Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

Ο Πάπας αναγνώρισε τη Γενοκτονία των Αρμενίων!!!


undefined
Σύμφωνα με δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του περιοδικού "Armenian Weekly", ο Πάπας Φρανγκίσκος, σε συνάντηση που είχε στα τέλη Μαΐου με Αρμένιους κληρικούς, χαρακτήρισε τα γεγονότα του 1915 γενοκτονία.
Χαρακτηριστικά ο Πάπας είπε ότι "η πρώτη γενοκτονία του 20ού αιώνα έγινε εναντίον των Αρμενίων".

Φοροαπαλλαγές για επαναπατρισμό Αλβανών τάζει ο Μπερίσα


undefined
«Λαγούς με πετραχήλια» τάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα στους ομοεθνείς του, αποσκοπώντας στην τόνωση του προβληματικού, όπως εξελίσσεται, εγχώριου τραπεζικού και οικονομικού συστήματος. 

Εθνική Στρατηγική η Συνεργασία με Ισραήλ


ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΛΛΙΣ
Η υποδοχή που επιφύλαξε η Αμερικανοεβραϊκή Επιτροπή στον Δημήτρη Αβραμόπουλο στο Παγκόσμιο Φόρουμ της οργάνωσης, όπως και τα θερμά λόγια που ακούστηκαν για τον Αντώνη Σαμαρά, ήρθαν να επιβεβαιώσουν και σε επίπεδο δημόσιων δηλώσεων επί αμερικανικού εδάφους τη σύσφιγξη των ελληνοϊσραηλινών σχέσεων, που δρομολογείται με ταχείς ρυθμούς το τελευταίο διάστημα και μεταβάλλει το πώς βλέπουν και αντιμετωπίζουν οι ΗΠΑ την Ελλάδα και την Κύπρο. Πρόκειται για μείζονα εξέλιξη, που θα επηρεάσει καθοριστικά τη διαχείριση των εθνικών μας θεμάτων και όχι μόνο.
Μια σημαντική παράμετρος της, έστω και με καθυστέρηση ετών, στροφής της ελληνικής προσέγγισης προς τη δημιουργία μιας ιδιαίτερης σχέσης με το εβραϊκό κράτος, είναι το γεγονός ότι τη στηρίζει μια ευρύτατη πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Οχι μόνο τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση, και έλαβαν το 48% των ψήφων, αλλά σε μεγάλο βαθμό και η αξιωματική αντιπολίτευση, ή τουλάχιστον τα σοβαρά και ώριμα στελέχη της, που κατανοούν τα στρατηγικά οφέλη από την εμβάθυνση των σχέσεων με το Ισραήλ, χωρίς να απαρνούνται τις παραδοσιακές ευαισθησίες και την κριτική στάση τους σε συγκεκριμένες πτυχές του Μεσανατολικού.

Οι ΗΠΑ ανοικοδομούν την Οθωμανική Αυτοκρατορία

The US Helps Reconstruct the Ottoman Empire
undefined
by Robert E. Kaplan, May 29, 2013 
Each of these United States military interventions occurred in an area that had been part of the Ottoman Empire, and where a secular regime was replaced by an Islamist one. So far, the German policy of keeping hidden its leadership role in its attempt to reconstitute the Ottoman Empire has succeeded.

Μουσουλμανικό τέμενος στην Αθήνα – Ανάλυση


Του Μανώλη Γεωργουδάκη – Ισλαμολόγου
Athens mosque 2
Το θέμα κρίθηκε από πολλούς ανεπίκαιρο ή ακόμη και άστοχο καθώς μάλιστα μας ξεβολεύει από ένα δύσκολο πρόβλημα, το οποίο η οικονομική κατάρρευση της πατρίδος μας, είχε θέσει βολικά στο περιθώριο.
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, επανέρχεται το θέμα, καθώς μονοπωλείται η τέλεση της μουσουλμανικής λατρείας από εξωθεσμικούς παράγοντες, υπόπτων διασυνδέσεων με κίνδυνο την δημιουργία σοβαρών προβλημάτων, σε μια στιγμή που η Ελλάδα αδυνατεί πλήρως να αντεπεξέλθει στην εξωτερική πολιτική, ακόμη και εν συγκρίσει προς παρελθόντα έτη αστοχιών!
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η αποθράσυνση των υποκινουμένων επεισοδίων στο τζαμί της Ρόδου, η πιθανή άφιξη Σύρων προσφύγων, αλλά και οι εκβιασμοί περί δήθεν χρεών του Ναού της Αναστάσεως, στους λογαριασμούς ύδρευσης (και όχι όλου του Πατριαρχείου όπως αμελώς και προχείρως γράφτηκε) ή οι πρόσφατοι εξυπνακισμοί του Ερντογάν περί οικοδομής με τουρκική χορηγία και άλλα.

Νομίζω ότι η πρόταση που ακολουθεί για την διαχείριση και τελικώς επίλυση του προβλήματος είναι η καλύτερη δυνατή από πολλές πλευρές.

Greek cemetery Libya 1
Κατ’ αρχήν όμως χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις ως προς τις προϋποθέσεις και προ πάντων τις ηθικές.
Η Ελλάδα θα πρέπει να παραχωρήσει λατρευτικούς χώρους, όχι όμως ως αντάλλαγμα για την πανάρχαια ύπαρξη χριστιανικών ναών σε μουσουλμανικές χώρες, καθώς ιστορικά και νομικά οι Ελληνορθόδοξες κοινότητες της Μέσης Ανατολής όχι μόνο προϋπήρχαν των μουσουλμάνων και των κρατών που σχημάτισαν, αλλά αποτελούν ιθαγενείς υπηκόους ή πολίτες εκείνων των κρατών και όχι της Ελλάδος, ενώ επίσης υπάγονται σε εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες πέραν του Ελληνικού κράτους.
Πολλώ μάλλον εξωχώριες εκκλησιαστικές επαρχίες εκτείνονται εντός του Ελλαδικού Κράτους παρά το αντίθετο!
Άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί εξισορρόπηση προς την ύπαρξη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και τους ναούς του η ίδρυση τζαμιού, για τους ως άνω λόγους:
Όχι μόνο το Πατριαρχείο προϋπήρχε, αλλά και αποτελεί αιγυπτιακό νομικό πρόσωπο κλπ. εξ ίσου όπως η Αλβανική Εκκλησία ή το Πατριαρχείο Αντιοχείας είναι αλβανικά και συριακά νομικά πρόσωπα και όχι ελληνικά.
Ωστόσο στο πλαίσιο μίας διαπραγμάτευσης θα εγερθεί ένα τέτοιο θέμα και θα μπορούσε να γίνει ενδεχομένως ακόμη και αποδεκτό αλλά υπό όρους: όπως πχ ότι αν αναγνωρίζεται μία απαίτηση της Παλαιστινιακής Αρχής ή της Συρίας ή της Αιγύπτου για αμοιβαιότητα, εν τοιαύτη περιπτώσει θα πρέπει και de jure η Ελλάδα να αναγνωριστεί ως προστάτης και μητροπολιτική χώρα των χριστιανών Ελληνορθοδόξου δόγματος με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τους πληθυσμούς αυτούς και το δικαίωμα παρέμβασης της Ελλάδος, θεσμικά πλέον, στα εκείσε νομικά κλπ ζητήματα των ελληνορθοδόξων υπηκόων.
Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό αποτελεί μία επί του παρόντος κακή λύση, όχι μόνο επειδή ιστορικά δεν τεκμηριώνεται, αλλά προ πάντων επειδή θα άνοιγε τους ασκούς του Αιόλου για παρεμβάσεις, όχι φυσικά από την αείποτε αδύναμη Ελλάδα, αλλά από τρίτους για λογαριασμό της Ελλάδος, είτε λέγεται ΕΕ είτε Ρωσία είτε ΗΠΑ.
Ο νοών νοείτω, καθώς δεν έχει νόημα η σεναριολογία ακόμη και εάν βασιστεί σε προηγούμενα ιστορικά δεδομένα.
Αυτομάτως λοιπόν μένει η άλλη λύση, η επί μηδενικής βάσης διαπραγμάτευση μεταξύ των ενδιαφερομένων πλευρών, ήτοι της Ελλάδος και εκάστης μίας των ισλαμικών χωρών.
Αυτόχρημα όμως προκύπτει θέμα πολλών τζαμιών και όχι ενός!

Patriarchate Alexandria 1

Παρά ταύτα φαίνεται ότι η λύση αυτή είναι η μόνη που προσφέρει τα περισσότερα και ουσιωδέστερα πλεονεκτήματα:
1) Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις ενός εκάστου ισλαμικού ιδρύματος θα απορρέουν από την αντίστοιχη διακρατική συμφωνία και άρα δεν θα μπορούν να εγείρονται άτοπα ζητήματα από ακραίους.
2) Δίδεται το περιθώριο για την διασφάλιση παραχωρήσεων στους κατά τόπους ελληνορθοδόξους πληθυσμούς, ώστε η Ελλάδα να καταστεί de facto μητρόπολή τους.
Σκοπός είναι η διαφύλαξη της ιστορικής συνέχειας των συνεχώς συρρικνουμένων κοινοτήτων και της πνευματικότητάς τους. Πέραν αυτού ούτε μπορούσε ούτε ήθελε ποτέ η Ελληνική Πολιτεία κάτι περισσότερο, καθώς ήδη από την εποχή του αυτοκράτορος Νικηφόρου Φωκά έχει εγκαταλειφθεί κάθε προσπάθεια περαιτέρω ανάκτησης εδαφών και μάλιστα σε εποχές όπου το ελληνορθόδοξο στοιχείο αποτελούσε κατά τόπους ακόμη και το ήμισυ του πληθυσμού πολύ μακριά από το σημερινό επίσημο 8% και ακόμη μακρύτερα από το θλιβερό αλλά πραγματικότερο 2-3% (Συρία, Ιορδανία, Παλαιστίνη) -με την εξαίρεση του Λιβάνου, όπου όμως και εκεί κατακρημνίζονται τα ποσοστά καθημερινώς λόγω της μετανάστευσης.
Συνεπώς ο χαρακτηρισμός της Ελληνικής παρουσίας στις Εκκλησίες της Μέσης Ανατολής και ως ιμπεριαλισμός είναι για άλλους λόγους το λιγότερο ανιστόρητος.
3) Η Ελληνική Πολιτεία δεν θα επωμιστεί ούτε το οικονομικό βάρος ούτε την θεσμική ευθύνη οικοδομής και εύρυθμης λειτουργίας του κάθε τζαμιού, και ιδίως το δεύτερο θα πρέπει να το αποφύγουμε.
Αντιθέτως οι πιστοί θα τελούν σε συνεννόηση με τις οικείες διπλωματικές αρχές, οι Λίβυοι με τους Λιβύους, οι Αιγύπτιοι με τους Αιγυπτίους, οι Ιρακινοί με τους Ιρακινούς κλπ.
Με τον τρόπο αυτό οι μεν πρεσβείες καθίστανται υπόλογες για κάθε παρεκτροπή των υπηκόων τους, συγχρόνως δε αποφεύγεται η συγκέντρωση ακραίων «σταγονιδίων» από κάθε εθνότητα σε ένα μεγάλο ισλαμικό ίδρυμα, όπου θα μπορούσαμε να δούμε ακρότητες και εσωτερικές αντιπαραθέσεις περί της νομιμότητος του Α ή Β ιμάμη. Αν η Ελλάδα αναλάβει την θεσμική ευθύνη, καθιστάμεθα μέρος των ενδοϊσλαμικών ανταγωνισμών που θα προκύψουν.
Έτσι η κάθε χώρα θα διορίζει τον ιμάμη για την προσευχή όπως η Ελλάδα στέλνει ιερείς και διδασκάλους στα σχολεία και τους ναούς των Ευρωπαϊκών χωρών, και οι ιμάμηδες αυτοί θα είναι υπόλογοι όχι μόνο στους Ελληνικούς Νόμους αλλά και στην χώρα τους.
Συγχρόνως, αν προκύψει, όπως είναι αναπόφευκτο, κάποιο πρόβλημα (όπως οι βανδαλισμοί στο ελληνικό νεκροταφείο της Λιβύης), δεν θα έχει η Ελλάδα να αντιμετωπίσει, πχ τον Αραβικό Σύνδεσμο ή την Ισλαμική Συνδιάσκεψη, αλλά μόνο την διπλωματία της αντίστοιχης χώρας κρατώντας το πρόβλημα περιορισμένο στις διμερείς σχέσεις και τις ιδιαιτερότητές της.
4) Η οικοδομική δραστηριότητα που θα προκύψει, από τις χώρες  που θα ενδιαφερθούν με δεδομένο  τον αριθμό των μουσουλμανικών χωρών (περί τις 30 το πολύ πιθανές αξιώσεις), θα αποτελέσει μία ελάχιστη αναπτυξιακή δραστηριότητα.
Αριθμητικά μιλούμε για περίπου 20 έως 30 το πολύ τεμένη, εξ ών μάλιστα τα πλείστα μικρά (στην λογική του μάστζιντ και όχι του τζάμια). Δηλαδή λιγότερα από τα παράνομα τεμένη που λειτουργούν τώρα, καθώς η αραβική Βικιπαίδεια αναφέρει για την Αθήνα 130 παρανόμους μουσουλμανικούς ευκτηρίους οίκους. Συγκριτικά,  μία μεγάλη Μητρόπολη έχει περί τις 30 ενορίες.
5) Η ανεύρεση καταλλήλων οικοπέδων αποτελεί σημαντική παράμετρο και βεβαίως το βάρος πέφτει όχι τόσο στα Μεσόγεια, αλλά στο κέντρο ή όπως νομίζω ότι είναι καλύτερο το μήκος της οδού Πειραιώς, όπου βρίθει από παλαιά βιομηχανικά εγκαταλελειμμένα κτίρια.
Αυτό θα επιτρέψει έναν σχεδιασμό και για την τέλεση μεγάλων θρησκευτικών εορτών των μουσουλμάνων  με τρόπο που δεν θα σκανδαλίζει, ενώ η πρόσβαση με την συγκοινωνία θα είναι ευκολότερη. Παράλληλα, όλα αυτά τα παλαιά βιομηχανικά κτήρια έχουν προαύλια επαρκή για χώρους στάθμευσης ΙΧ των πιστών, υπαίθρια προσευχή λόγω αυξημένης προσέλευσης σε γιορτές κλπ.
Παράλληλα η θρησκευτική κατήχηση των μουσουλμάνων θα ακολουθήσει τις εκάστοτε εθνικές κατευθύνσεις όχι μόνο της Ελλάδος αλλά και των αντιστοίχων κρατών:
Δεν θα δημιουργούνται τριβές ούτε π.χ. για τον τρόπο ανάγνωσης του Κορανίου και της προσευχής, ούτε για συμβουλές της τάδε ή δείνα ισλαμικής νομικής σχολής, διότι ας μη γελιόμαστε θα είναι αναπόφευκτο σε ιδιωτικό επίπεδο,  πολλώ μάλλον που θεσμικά στην Ελλάδα ισχύει για την μειονότητα της Θράκης η σαρία για το οικογενειακό δίκαιο!
Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα δεν θα γίνει εύκολα άντρο των κάθε λογής ισλαμιστικών παραφυάδων, ούτε θα επιβαρυνθεί με τον συνολικό τους έλεγχο ερχόμενη ενδεχομένως σε προστριβές με το σύνολο του ισλαμικού κόσμου. Οι ανεξέλεγκτοι ευκτήριοι οίκοι θα περιοριστούν καθώς και η όποια παραβατικότητα ενδέχεται να αναπτύσσεται σε τέτοια αφανή μέρη, ενώ συγχρόνως όσα παράνομα τεμένη συνεχίσουν την λειτουργία τους θα υποστούν τις νομικές συνέπειες.
Θα πρέπει να προσέξουμε, ώστε αυτό όλο να αποτελέσει μία χειρονομία καλής θελήσεως της χώρας μας απέναντι σε κατά κύριο λόγο γειτονικές χώρες, η οποία όμως να μπορεί και να αναιρεθεί εάν  η διαγωγή των φιλοξενουμένων δεν είναι η ενδεδειγμένη.
Έτσι δεν θα πρέπει να οργανωθούν ως προέκταση των διπλωματικών αποστολών και της σχετικής ασυλίας.

Athens mosque 1
Εν μέσω κρίσης λοιπόν ίσως αποτελεί μία καλή ευκαιρία για μία δυναμική διαπραγμάτευση με τις ισλαμικές χώρες σε διμερές επίπεδο, διά της οποίας η Ελλάδα όχι απλώς θα επιλύσει ένα χρονίζον ζήτημα, αλλά μπορεί να το εντάξει και σε μία συνολικότερη πολιτική επαναδιαπραγμάτευσης των σχέσεών της με τις διάφορες μουσουλμανικές χώρες.
Είναι αυτονόητο ότι ορισμένες χώρες θα χρειαστούν ειδική διαχείριση, καθώς είναι αυστηρά απαγορευτικές σε τέτοιου είδους παραχωρήσεις από την πλευρά τους.
Κλείνοντας θα πρέπει να σκεφτούμε ότι ίσως είναι μία ευκαιρία, να απογαλακτιστεί το μέρος εκείνο της εγχωρίου μειονότητος που κατοικεί πλέον στην Αθήνα, καθώς δεν θα υπόκειται στους περιορισμούς της συνθήκης της Λωζάννης ή όποια ρύθμιση, καθώς δεν εμπίπτουν πλέον στο πλαίσιο της Θράκης. Όμως αυτό είναι ένα νομικό και πολιτικό θέμα που απαιτεί περισσότερη προσοχή και ακριβέστερη διαχείριση προς αποφυγήν ανωμαλιών.
Ωστόσο ας δούμε ιδιαιτέρως την περίπτωση της Τουρκίας εντός του άνωθι σχήματος:
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το Τουρκικό τζαμί δεν θα λειτουργήσει όπως το Προξενείο.
Για να γίνει αυτό όμως,
1) Οι Θρακιώτες μουσουλμάνοι θα πρέπει να έχουν δικό τους τέμενος στην Αθήνα ή ίσως και μέχρι τρία, για λόγους διαχωρισμού των φυλετικών ομάδων. Αυτό άλλωστε είναι κάτι που συνηθιζόταν από παλιά στο Ισλάμ ακόμη μάλιστα και αν επρόκειτο για ομοεθνείς και ομογλώσσους Άραβες, αλλ’ όχι φυλετικά ομογενείς (Συνάδει με το 39,5 της Λωζάννης, ενώ οι Μπουχάρι, Βαλάδουρι και Τάμπαρι αναφέρουν την κατασκευή τζαμιών ανά φυλή ήδη κατά τα πρώτα 10 χρόνια του Ισλάμ στην Αραβία. Για τους μη γνωρίζοντες ιδίως ο Μπουχάρι και ο Τάμπαρι είναι οι δύο κορυφαίοι συλλογείς ισλαμικών παραδόσεων και συντάκτες σχετικών συλλογών – χαντίθ, οι οποίες αποτελούν μαζί με το Κοράνι τις πηγές δικαίου της σαρία).
2) Η είσοδος σε όλα τα τζαμιά θα πρέπει να γίνεται με καταγραφή εισερχομένων για λόγους ασφαλείας πρωτίστως, όπως γίνεται σε όλες τις ΔΕΚΟ και τα Υπουργεία.
3) Τα τζαμιά των μουσουλμάνων Ελλήνων υπηκόων θα πρέπει να εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με καθεστώς ανάλογο των μουσουλμάνων της Ρόδου και της Κω, έξω από το πλαίσιο της συνθήκης της Λωζάννης καθώς θα βρίσκονται εκτός μειονοτικής περιοχής (Άρθρο 2).
4) Αυτονοήτως δεν τίθεται ζήτημα «επιστροφής» παλαιών ιστορικών τεμενών (όπως στο Μοναστηράκι) για πολλούς λόγους:
α) Το μεν ένα (Φετίχ) που βρίσκεται εντός του αρχαιολογικού περιβόλου είναι χτισμένο πάνω σε χριστιανικό ναό, άρα θα αποτελούσε σοβαρή αιτία σκανδαλισμού, ενώ το δεύτερο το υπερυψωμένο στον σταθμό του ΗΣΑΠ, (Τζισδαράκη) είναι ήδη μουσείο και στεγάζει στο ισόγειο καταστήματα και είναι βέβαιο ότι θα επέφερε σοβαρότερες προστριβές κατά τις ώρες των εορτών και της προσευχής εξ αιτίας της εμπορικής κίνησης, επισκευών, κλπ. δραστηριοτήτων εμπόρων και πελατών.
β) Αν και προσωπικά θεωρώ το (α) σοβαρότερο, ωστόσο ήδη η Συνθήκη της Λωζάννης έχει προβλέψει την εκκαθάριση και των βακουφικών περιουσιών, δηλ. των περιουσιών θρησκευτικών ιδρυμάτων (VI, 9,10). Άρα εκ πρώτης αναγνώσεως δεν φαίνεται να μπορεί να τεθεί κάποιο θέμα, αλλά αυτό μπορούν να το δουν οι νομικοί προσεκτικότερα.
γ) Εν πάση περιπτώσει τα εν λόγω κτίρια λόγω αρχαιολογικής αξίας δεν μπορούν να παραδοθούν για χρήση τέτοια, όπως άλλωστε το ίδιο συμβαίνει και με την Ροτόντα και άλλους βυζαντινούς ναούς στην Θεσσαλονίκη ή και αλλού στην χώρα. Άρα και πάλι δεν τίθεται θέμα διάκρισης.
5) Όπως και τα άλλα τζαμιά θα πρέπει ευλόγως να υπηρετούν πληθυσμιακές ανάγκες και με δεδομένο τον μικρό αριθμό των Τούρκων υπηκόων ανάλογο μέγεθος θα πρέπει να έχει και το τζαμί.
6) Θα πρέπει βεβαίως να συνταχθεί πολεοδομικός κανονισμός, θα πρέπει να απαγορευθεί  η οικοδομή μιναρέ, καθώς αυτό είναι ένα αρχιτεκτονικό στοιχείο σχετικώς μεταγενέστερο στο Ισλάμ, που μάλιστα θα αλλοίωνε την οικοδομική φυσιογνωμία της πόλης παράλληλα με τον σκανδαλισμό που θα δημιουργούσε. Φυσικά θα πρέπει να ισχύσουν περιορισμοί στα μεγάφωνα κλπ. αυτονόητα θέματα καθώς η Αθήνα δεν είναι ούτε επιτρέπεται να λάβει ισλαμικά χαρακτηριστικά για ένα πλήθος ιστορικών λόγων αλλά και σύγχρονων πολύ πραγματικών, καθώς άλλο πράγμα η φιλοξενία και άλλο η μετατροπή σε συνδικαιούχο!
Εν τέλει είναι καλύτερο να δωθεί το ένα εκατομμύριο ευρώ στην ανακούφιση των Ελληνορθοδόξων της Αντιόχειας παρά στο τζαμί.
Όμως η Ελλάδα δεν έχει ευμοιρήσει σε ειδικούς περί το Ισλάμ καθώς οι επαΐοντες σπανίζουν, αφού ούτε εκπαιδευτική υποδομή υπάρχει ούτε εύκολα μπορεί κανείς να εκμάθει μία των γλωσσών (Αραβικά, Περσικά, Τουρκικά, Ουρντού, Παστούν κλπ.) ακόμη και εάν διέθετε κανείς χρήματα, ούτε υποτροφίες παρέχονται επαρκείς (μέχρι πρότινος 1-2 κάθε χρόνο από το ΙΚΥ) ούτε -προ πάντων- υπάρχει επαγγελματική αξιοποίηση σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα. Μέχρι στιγμής οι μεταφραστικές ανάγκες καλύπτονται από ομογενείς Αιγυπτιώτες ή Κωνσταντινουπολίτες ή αλλοδαπούς.
Οι συνέπειες βρίσκονται μπροστά μας: Ανυπαρξία εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής απέναντι στο Ισλάμ.

Έξαρση ξενοφοβικής βίας στη Ν. Αφρική. Επίθεση σε Σομαλούς λαθρομετανάστες από ντόπιους της φυλής Xhosa. «Οι ξένοι είναι ανεπιθύμητοι», λένε


undefined
ΚΟ: Οι άνθρωποι της φυλής Xhosa, (φώτο κάτω) μιλάνε Μπαντού και ζουν στα νότιο-ανατολικά της Νότιας Αφρικής. Οι Xhosa χωρίζονται σε διάφορες υπο-φυλές με κοινή κληρονομιά  Οι κύριες φυλές είναι οι Mpondo, οι Mpondomise, οι Bomvana, οι Xesibe και οι Thembu. Γνωστοί Xhosa είναι ο Nelson Mandela και ο Desmond Tutu.
Έκρηξη βίας είχαμε την Πέμπτη στο Πορτ Ελίζαμπεθ, καθώς τα μέλη της γηγενούς κοινότητας Xhosa έκαναν επιδρομές σε περιοχές που μένουν μετανάστες. Ο κύριος στόχος ήταν η σομαλική κοινότητα. Ηγέτες των Xhosa λένε ότι οι Σομαλοί στέλνουν τα χρήματα που βγάζουν πίσω στη Σομαλία, κάτι το οποίο συμβάλλει στην περαιτέρω υποβάθμιση της περιοχής.

Το κοχλιάριον

ΑΔΡΙΑΝΕΙΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΚΟΛΩΝΑΚΙΟΥ…ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Αναρτήθηκε από τον/την ΟΜΑΔΑ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ στο Ιουνίου 2, 2013
undefined
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ!!!
Φωτογραφική Επιμέλεια ΧΡΟΝΟΣ

Έχετε ποτέ σας αναρωτηθεί τι νερό έπιναν οι αρχαίοι Έλληνες και όχι μόνο, αλλά και με ποιό τρόπο έφτανε το νερό μέσα στα σπίτια και τις άυλες τους;
Η απάντηση βρίσκεται μερικές δεκάδες μέτρα κάτω από τα πόδια σας.
Στοές, υπόγεια ρέματα  και φρεάτια εξαερισμού μας δείχνουν τον δρόμο του νερού.
Ισως αγνοείτε οτι μέχρι και το 1936 η Αθήνα έπινε νερό από έναν ρωμαϊκό αγωγό μήκους 25 χιλιομέτρων, ηλικίας 1800 ετών!

Έχετε γεια βρυσούλες …


20130602-151948.jpg 
Γράφει ο θείος Άκης
«Ο αγώνας του ανθρώπου ενάντια στην εξουσία είναι ο αγώνας της μνήμης ενάντια στη λήθη» Μίλαν Κούντερα
Επειδή την είδαμε την κυρία Ρεπούση σε κανάλια και ραδιόφωνο τόσες φορές όσες ψήφους πήρε για να εκλεγεί βουλευτής(1629 συγκεκριμένα), είναι καιρός να ακουστεί και η άλλη άποψη. Έτσι για να υπάρξει και κουβέντα μωρέ, μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.
Αναφέρομαι στο χορό του Ζαλόγγου και τι συνέβη ακριβώς τότε. Αφορμή η άποψη που
ψέλλισε η βουλευτής πως πρέπει να τελειώνουμε με εθνικούς μύθους και η μικρή μνεία της στο Ζάλογγο. Και εννοώ ψέλλισε γιατί αυτό έκανε. Βουλευτής είναι άλλωστε, κόμμα άλλωστε είναι η ΔΗΜΑΡ. Την ψηφίζουν ακόμα Πόντιοι, Ηπειρώτες και Μικρασιάτες. Άνθρωποι που συνεχίζουν να έχουν μνήμη. Δεν μπορεί να παίζει συνέχεια με τα νεύρα τους.

Νέα εκστρατεία για κατάργηση της μοναρχίας

Η καταλληλότερη εποχή να κόψει η Αυστραλία τους δεσμούς της με τη Βρετανία

Δυο κορυφαίοι αυστραλοί πολιτικοί, ο υπουργός Οικονομικών Γουέιν Σουάν και ο σκιώδης υπουργός Επικοινωνιών (και πρώην αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης) Μάλκολμ Τέρνμπουλ ξεκίνησαν νέα εκστρατεία, προκειμένου να κόψει η χώρα τους δεσμούς της με τη βρετανική μοναρχία.

Ένας Γάλλος εφευρέτης ο "πατέρας της κονσερβοποίησης"


Ο γάλλος εφευρέτης Νικολά Απέρ (Nicolas Appert), γνωστός ως ο «πατέρας της κονσερβοποίησης», γεννήθηκε στις 17 Νοεμβρίου του 1749. Πριν γίνει γνωστός για την εφεύρεσή του, πέρασε από διάφορες δουλειές. Ξεκίνησε ως ξενοδοχοϋπάλληλος, έγινε ζυθοποιός, στη συνέχεια μάγειρας, ενώ αργότερα εργάστηκε ως ζαχαροπλάστης.
Η ανακάλυψη μιας μεθόδου για τη διατήρηση των τροφίμων ήταν μια ιδέα που βασάνιζε τον Απέρ για πολύ καιρό και του πήρε πάνω από 15 χρόνια μέχρι να την τελειοποιήσει, στις 2 Φεβρουαρίου του 1795. Έναυσμα υπήρξαν τα 12.000 γαλλικά φράνκα που προσέφερε ο Ναπολέων Βοναπάρτης σε όποιος θα έβρισκε ένα τρόπο να απαλλάξει τους στρατιώτες του από τις σχεδόν καθημερινές τροφικές δηλητηριάσεις.

Δάσκαλε που κάποτε δίδασκες..


Με 13.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς από τη νέα σχολική χρονιά. Αύξηση ωραρίου και μεταθέσεις

undefined

Νέος χάρτης για τους εκπαιδευτικούς. Φεύγουν 13.000 δάσκαλοι-καθηγητές και δεν αντικαθίστανται
Μειωμένοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια από τη νέα σχολική χρονιά αφού 6.000 συνταξιοδοτούνται και 7.000 αναπληρωτές δεν θα προσληφθούν.
Σύμφωνα με το Έθνος, τα δημόσια σχολεία θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο με 13.000 λιγότερους δασκάλους και καθηγητές.  Από αυτούς οι περίπου 6.000 (3.500 στη δευτεροβάθμια και 2.500 στην πρωτοβάθμια) θα συνταξιοδοτηθούν. Οι υπόλοιποι είναι αναπληρωτές που φέτος δεν θα προσληφθούν και υπολογίζονται κοντά στους 7.000.

OMOΛΟΓΙΑ ΜΕΡΚΕΛ “Σας καταστρέψαμε για το συμφέρον μας”


Μέρκελ: Συμφέρουν τη Γερμανία οι μεταρρυθμίσεις...
Η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, παραδέχθηκε πως οι μεταρρυθμίσεις στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι προς το συμφέρον της ίδιας της Γερμανίας, η οποία θα κάνει τα πάντα για να πραγματοποιηθούν.

Ο “Περίανδρος” απειλεί να διαλύσει τη Χρυσή Αυγή

Ο άλλοτε υπαρχηγός του κόμματος προειδοποιεί ότι αν ανοίξει το στόμα του…

undefined
Ο άλλοτε υπαρχηγός του κόμματος προειδοποιεί ότι αν ανοίξει το στόμα του…
Το δικό του μήνυμα στους βουλευτές της Χρυσής Αυγής στέλνει ο πάλαι ποτέ «υπαρχηγός» του Νίκου Μιχαλολιάκου, Αντώνης Ανδρουτσόπουλος, γνωστός ως Περίανδρος. Σύμφωνα με τη Real News, ο Περίανδρος κατηγορεί τον Ν. Μιχαλολιάκο και όσους στέκονται δίπλα του για την επταετή καταδίωξη από την αστυνομία και τη φυλάκισή του καθώς, όπως ισχυρίζεται, άλλοι τον συκοφάντησαν και του φόρτωσαν δολοφονική επίθεση σε φοιτητή τον Ιούνιο του 1998 έξω από τα δικαστήρια της Ευελπίδων.

Μανώλης Γλέζος: «Εσείς μισείτε τη χώρα κύριε Σαμαρά»


undefined
Αποστομωτική ήταν η απάντηση του Μανώλη Γλέζου σε όσα ανάφερε ο Αντώνης Σαμαράς στην ομιλία του σε προσυνέδριο της ΝΔ: «Όποιος αγαπά τον τόπο του δεν τον ξεπουλά με πρόσχημα τις επενδύσεις. Όποιος αγαπά τον τόπο του δεν τον ξεπουλά με άλλοθι την ανεργία.Είναι ντροπή κι αμετροέπεια αυτοί που κατάντησαν την Ελλάδα επαίτη του κόσμου να μιλούν και να κατηγορούν όσους διαφωνούν με την εγκληματική πολιτική που ακολουθούν ότι μισούν την χώρα.
Αυτοί μισούν τη χώρα, όταν αφήνουν 4.000 ανθρώπους να φτάνουν στο σημείο να αυτοκτονούν από την οικονομική απελπισία.Όταν αφήνουν 1.500.000 ανέργους και τη νέα γενιά να μεταναστεύει στο εξωτερικό. Όταν αφανίζουν τη μεσαία τάξη για να ωφεληθούν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. Αυτοί μισούν τη χώρα που την άφησαν ξέφραγο αμπέλι στα χέρια των “κυρίων με τα κουστούμια”. Αυτοί μισούν τη χώρα που τη σκλαβώνουν με δάνεια κι αφήνουν τον ελληνικό λαό να πληρώνει τα σπασμένα. Μέχρις εδώ. Δεν πάει άλλο», ανάφερε χαρακτηριστικώς ο βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ.
πηγή

Από κακό κοράκι, κακό αυγό θα βγει… Μία διδακτική ιστορία των αρχαίων προγόνων μας.


Ο Τεισίας ήταν μαθητής του φημισμένου εξίσου ρητοροδιδάσκαλου και πολιτικού Κόρακα, που είχε διακριθεί τον πέμπτο αιώνα στις Συρακούσες, ως έξοχος δικανικός ρήτορας. Χαρακτηριστική της ρητορικής δεινότητας των δύο ρητόρων, μαθητού και δάσκαλου ήταν η εξής ιστορία, που διηγούνταν στις Συρακούσες:
Όταν ο Τεισίας ήταν νεαρός ακόμη, επισκέφθηκε τον Κόρακα και του ζήτησε να του μάθει την τέχνη της ρητορικής. Όμως επειδή ακόμη κι αν πουλούσε όλη του την περιουσία δεν θα έφτανε να πληρώσει ούτε τα μισά δίδακτρα συμφώνησαν ότι θα τον πλήρωνε, όμως, μόνο αν τον έκανε καλό ρήτορα και κέρδιζε την πρώτη του δίκη στο δικαστήριο

Με φύλακα άγγελο έναν γάτο – Η αληθινή ιστορία του Τζέιμς Μπόουεν


Ο Τζέιμς και ο Μπομπ είναι ένα γνωστό δίδυμο στους δρόμους του Λονδίνου. Ακόμα και σήμερα, εκείνος παίζει μουσική για τους περαστικούς, με τον αγαπημένο του φίλο κουλουριασμένο στον ώμο του.
Πώς μπορούν να αλλάξουν δύο ζωές μέσα από μια τυχαία(;) συνάντηση; Πώς μπορούν δυο πλάσματα να γιατρέψουν τις πληγές του σώματος και της ψυχής τους και να κάνουν μία καινούρια αρχή; Ένας εξαρτημένος άνθρωπος και ένας αβοήθητος γάτος. Μία υπέροχη και συγκινητική σχέση ζωής.

One for the Books


CHICAGO -- According to his critics, Stephen King is not only callous to the desires of some of his most ardent fans but also clinging to the past in deciding to release his new book "Joyland" in print only.
But I'm with him on this one.
Truth be told, reading "Joyland" will be a minor inconvenience -- if one can reasonably say such a thing about acquiring and consuming a bound, paper tome filled with the master storyteller's hanging-on-the-edge-of-your-seat words. My choices will be to either haul myself out to a faraway bricks-and-mortar bookstore or wait for a mail shipment.

Η Γερμανική πολιτική έναντι των σφαγών, των χριστιανικών πληθυσμών στην Τουρκία…


10000greeks…”Ανήκουμε στην κατηγορία των κρατών που προστατεύουν την Τουρκία, και αυτό πρέπει να καθορίζει τη συμπεριφορά μας”…

“Αν λάβουμε υπόψη μας μόνο τη βίαιη σφαγή 80.000-100.000 Αρμενίων”, γράφει ο Νάουμαν*, “δεν μπορούμε παρά να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να καταδικάσουμε απόλυτα και με άκρα οργή και αποτροπιασμό τόσο τους σφαγείς ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΚΙΝΗΤΕΣ ΤΟΥΣ…