Ετικέτες

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Αφιέρωμα στο Θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ», μέρος πρώτο.


Αφιέρωμα στο Θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ», μέρος πρώτο.

Αναρτήθηκε από τον/την Μέλια στο Μαΐου 15, 2012
Τεχνικά Χαρακτηριστικά κατά την καθέλκυση:
Διαστάσεις: ολικό μήκος 140 μ. Μέγιστο πλάτος 21 μέτρα.
Εκτόπισμα:10.200 τόννοι.
Θωράκιση: Μηχανοστάσια – Λεβητοστάσια 20 εκ, Πύργοι και Γέφυρα 17,8εκ.
Οπλισμός: 2 Δίδυμοι πύργοι των 234 μμ, 4  δίδυμοι πύργοι των 190 μμ, 8 πυροβόλα των 76 μμ, 3 τορπιλλοσωλήνες.
Πρόωση: 2 συγκροτήματα τετρακύλινδρων μηχανών 19.000 ίππων, 2 έλικες και 22 Υδραυλωτοί λέβητες.
Μεγίστη ταχύτητα: 23 κόμβοι,
Μέγιστη εμβέλεια πλεύσης: 2.840 ν.μ
Πλήρωμα: 1.200 άνδρες.
Καθελκύστηκε στις 12-3-10 στo Λιβόρνο της Ιταλίας στα ναυπηγεία Cantiere Navale Fratelli του Orlando.

 ΙΣΤΟΡΙΑ
 Το πολεμικό πλοίο “Γεώργιος Αβέρωφ” είναι το ιστορικότερο και το ενδοξότερο πλοίο της νεώτερης ιστορίας της Ελλάδος.
Παρά την ονομασία του ως θωρηκτού, στην πραγματικότητα είναι τεθωρακισμένο εύδρομο - καταδρομικό, κλάσης Pisa και Amalfi. Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Oρλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας και καθελκύστηκε στις 4 Μαρτίου 1910. Εντάχθηκε αμέσως στο Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό.
Το Νοέμβριο του 1909, ο τότε πρωθυπουργός της Ελληνικής Κυβέρνησης Κυριακούλης Μαυρομιχάλης με τον υπουργό ναυτικών τον πλοίαρχο Ι. Δαμιανό και τον τμηματάρχη υλικού τον Μιχαήλ Γιούρδα, θορυβημένοι από την έντονη τουρκική εξοπλιστική προσπάθεια σε πολεμικά πλοία, αποφάσισαν να ενισχύσουν το όπλο. Η απόκτηση ενός πλοίου της κλάσεως του “Γεωργίου Αβέρωφ” αποτελούσε πρωταρχικό στόχο. Αρχικά, το “Γεώργιος Αβέρωφ” είχε παραγγελθεί για το πολεμικό ναυτικό της Ιταλίας, το οποίο όμως ακύρωσε την παραγγελία κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης. Οι Έλληνες έσπευσαν να εκμεταλευτούν την ευκαιρία.
Η κυβέρνηση δαπάνησε 22.300.000 δρχ. προερχόμενα από εξωτερικό δανεισμό, για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. δηλαδή η προκαταβολή της αγοράς, προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία διαθήκης). Στη διαθήκη αυτή όριζε ότι το διατεθημένο ποσό παραχωρείται για την ναυπήγηση πολεμικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και θα χρησιμοποιείται ως Εκπαιδευτικό πλοίο στη “Σχολή Ναυτικών Δοκίμων”. Το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 καλύφθηκε από το Δημόσιο Ταμείο.
Στις 12 Μαρτίου 1910 το πλοίο βαπτίσθηκε και καθελκύστηκε. Πρώτος κυβερνήτης του ανέλαβε ο πλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού Ι. Δαμιανός. Αμέσως μετά την παραλαβή και την ανύψωση της Ελληνικής σημαίας, στις 15 Μαΐου 1911, το πλοίο έπλευσε για την Αγγλία για να λάβει μέρος στις εκδηλώσεις που γίνονταν στο Πόρτσμουθ, με την ευκαιρία της στέψης του βασιλιά Γεωργίου Ε΄. Εκεί επίσης, εφοδιάστηκε  με τα πρώτα πυρομαχικά του.
Συνεχίζεται…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου