Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από τη χρηματοπιστωτική κρίση.
Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από τη χρηματοπιστωτική κρίση, όπως διαπιστώνεται σε έρευνα της Ernst & Young.
Ενδεικτικό είναι ότι παρ' όλο που έως τον Μάρτιο του 2012 ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.
Τα στοιχεία της εταιρείας καταδεικνύουν ότι οι έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Σύμφωνα με την Ernst & Young, στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.