Η παραχώρηση των 14 κερδοφόρων Περιφερειακών Αεροδρομίων στην
εταιρεία Fraport, ήταν μια από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική
κυβέρνηση να υλοποιήσει στα πλαίσια του 3ου Μνημονίου. Σήμερα, η σύμβαση
αυτή έρχεται στην δημοσιότητα και αποκαλύπτονται όροι που αφορούν τόσο
το δημόσιο συμφέρον, όσο και τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με όσα
περιλαμβάνονται στην σύμβαση, που όπως θα δείτε φέρει τις υπογραφές των
υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, Οικονομικών
Ευκλείδη Τσακαλώτου και Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, του ΤΑΙΠΕΔ αλλά
και της Fraport, το Δημόσιο θα πληρώνει τα έξοδα και η Fraport θα
εισπράττει
Όπως θα δείτε παρακάτω, στις 295 σελίδες που δημοσιεύει το
ThePressProject,
η εταιρεία έχει την δυνατότητα να μειώσει το μίσθωμα που έχει
συμφωνηθεί, αν χρειαστούν βελτιωτικά έργα στα αεροδρόμια που αποκτά,
απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών.
Ακόμη, θα δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση που το κράτος αποφασίσει
να κάνει αλλαγές στην νομοθεσία του οι οποίες θα επηρεάζουν τα έξοδά
της, όμως για παράδειγμα στις συμβάσεις εργασίας. Θα λαμβάνει
αποζημιώσεις για τυχόν ζημιές σε μηχανήματα που μεταβιβάσθηκαν (ιμάντες
αποσκευών, κλιματιστικά), ή για καθυστερήσεις έργων λόγω αρχαιολογικών
ευρυμάτων. Η Fraport θα μπορεί να αναβάλει την πληρωμή του μισθώματος
για λόγους ανωτέρας βίας ή να παρατείνει την διάρκεια της 40ετούς
σύμβασης σε περίπτωση που το δημόσιο χρωστά αποζημιώσεις ύψους 5.000.000
ευρώ.