Ετικέτες

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Σόιμπλε… δεν ξεχνάμε με ποιους έχουμε να κάνουμε, δεν είμαστε όλοι ηλίθιοι .. Σπάνιο υλικό απο τις ναζιστικές θηριωδίες το 1945 (Προσοχή σκληρές εικονες)…



Σόιμπλε… δεν ξεχνάμε, δεν είμαστε Τσίπρας! Σπάνιο υλικό απο τις ναζιστικές θηριωδίες το 1945 (Προσοχή σκληρές εικονες)…
Φωτογραφίζοντας ναζιστικές θηριωδίες
Στις πύλες της…
κόλασης: Η Απελευθέρωση του Μπέργκεν Μπέλσεν-, 15 Απρ 1945

1945. Πρώην φρουροί και φύλακες του Μπέργκεν Μπέλσεν μεταφέρουν τα πτώματα κρατουμένων υπό την φρούρηση των Βρετανών στρατιωτών.

Τι φοβούνται οι περισσότεροι Έλληνες για το 2016


Με τα μελανότερα γράμματα καταγράφεται η κατάσταση στην ελληνική κοινωνία σήμερα σύμφωνα με την μεγάλη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ για το εισόδημα και τις δαπάνες των νοικοκυριών για το 2015. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα σε συνεργασία με την Marc σε δείγμα 1000 αντιπροσωπευτικών νοικοκυριών στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αισιοδοξία. Το news247 παρουσιάζει σήμερα τα πιο τρανταχτά ευρήματα της έρευνας:
70,1% των νοικοκυριών δηλώνει ότι θα αντιμετωπίσει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα αν αυξηθούν οι τιμές στα είδη διατροφής που καταναλώνει.
94,2% των νοικοκυριών παρουσίασε σημαντική μείωση των εισοδημάτων μετά το ξέσπασμα της κρίσης, με σαφέστατη την τάση διεύρυνσης της ανισότητας υπέρ του 1% του πληθυσμού. Μάλιστα, μείωση εισοδημάτων καταγράφηκε και μέσα στο 2015 για το 77,9% των νοικοκυριών.

Αυτή είναι η αποκιοκρατική σύμβαση με την Fraport – Φοροαπαλλαγές, υπερεξουσίες, καμία δέσμευση στα εργασιακά


Η παραχώρηση των 14 κερδοφόρων Περιφερειακών Αεροδρομίων στην εταιρεία Fraport, ήταν μια από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνηση να υλοποιήσει στα πλαίσια του 3ου Μνημονίου. Σήμερα, η σύμβαση αυτή έρχεται στην δημοσιότητα και αποκαλύπτονται όροι που αφορούν τόσο το δημόσιο συμφέρον, όσο και τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στην σύμβαση, που όπως θα δείτε φέρει τις υπογραφές των υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της Fraport, το Δημόσιο θα πληρώνει τα έξοδα και η Fraport θα εισπράττει
Όπως θα δείτε παρακάτω, στις 295 σελίδες που δημοσιεύει το ThePressProject, η εταιρεία έχει την δυνατότητα να μειώσει το μίσθωμα που έχει συμφωνηθεί, αν χρειαστούν βελτιωτικά έργα στα αεροδρόμια που αποκτά, απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών. Ακόμη, θα δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση που το κράτος αποφασίσει να κάνει αλλαγές στην νομοθεσία του οι οποίες θα επηρεάζουν τα έξοδά της, όμως για παράδειγμα στις συμβάσεις εργασίας. Θα λαμβάνει αποζημιώσεις για τυχόν ζημιές σε μηχανήματα που μεταβιβάσθηκαν (ιμάντες αποσκευών, κλιματιστικά), ή για καθυστερήσεις έργων λόγω αρχαιολογικών ευρυμάτων. Η Fraport θα μπορεί να αναβάλει την πληρωμή του μισθώματος για λόγους ανωτέρας βίας ή να παρατείνει την διάρκεια της 40ετούς σύμβασης σε περίπτωση που το δημόσιο χρωστά αποζημιώσεις ύψους 5.000.000 ευρώ.

Αγροτικά μπλόκα παντού, με το βλέμμα στη συνάντηση των Τεμπών


Με το βλέμμα στραμμένο στη συνάντηση των Τεμπών, όπου και αναμένεται να καθοριστεί ο τρόπος κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων, βρίσκονται σήμερα οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα που έχουν στήσει μπλόκα σε όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο, ορισμένα μπλόκα θα προχωρήσουν σε κλείσιμο των δρόμων όπου έχουν κατασκηνώσει, ενώ υπάρχουν και άλλοι που αποφάσισαν να τηρήσουν στάση αναμονής.
Πάντως, καθημερινά ενισχύονται τα μπλόκα των αγροτών και πλέον καταγράφονται περισσότερα από 7.000 τα τρακτέρ που είναι παρατεταγμένα σε κομβικά σημεία της Εγνατίας και της εθνικής οδού στην κεντρική και δυτική Μακεδονία. Πληθαίνουν μέρα με τη μέρα και τα μπλόκα που στήνουν άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα και σήμερα ανέρχονται σε συνολικά 13 μπλόκα στην κεντρική και δυτική Μακεδονία. Υπενθυμίζεται ότι από την προσεχή Κυριακή 24 Ιανουαρίου στα αγροτικά μπλόκα θα βρίσκονται και φορτηγατζήδες και νταλικέρηδες, ενώ τα εμπορικά καταστήματα σε διάφορους νομούς των προαναφερόμενων περιοχών, εξετάζουν να κατεβάσουν τα ρολά την ημέρα του πανελλαδικού συλλαλητηρίου που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη στις 28/1, ημέρα εγκαινίων της Agrotica.

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΩΡΟΥ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ (Μικρή συλλογή άρθρων)

Α) Whatever Happened to Hitler’s Body?


adolf-hitler
April 30, 1945 – the Soviet Army moves quickly through the city of Berlin, the capital of Germany and the home base of the Third Reich. Beyond the city’s limits are the Allied forces, sweeping through the rest of the country, waging and winning battles as the Nazi army is brought to its knees.
Adolf Hitler still rules Germany, still holds the title of Fuhrer over the Third Reich, but this day will be his last. By this date, the Nazi regime was collapsing, and its leader would not see the month of May – or the end of World War II.

San José galleon located off coast of Colombia



San Jose
Earlier this month, Colombia’s president announced that a research team had located the shipwreck of the 300-year-old galleon, the San José. He announced that they thought it was worth $4 – $17 million due to the gold and jewels that are thought to be left in the wreckage.
The goods are said to have been collected in the mines in Peru and were being taken back to Spain in the early 1700s. Unfortunately, the galleon was stopped in its tracks when it got into a battle with the British Navy off the coast of Colombia.
The president announced that the wreckage had been found at the end of November, while many other parties have also laid claim to the wreckage, including a US firm that claims it already found it years before, and a team working for Spain’s government.

How Scipio Defeated Hannibal And His Elephants and Earned the Name Africanus



Scipio Africanus was only of the most talented generals in the ancient world. He was barely an adult when Hannibal invaded Italy. He fought in some of the most epic battles of the war and lost his father, uncle and father-in-law in the first few years of the war. Taking his first command in Spain, Scipio succeeded in defeating Carthaginian forces that together had nearly three times as many men.
After securing Spain Scipio, being an ardent patriot, sought to end the war with total victory rather than simply seeking terms as most of the war-weary senate desired. With Hannibal still in Italy with a veteran army Scipio proposed an invasion of Africa to end the war. From Livy, this is Scipio’s plea to the senate:
“Italy has suffered long; let her for a while have rest. It is Africa’s turn to be devastated by fire and sword. It is time a Roman army threatened the gates of Carthage, rather than that we should again see from our walls the rampart of an enemy camp. Let Africa be the theater of war henceforward; for fourteen years all the horrors of war have fallen thick upon us, terror and defeat, the devastation of our farms, the desertion of our friends; it is her turn now to suffer the same”

How Japan’s Citizens took Part in Helping Jewish Refugees – Saving Countless Lives



460x
During World War II, there was one Japanese tourist who did the unthinkable.  When Europeans were seeking shelter from the Nazis, Tatsuo Osako was there to help.  Nearly 75 years later, he said that he helped seven refugees find shelter.
As a show of appreciation and gratitude, the refugees gave Osako photographs of themselves. After the photos had appeared on the internet, four of them were identified. The photos given to Osako were from the one man and six women he had helped between the years of 1940 to 1941.
Historians and researchers investigated WWII archives and looked at passenger manifests to verify the story.  These months spent looking through the archives turned up affirmations that stated that those refugees had just barely escaped.  The files also showed that the refugees traveled by trains and ships.  What is most important of all is that these archives revealed that many Japanese people had offered help to the Jews and other civilians to flee from Europe.

Top 10 Monsters of the Sky



We’ve flipped through the pages of aviation history to bring you ten of the biggest, heaviest, weirdest and most astounding aircraft ever built.
Antonov An-225 Mriya
Antonov_An-225_at_Farnborough_1990_airshow_(2)
With an overall length of 84 metres and a maximum takeoff weight of 640 tonnes, the An-225 is officially the longest and heaviest aircraft ever built. The An-225 was originally designed by the Antonov Design Bureau as a transport for the Buran spaceplane, but after the end of the Buran program, the An-225 became a commercial cargo aircraft.

The Totally Inept Nazi Saboteurs Sent To Terror Bomb the USA – Achieved Nothing




Nazi Saboteurs
Although most people know Japanese soldiers invaded Alaska during World War II, most do not know Germany sent two groups of saboteurs to wreak havoc on utilities and industry on American soil.
These men sailed aboard U-boat submarines across the Atlantic, well trained, well equipped, but without any true heart and fervor for the mass destruction they had been sent to accomplish. The title Operation Pastorius was given in honor of a noted German, who settled in America.
Each of the operatives chosen to participate had immigrated to the United States after World War I. Several obtained American citizenship and all were well acquainted with the U.S.A. However, as the Third Reich appeared to be bringing Germany to its former glory, the men took advantage of an offer from Germany to have their passage paid to return to the fatherland. These men were picked from the records of the Ausland Institute, the financial backer of the thousands of German expatriates who returned to Germany.