Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Τιμοσένκο: Ή θα εκλεγώ πρόεδρος ή θα έχουμε ξανά επανάσταση

 http://4.bp.blogspot.com/-YxEorbBP3PQ/U2lFnlBcqBI/AAAAAAAAM70/37Gj7g7NSMg/s1600/newego_LARGE_t_1101_54319205.JPG
Το δημοκρατικό δίλημμα «ή με εκλέγετε ή θα έχουμε ξανά επανάσταση» συνέχισε τον προεκλογικό της αγώνα ενόψει των εκλογών που προγραμματίζονται για το τέλος του μήνα η Ουκρανία η πρώην πρωθυπουργός της χώρας Γιούλια Τιμοσένκο.

Όπως είπε χαρακτηριστικά μιλώντας σε συνέντευξη τύπου στην πόλη Νικολάεφ, αν η χώρα εκλέξει άλλο υποψήφιο, τότε δεν θα μπορέσει να αποφευχθεί «ένας τρίτος γύρος επανάστασης».

«Δεν θέλω να φέρω πια το βάρος της αποτυχίας της επάναστασης. Αλλά αν η χώρα εκλέξει άλλο πρόεδρο και για την ώρα υπάρχει μόνο ένας αντίπαλος, πιστεύω ότι θα πρεπει να στραφούμε στον τρίτο γύρο της επανάστασης. Γιατί διαφορετικά δεν βλέπω καμία ευκαιρία για αλλαγές. Απλά τους ξέρω όλους αυτούς».

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις ο Πετρ Ποροσένκο, ο μοναδικός, δηλάδη, αντίπαλος μέχρι στιγμής της Τιμοσένκο συγκεντρώνει το 33,3% με την πρώην πρόεδρο να συγκεντρώνει το 10%.


Πηγή: Πρώτο Θέμα 

Χίλαρι: Δεν υπάρχει ανάγκη να συνεχιστεί η διερεύνηση της επίθεσης στη Βεγγάζη.





Η πρώην υπουργός εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον σε συνέντευξη στον Robin Roberts του ABC News δήλωσε ότι δεν υπάρχει ανάγκη να συνεχιστεί η έρευνα για την επίθεση στην πρεσβεία των ΗΠΑ στη Βεγγάζη το 2012 με θύματα τον αμερικανό πρέσβη Κρίστοφερ Στίβενς και άλλους τρεις υπαλλήλους της πρεσβείας.

Η Χίλαρι Κλίντον έχει τις αμφιβολίες της για τις προθέσεις των Ρεπουμπλικάνων που ζητούν τη σύσταση ειδικής επιτροπής προκειμένου να διευρενηθεί η υπόθεση.
Οκτώ διαφορετικές επιτροπές του Κογκρέσου έχουν ερευνήσει μέχρι στιγμής το περιστατικό , που κατέχουν πάνω από μια ντουζίνα ακροάσεις και 50 ενημερώσεις καθώς και 25.000 σελίδες εγγράφων .

Ωστόσο οι Ρεπουμπλικάνοι χρεώνουν τον Λευκό Οίκο ότι δεν έχει ακόμη παράσχει μια πλήρη εικόνα του περιστατικού.

“τουλάχιστον, δεν θα πεθάνω ηλίθιος.”


=

Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν
Την Αθήνα πρωτογνώρισα κι αγάπησα ως πόλη της εφηβείας μου. Ήρθαμε οικογενειακώς από την Κεφαλονιά το ’57, εγκατασταθήκαμε στα Πατήσια κι έκτοτε δεν εγκατέλειψα ποτέ αυτήν τη γειτονιά. Ήταν, επιπλέον, η πόλη της ελευθερίας μου που απολάμβανα σε όλη της την έκταση διότι δούλευα, ξέρεις, εξαρχής, έβγαζα μεροκάματο, άρα ήμουν αυτόνομος! Η πρώτη μου απασχόληση ήταν σε μια ασφαλιστική στην πλατεία Αγίων Θεοδώρων, τύπου παιδί για όλες τις δουλειές. Έκανα θελήματα, χτύπαγα και κάνα συμβόλαιο στην ανάγκη, όντας εγγράμματος. Πήγαινα, παράλληλα, νυχτερινό στη Σχολή Εμποροϋπαλλήλων στη Μητρόπολη. Τα βράδια της σχόλης με έβρισκες στο Παλιό Πανεπιστήμιο, ένα γνωστό ταβερνείο της εποχής στη Θόλου, απ’ όπου συνήθιζα να επιστρέφω σπίτι πεζός.

Σέρνονται… μπροστά στους ισχυρούς


 
 
 
 
 
 
Rate This

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΡΓΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, OFF SHORE Κ.ΛΠ.

σημ.Αμετανόητου: Κάποτε,πριν από 3-4 χρόνια σε κάτι σχολιασμούς στο “Ολυμπία”,είχαμε γράψει και κοστολογήσει το εξής απλό.Αν ΠΡΟΣΛΑΒΕΙΣ ΝΕΟΥΣ ανθρώπους μορφωμένους στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ να κάνουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ στα πλαίσια των Αδιάφθορων της Αμερικής…τότε θα έχεις βγάλει τη μισή χρηματοδότηση του κρατικού Προϋπολογισμού…
Το ζητούμενο ήταν και είναι ΑΝ έχεις βούληση να το κάνεις.Την απάντηση την γνωρίζω και προφανώς την γνωρίζετε κι εσείς.Δεν είναι δυνατόν να βγάλεις τα μάτια σου με τα ίδια σου τα δάχτυλα…!

ΟΙ Ρώσοι τύφλωσαν το αμερικάνικο πολεμικό – το αποσύρουν άρον άρον.




Τι χρησιμοποίησαν οι Ρώσοι και έβγαλαν εκτός Μάχης το Υπερσύγχρονο Πολεμικό και τους Ναύτες να χτυπάνε ενέσεις ;khjkj

Στο κατάστρωμα ο Κυβερνήτης του USS «Donald Cook» κατά την επιδρομή του Ρωσικού Mig
Το γεγονός αυτό ανάγκασε τους Αμαρικανούς να αποσύρουν Άρον-Άρον το Πολεμικό απο την Μαύρη Θάλασα και να αντικατασταθεί με το πολεμικό USS Taylor που μόλις είχαν τελειώσει τις επισκευές στο Ναύσταθμο της Σούδας !(φώτο)

Εκθεση κόλαφος -Η Ελλάδα έχει το χειρότερο σχολικό σύστημα της Ευρώπης


8/5/14 | 1 σχόλια | 2 απαντήσεις | 32 εμφανίσεις
Εκθεση κόλαφος -Η Ελλάδα έχει το χειρότερο σχολικό σύστημα της Ευρώπης
Στην τελευταία θέση στην Ευρώπη και στην 33η στον κόσμο κατατάσσεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος
Economist
Intelligence Unit.

Ελληνικά τα 9 από τα 15 καλύτερα κλασικά βιβλία όλων των εποχών: Στην κορυφή η Ιλιάδα



Ελληνικά τα 9 από τα 15 καλύτερα κλασσικά βιβλία όλων των εποχών: Στην κορυφή η
Εντονο ελληνικό και λατινικό «άρωμα» έχει, όπως ήταν αναμενόμενο, η λίστα της βρετανικής Telegraph με τα καλύτερα κλασικά βιβλία όλων των εποχών.
Τη λίστα, φυσικά, μονοπωλούν συγγραφείς όπως ο Ομηρος, ο Πλάτωνας, ο Ηρόδοτος, ο Οβίδιος ως μια αναγνώριση της επίδρασης που άσκησαν οι δύο αυτοί πολιτισμοί στη διαμόρφωση του κλασσικού τρόπου σκέψης.
Μοναδικός εκτός «δυάδας» είναι ο Αγιος Αυγουστίνος ο οποίος καταγόταν από την Αφρική, αλλά ήταν, βέβαια, Ρωμαίος πολίτης.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Ηλιάδα και αμέσως μετά ακολουθεί το έτερο μεγάλο πόνημα του Ομήρου, η Οδύσσεια.
Αναλυτικά η λίστα:

ΣΕΒ: Αλλάξτε το 106 άρθρο του Συντάγματος




ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ-ΣΑΜΑΡΑΣ

Σημ.Αμετανόητου: Εχω αναφερθεί και έχω απαντήσει εγγράφως στον κ.Προκόπη Παυλόπουλο παλαιότερα…
Είναι λογικό ο ΣΕΒ να θέλει να καταργήσει ένα τέτοιο άρθρο αφού στη Νεοφιλελεύθερη Λογική δεν επιτρέπονται Εθνικοποιήσεις για λόγους Δημοσίου Συμφέροντος.
Το Δημόσιο συμφέρον “το γενικό καλό” που έλεγε κάποτε ο Ρουσσώ πρέπει να εξαφανιστεί και σαν λέξη και σαν έννοια.Καλό για την Ελλάδα είναι αυτό που θεωρεί ο Κυριακόπουλος και οι όμοιοι του…
Και βέβαια τους χαλάει τη δουλειά και κάποιος Calvo…
Ετσι λοιπόν για να γίνουμε “ένα σύγχρονο κράτος” όπως ισχυρίζεται ο κ.Κυριακόπουλος…
Διαβάστε και θυμηθείτε ξανά τί γράφαμε…και ουδέν σχόλιο, διότι όλα είναι Φως φανάρι…

 ‘Αρθρο 106: (Κράτος και εθνική οικονομία)
1. Για την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης και την προστασία του γενικού συμφέροντος το Kράτος προγραμματίζει και συντονίζει την οικονομική δραστηριότητα στη Xώρα, επιδιώκοντας να εξασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη όλων των τομέων της εθνικής οικονομίας. Λαμβάνει τα επιβαλλόμενα μέτρα για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, από την ατμόσφαιρα και τα υπόγεια ή υποθαλάσσια κοιτάσματα, για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και την προαγωγή ιδίως της οικονομίας των ορεινών, νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών.
2. H ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.
3. Mε την επιφύλαξη της προστασίας που παρέχεται από το άρθρο 107 ως προς την επανεξαγωγή κεφαλαίων εξωτερικού, μπορεί να ρυθμίζονται με νόμο τα σχετικά με την εξαγορά επιχειρήσεων ή την αναγκαστική συμμετοχή σ’ αυτές του Kράτους ή άλλων δημόσιων φορέων, εφόσον οι επιχειρήσεις αυτές έχουν χαρακτήρα μονοπωλίου ή ζωτική σημασία για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, ή έχουν ως κύριο σκοπό την παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο.
4. Tο τίμημα της εξαγοράς ή το αντάλλαγμα της αναγκαστικής συμμετοχής του Kράτους ή άλλων δημόσιων φορέων καθορίζεται απαραιτήτως δικαστικώς και πρέπει να είναι πλήρες, ώστε να ανταποκρίνεται στην αξία της επιχείρησης που εξαγοράζεται ή της συμμετοχής σ’ αυτή.
5. Mέτοχος, εταίρος ή κύριος επιχείρησης, της οποίας ο έλεγχος περιέρχεται στο Kράτος ή σε φορέα που ελέγχεται απ’ αυτό εξαιτίας αναγκαστικής συμμετοχής, κατά την παράγραφο 3, δικαιούται να ζητήσει την εξαγορά της συμμετοχής του στην επιχείρηση, όπως νόμος ορίζει.
6. Nόμος μπορεί να ορίσει τα σχετικά με τη συμμετοχή στη δαπάνη του Δημοσίου αυτών που ωφελούνται από την εκτέλεση έργων κοινής ωφέλειας ή γενικότερης σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Xώρας.
Eρμηνευτική δήλωση: Δεν περιλαμβάνεται στην κατά την παράγραφο 4 αξία αυτή που οφείλεται στον τυχόν μονοπωλιακό χαρακτήρα της επιχείρησης.
Δόγμα Calvo: H μονομερής διαγραφή του εξωτερικού χρέους στο Ελληνικό και διεθνές δίκαιο

[...] Μάλιστα-σύμφωνα με το ίδιο αυτό «δόγμα» και όπως είπαμε ήδη- η δικαστική αρμοδιότητα για τα προκύπτοντα νομικά ζητήματα στην διαδικασία εθνικοποίησης της «επένδυσης», ανήκουν αποκλειστικά στον κράτος υποδοχής και λειτουργίας της επένδυσης, το κυρίαρχο νομικό πλαίσιο και τα δικαστήρια του οποίου θα καθορίσουν, κυρίαρχα, το περιεχόμενο, την αναγκαιότητα της εθνικοποίησης, την αντικειμενική αλήθεια του κινδύνου του Εθνικού Συμφέροντος του λαού από την λειτουργία της επένδυσης στην επικράτειά του και τελικά την νομιμότητα της εθνικοποίησης, καθώς και την καταβολή ή όχι αποζημίωσης στον πρώην ιδιοκτήτη της.
Η εκδίκαση της υπόθεσης της εθνικοποίησης στο δικαστήρια του αλλοδαπού κράτους-επενδυτή και σύμφωνα με το δικό του δίκαιο, αποκλείεται. Το «δόγμα Calvo» έτσι, στερεί τις ξένες (κρατικές και ιδιωτικές) επενδύσεις από την «διπλωματική ασυλία» και την «νόμιμη» στρατιωτική των προστασία από το ισχυρότερο κράτος-επενδυτή. Το «δόγμα Calvo» συνιστά συνεπώς μια μορφή «δικαστικού εθνικισμού».
Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται και διασφαλίζεται διεθνώς, η δίκαιη κατανομή του πλούτου με όρους αμοιβαίου σεβασμού, ισότητας και δικαιοσύνης μεταξύ των κρατών και των λαών των και αποκλείεται η συνέχιση και επαναφορά της δουλείας –με άλλη μορφή- και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.
Το «δόγμα» Calvo, ήταν η πρώτη αντίδραση του Δικαίου κατά της άγριας και απάνθρωπη εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο στις αποικιοκρατούμενες χώρες από τους ευρωπαίους δυνάστες αποικιοκράτες του 19ου αι.
Έκτοτε το δόγμα αυτό, συμπεριελήφθη σε όλα τα συντάγματα των κρατών της Ν. Αμερικής και κατέστη μέρος και του Διεθνούς Δικαίου από το 1962 με τις προαναφερόμενες συνθήκες: Works in the UN Comission on Permanent Soevereignty over Natural Resources & Resolution 1804 (XVII) by the UN General Assembly on 14-12-1962.
Οι αρχές του «δόγματος Calvo» ενσωματώθηκαν στο άρθρο 106, σε συνδυασμό με το άρθρο 28 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος. Η αναγκαστική ισχύ των παραπάνω αρχών του «δόγματος Calvo» στα πλαίσια του Διεθνούς και Εθνικού Δικαίου για την ακύρωση των Διεθνών Συνθηκών και η δέσμευση των αντισυμβαλλομένων μερών της Δανειακής Σύμβασης της «ελληνικής κυβέρνησης και της Τρόικας», για τον σεβασμό και την εφαρμογή των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, συνομολογείται στο άρθρο 6 παρ.6α,β, της Σύμβασης (του κεφ: Αποπληρωμή, Πρόωρη Αποπληρωμή, Υποχρεωτική Αποπληρωμή και Ακύρωση).
Στο «δόγμα Calvo» και στην συναφή παραπάνω συνθήκη του Διεθνούς Δικαίου στηρίχθηκαν οι 10άδες των νόμιμων εθνικοποιήσεων κατά διάφορων, ευρωπαϊκών κυρίως, αποικιοκρατικών εταιρειών και επιχειρήσεων που λειτουργούσαν σε αποικιοκρατούμενες χώρες του τρίτου κόσμου και οι οποίες λυμαίνονταν τον ντόπιο πλούτο σε συνθήκες ανθρώπινης δουλείας και εξευτελισμού του ντόπιου λαού.
Στο νομικό αυτό πλαίσιο στηρίχθηκε επίσης και η άρνηση αποπληρωμής των εξωτερικών δανείων από την κυβέρνηση του Ι. Μεταξά το 1934, η οποία δικαιώθηκε με την ιστορική απόφαση του διεθνούς δικαστηρίου αρ. 78/15-06-1934 καθώς και η άρνηση της Αργεντινής το 2003 της αποπληρωμής των εξωτερικών της χρεών και η οποία (Αργεντινή) δικαιώθηκε επίσης με την από 8 Μαΐου 2007 απόφαση του Γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου για το ίδιο θέμα. Και τέλος, στο νομικό αυτό καθεστώς στηρίχθηκε και η νομιμότητα της δημοψηφισματικής απόφασης του Ισλανδικού λαού να αρνηθεί την αποπληρωμή των εξωτερικών του χρεών το καλοκαίρι του 2009, χωρίς ουδεμία συνέπεια.[...]
http://bluebig.wordpress.com/2012/12/20/%CE%B4%CF%8C%CE%B3%CE%BC%CE%B1-calvo-h-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81/

Επιστολή ΣΕΒ στον Σαμαρά: Αλλάξτε το άρθρο 106. Δεν ταιριάζει σε σύγχρονο κράτος

Ads by Keep NowAd Options
Αλλαγή του άρθρου 106 του Συντάγματος ζητεί ο ΣΕΒ, με αφορμή την πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά να ξεκινήσει τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Καταστατικού Χάρτη της χώρας.
Το άρθρο 106 ορίζει μεταξύ άλλων ότι τo κράτoς πρoγραμματίζει και συντoνίζει την oικoνoμική δραστηριότητα στη χώρα, ότι η ιδιωτική oικoνoμική πρωτoβoυλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρoς της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιoπρέπειας ή πρoς βλάβη της εθνικής oικoνoμίας και ότι το κράτος μπορεί να εξαγοράζει ή να αποκτά αναγκαστική συμμετοχή σε επιχειρήσεις εφόσoν αυτές έχoυν χαρακτήρα μoνoπωλίoυ ή ζωτική σημασία για την αξιoπoίηση των πηγών τoυ εθνικoύ πλoύτoυ, ή έχoυν ως κύριo σκoπό την παρoχή υπηρεσιών στo κoινωνικό σύνoλo.
Σε επιστολή προς τον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος, αναφέρει ότι «το άρθρο 106 δεν συνάδει με το σύγχρονο Σύνταγμα που χρειαζόμαστε και δεν συμβαδίζει με την οικονομική πραγματικότητα, ούτε με την κρατούσα φιλοσοφία και πρακτική της ιδιωτικής οικονομίας, σε μία εποχή μάλιστα όπου αυτή καλείται να χρησιμεύσει ως ο κύριος μοχλός ανάπτυξης της χώρας».
Αναφέρει, επίσης, ότι οι διατάξεις σχετικά με τον «προγραμματισμό» της οικονομικής πολιτικής από το Κράτος, και ιδίως με τα περί «εξαγορών των επιχειρήσεων και της αναγκαστικής συμμετοχής του Κράτους σε αυτές», δεν συνάδουν ούτε με το ευρύτερα προοδευτικό πνεύμα του Συντάγματός μας ούτε με τη λειτουργία της ανοιχτής οικονομίας όπως έχει επικρατήσει στον σύγχρονο κόσμο, αλλά και στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες.
Επισημαίνει ακόμη ότι το Σύνταγμα της Ευρώπης το οποίο κύρωσε η ελληνική Βουλή με τον ν. 3341/2006 ορίζει ότι: «Η Ένωση παρέχει στους πολίτες της χώρο ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης, χωρίς εσωτερικά σύνορα και εσωτερική αγορά, όπου ο ανταγωνισμός είναι ελεύθερος και ανόθευτος. Η Ένωση εργάζεται για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ευρώπης, με γνώμονα την ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη και τη σταθερότητα των τιμών, την άκρως ανταγωνιστική κοινωνική οικονομία της αγοράς, με στόχο την πλήρη απασχόληση και την κοινωνική πρόοδο και το υψηλό επίπεδο προστασίας και βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος». Ορίζει, επίσης, ότι «τα κράτη-μέλη και η Ένωση δρουν σύμφωνα με την αρχή της ανοιχτής οικονομίας της αγοράς με ελεύθερο ανταγωνισμό, που ευνοεί την αποτελεσματική κατανομή των πόρων».
Η πρόταση του ΣΕΒ που θα κοινοποιηθεί και στους αρχηγούς των κομμάτων είναι να αντικατασταθεί το άρθρο 106 με άλλο, το οποίο να ανταποκρίνεται στο σχετικό πνεύμα και γράμμα του Συντάγματος της Ευρώπης, αναφερόμενο ρητά στην ελευθερία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας να δρα με βάση την ανοιχτή και ανταγωνιστική κοινωνική οικονομία και με στόχο την πλήρη απασχόληση, την κοινωνική πρόοδο και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)
Πηγή: http://news247.gr

Μην μιλάτε για Μικρασίες και για Glass-Steagall… ή αλλιώς, επειδή με τσιγκλίσανε…

[...] Με πολύ μεγάλη έκπληξη είδα από τον φιλόξενο αυτό χώρο να φιλοξενούνται σχετικά προσφάτως , δύο άρθρα του καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου. Νυν βουλευτή και πρώην Υπουργού της Ν.Δ. Το πρώτο, στις 22-07-2012, μετά τις νικηφόρες εκλογές από τη Ν.Δ. Ηταν το: «ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ: Άρθρο με πολλούς αποδέκτες».
http://olympia.gr/2012/07/22/%E2%80%8B%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF/
Αναφερόταν στο θέμα της κρατικοποίησης των Επιχειρήσεων του Ιδιωτικού τομέα (Αρθρο 106 του Συντάγματος).Δεν έχω να πω περισσότερα για αυτό το θέμα, διότι είναι απολύτως φαιδρό ένας πρώην υπουργός, ενός Νεοφιλελεύθερου κόμματος, που κυβέρνησε την Ελλάδα επί μακρόν να ανακαλύπτει τώρα τις «κομμουνιστικές» Εθνικοποιήσεις που ξόρκιζαν τότε σαν το διάολο με το λιβάνι.!
Μήπως όμως τον συγκλόνισε η αποφασιστικότητα μίας Αργεντινής Προέδρου να πάει κόντρα ακόμα και σε πολυεθνικούς κολοσσούς όπως η Repsol ?
Μήπως «ξορκίζει» και αυτός τον κακό νεοφιλελευθερισμό και στρέφεται προς το Κράτος όπως ο «γκουρού» του Νεοφιλελευθερισμού, Φράνσις Φουκουγιάμα ? (1 & 2)
Δεν γνωρίζω τελικά ποια ήταν τα κίνητρά του για αυτήν την μεταστροφή και δεν θέλω να γράψω τίποτα περισσότερο πέραν αυτών που έγραψα υπό τη μορφή σχολίων τότε. Και ειδικά τώρα, που ετοιμάζονται να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως, ακόμα και τα Νερά της χώρας.
Εχουμε περάσει βλέπεται από το επίπεδο της υποκρισίας σε αυτό της ιλαροτραγωδίας.! [...]
Απέραντο γαλάζιο / 28/03/2013 : http://bluebig.wordpress.com/2013/03/28/%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-glass-steagall-%CE%AE-%CE%B1/

Στείλε το και αλλού...

Να φύγει η Ιταλία από την Ευρωζώνη λέει ο Μπερλουσκόνι



Δελαστικ-3Γ.Δελαστίκ
Πολιτική… «πυρηνική βόμβα» εναντίον του ευρώ και της γερμανικής πολιτικής έριξε προχθές ο δεξιός πολιτικός ηγέτης και μακροβιότερος πρωθυπουργός της Ιταλίας κατά την τελευταία εικοσαετία Σίλβιο Μπερλουσκόνι, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη: «Η ιδέα να βγούμε από το ευρώ μού φαίνεται ριψοκίνδυνη, αλλά αν δεν καταφέρουμε να αλλάξουμε την πολιτική της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της ΕΕ, θα είμαστε υποχρεωμένοι εμείς, η Γαλλία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία να βγούμε από το ευρώ για να ξαναγυρίσουμε στο δικό μας νόμισμα» τόνισε ο Μπερλουσκόνι χωρίς περιστροφές. Συνέχισε ακάθεκτος: «Δεν μπορούμε να πάμε μπροστά έτσι, με το ευρώ που για μας είναι ένα ξένο νόμισμα. Τώρα είμαστε σαν την Αργεντινή!» υπογράμμισε προκαλώντας για μια ακόμη φορά πανευρωπαϊκή αίσθηση. Η λύση που προτείνει είναι σαφής και απολύτως συγκρουσιακή με τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα του Βερολίνου.

Οι άγριοι, οι διανοούμενοι και οι άγριοι διανοούμενοι




opened book, lying on the bookshelf with a glasses - stock photo
Του Κωνσταντίνου Πουλή
Όταν λέμε ότι «χρειάζεται παιδεία» και καλούμε τους νοσταλγούς του Χίτλερ να διαβάσουν ιστορία, ξεχνάμε το θεμελιώδες δίδαγμα μιας αριστουργηματικής σκηνής από το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ: Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του κεντρικού ήρωα, τον υποχρεώνουν να μελετήσει τη Βίβλο, κι εκείνος τη διαβάζει ικανοποιημένος και ταυτίζεται με τον Ρωμαίο στρατιώτη που μαστιγώνει τον Χριστό. Γιατί; Διότι ποτέ η μόρφωση δεν εγγυάται τα ηθικά συμπεράσματα.
Με άλλα λόγια, το ερώτημα δεν είναι «τι ξέρω;», κατά τη γνωστή σειρά των γαλλικών βιβλίων που μεταφράζονταν κάποτε και στα Ελληνικά. Η γνώση, η ανάγνωση, η καταβύθιση στα ιστορικά ερωτήματα της ερμηνείας του παρελθόντος, ποτέ δεν αρκούν για να οδηγήσουν κάποιον κοντά στις δικές μας πολιτικές ή ηθικές προτιμήσεις. Υποψιάζομαι ότι υπάρχουν αρκετοί φασίστες που έχουν να επιδείξουν πολύ συστηματικότερη ενασχόληση με την ιστορία απ’ ό,τι εγώ και φαντάζομαι επίσης ότι ο Ιωάννης Κωτούλας έχει διαβάσει περισσότερα βιβλία από μένα για το Άουσβιτς. Είναι το αγαπημένο του θέμα, θα μπορούσε να πει κανείς.

Η διαδεδομένη πλάνη που συνδέει τη μόρφωση με την ηθική έχει δεχθεί αρκετά και πολύ σοβαρά πλήγματα. Η διάκριση σε κοινωνίες «αγρίων» και κοινωνίες «πολιτισμένων» προϋποθέτει ότι ο πολιτισμός μας είναι το αντίθετο της αγριότητας, σαν να μην ξέρουμε καλά πως τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού είναι απολύτως συμβατά με τη μεγαλύτερη αγριότητα. Το λάθος του Ρουσώ ήταν ότι θεώρησε συλλήβδην ευγενέστερους τους ανθρώπους των φυλετικών κοινωνιών. Δεν έχουμε κανέναν λόγο σήμερα να υποστηρίξουμε το αντίθετο σφάλμα: οι εγγράμματες κοινωνίες μας είναι ικανές για αγριότητες που θα έκαναν κάποιους πρωτόγονους να φρίξουν.
Ο Μονταίνιος, γράφοντας πολύν καιρό πριν την επιστήμη της ανθρωπολογίας, μιλά για μια μέθοδο θανάτωσης που χρησιμοποιούσαν οι Πορτογάλοι, θάβοντας το θύμα μέχρι τη μέση και ρίχνοντας βέλη στο μέρος του κορμιού που βρισκόταν πάνω από τη γη. Αφού περιγράψει τον θαυμασμό των «αγρίων» γι’ αυτή την πρακτική, που έσπευσαν να τη μιμηθούν, αποφαίνεται πως ξεπερνάμε τους πρωτόγονους σε κάθε είδους βαρβαρότητα και μάλιστα υπό τον μανδύα της ευλάβειας και της θρησκείας.
Περιγράφει μετά την επίσκεψη μιας αντιπροσωπείας από τρεις «αγρίους» στον Κάρολο Θ΄ στη Ρουέν. Ο βασιλιάς τούς μίλησε για αρκετή ώρα και τους έδειξε την πόλη και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων της. Όταν μετά τους ρώτησε να του πουν τη γνώμη τους, είπαν ότι τους φαίνεται περίεργο που τόσοι ψηλοί άνδρες, δυνατοί και οπλισμένοι (προφανώς οι Ελβετοί σωματοφύλακές του) δέχονταν να τους κυβερνά ένα παιδί. Επίσης τους έκανε εντύπωση ότι κάποιοι ήταν χορτάτοι και ζούσαν μέσα στις ανέσεις, ενώ κάποιοι άλλοι ζητιάνευαν στις πόρτες των πρώτων. Δεν καταλάβαιναν γιατί δεν έβαζαν φωτιά στα σπίτια των πλουσίων, αντί να ζητιανεύουν. Όταν ρωτήθηκε τέλος ένας απ’ αυτούς ποια ήταν τα προνόμια που απολάμβανε από την εξέχουσα θέση του στην κοινότητα, απάντησε ότι μπορούσε να βαδίζει πρώτος στον πόλεμο. Ο Μονταίνιος καταλήγει στην αφήγησή του λέγοντας: «Όλα αυτά δεν είναι άσχημα. Αλλά τι τα θες, παντελόνια δεν φορούν!»
Κι όταν ξεπεράσουμε το σοκ ότι ο πολιτισμός δεν μας έκανε καλύτερους ανθρώπους από τους πρωτόγονους και ότι ο χριστιανισμός μπόρεσε να γίνει τέτοια πηγή βαρβαρότητας, ίσως μείνουν αυτοί που θεωρούν ότι πάντως ο Διαφωτισμός είναι «η έξοδος του ανθρώπου από την ανωριμότητα» κοκ. Όμως η Γερμανία του Καντ και του Χέγγελ έγινε η Γερμανία του Χίτλερ, μέσα σε μερικές δεκαετίεςΤο ταχύ πέρασμα από τον Διαφωτισμό στο Ολοκαύτωμα ήταν αυτό που έθεσε την πολιτισμική μας αισιοδοξία σε τεκμηριωμένη αμφισβήτηση.
Εκτός λοιπόν από τον Χάιντεγγερ, που έκανε τα μαθήματά του φέροντας περιβραχιόνιο με αγκυλωτό σταυρό, παρέστη σε κάψιμο βιβλίων, αντικατέστησε τον Εβραίο προκάτοχό του και υμνούσε τον Φύρερ και το μεγαλείο του κινήματος, ο Σελίν έγραφε σε ναζιστικά έντυπα μιλώντας κατά των Εβραίων τόσο ωμά, ώστε υπήρξαν ναζί που θεώρησαν ότι τους κάνει κακό με τη βαναυσότητα του δημόσιου λόγου του.
Ο Καρλ Σμιτ ήταν ταυτοχρόνως σημαντικός διανοητής και μέλος του ναζιστικού κόμματος, ένθερμος απολογητής του ναζισμού, ακόμη και της εκκαθάρισης των πολιτικών αντιπάλων του Χίτλερ.
Ας μην επιμένουμε λοιπόν σε αυτή τη συλλογιστική: το διάβασμα δεν θεραπεύει τον φασισμό. Δεν κάνει τον άνθρωπο πιο άνθρωπο, δεν κάνει γενικώς τίποτα άλλο από το να μας μορφώνει. Τα γράμματα και οι τέχνες, ο πολιτισμός, καθόλου δεν οδηγούν σε ανώτερη ηθική συμπεριφορά. Με ένα γερό άλμα από τη σφαγή των Μηλίων από τους Αθηναίους, στην αρχαιότητα, μέχρι την πανεπιστημιακή υπερδύναμη που διατηρεί ακόμη και σήμερα ανοιχτό το Γκουαντάναμο, αντιλαμβανόμαστε ότι τα υψηλά πνευματικά έργα δεν δυσκολεύονται καθόλου να συνυπάρχουν με τις πιο φρικτές πλευρές της ανθρώπινης ψυχής.
Ας προσγειωθούμε όμως σε πιο πεζές και λιγότερο αιματηρές όψεις αυτής της διαμάχης, ας πάρουμε το παράδειγμα της σημερινής ελληνικής διανόησης.
Όταν κάποιος εκδότης συγκρούστηκε με έναν εργαζόμενο στον εκδοτικό του οίκο, ζήτησε τη συμπαράσταση τωνσυγγραφέων των οποίων τα έργα εξέδιδε. Υπέγραψαν λοιπόν ένα κείμενο συμπαράστασης στον εργοδότη (!), ενάντια στον εργαζόμενο, σαν να είχαν εικόνα της εργασιακής διαφοράς.
Είχε γράψει τότε ο Κώστας Δεσποινιάδης ότι ενώ κάποτε μιλούσαμε για τη σιωπή των διανοουμένων, θα έρθει καιρός που θα παρακαλάμε να σωπάσουν. Ήρθε αυτός ο καιρός, με την τωρινή κρίση. Διανοούμενοι με ή χωρίς εισαγωγικά υπογράφουν κείμενα όπου ζητούν από την κυβέρνηση να πάρει σκληρότερα μέτρα, γιατί η κοινωνία μας είναι πολύ καλομαθημένη και θέλει μαστίγιο για να συνέλθει. Υπογράφουν γνωστοί λογοτέχνες μας. Δεν τους λείπει παιδεία, απλώς διαφωνούμε.
Με άλλα λόγια, το διάβασμα σε κάνει απλώς πιο διαβασμένο. Για τα υπόλοιπα, το ζήτημα παραμένει τι άνθρωπος θέλεις να είσαι και τι πιστεύεις.
Πηγή, sxoliastesxwrissynora.wordpress.com

Ο δολοφόνος με το… πλεόνασμα…



Μωυσής Λίτσης
«Το ασθενοφόρο έφτασε και μετά βρέθηκα σ’ ένα τραπέζι και με ρώταγαν: Ποιο το θρήσκευμά μου, πού γεννήθηκα, χρωστούσα στο κράτος χρήματα από προηγούμενη διαμονή μου σε νοσοκομείο; Πότε γεννήθηκα, οι γονείς ζουν, παντρεμένος; Ξέρετε, τα γνωστά. Σου μιλάνε σα να είσαι μια χαρά, δεν κάνουν καν τον κόπο να υποκριθούν ότι πεθαίνεις»…
Το παραπάνω απόσπασμα μου ήρθε στο μυαλό συνομιλώντας στην εκπομπή Περπατάμε Μαζί στο Vmedia (http://www.youtube.com/watch?v=D2EcpiGLgZE&feature=youtu.be&a) με εκπροσώπους από το Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού: τον καρδιολόγο Γιώργο Βήχα και τον εθελοντή και εκπρόσωπο τύπου του ιατρείου Χρήστο Σιδέρη



 Το εν λόγω απόσπασμα είναι από διήγημα του Αμερικανού «περιθωριακού» συγγραφέα Τσαρλς Μπουκόφσκι με τον εύγλωττο τίτλο «Ζωή και Θάνατος στο Νοσοκομείο των Φτωχών» και προέρχεται από το βιβλίο « Ερωτικές Ιστορίες Καθημερινής Τρέλας», που εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αμερική το 1967(η πρώτη έκδοση στα ελληνικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Οδυσσέας το 1980). Περιγράφει τη μεταφορά του σε ένα δημόσιο νοσοκομείο σε κάποια αμερικανική κομητεία μετά από μία ακόμη «μπουκοφσικική» μέρα ασυδοσίας.
 Μία σκηνή που με είχε πιο πολύ εντυπωσιάσει από τα ακατανόμαστα «γ…σια» του Μπουκόφσκι που τόσο συνέπαιρναν τη νεανική μας φαντασία με το αντισυμβατικό του ύφος. Αναφερόταν στην Αμερική του ’60, πολύ πριν την επέλαση  διεθνώς του νεοφιλελευθερισμού και ήταν σαν εικόνα που έβγαινε από το… μέλλον. Μία φρικτή περιγραφή του αμερικανικού ονείρου που τόσο χλεύαζε ο περιθωριακός «Τσινάνσκι» και που φούντωνε τη νεανική μου αμφισβήτηση προς το σύστημα…
wA

 Το εν λόγω μάλιστα απόσπασμα μου ερχόταν πολλές φορές στο νου, κάθε φορά που διάβαζα για τον πολλαπλασιασμό των ανασφάλιστων στις ΗΠΑ, ήδη από την εποχή των οικονομικών επιδόσεων «dream team» τη δεκαετία του ’90 σε αντιδιαστολή με το σχετικά αναπτυγμένο κοινωνικό κράτος στην Ευρώπη(το οποίο πάντως στην Ελλάδα δεν γνωρίσαμε ούτε την εποχή πριν την κρίση).
 Τα όσα ακούστηκαν  από τους μετέχοντες στο Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού, ήταν ιδιαιτέρως σοκαριστικά, όσο και αν έχουμε «εθιστεί» τα τελευταία χρόνια στα νούμερα της φρίκης, τα οποία παραλείπονται βέβαια συστηματικά από τα κυρίαρχα ΜΜΕ που βλέπουν μόνο αγορές και επιτόκια στο διεθνές χρηματοπιστωτικό καζίνο του σύγχρονου καπιταλισμού, για το οποίο επαίρεται ο κ. Σαμαράς ως απόδειξη του «success story».


 Σταχυολογώ από μνήμης μερικά από όσα οι καλεσμένοι στην εκπομπή ανέφεραν: Πάνω από 25.000 άνθρωποι-μία μικρή κωμόπολη δηλαδή-έχει περάσει από το Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού τα δυόμιση χρόνια λειτουργίας του. Τρία εκατομμύρια ανασφάλιστοι, ασθενείς με χρόνια ή μεταδοτικά νοσήματα που δεν μπορούν να νοσηλευτούν στα δημόσια νοσοκομεία κατά παράβαση ακόμη και των υπουργικών εγκυκλίων που προβλέπουν τη δωρεάν περίθαλψη όσων πάσχουν από μεταδοτικά νοσήματα, άνθρωποι που έχουν να επιλέξουν μεταξύ… θανάτου ή κινδύνου υπερχρέωσης των οικογενειών τους, αφού αν δεν έχεις να πληρώσεις για τις ακριβές αγωγές θεραπείας το χρέος σου πάει στην εφορία με κίνδυνο, οι κληρονόμοι να χάσουν εκτός από το αγαπημένο πρόσωπο και το ίδιο τους το σπίτι.  Ασθενείς σταλμένοι ακόμη και από το υπουργείο Υγείας(!), την ώρα που ο Άδωνις περιδιαβαίνει τα κανάλια σχεδόν σε 24ωρη βάση για να διαφημίσει το… έργο του, παιδιά χωρίς εμβόλια που εγκυμονούν μία υγειονομική βόμβα για τη μετάδοση νοσημάτων που η επιστήμη έχει εδώ και δεκαετίες εξαλείψει(μόνο για τον μέχρι πρότινος αναπτυγμένο κόσμο, μεγάλα τμήματα πληθυσμού του οποίου εξελίσσονται ταχύτατα σε… Τρίτο Κόσμο).
 Ίδρυση του πρώτου κοινωνικού ιατρείου ακόμη και στην κραταιά οικονομικά Γερμανία και συγκεκριμένα στο Αμβούργο, όπου υπολογίζεται ότι υπάρχουν 12.000-14.000 ανασφάλιστοι. Μία ακόμη απόδειξη πως ό,τι γίνεται στην Ελλάδα, σύντομα θα γίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη αν δεν πολλαπλασιαστούν οι αντιστάσεις.
  Καταστάσεις για τις οποίες διαβάζαμε πριν από λίγα χρόνια στα φυλλάδια ανθρωπιστικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνταν στις υποανάπτυκτες χώρες της Αφρικής, της Ασίας ή του πρώην ανατολικού μπλοκ. Και έρχεται και ο υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος να μας απειλήσει ότι θα γίνουμε Ουκρανία αν δεν ψηφίσουμε Ελιά στις επερχόμενες εκλογές(!). Λες και δεν έχουμε γίνει ήδη… Ουκρανία όσον αφορά το μέγεθος της ανθρωπιστικής καταστροφής, ακριβώς επειδή «χάψαμε» όλα αυτά τα χρόνια και Ελιές και πασοκικούς εκσυγχρονισμούς και δήθεν σοσιαλισμούς και ΝΔ, αλλά και μια αριστερά που όσο και αν δίνει ελπίδες, συνεχίζει να μιλά σαν να μην τρέχει τίποτα… Αντί να επικαλεστεί την επείγουσα ανάγκη για ζωή, αντί να κινητοποιήσει τους λαούς της Ευρώπης όχι για την υποψηφιότητα Τσίπρα ακόμη και αν αυτή αποτελεί «αγκάθι» στους συνηθισμένους χωρίς αντίλογο κουστουμαρισμένους επιτρόπους των χιλιάδων ευρώ, θα έπρεπε ευθαρσώς να δηλώσει από τώρα ότι το αιματοβαμμένο χρέος(και πλεόνασμα) δεν θα πληρωθεί(υπάρχουν άλλωστε και σχετικές διακηρύξεις των Ηνωμένων Εθνών που βάζουν τη ζωή πάνω από το χρέος). Ότι προέχουν οι πεινασμένοι, οι ανασφάλιστοι, οι άνεργοι και όχι οι κηφήνες των χρεοκοπημένων τραπεζών.
 Άλλωστε για ποιο πλεόνασμα μιλά η κυβέρνηση. Ο γράφων αν και άνεργος( χωρίς αποζημίωση και δεδουλευμένα από το δίδυμο Μάνιας-Οικονομόπουλου της Ελευθεροτυπίας με τη δικαιοσύνη να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου) και εισόδημα μερικά κατοστάρικα, στερήθηκε του κυβερνητικού 500σαρικου προφανώς λόγω… ιδιοκτησίας: ένα διαμέρισμα 40 και πλέον ετών και ένα αυτοκίνητο δεκαετίας(!).
 Πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε τους δολοφόνους με το… πλεόνασμα.

Σύντομη Περιγραφή:

Μωυσής Λίτσης
«Το ασθενοφόρο έφτασε και μετά βρέθηκα σ’ ένα τραπέζι και με ρώταγαν: Ποιο το θρήσκευμά μου, πού γεννήθηκα, χρωστούσα στο κράτος χρήματα από προηγούμενη διαμονή μου σε νοσοκομείο; Πότε γεννήθηκα, οι γονείς ζουν, παντρεμένος; Ξέρετε, τα γνωστά. Σου μιλάνε σα να είσαι μια χαρά, δεν κάνουν καν τον κόπο να υποκριθούν ότι πεθαίνεις»…

Από: http://aristeroblog.gr/node/2471

“λόγος” Ίσως η σπουδαιότερη λέξη της ελληνικής γλώσσας…





Σε έναν τόπο πολύ μικρό ανάμεσα στις ακτές της Ασίας και κάποια μεσογειακά νησιά μία ανακάλυψη έπεσε σαν κεραυνός πριν από δύο χιλιετίες. Κι αυτή η ανακάλυψη συνδέεται με μία μοναδική λέξη.
Όταν μιλάμε σήμερα για επιστήμη… λέμε π.χ. “Βιολογία” – η επιστήμη της ζωής. Λέμε “Κοσμολογία” – η επιστήμη του κόσμου. Λέμε “Τοπολογία” – η επιστήμη των τόπων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, λέμε “-λογία”.
Σημαίνει τη σαφή ομιλία, που οι Έλληνες την έλεγαν “λόγο”. Προσθέτουμε το “-λογία“ για να υποδηλώσουμε μια επιστήμη. “Λόγος” σε απλά ελληνικά θα πει λεκτική έκφραση ή ομιλία… μα στη γλώσσα της επιστήμης σήμαινε τη σχέση α προς β. Ή, ακόμα καλύτερα, τη διπλή σχέση α/β=γ/δ. Αυτό το ονόμαζαν αναλογία. Και ο λόγος, αυτή η σχέση, επινοήθηκε σε αυτόν ακριβώς τον τόπο, και ιδού πως:
Ας πάμε στη νήσο Σάμο, πολύ κοντά στα σημερινά τουρκικά παράλια. Στη Σάμο γεννήθηκε ο Πυθαγόρας, που επινοεί την Αριθμητική και στα πλαίσιά της επινοεί τη σχέση 2/4=α/β. Επινοεί ακριβώς τη σχέση 2/4=8/16. Επινοεί τη σχέση ανάμεσα σε ακέραιους αριθμούς και αριθμούς που κάποτε θα ονομαστούν κλάσματα ή λόγοι. Και όλη η θεωρία των αριθμών θα εκπορευτεί από αυτό.
Στην απέναντι ελληνική πλευρά που σήμερα κατέχει η Τουρκία, θα γεννηθεί ένας άλλος άντρας, ο Θαλής. Γεννημένος στην Μίλητο επινοεί το περίφημο θεώρημα του Θαλή περί όμοιων τριγώνων. Και πάλι ο “λόγος”… γιατί αυτή προς εκείνη την πλευρά ισούται με αυτήν προς εκείνη, οπότε έχουμε τον ίδιο “λόγο”.

Ο σιωνισμός ως ρατσιστική ιδεολογία…



Της Σταματίνας Τσιμοπούλου

Ο σιωνισμός αποτελεί πολιτικό κίνημα που εμφανίστηκε τον 19ο αιώνα με απώτερο σκοπό την δημιουργία, στην περιοχή της Παλαιστίνης, ενός εβραϊκού κράτους που θα συγκέντρωνε όλους τους Εβραίους της διασποράς και θα  προασπιζόταν τα εθνικά τους συμφέροντα με κάθε μέσο. Το όνομά του προέρχεται από το λόφο Σιών στην Ιερουσαλήμ καθώς στην Παλαιά Διαθήκη η λέξη Σιών χρησιμοποιείται συνεκδοχικά για την πόλη Ιερουσαλήμ. Συνοπτικά, στον σιωνισμό απαντώνται τα χαρακτηριστικά των εθνικών κινημάτων του 19ου αιώνα και διακρίνεται για την μερική θεμελίωσή του στην ιουδαϊκή θρησκευτική παράδοση. Παρέμεινε, όμως, κίνημα κοσμικό που ανέκυψε ως απάντηση στον αντισημιτισμό που μάστιζε την Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα. Ως απότοκος της εμφάνισης του σιωνιστικού κινήματος πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαΐου του 1948 η Διακήρυξη της Ίδρυσης του Κράτους του Ισραήλ, διεξήχθη το Πρώτο Σιωνιστικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε και διακήρυξε το δικαίωμα του εβραϊκού λαού για εθνική αναγέννηση σε δική του χώρα, και αναζωπυρώθηκε η εβραϊκή εθνική συνείδηση με την παράλληλη τεχνητή αναβίωση της εβραϊκής γλώσσας.

Φιλελευθερισμός και στις παραλίες…




Μια μέρα στις αρχές του καλοκαιριού του 2012 ξεκινούσα με την παρέα μου για να πάμε για μπάνιο σ’ένα μέρος που δε βρισκόταν μέσα στη Χαλκιδική, όπως συνηθίζεται μ’εμάς τους Θεσσαλονικείς, αλλά πιο κοντά στην πόλη, σε μία περιοχή γεμάτη κακές παραλίες, με ρηχά για πολλά μέτρα και θολά νερά. Γνωρίζαμε όμως από άλλες χρονιές ένα μικρό και αρκετά άγνωστοκομματάκι ακτής, όπου για κάποιον παράξενο λόγο, η παραλία εκεί ήταν μια χαρά και η θάλασσα αρκετά καθαρή.

Συγκλονίζει Tούρκος δημοσιογράφος μιλώντας για τα θαύματα του Ταξιάρχη στον Μανταμάδο



Πραγματικά συγκλονιστικό είναι το άρθρο-προσκύνημα του Τούρκου γνωστού δημοσιογράφου και ερευνητή, Fatih Türkmenoğlu, στην Λέσβο και στον ιερό τόπο προσκυνήματος των Ορθοδόξων χριστιανών, στον ιερό ναό του Ταξιάρχη Μιχαήλ, στον Μαντάμαδο. Αλλά ακόμα πιο συγκλονιστικό είναι τα θαύματα που αφηγείται ο Τούρκος περιηγητής και δημοσιογράφος στην τουρκική εφημερίδα, Hürriyet, που δείχνουν, αν μη τι άλλο, παρά μια μεγάλη πιστή στην θαυματουργική εικόνα του Ταξιάρχη.

Η αναζήτηση της θειότητας του ανθρώπου



Ένας παλιός ινδικός μύθος διηγείται, πως κάποια εποχή όλοι οι άνθρωποι ήσαν θεοί. Όμως, καταχράστηκαν τόσο πολύ τη θειότητά τους, ώστε ο Μπράχμα, ο κύριος των θεών, αποφάσισε να τους αφαιρέσει την θεία εξουσία και να την κρύψει σε ένα σημείο, όπου θα ήταν αδύνατο να την ξαναβρούν. Το μεγάλο πρόβλημα που ανέκυψε, λοιπόν, ήταν το να βρεθεί μία κρύπτη.

ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ;



Γράφει: η Ειρήνη Τζελέπη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Pg.Dipl., MSc., City University, Λονδίνο, irini.tzelepi@yahoo.gr
Οι γνωριμίες μέσω διαδικτύου προσφέρουν τη δυνατότητα συναισθηματικής αποστασιοποίησης και το στοιχείο αυτό προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας, ιδιαίτερα σε κάποιον που έχει χρησιμοποιήσει αυτή την άμυνα από την παιδική του ηλικία.

Τα 11 δις του ΤΧΣ με «άγνωστο» προορισμό!



Παρουσίασαν ως επιτυχία στο Eurogroup την αόριστη δήλωση του Ντάισελμπλουμ ότι τα χρήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν «ευέλικτα»
Το προχθεσινό Eurogroup έβγαλε μια είδηση που λίγοι παρατήρησαν, ελάχιστοι πρόσεξαν και ακόμα λιγότεροι έμαθαν…

Αποχαρακτήρισαν μεσάνυχτα και κάτι 55 εκατομμύρια στρέμματα δάσους!





Βάλια Μπαζού Με μια τροπολογία που ψήφισαν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ βαφτίζουν κάπου 50 εκατομμύρια στρέμματα δάσους και δασικών εκτάσεων…βοσκοτόπια!

Ολοκληρωμένο κύκλωμα μιμείται τον εγκέφαλο!



Το Neurogrid είναι 9 χιλιάδες φορές ταχύτερο από ένα PC και φέρνει επανάσταση σε πολλούς τομείς
Το Neurogrid προσομοιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου με μοναδικό τρόπο
Ερευνητές στις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα που μιμείται τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Έκθεση Β΄ Λυκείου: Ρατσισμός



David Uzochukwu
Έκθεση Β΄ Λυκείου: Ρατσισμός
Ρατσισμός: Η κοινωνική ή πολιτική πρακτική διακρίσεων, που βασίζεται στο δόγμα της ανωτερότητας μιας φυλής, εθνικής ή κοινωνικής ομάδας και στην καλλιεργημένη αντίληψη των μελών της ότι οφείλουν να περιφρουρήσουν την αμιγή σύσταση, την καθαρότητα της ομάδας τους, καθώς και τον κυριαρχικό τους ρόλο έναντι των υπόλοιπων φυλετικών, εθνικών, κοινωνικών κ.λπ. ομάδων, που θεωρούνται από αυτά κατώτερες.

“Παίζει” με την Αγια Σοφιά η Τουρκία – Ποια είναι τα σχέδια Ερντογάν και τι φοβάται




”Φτιάχνουν” κλίμα στην Τουρκία – ακόμα και με διαδικαστικές αντιφάσεις – για το άνοιγμα του συμβόλου της Χριστιανοσύνης και της Ορθοδοξίας,της εκκλησίας της Αγιά Σοφιάς, σε (μουσουλμανικό ) προσκύνημα, σε μετατροπή της δηλαδή σε Τζαμί για προσευχή, όπως αναλυτικά πρώτο είχε αναδείξει το OnAlert.gr στον ελλαδικό χώρο από τις 30 Απριλίου.

Mystery Of How The Egyptians Moved Pyramid Stones Solved


Αρχική > Διεθνή - Γεοπολιτικά, Ιστορικά > Mystery Of How The Egyptians Moved Pyramid Stones Solved


 Ancient Egyptians had to pull massive statues and pyramid stones weighing 2.5 tons on large sleds across the desert — without any modern mechanical device. Now, new research shows how adding a small amount of water to sand significantly reduces the sliding friction — a clever trick that allowed the Egyptians to cut the number of workers needed by half.

Το κλάμα του Μπούκουρα στην Βουλή



Σε λυγμούς ξέσπασε ο Στάθης Μπούκουρας μιλώντας από το βήμα της βουλής κατά την συζήτηση για την άρση της ασυλίας των προφυλακισμένων βουλευτών για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής.
Ο ανεξάρτητος βουλευτής απευθυνόμενος στην ολομέλεια αλλά και στην οικογένειά του αποκάλυψε ότι στέκεται όρθιος με ψυχοφάρμακα και τόνισε πως δεν είναι ναζιστής αλλά προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ.

ΒΙΝΤΕΟ ντοκουμέντο: πως τιμωρήθηκαν οι συνεργάτες των Γερμανών εγκληματίες πολέμου



Σαν σήμερα οι Γερμανοί υπέγραφαν την παράδοσή τους και ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος έμπαινε στην τελική του φάση.

Νεοναζί, σκίνχεντ του ’90 εξελέγη αντιπρόεδρος της Βουλής της Ουγγαρίας


Το κόμμα Jobbik (Κίνημα για μία Καλύτερη Ουγγαρία) εισήλθε για πρώτη φορά στο Κοινοβούλιο το 2010
Βουδαπέστη 
Αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου της Ουγγαρίας εξελέγη ο Τόμας Σνάιντερ, βουλευτής του νεοναζιστικού κόμματος Jobbik και σκίνχεντ της δεκαετίας του 1990. Είναι πλέον ένας εκ των έξι αντιπροέδρων του Σώματος με την ψήφο των νεοναζιστών και μεγάλου αριθμού βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος Fidesz του λαϊκιστή πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν

Foreign Policy: Πώς ο Putin αλλάζει τους κανόνες πολέμου στον 21ο αιώνα


Του Κώστα Ράπτη
Μιλώντας τη Δευτέρα ενώπιον κοινού διπλωματών και στρατιωτικών στην Ότταβα ο ανώτατος στρατιωτικός διοικητής του ΝΑΤΟ, Αμερικανός πτέραρχος Philip Breedlove, εκμυστηρεύθηκε ότι πλέον δεν θεωρεί, όπως μέχρι πρότινος, πιθανή μιαν εισβολή ρωσικών συμβατικών δυνάμεων στην Ουκρανία. “Πιστεύω τώρα ότι ο Putin θα είναι σε θέση να επιτύχει τους στόχους του στην Ουκρανία χωρίς να διατάξει τον στρατό του να διασχίσει τα σύνορα. Η πιθανότερη εξέλιξη είναι να συνεχίσει αυτό που ήδη κάνει: να απαξιώνει την ουκρανική κυβέρνηση, να υποδαυλίζει την αναταραχή και να δημιουργεί το έδαφος για την ανάπτυξη ενός αυτονομιστικού κινήματος” δήλωσε ο Breedlove, προσθέτοντας ότι ένα τέτοιο σενάριο θα είναι και το πιο προβληματικό για το ΝΑΤΟ, εφόσον έτσι πολλοί θα μπούν στον πειρασμό να επιστρέψουν στη business as usual.

ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ -3 (Μικρή συλλογή άρθρων)


Α)Ουκρανία: Φιλορώσοι αποσχιστές ανακατέλαβαν το δημαρχείο Μαριούπολης
Άλλαξε και πάλι χέρια - Κυβερνητικές δυνάμεις είχαν καταλάβει νωρίτερα το δημαρχείο στη Μαριούπολη
Φιλορώσοι αποσχιστές ανακατέλαβαν το απόγευμα της Τετάρτης το δημαρχείο της Μαριούπολης, στη νοτιοανατολική Ουκρανία, λίγες ώρες αφού είχαν απωθηθεί από τις ουκρανικές αρχές ασφαλείας. EPA/MAXIM SHIPENKOV
Οι πιστές στο Κίεβο δυνάμεις ύψωσαν την σημαία της Ουκρανίας στο κτήριο, ωστόσο στη συνέχεια έφυγαν – επιτρέποντας στους Ρώσους και φιλορώσους αποσχιστές ενόπλους, οι οποίοι το είχαν καταλάβει για πρώτη φορά την περασμένη εβδομάδα, να το ανακαταλάβουν.
Οι αποσχιστές έχουν αντικαταστήσει την ουκρανική σημαία με εκείνη της αυτοαποκαλούμενης «Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ».

ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΘΡΑΚΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ (Μικρή συλλογή άρθων)


Α)Κραυγή Πομάκου, υποψήφιου του Τέρενς, από τη Θράκη – Να τον στηρίξουμε όλοι οι ελεύθεροι πατριώτες!

Για όσους θεωρούν ότι η μειονότητα της Θράκης είναι ένα “συμπαγές τουρκικό πράγμα” δεν υπάρχει καλύτερη απάντηση απ΄ αυτή ενός Πομάκου. Λέγεται Ιρφάν Μεχμέτ Αλή και είναι υποψήφιος στις περιφερειακές εκλογές με τους Ανεξάρτητους Έλληνες.
Ας διαβάσουν τη δήλωσή του. Ίσως να καταλάβουν κάποια πράγματα:
“Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το βήμα που μου δίνετε για να εκφράσω τις απόψεις μου, αλλά και να ακουστεί η φωνή των Ελλήνων Πομάκων σε όλη την Ελλάδα.
Το όνομα μου είναι Ιρφάν Μεχμέταλη, γεννήθηκα το 1974 στην Μανταίνα, στα πομακοχώρια του Ν. Ξάνθης, μεγάλωσα εκεί και εκεί δημιούργησα και εγώ την δική μου οικογένεια.
Έχω τελειώσει το 6τάξιο δημοτικό σχολείο, είμαι παντρεμένος με μια εξαίρετη γυναίκα, την Σαμιέ και ο Θεός μας χάρισε 3 παιδιά, μια κόρη 17 χρονών και δύο αγόρια 4 και 8 ετών. Ασχολούμαι με γεωργικές και οικοδομικές εργασίες και στο παρελθόν είχα και δική μου επιχείρηση καφέ-ουζερί.
Οι Πομάκοι στην πατρίδα μας νιώθουμε όπως έλεγε στο τραγούδι του ο μεγάλος Στέλιος Καζαντζίδης «Στα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος».