Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013

Erdogan Pacha ou la fin d’une république

Erdogan Pacha ou la fin d’une république

Par Fida Dakroub

Nous n’avons cessé d’attirer, dès le début de la guerre contre la Syrie, l’attention de nos lecteurs sur les intrigues du Parti pour la justice et le développement (AKP) incarné par Erdogan Pacha à rétablir le califat ottoman sur les cendres des villes syriennes. Nous avons suivi les chemins détournés par lesquels monsieur Erdogan cherche à s’emparer des bains de sang en Syrie. Nous avons indiqué en même temps comment les ambitions califales d’Erdogan Pacha sur le plan de la politique étrangère – rétablir le califat ottoman dans les anciennes provinces arabes de l’Empire ottoman – entraînent des mesures aussi « califales » sur le plan de la politique intérieure.

Γιατί βλέπουμε εφιάλτες;


Καμιά φορά τα αληθινά συναισθήματα αναδύονται ακόμα και στη διάρκεια του ύπνου. Όταν τα συνηθισμένα όνειρα δεν μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματά μας, τότε εμφανίζονται οι εφιάλτες. Το άτομο που ονειρεύεται μετατοπίζει τον συμβολισμό σε ένα καινούργιο επίπεδο το ψυχωτικό.

Τα Σουβλάκια Καίγονται Στη Σχάρα Της Ανθρωπότητας (Μπουκόφσκι)


 
 
 
 
 
 
1 Vote

images
Ήταν σαράντα-κάτι χρονών ο Μπουκόφσκι όταν –ένα πρωινό σαν όλα τα άλλα, τα χαμένα, τα μεθυσμένα, τα βαριά- πήγε στην τουαλέτα για την ανάγκη του. Σαν τέλειωσε κοίταξε τι είχε ποιήσει και αναρωτήθηκε: «Πότε έφαγα παντζάρια;»
Κατάλαβε ότι δεν έφταιγαν αυτά που είχε φάει, αλλά αυτά που είχε πιεί. Πήγε στο νοσοκομείο, όπου του έκαναν εσπευσμένη εισαγωγή. Τα σωθικά του είχαν λιώσει από τα ποτάμια μπύρας και τις θάλασσες κρασιού (οίνωψ πόντος κυριολεκτικά) και τους ωκεανούς ουίσκι. Έπρεπε να εγχειριστεί.
Αφού έμεινε ένα βράδυ νηφάλιος, πράγμα το οποίο δεν συνήθιζε, αλλά δεν μπορούσε να κάνει κι αλλιώς, πήγε ο νοσοκόμος να τον προετοιμάσει για την εγχείρηση. Τον άλειψε με σαπουνάδα και άρχισε να τον ξυρίζει. Πρώτα την κοιλιά και μετά…

Σκοτεινή Υλη, Σκοτεινή Ενέργεια, Σκοτεινός Μαγνητισμός!!!


undefined
Τελευταία υπάρχει μια νέα ύποπτη έννοια στην έρευνα για τη μυστηριώδη δύναμη που αναγκάζει ​​το σύμπαν να διαστέλλεται με ολοένα και μεγαλύτερη φρενίτιδα.Φαίνεται ότι θα νιώθουμε πολύ μόνοι τις τελευταίες μέρες του σύμπαντος. Η λαμπερή απεραντοσύνη του θα εξασθενίζει αργά-αργά καθώς αμέτρητοι γαλαξίες θα υποχωρούν πέρα ​​από τον ορατό ορίζοντα μας. Σε δεκάδες δισεκατομμύρια χρόνια από τώρα, θα μείνει μόνο ένα πυκνό πλήθος κοντινών γαλαξιών, απελπιστικά λίγοι στην απεραντοσύνη του ουρανού.
Αυτό το ζοφερό μέλλον έρχεται επειδή ο χώρος…

Τελικά είναι μονογαμικό ον ο άνθρωπος;


Εδώ και δεκαετίες οι επιστήμονες διαφωνούν γιατί ορισμένα είδη -μεταξύ των οποίων οι άνθρωποι- έχουν καθιερώσει την πρακτική των μονογαμικών ζευγαριών. Δύο νέες βρετανικές επιστημονικές μελέτες, που καταλήγουν σε αντικρουόμενα συμπεράσματα, έρχονται να ανανεώσουν την επιστημονική διαμάχη. 

Αποκλειστικό: Το μνημόνιο Νο 4



Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι παράγοντας ειρήνης, σταθερότητας και ευημερίας που στηρίζεται στο κράτος δικαίου. Θεμελιώδεις αξίες της είναι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ελευθερία, η δημοκρατία, η ισότητα, ο σεβασμός και η προαγωγή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώ
καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια υπέρ της διαφάνειας και της δημοκρατικότητας των θεσμικών της οργάνων. (Συνθήκη Λισαβόνας, Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ).
=Ημιανάπαυση=
Στο πλαίσιο των παραπάνω και όσον αφορά τη χώρα-μέλος που ονομάζεται Ελλάς, Γραικία, Γκρίχελαντ, Μαζοχία, Ραγιαδιστάν ή κάτι τέτοιο, και αντιμετωπίζει πρόβλημα προσαρμογής στα ευρωπαϊκά ιδεώδη, αποφασίζομεν και διατάσσομεν:

Ερχεται η σύριγγα που ΔΕΝ πονάει!



undefined
Σε κανέναν δεν αρέσει η αίσθηση μιας βελόνας που τρυπάει το δέρμα. Σκεφτείτε μόνο, πόσο άγχος βιώνουν όσοι επισκέπτονται τον οδοντίατρο ή όσοι πρέπει να υποβληθούν σε κάποια αιματολογική εξέταση ή εμβολιασμό.
Αυτό ακριβώς είχε στο μυαλό του ο Όλιβερ Μπλάκγουελ, ένας νεαρός ερευνητής από το Σόμερσετ της Βρετανίας, που έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα με μια νέας μορφής σύριγγα.Αν και η σύριγγα του Μπλάκγουελ θυμίζει αρκετά τις κλασικές σύριγγες που χρησιμοποιούνται σε νοσοκομεία, ιατρεία και οδοντιατρεία, η δική του παρουσιάζει μια ουσιώδη διαφορά. Έχει δύο βελόνες!

Η Τέχνη των κλασικών χρόνων, 5ος-4ος αιώνας π.Χ


Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Το εκπληκτικό είναι, ότι η ελληνική τέχνη πέτυχε να πραγματώσει τις κυριότερες φάσεις της εξέλιξής της μέσα σε λιγότερο από δύο αιώνες. Η διαφορά ανάμεσα στον αρχαϊκό κούρο και στα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τεράστια και τίποτα δεν έμοιαζε να δείχνει στον 6ο αι, την κατοπινή εξέλιξη της γλυπτικής στους δύο αιώνες που ακολούθησαν.

Ο «Έφηβος του Κριτίου» (πριν το 480 π.Χ): Το αποτέλεσμα αυτής της μεγάλης αλλαγής στην γλυπτική, αντανακλάται στο περίφημο αυτό έργο, που αποτελεί το καλύτερο δείγμα της μετάβασης και το πιο ουσιαστικό βήμα της αρχαϊκής τέχνης προς τον ιδεαλιστικό ρεαλισμό της κλασικής γλυπτικής του 5ου αι. Γιατί το βήμα που έκανε ο Κούρος[1], απελευθέρωσε την κίνηση του τρισδιάστατου έργου, σπάζοντας το κατεστημένο για χρόνια σοβαρό ύφος της ακαμψίας, που αντιπροσώπευε τη γνήσια θρησκευτική έκφραση στην τέχνη της ανατολής και της Ελλάδας. 


Το βήμα αυτό ήταν η για πάντα, είσοδος στον κόσμο της κίνησης, που τόσο χαρακτηρίζει την κλασική και ελληνιστική τέχνη. Ο έφηβος αυτός, αν και παραμένει σε μετωπική στάση ανάλογη με εκείνη των Κούρων, δείχνει παρόλα αυτά μια χαλάρωση και μια μεγαλύτερη άνεση, καθώς το βάρος του πέφτει προς το ένα πόδι, το ισχύο ανασηκώνεται και ο κορμός είναι απαλά σμιλεμένος. Πρόκειται για έργο ενός γλύπτη που ξέρει πλέον πως να εκφράσει την αντίληψή του για το ανθρώπινο σώμα σαν μια κατασκευή από σάρκα και οστά και όχι μια άψυχη, άκαμπτη κούκλα. Αν αυτή η επαναστατική αλλαγή της κίνησης εκδηλώθηκε πρώτα στην τέχνη της γλυπτικής, αυτό οφείλεται στην τρισδιάστατη φύση του υλικού της και στο γεγονός ότι η γλυπτική ήταν πάντα η κατ΄εξοχήν επίσημη θρησκευτική τέχνη.
Τμήμα της Ζωφόρου του Παρθενώνα
Η συγκρατημένη έκφραση των γλυπτών προσώπων του Φειδία στο ναό της Ολυμπίας και του Παρθενώνα, που διαδέχθηκε τον χαρακτηριστικό τύπο του αρχαϊκού μειδιάματος των Κούρων και των Κορών, είχε καθιερώσει με το μεγαλείο της τέχνης τους, ένα χαρακτηριστικό τύπο μορφής που εξέφραζε τη θρησκευτική σοβαρότητα και αυστηρότητα στον 5ο αι. Τον τύπο αυτό ακολουθούσαν και οι μεταγενέστεροι γλύπτες, έχοντάς τον ως πρότυπο για τα δικά τους έργα. Το πνεύμα και το ύφος του Φειδία εξακολουθούσε να διαποτίζει τα σοβαρότερα έργα, όπως π.χ τα αγάλματα των θεών. 
 
undefined
Ο Ερμής του Πραξιτέλους
Όμως το αποκορύφωμα ήρθε εκατό χρόνια μετά, οπότε η μέχρι το πρώτο μισό του 4ου αι., γαλήνια και απαθής έκφραση του ιδεώδους κεφαλιού των γλυπτών του Φειδία, που δημιούργησε ένα εξιδανικευμένο τύπο ανέκφραστης μορφής, τον «πραξιτέλειο», ήρθε σύντομα σε αντίθεση με την ανάγκη για έκφραση της ψυχής και επίσης δεν ταίριαζε με την ζωηρή πλέον κίνηση των γλυπτών μορφών. Οι συμβάσεις του Φειδία χρησιμοποιούνταν στις μορφές των θεών ή σε σε μορφές σε στάση ανάπαυσης, αλλά δεν ήταν κατάλληλες για μορφές σε στιγμές πάθους και βιαίας δράσης. Έτσι η δράση της κίνησης σήμαινε ταυτόχρονα και πολλές αλλαγές, τόσο στο μορφολογικό ύφος της τέχνης, όσο και στην εκφραστική της δύναμη. Για αυτό το λόγο, εκτός από τις αλλαγές στην πτυχολογία των ενδυμάτων, που ακολούθησε κι αυτή τη ροπή της κίνησης του γλυπτού σώματος, η εξωτερική κίνηση δημιούργησε ταυτόχρονα και την εσωτερική κίνηση της ψυχής και των συναισθημάτων, που διεκδίκησαν δυναμικά την ατομική τους έκφραση στα πρόσωπα των απεικονιζόμενων.
Η μετάβαση της τέχνης προς το ρεαλιστικό ύφος, ήταν συνέπεια του νέου ανθρωπιστικού περιεχομένου και της νέας αισθητικής αντίληψης και έγινε δυνατή με την απόδοση της ζωηρής έκφρασης των συναισθημάτων, της ατομικής ιδιαιτερότητας της ψυχής και της μορφής, ενώ πλούτισε το ρεπερτόριο της τέχνης με μια ποικιλία ψυχικών και συναισθηματικών εκφράσεων. Ένας από τους μαθητές του Σωκράτη, ο Ξενοφών, παραδίδει έναν υποτιθέμενο διάλογο του φιλοσόφου με το ζωγράφο Παρράσιο, όπου μας λέει, πώς αυτό ακριβώς συνιστούσε στους καλλιτέχνες ο μεγάλος φιλόσοφος, που υπήρξε κι ο ίδιος γλύπτης. Έπρεπε να παριστάνουν τη «λειτουργία της ψυχής», μελετώντας με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο «τα συναισθήματα επηρεάζουν το κινούμενο σώμα».
undefined
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, πως στην αγγειογραφία, που είναι η κύρια πηγή γνώσης μας για τη ζωγραφική, εμφανίζεται σταδιακά, επίσης την ίδια εποχή, μια σημαντική καινοτομία. Η ζωγραφική παράδοση των μελανόμορφων αγγείων της αρχαϊκής εποχής υποχωρεί, όταν εμφανίζεται στην Αθήνα, γύρω στα 530 π.Χ, η ερυθρόμορφη τεχνική, που κυριαρχεί και αντικαθιστά βαθμιαία την προηγούμενη της μελανόμορφη. Αυτή η αλλαγή της πηγής του φωτός ήταν μια επανάσταση της σκέψης. Σε συμβολικό επίπεδο, η ανοιχτόχρωμη μορφή στην ερυθρόμορφη αγγειογραφία, βγήκε στο πρώτο επίπεδο, στο φως, συμβολίζοντας την απελευθέρωση του ατόμου σε αντίθεση με την τραγικότητα της μελανόμορφης, που μοιάζει να κινείται σαν σκιά της γης πάνω στο φωτεινό φόντο, το οποίο συμβολίζει τον ενιαίο για τη συνείδηση κόσμο, που δεν είναι άλλος από τον κόσμο των θεών. Στην ερυθρόμορφη αγγειογραφία το φως του κόσμου των θεών σβήνει και τον αντικαθιστά ένα μαύρο φόντο, πάνω στο οποίο η φωτεινή μορφή του ανθρώπου μπορεί να παίξει πλέον ρόλο πρωταγωνιστικό. Η εξέλιξη αυτή πρόσφερε νέες δυνατότητες που συνοδεύονταν από ένα πλήθος σχεδιαστικών λεπτομερειών, που αποδίδουν τη μορφή καθαρά και που την καθιστούν πιο εκφραστική και ψυχότροπη από την προγενέστερή της μελανόμορφη. Για την φωτεινή προβολή του ανθρώπου, ήταν αναγκαίο να σκοτεινιάσει ο περιβάλλον χώρος του. Για να πρωταγωνιστήσει ο άνθρωπος, έπρεπε να υποχωρήσουν οι θεοί.
undefined
Ο Δορυφόρος του Πολύκλειτου
Όλα αυτά έδωσαν στην τέχνη τη δυνατότητα μιας πιο πραγματικής προσέγγισης της ζωής και του ανθρώπου και αντικατέστησαν τον αρχαϊκό νατουραλισμό με τον πιο ακριβή ρεαλισμό. Παράλληλα, σε συνδυασμό με την γνώση της ανθρώπινης ανατομίας δημιουργήθηκαν αξεπέραστα ανθρώπινα υποδείγματα και τύποι ενός τέλειου, σχεδόν μαθηματικού κάλλους[2]. Οι θεοί έγιναν ανθρωπόμορφοι με σωματικά, ψυχικά και ηθικά χαρακτηριστικά που προσιδίαζαν στους θνητούς ανθρώπους. Θα λέγαμε, «τους θεούς, κατ΄ εικόνα και ομοίωση πλάθοντας». Τα έργα ήταν φτιαγμένα σε φυσικό μέγεθος, ή λίγο μεγαλύτερα, έσφυζαν από εντύπωση ζωής και κίνησης, ενώ το σμιλευμένο μάρμαρο έμοιαζε να χάνει το βάρος του. Το καλλιτεχνικό θαύμα είχε συντελεστεί και μαζί του είχε αλλάξει μοιραία η κατεύθυνση της τέχνης, η προσωπική αξία του καλλιτέχνη και ο τρόπος αντιμετώπισης του έργου της τέχνης. Την ίδια εποχή έκαναν την εμφάνισή τους και οι τραγωδίες των μεγάλων κλασικών ποιητών, που οι υποθέσεις τους είναι βασισμένες στους παλαιούς μύθους και μεταφέρουν τα διαχρονικά ηθικά τους μηνύματα, που είναι κοινά, όσο κοινή μπορεί να είναι η τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και οι αιώνιες αλήθειες της, σε έναν κόσμο που αλλάζει. Σε έναν κόσμο, που αναζητά την επανασύνδεση με τις ρίζες του, όσο και την χάραξη ενός νέου δρόμου. 
 
(Το κείμενο αποτελεί μέρος της μελέτης μου με τον τίτλο: «ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ-Μια επισκόπηση της ανάπτυξης του πολιτισμού». Β΄ Μέρος: ΑΡΧΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, Κεφ. 4. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟ ΝΕΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, παρ. 4.3. Η Τέχνη των κλασικών χρόνων -5ος-4ος π.Χ αι .)
 www.peritexnisologos.blogspot.gr

Η NSA παρακολουθούσε άπαντες!!





Το δίκτυο παρακολούθησης που έχει απλώσει η Αμερικανική Υπηρεσία Εθνικής Ασφαλείας (NSA) είναι πολύ ευρύτερο απ’ ό,τι είχε αποκαλυφθεί και περίπου το 75% των αμερικανικών διαδικτυακών επικοινωνιών εκτιμάται πως παρακολουθείται, υποστηρίζει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Γουόλ Στριτ Τζέρναλ.

Τα προγράμματα της NSA –με κωδικές ονομασίες Blarney, Fairview, Oakstar, Lithium, Stormbrew– έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που έχουν αποσταλεί εντός των ΗΠΑ και να υποκλέπτουν τις τηλεφωνικές συνομιλίες που διεξάγονται μέσω Διαδικτύου, υποστήριξαν στην εφημερίδα μη κατονομαζόμενες πηγές από τις μυστικές υπηρεσίες και την κυβέρνηση.

Ο Προκρούστης των πολιτισμών


 
 
 
 
 
 
1 Vote

Χάντιγκτον
Σημ.Αμετανόητου: Με όλα αυτά τα τραγικά που συνέβησαν και συμβαίνουν ιδιαιτέρως στην Τουρκία, στην Αίγυπτο και στην Συρία θα πρέπει να υπενθυμίσω με ένα παλαιότερο άρθρο,τον “κύριο” που προσέφερε το ιδεολογικό άλλοθι (όπως κάποτε ένας άλλος Αμερικανός, ο Φρήντμαν…) στην πλανητική υπερδύναμη να κάνει σωστή πυριτιδαποθήκη την Μέση Ανατολή…για να μην πώ ότι καθοδήγησε (επίτηδες και λανθασμένως…) ολόκληρη την Οικονομικοπολιτική ελίτ των ΗΠΑ σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια.

Η δεξιά αγαπάει σύριζα (διήγημα φαντασίας)


 
 
 
 
 
 
1 Vote

Βερσαλλίες
Σημ.Αμετανόητου: εχτές η καινούρια ΥΕΝΕΔ εξέπεμψε “επίσημα” νομίζω ότι είχε και πρωϊνή ζώνη-μ@λ@κί@…και δεν ξέρω γιατί, θυμήθηκα ένα παλαιότερο κείμενο (το ακόλουθο) που είχα διαβάσει.Ισως το μυαλό μου να έκανε μία ταύτιση, με κάτι εκφωνητές που ήχησαν στα αυτιά μου, με τις κωλοτούμπες και τα @ρχίδι@ που γράφει το κείμενο…έστω και αν δεν είναι του ίδιου μεγέθους και του ιδίου υποκειμένου που εννοεί ο αρθογράφος…
Η δεξιά στην ελλάδα είναι κατά βάση προ νεωτερική. Ο φιλελευθερισμός ή αυτό που καταχρηστικά ονομάζουμε για την ελλάδα αστική επανάσταση υπό την φράση βενιζελισμός, ήταν συνυφασμένα με τον εχθρό για τη δεξιά μέχρι και αρκετά μετά τον πόλεμο. Στην ουσία ήταν ο μητσοτάκης που έφερε τον φιλελευθερισμό ως δόγμα στη δεξιά και ακόμα λίγο πολύ θεωρείται ξένο σώμα, όπως είδαμε από την νίκη σαμαρά εναντίων ντόρας.
Θα μου πείτε σιγά τ’αβγά και στη βρετανία του 19ου αιώνα η δεξιά ήταν οι τόρις και οι αντίπαλοί τους ήταν οι γούιγκς δηλαδή οι φιλελεύθεροι. Σωστό μόνο που οι τόρις εξέφραζαν την αριστοκρατία και τη μοναρχία για περισσότερα από 400 χρόνια όταν στην ελλάδα η φιλομοναρχική δεξιά δεν είχε ακριβώς βαθιές ρίζες. Το οθωμανι

Η «κηπουρός» του Υπουργείου Παιδείας



undefined
Εδώ και 15 χρόνια με επιμονή  και υπομονή αλλά κυρίως με προδιαγραφές και επιστημονική αρτιότητα, μία  ομάδα ελλήνων πανεπιστημιακών, εκπαιδευτικών και άλλων εργαζομένων, εφάρμοσαν στη Θράκη το «Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση των Παιδιών της Μειονότητας» και το δίκτυο των κέντρων ελληνομάθειας (ΚΕΣΠΕΜ — Κέντρα Στήριξης Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων) του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω των ΕΣΠΑ και που σαν στόχο έχει την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά των Μουσουλμάνων της Θράκης. Με μία προσέγγιση επιστημονική αλλά που καθορίζεται από κοινωνική ευαισθησία και λαμβάνει υπ’ όψιν τις πολιτικές ιδιαιτερότητες και τις λεπτές ισορροπίες που επικρατούν στην Θράκη, το Πρόγραμμα τα ΚΕΣΠΕΜ κατάφερε να γίνει θεσμός αλλά και βασικό βέλος στη φαρέτρα των επιχειρημάτων της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.

Τα “μυστικά” των Αδελφών Μουσουλμάνων

 


undefined

Της Μαίρης Μπόση
Aρκετά χρόνια μετά την εγκαθίδρυση της αποικιοκρατίας στις χώρες της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, κατά τη δεκαετία του 1920, δημιουργήθηκε η Μουσουλμανική Αδελφότητα. Ο Hassan al Banna, που θεωρείται ο μέγας διδάσκαλος της θρησκευτικής ανάκαμψης των μουσουλμάνων της Αιγύπτου, άντλησε τα διδάγματα του από την παράδοση των παλαιότερων διδασκάλων της θρησκείας. Η διαφορά με τις παλαιότερες διδαχές ήταν η πολιτικοποίηση στο πλαίσιο της ανάγκης ανάκαμψης του χαμένου ηθικού, της δημιουργίας  ταυτότητας και της απαλλαγής από όποιο ξενόφερτο τρόπο σκέψης, ζωής, πολιτισμού. Σημαντικότερος στόχος όλων ήταν να δοθεί τέλος στην αποικιοκρατία, όχι μόνο για τον τρόπο αντίληψης της ζωής, βάσει των Δυτικών αξιακών προτύπων και της εισόδου της δυτικής “αμαρτίας” στα μουσουλμανικά εδάφη, αλλά κυρίως στην αποτίναξη της δυτικής εκμετάλλευσης του πλούσιου υπεδάφους των μουσουλμανικών περιοχών.

H Ουκρανή ποιήτρια, Λέσια Ουκραίνκα, με τις ελληνικές ρίζες…

Συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από το θάνατο της 
Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη
akontogiannidis@yahoo.gr
Την Λέσια Ουκραίνκα δεν την γνώριζα. Την έμαθα σε ένα ταξίδι στο Κίεβο το θέρος του 1992. Με άλλους δύο συναδέλφους μου, τον Αλέκο Ρήγα και τον αείμνηστο Παύλο Καμβύση, πήραμε ταξί για να γνωρίσουμε την ουκρανική πρωτεύουσα, στο περιθώριο μιας δημοσιογραφικής αποστολής. Σ΄ αυτήν τη μικρή περιπέτεια που ξεκινήσαμε, εγώ στάθηκα τυχερός που βρέθηκα στο μουσείο “Σεβτσένκο”. Μπήκα απο περιέργεια να δώ τι έχει, ως που να έλθουν οι  συνάδελφοι μου από επίσκεψη τους στα καταστήματα. Δυο επιβλητικές προτομές στην είσοδο, του εθνικού ποιητού της Ουκρανίας Ταράς Σεβτσένκο  και της μεγάλης ποιήτριας  Λέσια Ουκραίνκα (Ουκρανή) το κανονικό της: Λαρίσα Κοσάτς. Την προσπέρασα, όταν κάποια  κυρία που κατάλαβε οτι είμαι Ελληνας, μου χτύπησε ευγενικά στην πλάτη.
-Είστε Ελληνας; Μάλιστα, της απήντησα. Τότε θα πρέπει να ξέρετε την Λέσια. Έμεινα αμήχανος. Της είπα την αλήθεια, οτι δεν την γνωρίζω, αλλά ταυτόχρονα πρόσθεσα, οτι θα είναι κάποια σπουδαία προσωπικότητα της Ουκρανίας για να της στήσουν μάλιστα την προτομή.
Έμεινα κατάπληκτος απο όσα έμαθα για την Λέσια, την οποία η πατρίδα της, τιμά τόσο πολύ. Αυτό το αδύνατο νεαρό κορίτσι, είπε η κυρία, είναι σύμφωνα με τον  ποιητή Ιβάν Φρανκό ο μεγαλύτερος άντρας της Ουκρανίας ! Εγώ επανέλαβα την άγνοια μου, δεν την γνωρίζουμε στην Ελλάδα και ζήτησα να μάθω περισσότερα για την σκυθρωπή, θεληματική  44χρονη γυναίκα που την ρήμαξε η φυματίωση.

Συνέντευξη του διεθνούς γνωστού καθηγητού Αγγειακών Παθήσεων στον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου


20130822-213544.jpgΟ καθηγητής των πανεπιστημίων Νέας Υόρκης και Λονδίνου, επίτιμο μέλος της ακαδημίας Αθηνών και ανακηρυχθείς επίτιμος διδάκτορας του πανεπιστημίου Αθηνών, Κύριος Μάκη Τσαπόγας, μιλάει στον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου για τις αγγειακές παθήσεις, για διάφορες
ασθένειες και το θέμα είναι ” Βιοϊατρική πρόοδος και κοινωνία”. Θα θέλαμε να μας πείτε πως αισθάνεστε που ανακηρυχθήκατε επίτιμος διδάκτορας του πανεπιστημίου Αθηνών.
Τ: Αρχικά θα ήθελα να πω ότι μου δίνει ιδιαίτερη ευχαρίστηση που μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους συμπατριώτες μας του Ελλαδικού χώρου και ιδιαίτερα με την Πάτρα, άλλωστε ήταν μια απ’ τις πρώτες σχολές η ιατρική σχολή της Πάτρας που με ανακήρυξε επίτιμο διδάκτορά της. Όσον αφορά την ανακήρυξή μου ως επίτιμο διδάκτορα πανεπιστημίου Αθηνών βεβαίως έχει μεγάλη συγκίνηση γιατί ξεκίνησα τα πρώτα μου ιατρικά βήματα, εκεί έδωσα τον όρκο του Ιπποκράτη και παρ’ όλο που τα ιατρικά μου χρόνια τα έζησα μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης και Γενεύης πάντοτε η χαρά μου είναι μεγάλη όταν μπορώ και προσφέρω στους συμπατριώτες μου.

Οι Τούρκοι γκρεμίζουν τον Προφήτη Ηλία στη Σμύρνη. Φτιάξτε τζαμί στη μέση της Συγγρού για να τους συγχαρείτε.


profitis iliasΗ κατεδάφιση του ναού του Προφήτη Ηλία στη Σμύρνη είναι θέμα ημερών.

The demolition of the orthodox church of Prophet Elias in Izmir Turkey will happen in a matter of days.

Αν και τα σχέδια της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου έδειχναν ότι ο ιστορικός ναός θα γλίτωνε, τα νέα που έρχονται από την Τουρκία είναι δυσάρεστα. Ο Προφήτης Ηλίας, ναός του 19ου αιώνα φωτογραφημένος άπειρες φορές, σε περίοπτη θέση που εποπτεύει την κοιλάδα της Αγίας Άννας, μετά το ’22 έτυχε να βρεθεί εντός στρατιωτικής ζώνης και έτσι παρέμεινε όρθιος σχετικά αλώβητος. Όχι πλέον. Θα γκρεμιστεί άμεσα και αυτό θα συμβεί στις μέρες μας.

Although the plans for the construction of the new motorway showed that the historic church would be spared, news coming from Turkey are very bad. Prophet Elias, a 19th century orthodox church appearing in hundreds of postcards, built at a prominent place overlooking the St. Anne’s valley, after 1922 survived almost intact because it was located inside a military zone. Not anymore. It will be knocked down within a few days and this will happen during our lifetime.

http://mikrasiatis.gr/gremizoyn-ton-profiti-ilia-sto-smyrni/