Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2012

Ένας έφηβος αγνοούμενος σε ομαδικό τάφο


ΔΕΥΤΈΡΑ, 16 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012

Ένας έφηβος αγνοούμενος σε ομαδικό τάφο

Ο Αντρέας Ζαχαρία Σάββα κατατάχτηκε ως εθελοντής στην Ε.Φ. λίγους μήνες πριν από το πραξικόπημα 
ΤΟΥΧΡΗΣΤΟΥΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Φωτογραφία
Μέχρι πριν από λίγο καιρό βρισκόταν στον μακρύ κατάλογο των αγνοουμένων. Για 37 χρόνια, η μαυρόασπρη μορφή του είχε τη δική της θέση ανάμεσα στο φωτογραφικό μωσαϊκό της πιο τραγικής πτυχής της τουρκικής εισβολής του 1974. Ώσπου, μόλις πρόσφατα, τα αδέλφια του -μια και οι γονείς του έφυγαν από τη ζωή με τον καημό του παιδιού τους- ενημερώθηκαν για την… ανεύρεση και του δικού τους ανθρώπου.

Νέα Υόρκη: Βυζάντιο και Ισλάμ στο Μουσείο Μετροπόλιταν


Νέα Υόρκη: Βυζάντιο και Ισλάμ στο Μουσείο Μετροπόλιταν

Πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις στα τέλη της βυζαντινής αυτοκρατορίας
Νέα Υόρκη: Βυζάντιο και Ισλάμ στο Μουσείο Μετροπόλιταν

Πυξίδα με πλοχμούς αμπέλου και πτηνά (Συρία, 7ος-8ος αιώνας) από ελεφαντόδοντο, με καπάκι επιχρυσωμένου ξύλου οξιάς και κορυφή από ορεία κρύσταλλο.
Την εποχή της μετάβασης από τον κόσμο του Βυζαντίου σε εκείνον του Ισλάμ, όπως προέκυψε σε όλες τις νότιες και πλούσιες επαρχίες της αυτοκρατορίας κατά τον 7ο αιώνα, από την Συρία και σε όλη τη Βόρειο Αφρική, διερευνά έκθεση που οργανώνει το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης από τις 14 Μαρτίου. Περί τα 250 είναι τα εκθέματα που θα παρουσιασθούν στο μουσείο και μεταξύ τους 33 από την Ελλάδα, ύστερα και από την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

«Βυζάντιο και Ισλάμ. Εποχή Μετάβασης» είναι ο τίτλος της έκθεσης, που θα διαρκέσει ως τις 8 Ιουλίου και μέσα από αυτήν θα εξετασθεί η αλληλεπίδραση Βυζαντίου και Ισλάμ στην ανατολική Μεσόγειο, μεταξύ του 7ου και του 9ου αιώνα. Ακριβώς αυτό το σκεπτικό υπηρετούν τα έργα που δανείζονται από την Ελλάδα και συγκεκριμένα από το Μουσείο Μπενάκη - Ισλαμικής Τέχνης (31 έργα) και από την συλλέκτρια Σταματία Τσολοζίδη - Ζησιάδη (2 έργα). Μέσα από αυτά αποδεικνύεται η επίδραση των νότιων βυζαντινών επαρχιών στην ισλαμική τέχνη και η συνεχιζόμενη επιρροή του ελληνισμού μέσω του Βυζαντίου στην αναδυόμενη ισλαμική παράδοση.

Ειρήσθω Αρχιδολοφόνος Ραούφ Ντενκτάς


ΔΕΥΤΈΡΑ, 16 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012

Ειρήσθω Αρχιδολοφόνος Ραούφ Ντενκτάς

Με τον Λάζαρο Μαύρο

Ε Α Ν ΚΡΑΤΑΙΩΣ λειτουργούσε κι απονεμόταν ποινική δικαιοσύνη, στις φυλακές ως ισοβίτης θα έπρεπε να είχε εκμετρήσει τον κακουργηματικό του βίο ο Ραούφ Ντενκτάς. Θα έπρεπε να είχε πολλάκις καταδικασθεί σε ισόβια: Για απειράριθμες δολοφονίες, αποτρόπαιες εν ψυχρώ μαζικές εκτελέσεις και ειδεχθείς σφαγές που συστηματικά διαπράχθηκαν από τα διατεταγμένα όργανά του καθ’ όλην τη διάρκεια του αιμοσταγούς «πολιτικού» του βίου, βασισμένου στην υπό του ιδίου διατυπωθείσα θεωρία των «χρήσιμων νεκρών». Πιο κακούργος δεν γεννήθηκε σ’ αυτό το νησί:

Η "εθνική ντροπή" της Ρωσίας


ΤΡΊΤΗ, 17 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2012

Η "εθνική ντροπή" της Ρωσίας

Η Ρωσία άρχισε να αναζητά τους ενόχους μετά την αποτυχία του διαστημικού της οχήματος Phobos-Grunt, κομμάτια του οποίου έπεσαν στον Ειρηνικό, ένα φιάσκο που υπονομεύει τις ελπίδες για την αναβίωση της ρωσικής διαστημικής βιομηχανίας.Ο Ρώσος αναπληρωτής πρωθυπουργός Ντμίτρι Ρογκοζίν, δήλωσε ότι θα "επιβλέπει προσωπικά την έρευνα" σχετικά με τα αίτια της αποτυχίας της αποστολής του διαστημικού οχήματος, ζητώντας από τη ρωσική διαστημική υπηρεσία Roskosmos να του δώσει τα ονόματα των "αντί-ηρώων" που είναι υπεύθυνοι για αυτή την αποτυχία.

Ποιοί “Έλληνες” επιχειρηματίες παίζουν τα παιχνίδια μυστικών υπηρεσιών ξένων κρατών;


Ποιοί “Έλληνες” επιχειρηματίες παίζουν τα παιχνίδια μυστικών υπηρεσιών ξένων κρατών;

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιανουαρίου 16, 2012

Αναμενόμενο σάλο δημιούργησε η έκδοση του Βιβλίου της Βάλερι Πλέιμ «Fair Game, My Life as a Spy, My Betrayal by the White House» (Δίκαιη Ανταπόδοση, Η Ζωή μου ως Κατασκόπου, Η Προδοσία από τον Λ. Οίκο). Είχε προηγηθεί το βιβλίο του συζύγου της και πρώην πρέσβη Τζόζεφ Γουίλσον για το ταξίδι του στον Νίγηρα, με τίτλο «Ό,τι Δεν Βρήκα Εκεί», όλα τα σχετικά δηλαδή με τις ανυπόστατες κατηγορίες περί του ουρανίου που δήθεν είχε προμηθευτεί ο Σαντάμ Χουσεΐν για την κατασκευή όπλων μαζικής καταστροφής. Στο Βιβλίο της η Πλέιμ παρουσιάζει την καριέρα της στη CΙΑ, τις επιχειρήσεις στις οποίες συμμετείχε και την αποκάλυψη της ιδιότητας και της ταυτότητας της από ανώτατα στελέχη του Λ. Οίκου, για να εκδικηθούν τον σύζυγο της που διέψευσε τα ψέματα που είχαν ειπωθεί, ώστε να δικαιολογηθεί η εισβολή στο Ιράκ. Τα «ΘΕΜΑΤΑ» είχαν παρουσιάσει πριν από χρόνια την υπόθεση Πλέιμ με λεπτομέρειες και αποκαλύψεις, που ακόμη και σήμερα δεν έχουν αξιολογηθεί πλήρως.