Ετικέτες

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

MS-21. Ο ρώσος ανταγωνιστής του Boeing και του Airbus


Αικατερίνα Τούρισεβα
Ολική επαναφορά κάνει η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία, με το επιβατικό αεροπλάνο νέας γενιάς MS-21, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το «αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων του 21ου αιώνα».
Το καινούργιο ρωσικό επιβατικό αεροσκάφος νέας γενιάς, ετοιμάζεται να κάνει την ανατροπή στην παγκόσμια αγορά της πολιτικής αεροπορίας. Πόσο μεγάλες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας του νέου ρωσικού αεροπλάνου;

Μοντέλα και εκδόσεις του MS–21

MC -21- 200, χωρητικότητας 150 επιβατών
• MC -21- 300, χωρητικότητας 181 επιβατών
• MC -21- 400, χωρητικότητας 212 επιβατών

Η ρωσική αεροναυπηγική εταιρεία «Irkut», ξεκίνησε την παραγωγή των τριών πρώτων πειραματικών μοντέλων του νέου «αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων του 21ου αιώνα», σε συντομογραφία: MS-21. Το αεροπλάνο νέας γενιάς είναι το βασικότερο έργο του κρατικού προγράμματος ανάπτυξης της ρωσικής αεροπορίας, στο οποίο ο εγχώριος αεροναυπηγικός κλάδος έχει εναποθέσει μεγάλες ελπίδες, για τη δυναμική επαναφορά της Ρωσίας στην παγκόσμια αγορά επιβατικών αεροσκαφών μέσων αποστάσεων.Το πρώτο αεροπλάνο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το 2015, και η πιστοποίηση του MS-21 έχει προγραμματιστεί για το 2016. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης αξιοπλοΐας, το αεροσκάφος θα είναι έτοιμο να βγει στη ρωσική και στις ξένες αγορές.
Υψηλές αποδόσεις και ειδικά χαρακτηριστικά
Ο ανταγωνισμός στα πολιτικά αεροσκάφη είναι πολύ σκληρός. Προκειμένου λοιπόν, το ρωσικό αεροπλάνο να επιβιώσει σε μια αγορά που κυριαρχούν οι Δυτικοί αεροπορικοί κολοσσοί, πρέπει να πληροί τις πιο σύγχρονες και απαιτητικές τεχνικές προδιαγραφές. Θα πρέπει να έχει χαρακτηριστικά πτήσης υψηλού επιπέδου και να είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτοί είναι οι δύο βασικοί δείκτες αξιολόγησης στην επιλογή αεροσκαφών στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς τους επιτρέπουν να ελαττώσουν τα κόστη λειτουργίας, συντήρησης και καυσίμων.
Οι μηχανικοί υπόσχονται ότι το MS-21 θα διαφέρει –προς το καλύτερο- από τα αεροσκάφη της αντίστοιχης κατηγορίας στα πτητικά και τεχνικά χαρακτηριστικά. Το σκάφος θα έχει μειωμένο κενό βάρος σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές, λόγω της βελτιωμένης αεροδυναμικής και του υπερσύγχρονου σχεδιασμού του κινητήρα. Επιπλέον, προβλέπεται η συμμετοχή των δυνητικών πελατών στη διαδικασία ανάπτυξης του αεροσκάφους από τα πρώτα στάδια του έργου.
Το MS – 21 θα είναι ένα αεροσκάφος με «σαλόνι» a la carte, που μπορεί να διαμορφωθεί ανά περίπτωση. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να επιλέξουν τις βέλτιστες επιθυμητές αναλογίες πλάτους των καθισμάτων και των διαδρόμων στο θάλαμο επιβατών. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να ρυθμιστεί η χωρητικότητα των αποθηκευτικών διαμερισμάτων στο θάλαμο επιβατών και του χώρου αποσκευών.
Μικρή παραγωγή, μεγάλα σχέδια

Μεγάλες συμφωνίες

Στη αεροδιαστημική έκθεση MAKS – 2013, ο ρωσικός αεροναυπηγικός κολοσσός
«United Aircraft Corporation» (UAC), έκλεισε συμβόλαια αξίας 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το πακέτο των συμβολαίων αυτών είναι κατανεμημένο ισόποσα, μεταξύ των αεροσκαφών Sukhoi Superjet 100 και MS-21.
Οι κυριότεροι ανταγωνιστές του νέου ρωσικού επιβατικού αεροσκάφους θα είναι οι πιο πρόσφατες εκδόσεις των καταξιωμένων μοντέλων Airbus 320 και Boeing 737. Και παρ’ όλο που ο αριθμός των παραγόμενων αεροσκαφών του αεροπορικού εργοστασίου «Irkut» θα υστερεί των ξένων αεροπορικών γιγάντων (κατά μέσο όρο 500 αεροπλάνα το χρόνο έναντι των σχεδιαζόμενων 40 αεροσκαφών της ρωσικής εταιρείας), η πετυχημένη εμπειρία του άλλου ρωσικού αεροπορικού έργου – Sukhoi Superjet 100, εμπνέει αισιοδοξία. Το αεροσκάφος μικρών αποστάσεων SSJ–100 ήδη χρησιμοποιείται από μερικές χώρες του εξωτερικού.
«Οι εμπορικές πτήσεις στο εξωτερικό για το Superjet 100, ξεκίνησαν από πέρυσι. Το SSJ-100 πετάει για αεροπορικές εταιρείες στο Λάος και στην Ινδονησία, ενώ από το φθινόπωρο, τα Superjet άρχισαν να πετούν και στο Μεξικό. Τα ρωσικά αεροπλάνα εκτελούν εμπορικές πτήσεις στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία οπότε είναι πολύ πιθανό στο εγγύς μέλλον να εμφανιστούν και άλλοι πελάτες, τόσο στην Ασία, όσο και στο δυτικό ημισφαίριο. Έτσι, οι τακτικές προβολής και προώθησης των πωλήσεων που χρησιμοποιούνται για τα Superjet, ανοίγουν το δρόμο για το νέο πολιτικό αεροσκάφος στις διεθνείς αγορές. Μελλοντικά δεν αποκλείεται, παρόμοιες επιτυχημένες τακτικές και καμπάνιες να χρησιμοποιηθούν και για την εμπορική προώθηση των MS- 21», δήλωσε ο αρχισυντάκτης του αεροπορικού περιοδικού «Βζλιότ», Αντρέι Φόμιν.

Σοβαρός αντίπαλος στη διεθνή αγορά

Οι παραγγελίες έρχονται μόνο από ρωσικές εταιρείες, που αυτή τη στιγμή είναι περίπου 170. Μελλοντικά προβλέπεται ότι το MS-21 θα αντικαταστήσει τους βετεράνους της ρωσικής πολιτικής αεροπορίας Tu-134 και Tu-154, καθώς και τα νεότερα Tu-204, τα οποία δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά. «Για να είσαι ανταγωνιστικός πρέπει να σχεδιάζεις και να κατασκευάζεις αεροπλάνα σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Αυτή την ποιοτική αναβάθμιση προσπαθεί να πετύχει η εγχώρια αεροπορική βιομηχανία, ιδίως το εργοστάσιο αεροσκαφών στο Ιρκούτσκ. Και σήμερα, όλες οι ελπίδες μας για την αναγέννηση της πολιτικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας συνδέονται με το πρόγραμμα MS-21. Αν αυτό το έργο προχωρήσει και υλοποιηθεί, τότε στην διεθνή αγορά πολιτικών αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων θα αποκτήσει ένα σοβαρό ανταγωνιστή»,  δήλωσε ο αρχισυντάκτης του portal AVIARU Network, Ρομάν Γκουσάροφ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου