρίκιος Φιλάρετος, συνειδητοποιώντας ότι η Ειρήνη είχε λάβει μια απόφαση ζωής, την οδήγησε ο ίδιος στη γυναικεία κοινοβιακή μονή των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Μιχαήλ & Γαβριήλ του Χρυσοβαλάντου, η οποία βρισκόταν στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης.
Ένα πρωί λοιπόν, όταν η Ειρήνη έμπαινε στο ναό για να προσκυνήσει και να αρχίσει το ποιμαντικό έργο της, βλέπει μπροστά της έναν άγγελο και τον ακούει να της απευθύνει τον εξής χαιρετισμό: «Χαίρε δούλη του Υψίστου, Ειρήνη. Εκείνος μ’ έστειλε να σε διακονώ χάρις εκείνων που μέλλουν δια μέσου εσού να σωθούν. Έχω διαταγή, σύμφωνα με την αίτησή σου, να βρίσκομαι πάντα πλησίον σου και να σου αποκαλύπτω τα μυστικά που κρύβουν οι ανθρώπινες καρδιές».
Από εκείνη τη στιγμή ο άγγελος ήταν πάντα πλάι της και της φανέρωνε μύχιες σκέψεις των ανθρώπων που κατέφευγαν στη συμβουλή της. Μάλιστα, με τόση λεπτότητα διόρθωνε τα σφάλματα και συμβούλευε, που όλοι, μοναχές και λαϊκοί, από όλες τις κοινωνικές τάξεις της Πόλης, την αποζητούσαν συνεχώς, ώστε να διδαχθούν και να διορθωθούν. Για τον Άγγελο τούτο που την καθοδηγούσε (σύμφωνα με μαρτυρίες του τότε, και τους βιογράφους της), λέγεται ότι είναι ο ‘Αρχων Φιλάρετος ένας Αρχάγγελος από τις τάξεις των Σεραφείμ.
Το επόμενο πρωί, η ήρεμη ατμόσφαιρα του κοινοβίου αναστατώθηκε, όταν οι μοναχές είδαν τα δεμένα μαντήλια και κατάπληκτες ρωτούσαν η μια την άλλη ποιος ήταν αυτός που έδεσε τόσο ψηλά δέντρα, για ποιο λόγο το έπραξε και προπάντων με ποιο τρόπο. Η αδελφή που υπήρξε μάρτυρας στα θαυμάσια αυτά περιστατικά αποκάλυψε όλη την αλήθεια και τότε όλες έκλαιγαν από χαρά και συγκίνηση και παραπονιόντουσαν γιατί δεν τις ξύπνησε να δουν και εκείνες το θαύμα της Ηγουμένης τους. Πάνω στην ώρα κατέφθασε και η Ειρήνη. Όταν κατάλαβε τι συνέβη και πώς μαθεύτηκε ένα μυστικό που εκείνη κρατούσε επτασφράγιστο για χρόνια ολόκληρα, επέπληξε αυστηρά την αδελφή που το μαρτύρησε με τα παρακάτω λόγια: «Αν με έβλεπες να αμαρτάνω σαν άνθρωπος, θα εφανέρωνες την αμαρτία μου»; Έθεσε λοιπόν βαρύ επιτίμιο για όποια τολμούσε να φανερώσει οτιδήποτε παράδοξο έβλεπε, όσο ήταν η ίδια εν ζωή. Έτσι, πολλά από τα θαύματα της αγίας εξαφανίστηκαν στη σιωπή της συνοδείας της.
Πράγματι, η οσία Ειρήνη του Χρυσοβαλάντου συνάντησε τον άνθρωπο και τον ακούει να της εξιστορεί την εξής θαυμάσια ιστορία: Ήταν ναυτικός, πλοιοκτήτης ενός καραβιού, από την Πάτμο. Απέπλευσε με το πλοίο του από το βόρειο τμήμα του νησιού για την Πόλη και βρισκόταν λίγα μέτρα από τη στεριά, όταν βλέπει εκείνος και οι ναύτες κάποιον σεβάσμιο γέροντα να τους φωνάζει να σταματήσουν. Αυτό όμως ήταν αδύνατο, καθώς ο ισχυρός άνεμος έσπρωχνε το πλοίο στο ανοιχτό πέλαγος. Τότε ο γέροντας φωνάζει με όλη τη δύναμή του και προστάζει το πλοίο να σταματήσει. Το καράβι ακινητοποιείται και ο ίδιος αρχίζει να βαδίζει πάνω στα ύδατα. Μπροστά στους κατάπληκτους ναύτες, επιβιβάζεται στο πλοίο και δίνει στον καπετάνιο τρία μήλα και του λέει: «Όταν πας στη Βασιλεύουσα, δώσε τα στον Πατριάρχη και πες του πως του τα στέλνει ο Πανάγαθος Θεός με τον δούλο Του Ιωάννη, από τον Παράδεισο». Έπειτα δίνει στο ναύκληρο άλλα τρία μήλα προσθέτοντας: «Αυτά να τα πας της Ειρήνης, της Ηγουμένης του Χρυσοβαλάντου και να της πεις: φάγε από τους καρπούς του Παραδείσου που η αγνή ψυχή σου επεθύμησε». Λέγοντας αυτά, ο γέροντας ευλόγησε το πλήρωμα και το πλοίο ξεκίνησε και πάλι το ταξίδι του, ενώ ο ίδιος εξαφανίστηκε.
Ολοκληρώνοντας τη διήγησή του, ο ναυτικός προσκύνησε την Ειρήνη και της πρόσφερε τα μήλα. Η αγία τα δέχτηκε με δάκρυα ευλάβειας και ευγνωμοσύνης ευχαριστώντας τον άγιο ευαγγελιστή και απόστολο Ιωάννη. Στο κελί της γονάτισε και ευχαρίστησε τον Χριστό για αυτό το δείγμα της εύνοιάς Του προς τη δούλη Του.
Η αγία Ειρήνη, με την έμφυτη ευφυΐα της και τη χάρη του αγίου Πνεύματος, εννόησε ότι το θείο αυτό δώρο ήταν ουράνια πρόσκληση. Όταν έφτασε η μεγάλη Τεσσαρακοστή, έκοψε το ένα μήλο σε λεπτά κομματάκια και έτρωγε ένα κομμάτι κάθε μέρα, απέχοντας από οποιαδήποτε άλλη τροφή, ακόμη και από το νερό. Τη Μεγάλη Πέμπτη, ύστερα από τη θεία λειτουργία και αφού όλες οι μοναχές κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων, η Ειρήνη έκοψε και το δεύτερο μήλο και έδωσε σε κάθε αδελφή από ένα κομμάτι. Τότε τους αποκάλυψε και την ιστορία του θείου δώρου. Το τρίτο μήλο η Ειρήνη το φύλαξε για τις τελευταίες μέρες της επίγειας ζωής της.
Τη Μεγάλη Παρασκευή, οι αδελφές έψαλαν τα άγια Πάθη και η Ειρήνη, μόνη της μέσα στο ιερό βήμα, γονατισμένη, είχε παραδοθεί σε προσευχή. Δίπλα της βρισκόταν μόνο ο άγγελος-οδηγός της, που τόσες φορές την είχε διακονήσει: «Γίνου έτοιμη» της είπε απλά και εκείνη κατάλαβε ότι πλησίαζε η ώρα να εγκαταλείψει τα επίγεια.
Τακτοποίησε τις υποθέσεις του μοναστηριού και υπέδειξε την άξια διάδοχό της. Μια εβδομάδα πριν τη μεγάλη ημέρα, νήστεψε τρώγοντας μόνο από το παραδεισένιο μήλο και καθημερινά κοινωνούσε των Αχράντων Μυστηρίων. Ξημέρωσε τέλος η Κυριακή, όπου για τελευταία φορά η Ειρήνη παρακολούθησε τη θεία λειτουργία, απάγγειλε το σύμβολο της πίστης (το πιστεύω), κοινώνησε, αγκάλιασε τις αδελφές και τους ζήτησε συγγνώμη και τέλος γονάτισε μπροστά στην Ωραία Πύλη, ύψωσε τα χέρια της και προσευχήθηκε για τελευταία φορά με αυτά τα λόγια: «Δέσποτα, Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού του Ζώντος. Συ ο Ποιμήν ο Καλός που με το Πανάγιο και Πολύτιμο Αίμα Σου μας ελύτρωσες από τα δεσμά της αμαρτίας, άκουσε την τελυταία δέησι της ταπεινής Σου δούλης. Στην κραταιά Σου χείρα παραδίδω σήμερα το μικρό τούτο ποίμνιο. Σκέπασε το με τη θεία σκέπη Σου και διαφύλαξέ το από τις επιθέσεις του αοράτου εχθρού. Διότι Συ είσαι ο αγιασμός μας και η απολύτρωσις και Σε θα δοξάζουμε αιωνίως. Αμήν».
Στη συνέχεια, σιωπηλά και ήρεμα, αποσύρθηκε στο κελί της και πλάγιασε στην ασκητική της κλίνη. Οι μοναχές της, με ευλαβική σιωπή, την περικύκλωσαν και την έβλεπαν να χαμογελά. Με αυτό το ουράνιο χαμόγελο, το οποίο αποδείκνυε την απόλυτη μακαριότητα και γαλήνη της ψυχής της, παρέδωσε το πνεύμα της η οσία Ειρήνη, Ηγουμένη της μονής Χρυσοβαλάντου, σε ηλικία 104 χρόνων.
Η οσιακή της κοίμηση διαδώθηκε σε όλη τη Βασιλεύουσα αστραπιαία και χιλιάδες κόσμου συνέρευσαν στο μοναστήρι, για να προλάβουν να προσκυνήσουν το ιερό σκήνωμα της πνευματικής τους μητέρας. Επικεφαλής ήταν ο πατριάρχης, ο οποίος με το πλήθος του λαού από όλες τις κοινωνικές τάξεις και των αρχιερέων και λοιπών κληρικών συνόδευσαν τη μακαριστή Ηγουμένη στην τελευταία της κατοικία, στο παρεκκλήσι του μεγαλομάρτυρος αγίου Θεοδώρου
Η Ειρήνη υποψήφια σύζυγος του αυτοκράτορα [Επεξεργασία]
Την άνοιξη του 839 μ.Χ., ο Φιλάρετος φιλοξένησε στο ανάκτορό του το νεαρό καίσαρα Βάρδα, αδερφό της Αυγούστας Θεοδώρας, ο οποίος είχε μεταβεί στην Καισαρεία για κρατική υπόθεση, απεσταλμένος του αυτοκράτορα Θεόφιλου. Εκεί γνώρισε τη δεκατετράχρονη Καλλινίκη, γοητεύτηκε από την καλλονή της και τη ζήτησε σε γάμο. Λίγους μήνες αργότερα, ολόκληρη η Καππαδοκία παρέστη στους υπέρλαμπρους γάμους της Καλλινίκης και του Βάρδα, όπου ο ίδιος ο αυτοκράτορας Θεόφιλος συμμετείχε ως παραγαμπρός του γυναικαδερφού του.Το χειμώνα του 843, η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, χήρα πια και επίτροπος του γιου της Μιχαήλ Γ΄, κάλεσε τον πατρίκιο Φιλάρετο στην Κωνσταντινούπολη. Είχε αποφασίσει να θέσει οριστικό τέλος στην Εικονομαχία και γι’ αυτό το εγχείρημα χρειαζόταν τη βοήθεια και του στρατού και των ιερέων. Εμπιστεύτηκε λοιπόν το Φιλάρετο και τον Ομολογητή Μάξιμο (μετέπειτα Πατριάρχη). Όταν επιτεύχθηκε ο σκοπός της και οι ιερές εικόνες αναστηλώθηκαν (19 Φεβρουαρίου 843 μ.Χ.), ζήτησε από το Φιλάρετο να φέρει στην Κωνσταντινούπολη την όμορφη θυγατέρα του, προκειμένου να την παντρέψει με το γιο της Μιχαήλ. Έψαχνε κατάλληλη νύφη, η οποία θα συνέτιζε το νεαρό αυτοκράτορα από τα ξέφρενα γλέντια και θεωρούσε ότι η φημισμένη για την ενάρετη ζωή της καλλονή θα εξυπηρετούσε το σκοπό της. Ο Φιλάρετος μήνυσε αμέσως στην αδερφή του να στείλει την Ειρήνη, που τότε ήταν 15 χρονών, στη Βασιλεύουσα με τη συνοδεία του πατρικίου στρατηγού Νικηφόρου, αδερφού της μακαρίτισσας συζύγου του. Τα νέα ότι η Ειρήνη θα παντρευόταν τον αυτοκράτορα και θα φορούσε το στέμμα της αυτοκρατορίας διαδόθηκαν σαν αστραπή σε όλη την Καππαδοκία.
Η μόνη που έμεινε παγερά αδιάφορη σε όλη αυτήν την αναστάτωση ήταν και η άμεσα ενδιαφερόμενη: η Ειρήνη. Από πολύ νωρίς είχε ποθήσει το μοναχικό βίο και οι λόγοι που δέχτηκε με χαρά αυτό το ταξίδι προς τη Βασιλεύουσα απείχαν πολύ από αυτό που όλοι νόμιζαν: Ταξίδευε στην Πόλη για να αποχαιρετήσει την πολυαγαπημένη της αδερφή, την οποία δεν είχε ξαναδεί από την ημέρα των λαμπρών γάμων της (είχαν περάσει τέσσερα χρόνια από τότε) και για να αποσπάσει την ευχή του πατέρα της, ώστε να αποσυρθεί στη μονή που τόσο διακαώς ποθούσε.
Η Ειρήνη και οι συνοδοί της έφτασαν στην Κωνσταντινούπολη ένα ανοιξιάτικο πρωινό, για να πληροφορηθούν εκεί ότι μόλις πριν λίγες μέρες είχαν τελεστεί οι γάμοι του αυτοκράτορα με την Ευδοκία τη Δεκαπολίτισσα. Ο πατέρας της, η αδερφή της, ο θείος της με δυσκολία έκρυβαν την απογοήτευσή τους. Η Ειρήνη αντίθετα αισθανόταν αγαλλίαση για την τροπή των γεγονότων και περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία να μιλήσει του πατέρα της και να πάρει την ευχή του, καθώς δεν ήθελε να τον λυπήσει με κρυφή της αναχώρηση.
Η ευκαιρία δεν άργησε να παρουσιαστεί. Ο Φιλάρετος γνώρισε σε μια αποστολή του στην Αδριανούπολη το γιο του Έπαρχου της πόλης Νικήτα, πατρίκιο Φωτεινό. Ο Φιλάρετος θεώρησε ότι ήταν ο πιο κατάλληλος για να ευτυχίσει στο πλευρό του η Ειρήνη και αμέσως μίλησε στον πατέρα του νέου. Οι δύο πατεράδες έδωσαν λόγο να αρραβωνιάσουν τα παιδιά τους. Η Ειρήνη όμως, όταν ο πατέρας της ανακοίνωσε τους προαποφασισμένους αρραβώνες της, τον πληροφόρησε για την αμετάκλητη απόφασή της να λάβει το μοναχικό σχήμα. Ακολούθησε έντονη συναισθηματική σύγκρουση πατέρα και κόρης, έπειτα από την οποία η ευαίσθητη Ειρήνη ασθένησε σοβαρά και κινδύνεψε ακόμη και η ζωή της. Όταν η υγεία της αποκαταστάθηκε, ο πατρίκιος Φιλάρετος, συνειδητοποιώντας ότι η Ειρήνη είχε λάβει μια απόφαση ζωής, την οδήγησε ο ίδιος στη γυναικεία κοινοβιακή μονή των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Μιχαήλ & Γαβριήλ του Χρυσοβαλάντου, η οποία βρισκόταν στα περίχωρα της Κωνσταντινούπολης.
Μοναχή και Ηγουμένη της μονής Χρυσοβαλάντου [Επεξεργασία]
Στη μονή αυτή, σε ηλικία περίπου 15 ετών, η Ειρήνη εκάρη μοναχή και έξι χρόνια αργότερα Ηγουμένη της μονής Χρυσοβαλάντου. Οι συναξαριστές αναφέρουν πολλά θαύματα τα οποία επιτέλεσε η Ειρήνη ως Ηγουμένη, τρία όμως από αυτά θεωρήθηκαν ιδιαίτερα σημαντικά, ώστε επηρέασαν άμεσα την ορθόδοξη αγιογραφία.Ο άγγελος-οδηγός [Επεξεργασία]
Η Ειρήνη έδινε πολύ μεγάλη σημασία στην εξομολόγηση. Κάθε πρωί προσκαλούσε τις αδελφές στον ιερό ναό των Αρχαγγέλων και τις εξομολογούσε, ενώ πολλές φορές πήγαιναν και λαϊκοί να την επισκεφθούν και να ζητήσουν την καθοδήγησή της. Η Ειρήνη ζήτησε στην προσευχή της το διορατικό χάρισμα, για να γνωρίζει τι κρύβει ο εξομολογούμενος στην καρδιά του.Ένα πρωί λοιπόν, όταν η Ειρήνη έμπαινε στο ναό για να προσκυνήσει και να αρχίσει το ποιμαντικό έργο της, βλέπει μπροστά της έναν άγγελο και τον ακούει να της απευθύνει τον εξής χαιρετισμό: «Χαίρε δούλη του Υψίστου, Ειρήνη. Εκείνος μ’ έστειλε να σε διακονώ χάρις εκείνων που μέλλουν δια μέσου εσού να σωθούν. Έχω διαταγή, σύμφωνα με την αίτησή σου, να βρίσκομαι πάντα πλησίον σου και να σου αποκαλύπτω τα μυστικά που κρύβουν οι ανθρώπινες καρδιές».
Από εκείνη τη στιγμή ο άγγελος ήταν πάντα πλάι της και της φανέρωνε μύχιες σκέψεις των ανθρώπων που κατέφευγαν στη συμβουλή της. Μάλιστα, με τόση λεπτότητα διόρθωνε τα σφάλματα και συμβούλευε, που όλοι, μοναχές και λαϊκοί, από όλες τις κοινωνικές τάξεις της Πόλης, την αποζητούσαν συνεχώς, ώστε να διδαχθούν και να διορθωθούν. Για τον Άγγελο τούτο που την καθοδηγούσε (σύμφωνα με μαρτυρίες του τότε, και τους βιογράφους της), λέγεται ότι είναι ο ‘Αρχων Φιλάρετος ένας Αρχάγγελος από τις τάξεις των Σεραφείμ.
Τα λυγισμένα κυπαρίσσια και η αιώρηση της αγίας [Επεξεργασία]
Το δεύτερο θαύμα, η συναξαριστική παράδοση μας το μεταφέρει ως εξής: Τις έναστρες νύχτες, η οσία Ειρήνη στεκόταν έξω από το κελί της και προσευχόταν. Μία από τις βραδιές αυτές, κάποια αδελφή αγρυπνούσε έξω από το κελί της και είδε το εξής παράδοξο: Τα δύο πανύψηλα κυπαρίσσια, τα οποία ορθώνονταν αριστερά και δεξιά στην είσοδο του Καθολικού, λύγιζαν μπροστά στην προσευχόμενη αγία σαν να την προσκυνούσαν και η ίδια η Ειρήνη δεν πάταγε στη γη αλλά αιωρούνταν περίπου ένα μέτρο πάνω από το έδαφος. Όταν η οσία ολοκλήρωσε την προσευχή της, σταύρωσε τα δυο κυπαρίσσια και εκείνα επανήλθαν στη φυσιολογική τους θέση. Η μοναχή κατάπληκτη, με ανάμειχτα συναισθήματα φόβου και θαυμασμού, συγκρατήθηκε και δεν είπε τίποτα στην υπόλοιπη αδελφότητα. Το επόμενο βράδυ παραφύλαξε πάλι έξω από το κελί της και το ίδιο παράδοξο γεγονός επαναλήφθηκε˙ και ξανά το ίδιο, το τρίτο κατά σειρά βράδυ. Την επόμενη νύχτα, η μοναχή, χωρίς να την αντιληφθεί η Ηγουμένη της, έτρεξε στα λυγισμένα κυπαρίσσια, έδεσε από ένα λευκό μαντήλι στις κορυφές τους και επέστρεψε στο κελί της.Το επόμενο πρωί, η ήρεμη ατμόσφαιρα του κοινοβίου αναστατώθηκε, όταν οι μοναχές είδαν τα δεμένα μαντήλια και κατάπληκτες ρωτούσαν η μια την άλλη ποιος ήταν αυτός που έδεσε τόσο ψηλά δέντρα, για ποιο λόγο το έπραξε και προπάντων με ποιο τρόπο. Η αδελφή που υπήρξε μάρτυρας στα θαυμάσια αυτά περιστατικά αποκάλυψε όλη την αλήθεια και τότε όλες έκλαιγαν από χαρά και συγκίνηση και παραπονιόντουσαν γιατί δεν τις ξύπνησε να δουν και εκείνες το θαύμα της Ηγουμένης τους. Πάνω στην ώρα κατέφθασε και η Ειρήνη. Όταν κατάλαβε τι συνέβη και πώς μαθεύτηκε ένα μυστικό που εκείνη κρατούσε επτασφράγιστο για χρόνια ολόκληρα, επέπληξε αυστηρά την αδελφή που το μαρτύρησε με τα παρακάτω λόγια: «Αν με έβλεπες να αμαρτάνω σαν άνθρωπος, θα εφανέρωνες την αμαρτία μου»; Έθεσε λοιπόν βαρύ επιτίμιο για όποια τολμούσε να φανερώσει οτιδήποτε παράδοξο έβλεπε, όσο ήταν η ίδια εν ζωή. Έτσι, πολλά από τα θαύματα της αγίας εξαφανίστηκαν στη σιωπή της συνοδείας της.
Τα θεόσταλτα μήλα [Επεξεργασία]
Κάποια χρονιά, ξημερώνοντας η γιορτή του μεγάλου Βασιλείου και μετά την τέλεση του εσπερινού, η αγία ξαγρυπνούσε προσευχόμενη. Πλησίαζε η ώρα του όρθρου και τότε η Ειρήνη ακούει κάποια φωνή να της λέει: «Υποδέξου το ναυτικό που σου φέρνει τα εσπεριδοειδή και φάε να ευφρανθεί η ψυχή σου». Μετά το πέρας της θείας λειτουργίας, η αγία λέει στην πορτάρισσα να ανοίξει την πόρτα της μονής και να οδηγήσει τον άνθρωπο που περιμένει εκεί στον ξενώνα, όπου θα πήγαινε και η ίδια να τον συναντήσει.Πράγματι, η οσία Ειρήνη του Χρυσοβαλάντου συνάντησε τον άνθρωπο και τον ακούει να της εξιστορεί την εξής θαυμάσια ιστορία: Ήταν ναυτικός, πλοιοκτήτης ενός καραβιού, από την Πάτμο. Απέπλευσε με το πλοίο του από το βόρειο τμήμα του νησιού για την Πόλη και βρισκόταν λίγα μέτρα από τη στεριά, όταν βλέπει εκείνος και οι ναύτες κάποιον σεβάσμιο γέροντα να τους φωνάζει να σταματήσουν. Αυτό όμως ήταν αδύνατο, καθώς ο ισχυρός άνεμος έσπρωχνε το πλοίο στο ανοιχτό πέλαγος. Τότε ο γέροντας φωνάζει με όλη τη δύναμή του και προστάζει το πλοίο να σταματήσει. Το καράβι ακινητοποιείται και ο ίδιος αρχίζει να βαδίζει πάνω στα ύδατα. Μπροστά στους κατάπληκτους ναύτες, επιβιβάζεται στο πλοίο και δίνει στον καπετάνιο τρία μήλα και του λέει: «Όταν πας στη Βασιλεύουσα, δώσε τα στον Πατριάρχη και πες του πως του τα στέλνει ο Πανάγαθος Θεός με τον δούλο Του Ιωάννη, από τον Παράδεισο». Έπειτα δίνει στο ναύκληρο άλλα τρία μήλα προσθέτοντας: «Αυτά να τα πας της Ειρήνης, της Ηγουμένης του Χρυσοβαλάντου και να της πεις: φάγε από τους καρπούς του Παραδείσου που η αγνή ψυχή σου επεθύμησε». Λέγοντας αυτά, ο γέροντας ευλόγησε το πλήρωμα και το πλοίο ξεκίνησε και πάλι το ταξίδι του, ενώ ο ίδιος εξαφανίστηκε.
Ολοκληρώνοντας τη διήγησή του, ο ναυτικός προσκύνησε την Ειρήνη και της πρόσφερε τα μήλα. Η αγία τα δέχτηκε με δάκρυα ευλάβειας και ευγνωμοσύνης ευχαριστώντας τον άγιο ευαγγελιστή και απόστολο Ιωάννη. Στο κελί της γονάτισε και ευχαρίστησε τον Χριστό για αυτό το δείγμα της εύνοιάς Του προς τη δούλη Του.
Η αγία Ειρήνη, με την έμφυτη ευφυΐα της και τη χάρη του αγίου Πνεύματος, εννόησε ότι το θείο αυτό δώρο ήταν ουράνια πρόσκληση. Όταν έφτασε η μεγάλη Τεσσαρακοστή, έκοψε το ένα μήλο σε λεπτά κομματάκια και έτρωγε ένα κομμάτι κάθε μέρα, απέχοντας από οποιαδήποτε άλλη τροφή, ακόμη και από το νερό. Τη Μεγάλη Πέμπτη, ύστερα από τη θεία λειτουργία και αφού όλες οι μοναχές κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων, η Ειρήνη έκοψε και το δεύτερο μήλο και έδωσε σε κάθε αδελφή από ένα κομμάτι. Τότε τους αποκάλυψε και την ιστορία του θείου δώρου. Το τρίτο μήλο η Ειρήνη το φύλαξε για τις τελευταίες μέρες της επίγειας ζωής της.
Τη Μεγάλη Παρασκευή, οι αδελφές έψαλαν τα άγια Πάθη και η Ειρήνη, μόνη της μέσα στο ιερό βήμα, γονατισμένη, είχε παραδοθεί σε προσευχή. Δίπλα της βρισκόταν μόνο ο άγγελος-οδηγός της, που τόσες φορές την είχε διακονήσει: «Γίνου έτοιμη» της είπε απλά και εκείνη κατάλαβε ότι πλησίαζε η ώρα να εγκαταλείψει τα επίγεια.
Η οσιακή της κοίμηση [Επεξεργασία]
Το σύντομο διάστημα από το ουράνιο αυτό μήνυμα μέχρι και την οσιακή της κοίμηση, η αγία προετοίμαζε την ακολουθία της για το μεγάλο γεγονός. Στον ιερό ναό τον Αρχαγγέλων τις δίδασκε για το μυστήριο του θανάτου, τη μελλοντική κρίση και την αιωνιότητα. Ο θάνατος είναι δύσκολο για κάθε ανθρώπινο πλάσμα και όσο πλησίαζε η ώρα, τόσο η ψυχή της αγίας ένιωθε την επιθανάτια αγωνία.Τακτοποίησε τις υποθέσεις του μοναστηριού και υπέδειξε την άξια διάδοχό της. Μια εβδομάδα πριν τη μεγάλη ημέρα, νήστεψε τρώγοντας μόνο από το παραδεισένιο μήλο και καθημερινά κοινωνούσε των Αχράντων Μυστηρίων. Ξημέρωσε τέλος η Κυριακή, όπου για τελευταία φορά η Ειρήνη παρακολούθησε τη θεία λειτουργία, απάγγειλε το σύμβολο της πίστης (το πιστεύω), κοινώνησε, αγκάλιασε τις αδελφές και τους ζήτησε συγγνώμη και τέλος γονάτισε μπροστά στην Ωραία Πύλη, ύψωσε τα χέρια της και προσευχήθηκε για τελευταία φορά με αυτά τα λόγια: «Δέσποτα, Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού του Ζώντος. Συ ο Ποιμήν ο Καλός που με το Πανάγιο και Πολύτιμο Αίμα Σου μας ελύτρωσες από τα δεσμά της αμαρτίας, άκουσε την τελυταία δέησι της ταπεινής Σου δούλης. Στην κραταιά Σου χείρα παραδίδω σήμερα το μικρό τούτο ποίμνιο. Σκέπασε το με τη θεία σκέπη Σου και διαφύλαξέ το από τις επιθέσεις του αοράτου εχθρού. Διότι Συ είσαι ο αγιασμός μας και η απολύτρωσις και Σε θα δοξάζουμε αιωνίως. Αμήν».
Στη συνέχεια, σιωπηλά και ήρεμα, αποσύρθηκε στο κελί της και πλάγιασε στην ασκητική της κλίνη. Οι μοναχές της, με ευλαβική σιωπή, την περικύκλωσαν και την έβλεπαν να χαμογελά. Με αυτό το ουράνιο χαμόγελο, το οποίο αποδείκνυε την απόλυτη μακαριότητα και γαλήνη της ψυχής της, παρέδωσε το πνεύμα της η οσία Ειρήνη, Ηγουμένη της μονής Χρυσοβαλάντου, σε ηλικία 104 χρόνων.
Η οσιακή της κοίμηση διαδώθηκε σε όλη τη Βασιλεύουσα αστραπιαία και χιλιάδες κόσμου συνέρευσαν στο μοναστήρι, για να προλάβουν να προσκυνήσουν το ιερό σκήνωμα της πνευματικής τους μητέρας. Επικεφαλής ήταν ο πατριάρχης, ο οποίος με το πλήθος του λαού από όλες τις κοινωνικές τάξεις και των αρχιερέων και λοιπών κληρικών συνόδευσαν τη μακαριστή Ηγουμένη στην τελευταία της κατοικία, στο παρεκκλήσι του μεγαλομάρτυρος αγίου Θεοδώρου
Το NEWSWEEK το 1992: Πόσα χρόνια θα μας πάρει (ΗΠΑ) μέχρι την ίδρυση ενός ανεξάρτητου Κουρδιστάν
Το NEWSWEEK το 1992: Πόσα χρόνια θα μας πάρει (ΗΠΑ) μέχρι την ίδρυση ενός ανεξάρτητου Κουρδιστάν
Posted On Σάββατο, 28 Ιουλίου 2012 at by Λουκάς Δ. Συμπεράς
Δημοσιεύτηκε στο GEOPOLITICS & DAILY NEWS στις 05.08.2011
Σε δημοσίευμά του το αμερικανικό περιοδικό NEWSWEEK το Σεπτέμβριο του 1992 αποκάλυψε το εμπνευσμένο σχέδιο των ΗΠΑ, σχετικά με τη προοπτική δημιουργίας ενός ανεξάρτητου και ενιαίου Κουρδιστάν. Το όλο σενάριο όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε ήταν τότε αλληλένδετο με την εξέλιξη στο πόλεμο του Ιράκ και το μέλλον του Σαντάμ Χουσείν.
Βασική προϋπόθεση στην υλοποίηση ενός ανεξάρτητου Κουρδιστάν ήταν η εξόντωση του Σαντάμ Χουσεϊν, κάτι το οποίο τελικά συνέβη. Ωστόσο αν και όλα είχαν δρομολογηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, σημείο αναφοράς όσον αφορά την επίτευξη του στόχου αποτελεί η καθολική απόσυρση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ. Σύμφωνα με το τότε δημοσίευμα η ηγεσία των Κούρδων ήταν αποφασισμένη να περιμένει υπομονετικά την όλη εξέλιξη όσα χρόνια και αν χρειαζόταν να περάσουν.
Ξανά παιχνίδια με το στράτευμα
|
Guardian : Files reveal brutal treatment meted out by British forces in 1950s Cyprus
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
Documents released by the National Archives describe incidents of abuse by British forces against opponents of colonial rule
The documents also show that soldiers chasing EOKA members also took retaliatory measures against citizens http://famagusta-gazette.com . |
Fresh evidence of brutal treatment meted out by British forces to opponents of colonial rule in the 1950s has been revealed in secret files showing how they attacked and killed with impunity in Cyprus, where their victims included a blind man and a 17-year-old youth.
The incidents are among many disclosed in hitherto highly classified documents released at the National Archives in the wake of a court case relating to the other contemporary anti-colonial struggle – the violent repression of Mau Mau rebels in Kenya.
They describe how in July 1958, on a dark night but "with a bright moon", a patrol of soldiers from the Royal Ulster Rifles came across a group of Greek Cypriots, who started throwing stones. Two of them grabbed one of the soldier's guns and "hand-to-hand fighting took place", according to a report on the incident.
"A shot was fired … the fallen man was shot through the head." The Cypriots backed away but apparently ignored orders to stop. "This had no effect. One man, who was urging the others to attack the patrol and was obviously the ringleader, was selected and four shots were fired at him." The man was blind.
Περισσότερα Guardian
Περισσότερα Guardian
Ουδόλως νομιμοποιείται η τουρκική εισβολή στην Κύπρο
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η χρήση βίας κατεδικάσθη παγκοσμίως και εστιγματίσθη ως το υπέρτατο έγκλημα[1]. Με μόνον δύο εξαιρέσεις: είτε αυτοάμυνας, είτε αποφάσεως του Συμβουλίου Aσφαλείας (ΣΑ) του ΟΗΕ
Η Γερμανία εξετάζει την απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι «το εργαλείο του μέλλοντος της στρατιωτικής αεροπορίας».
Η Γερμανία έχει στην κατοχή της από το 2010, στο πλαίσιο της αποστολής της στο β. Αφγανιστάν, αναγνωριστικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου «Heron 1». |
"Ελλάδα. Πατρίδα της ψυχής μου". -Μια Αυστριακή στη Δρυόπη
Δεν είναι μόνο οι φυσικές καλλονές που την καθηλώνουν στο χωριό, είναι πάνω απ’ όλα οι ανθρώπινες αρετές |
Η αυστριακή φωτογράφος Γερτρούδη Όρτνερ δημοσίευσε έναν τόμο για τη Δρυόπη Τροιζηνίας που ανακάλυψε πριν χρόνια και έκτοτε της παραμένει πιστή. Τίτλος του βιβλίου: "Ελλάδα. Πατρίδα της ψυχής μου".
Τοποθετήσεις ανώτατων αξιωματικών Ε.Δ. από το ΚΥΣΕΑ
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
Το ΚΥΣΕΑ προέβη με την υπ' αριθμό 1/ Σ.6/26-07-2012 απόφασή του:
- Στην τοποθέτηση των Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων και Αντιπτεράρχων, καθώς και Υποστρατήγων, Υποναυάρχων, Υποπτεράρχων σε θέση Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων και Αντιπτεράρχων, αντίστοιχα, ως εξής:
- Στην τοποθέτηση των Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων και Αντιπτεράρχων, καθώς και Υποστρατήγων, Υποναυάρχων, Υποπτεράρχων σε θέση Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων και Αντιπτεράρχων, αντίστοιχα, ως εξής:
Ενα κακόγουστο αστείο
της Ελίνας Γαληνού
Πολλές σοβαρές παρεξηγήσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα, οφείλονται στο ότι "η γλώσσα προτρέχει της διανοίας"..Ενα τέτοιο παράδειγμα, αποτελεί η περίπτωση της νεαρής αθλήτριας με το ατυχές μήνυμα στο twitter. Ας υποθέσουμε ότι το διαβάζει κανείς αμερόληπτα, ή αδιάφορα...
Το πιθανότερο είναι ότι θα το αισθανόταν σαν ένα κακόγουστο αστείο, το οποίο αποτυγχάνει να προκαλέσει γέλιο. Οι κάπως πιό ευαίσθητοι, ίσως να παρατηρούσαν ότι η παραπομπή στους Αφρικανούς για το κουνούπι του Νείλου, να ενέχει και κάποιους κινδύνους παρεξηγήσεων, εφ΄όσον αναφέρεται σε εθνοτικά, ή φυλετικά χαρακτηριστικά με σκωπτικό τρόπο. Κάποιοι άλλοι, ίσως να σκέφτονταν ότι παραπέμπει στη δυσφορία που έχει προκληθεί από την ανεξέλεγκτη ροή λαθρομεταναστών στη χώρα μας. Οπωσδήποτε όμως, ο τρόπος που διατυπώθηκε, παραπέμπει σε κάτι εντελώς ανόητο για να ακούγεται και να γράφεται.
Πολλές σοβαρές παρεξηγήσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα, οφείλονται στο ότι "η γλώσσα προτρέχει της διανοίας"..Ενα τέτοιο παράδειγμα, αποτελεί η περίπτωση της νεαρής αθλήτριας με το ατυχές μήνυμα στο twitter. Ας υποθέσουμε ότι το διαβάζει κανείς αμερόληπτα, ή αδιάφορα...
Το πιθανότερο είναι ότι θα το αισθανόταν σαν ένα κακόγουστο αστείο, το οποίο αποτυγχάνει να προκαλέσει γέλιο. Οι κάπως πιό ευαίσθητοι, ίσως να παρατηρούσαν ότι η παραπομπή στους Αφρικανούς για το κουνούπι του Νείλου, να ενέχει και κάποιους κινδύνους παρεξηγήσεων, εφ΄όσον αναφέρεται σε εθνοτικά, ή φυλετικά χαρακτηριστικά με σκωπτικό τρόπο. Κάποιοι άλλοι, ίσως να σκέφτονταν ότι παραπέμπει στη δυσφορία που έχει προκληθεί από την ανεξέλεγκτη ροή λαθρομεταναστών στη χώρα μας. Οπωσδήποτε όμως, ο τρόπος που διατυπώθηκε, παραπέμπει σε κάτι εντελώς ανόητο για να ακούγεται και να γράφεται.
London’s Militarised Olympic Games Conjures Up Orwell’s 1984
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
By Finian Cunningham
The London Olympics are fast taking on the appearance and tone of a full-scale land, sea and air military operation rather than an international sporting event.
With surface-to-air missiles stationed on top of residential apartment blocks, Royal Navy battleships on alert and Royal Air Force fighter jets and helicopters patrolling the skies over Britain’s capital there is a foreboding sense of a nation at war instead of an occasion of internationalist fraternity that the ancient Games are supposed to embody.
Κύπρος: Εντοπίστηκε ομαδικός τάφος στα κατεχόμενα
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
Ομαδικός τάφος εντοπίστηκε στην περιοχή του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμβου, σύμφωνα με την τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρισλι». Όπως γράφει η εφημερίδα, κατά τις εργασίες για κατασκευή του δεύτερου διαδρόμου, που άρχισαν πριν από δύο περίπου μήνες, εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός ανθρώπινων οστών. Σύμφωνα με την εφημερίδα τα οστά (σ.σ.: που πρέπει να είναι Ελληνοκυπρίων αγνοουμένων από την τουρκική εισβολή του 1974) έμειναν θαμμένα στο έδαφος και οι εργασίες για την κατασκευή του διαδρόμου συνεχίστηκαν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012
Ομαδικός τάφος εντοπίστηκε στην περιοχή του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμβου, σύμφωνα με την τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρισλι». Όπως γράφει η εφημερίδα, κατά τις εργασίες για κατασκευή του δεύτερου διαδρόμου, που άρχισαν πριν από δύο περίπου μήνες, εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός ανθρώπινων οστών. Σύμφωνα με την εφημερίδα τα οστά (σ.σ.: που πρέπει να είναι Ελληνοκυπρίων αγνοουμένων από την τουρκική εισβολή του 1974) έμειναν θαμμένα στο έδαφος και οι εργασίες για την κατασκευή του διαδρόμου συνεχίστηκαν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ομαδικός τάφος εντοπίστηκε στην περιοχή του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμβου, σύμφωνα με την τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρισλι». Όπως γράφει η εφημερίδα, κατά τις εργασίες για κατασκευή του δεύτερου διαδρόμου, που άρχισαν πριν από δύο περίπου μήνες, εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός ανθρώπινων οστών. Σύμφωνα με την εφημερίδα τα οστά (σ.σ.: που πρέπει να είναι Ελληνοκυπρίων αγνοουμένων από την τουρκική εισβολή του 1974) έμειναν θαμμένα στο έδαφος και οι εργασίες για την κατασκευή του διαδρόμου συνεχίστηκαν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μπήκαν τα θεμέλια του δεύτερου κουρδικού κράτους
Σάββατο, 28 Ιουλίου 2012
Του Σάββα Καλεντερίδη
Στις αρχές Ιουλίου ο Μεσούτ Μπαρζανί, Πρόεδρος του Αυτόνομου Κουρδιστάν, όπως αποκαλείται το κράτος που λειτουργεί de facto στο Βόρειο Ιράκ ή Νότιο Κουρδιστάν, όπως το αναφέρουν οι Κούρδοι, συγκέντρωσε τους επικεφαλής ή εκπροσώπους 16 κουρδικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στη Βόρειο Συρία ή Δυτικό Κουρδιστάν, με σκοπό την επίτευξη της πολυπόθητης ενότητας.
Τελικώς, στις 11 Ιουλίου οι Κούρδοι ηγέτες κατέληξαν στη «Συμφωνία της Ερμπίλ», όπως αποκαλείται η πρωτεύουσα του Νοτίου Κουρδιστάν.
Οι συμβαλλόμενοι συμφώνησαν και αποφάσισαν τα εξής:
1- Τη δημιουργία ενός μηχανισμού, ο οποίος θα προετοιμάσει το έδαφος για την αποδοχή και την εφαρμογή της συμφωνίας που επιτεύχθηκε στην Ερμπίλ.
2- Τη δημιουργία ενός κοινού συμβουλίου, το οποίο θα έχει τίτλο «Ανώτατο Κουρδικό Συμβούλιο» και θα αποφασίζει για πολιτικά και στρατηγικά θέματα αυτήν την ευαίσθητη περίοδο που διάγουμε.
3- Τη συγκρότηση τριών επιτροπών που θα είναι υπεύθυνες για την παρακολούθηση πρακτικών ζητημάτων.
4- Να σταματήσει κάθε αντιπαλότητα δια του τύπου μεταξύ των συμβαλλομένων.
5- Να κατααδικάσουν τη βία και να σταθούν απέναντι σε κάθε ενέργεια που θα επιδεινώσει την κατάσταση στο Κουρδιστάν.
6- Να γίνει αποδεκτή η βάση της συμφωνίας της Χέουλερ (Ερμπίλ) που καθόρισε ο μηχανισμός εργασίας.
7- Να συγκροτηθεί μια επιτροπή εντός δυο εβδομάδων από της υπογραφής της Συμφωνίας.
Μπορεί η συμφωνία να έγινε μεταξύ 16 κομμάτων και οργανώσεων, δεν ήταν όμως λίγοι εκείνοι οι οποίοι την ονόμασαν «Συμφωνία Μπαρζανί-Καραγιλάν», αφού το μεγαλύτερο από τα 16 κόμματα, το PYD (Partiya Yektiye Demokratik, Κόμμα Δημοκρατικής Ενότητας), που ελέγχει το 70-80% των τριών εκατομμυρίων Κούρδων της Συρίας, θεωρείται κλώνος του ΡΚΚ, τοποτηρητής του οποίο είναι ο Μουράτ Καραγιλάν, που αναπληρώνει τη θέση του έγκλειστους στις φυλακές του Ίμραλι, Αμπντουλλάχ οτζαλάν.
Πρόκειται λοιπόν για συμφωνία που επί της ουσίας έγινε μεταξύ του Μπαρζανί και του ΡΚΚ, και για την επίτευξή της έγιναν αμοιβαίες υποχωρήσεις, για το εθνικό συμφέρον όλων των Κούρδων, οι οποίοι σταδιακά αναδεικνύονται σε ρυθμιστικό παράγοντα σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή.
Οι υποχωρήσεις από πλευράς του ΡΚΚ έγκεινται στο ότι ο πρόεδρος του PYD Σαλίχ Μουχαμέντ Μουσλίμ δέχτηκε να εκπροσωπείται με πέντε μέλη στο Ανώτατο Κουρδικό Συμβούλιο, ενώ τις άλλες πέντε θέσεις θα καταλάβουν εκπρόσωποι όλων των άλλων οργανώσεων και κομμάτων.
Μια εβδομάδα μετά τη συμφωνία, που αντιμετωπίστηκε με περισσή καχυποψία από την Άγκυρα, οι Ομάδες Λαϊκής Άμυνας και οι δυνάμεις του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, που ελέγχονται από το PYD, απελευθέρωσαν και πήραν τον πλήρη έλεγχο στις έξι μεγαλύτερες πόλεις του Δυτικού Κουρδιστάν, ενώ είναι σε εξέλιξη προετοιμασίες για τον έλεγχο της πόλης Κάμισλο, που θεωρείται η πρωτεύουσά του, καθώς και του Χαλεπίου, που ναι μεν έχει ισχυρό κουρδικό πληθυσμό, πλην όμως είναι μια πολυεθνική πόλη.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (Τετάρτη, 25 Ιουλίου), πενρούν από το Νότιο στο Δυτικό Κουρδιστάν περί τις δυο χιλιάδες άποπλοι Κούρδοι της Συρίας, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από τους πεσμεργκά του Μπαρζανί, για να αναλάβουν τον έλεγχο του Κάμισλο και ολόκληρου του Δυτικού Κουρδιστάν. Η εκπαίδευση των ατόμων αυτών έγινε με σκοπό να διασκεδαστούν οι ανησυχίες της Άγκυρας, η οποία προτιμά το Δυτικό Κουρδιστάν να ελέγχεται από τον Μπαρζανί παρά από το ΡΚΚ, που σνυεχίζει τον ένοπλο αγώνα και δεν θεωρείται καθόλου εύκολος αντίπαλος.
Τις τελευταίες ημέρες, πάντως, υπάρχει έντονος προβληματισμός στην τουρκική κυβέρνηση και τον τουρκικό τύπο για τον έλεγχο ολόκληρης της μήκους 900 χλμ παραμεθορίου από δυνάμεις του ΡΚΚ, ενώ οι ίδιοι οι Τούρκοι αρθρογράφοι έχουν αρχίσει να ξεσκονίζουν τους χάρτες της Συνθήκης των Σεβρών, η οποία φαίνεται ότι αναβιώνει στο ΝΑ τμήμα της Τουρκίας, ιδιαίτερα τώρα που επίκεται η ανατροπή του Άσαντ.
Όσο για το ερώτημα «Ποιά θα είναι η θέση της Τουρκίας την επόμενη ημέρα μετά την πτώση του Άσαντ», η απάντηση είναι «Κάπου μεταξύ Λωζάννης και Σεβρών».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)