Ετικέτες

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Η καθημερινότητα των ηρώων του «Λήμνος»

Αυτό το ιστολόγιο
Η λίστα ιστολογίων μου
Αυτό το ιστολόγιο
 
 
 
 
Η λίστα ιστολογίων μου
 
 
 

Κυριακή, 3 Απριλίου 2011

Η καθημερινότητα των ηρώων του «Λήμνος»

Το απόγευμα της Κυριακής που μας πέρασε θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη του πληρώματος της φρεγάτας «Λήμνος» (F-451). Στις 18.30 το πλοίο απέπλευσε από τη Σούδα για να μετέχει, μετά την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, στην επιβολή του embargo όπλων στη Λιβύη και την επιτήρηση της ζώνης απαγόρευσης πτήσεων. Το πλοίο βρίσκεται σε πολεμική ετοιμότητα από την ώρα που άφησε πίσω του τη φιλόξενη Κρήτη για να πλεύσει μια απόσταση 500 ναυτικών μιλίων έως τη Λιβύη όπου έφτασε το πρωί της Τρίτης.


Κυρίαρχο μέλημα από την πρώτη στιγμή ήταν, όπως γινόταν πριν από τον απόπλου, να συνεχιστεί η δοκιμή όλων των οπλικών συστημάτων και κατά τη διάρκεια του πλου μέχρι που αφίχθη στο σημείο επιτήρησης, ώστε να είναι βέβαιο πως ραντάρ, αισθητήρες, πυροβόλα και κατευθυνόμενα βλήματα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αποστολής.

Μάλιστα, ακόμα και την επομένη του απόπλου πραγματοποιήθηκαν και δοκιμές πυρών δευτερεύοντος οπλισμού, ενώ κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας έγιναν και άλλα -προγραμματισμένα αλλά και αιφνιδιαστικά- γυμνάσια με γενικό συναγερμό, εικονικά σενάρια για απειλή κατά του πλοίου, ώστε να μεγιστοποιηθεί ο συντονισμός και να αυξηθούν ακόμα περισσότερο τα επίπεδα επιχειρησιακής ετοιμότητας.

Έτοιμοι ακόμα και για χτύπημα «καμικάζι»!
Το πλήρωμα της φρεγάτας είναι έμπειρο, το ηθικό του είναι ακμαίο και η αποφασιστικότητά του δεδομένη. Σε αυτήν επιβαίνουν 187 ελληνικές ψυχές που θέλουν και μπορούν να τιμήσουν για άλλη μία φορά την παράδοση του Π.Ν., ανάμεσά τους 15 γυναίκες, αρμενιστές, μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, τηλεγραφητές… Το μέλος, όμως, του πληρώματος που ξεχωρίζει είναι μία γυναίκα, που μετέχει στα αγήματα νηοψιών κόντρα σε αποφασισμένους λαθρέμπορους και κακοποιούς που θέλουν να «σπάσουν» το embargo όπλων. Η παρουσία της θεωρείται απαραίτητη διότι σε περίπτωση που σταματήσουν ύποπτο πλοίο και σε αυτό επιβαίνει γυναίκα, τότε ο έλεγχος μπορεί να γίνει, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, μόνον από γυναίκα. Στο πλοίο επιβαίνει ακόμα και ομάδα ΟΫΚ, αλλά και το πλήρωμα του ελικοπτέρου Aegean Hawk με το προσωπικό υποστήριξης.

Η φρεγάτα «Λήμνος» επιχειρεί σε πραγματικές συνθήκες πολέμου, με το πλήρωμα να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει ακόμα και το ενδεχόμενο να κινηθούν μονάδες του ναυτικού της Λιβύης κατά των συμμαχικών δυνάμεων ή και να υπάρξει ασύμμετρη απειλή από κάποιο ταχύπλοο, ενώ άπαντες έχουν εκπαιδευτεί και για την περίπτωση που βληθεί η φρεγάτα από ελικόπτερο ή αεροσκάφος φορτωμένο με εκρηκτικά, το οποίο ακόμα και αν δεν μπορεί να βλάψει και να καταστρέψει το πλοίο, θα χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο της προπαγάνδας από το καθεστώς της Λιβύης. Στο καθημερινό πρόγραμμα περιλαμβάνονται και οι νηοψίες σε πλοία του εμπορικού στόλου, που κινούνται στην περιοχή, ώστε να εξακριβωθεί πού πηγαίνουν, τι φορτίο μεταφέρουν κ.λπ. Σε αυτά η φρεγάτα «Λήμνος» ενεργεί έλεγχο διακρίβωσης στοιχείων και αν υπάρχει υπόνοια για λαθρεμπόριο, τρομοκρατία ή μεταφορά όπλων, γίνεται νηοψία στο ύποπτο πλοίο ή οδηγείται σε κοντινό λιμένα, με συνοδεία πολεμικού. Ακόμα, η φρεγάτα θα βρίσκεται σε ετοιμότητα και για τη συνδρομή ανθρωπιστικής βοήθειας, αν παρουσιαστεί τέτοια ανάγκη, σε κάποιο παραπλέον σκάφος.

Ομαδικό πνεύμα και έλλειψη φόβου
Στις δύσκολες συνθήκες της αποστολής, με τις δύο 6ωρες βάρδιες το εικοσιτετράωρο που εκτελεί το πλήρωμα, όαση αποτελούν το καλό κλίμα που υπάρχει στη φρεγάτα και οι παροχές που έχει εξασφαλίσει το Π.Ν. για το πλήρωμα. Ύστερα από μία κουραστική βάρδια, το πλήρωμα συγκεντρώνεται για να ανταλλάξει δυο κουβέντες σε δωμάτια του πλοίου όπου μπορεί να παίξει επιτραπέζια παιχνίδια, να «ταξιδέψει» στο Ίντερνετ, να διαβάσει κάποιο βιβλίο από τη βιβλιοθήκη ή να πάει στο μικρό γυμναστήριο του πλοίου για μία παρτίδα πινγκ πονγκ ή για σηκώσει βάρη και να κάνει διάδρομο. Η επαφή με την πατρίδα γίνεται από το τηλέφωνο που υπάρχει αποκλειστικά για να επικοινωνεί το πλήρωμα ενώ μέσω δορυφόρου φτάνει και η ελληνική τηλεόραση. «Ενισχυμένο» και ιδιαίτερα προσεγμένο είναι το φαγητό. Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και μεταμεσονύκτιο! Μεταμεσονύκτιο; Ναι, το πλοίο δεν κοιμάται ποτέ. Έτσι, στις 2 το πρωί υπάρχει, για την αλλαγή της βάρδιας, κάποια κοτόσουπα ή κρεατόσουπα ή λουκουμάδες ή χοτ ντογκ ενώ πλήρως εξοπλισμένο είναι και το πρατήριο πληρώματος, το οποίο ανεφοδιάζεται σε κάθε λιμάνι.

Πέρα από αυτή την ευχάριστη νότα, όμως, η αποστολή είναι πολεμική. Για το πλήρωμα, η βασική αρχή που κυριαρχεί σε όλα τα μέλη του είναι μία: «Δεν υπάρχει φόβος, υπάρχει ανησυχία, υπάρχει δημιουργικό άγχος και εγρήγορση, αλλά φόβος δεν υπάρχει». Η εκπαίδευση που έχουν περάσει, άλλωστε, τους επιτρέπει να φέρουν σε πέρας όλες τις αποστολές που τους έχουν ανατεθεί.

Δυο λόγια για το πλοίο
Η φρεγάτα «Λήμνος» ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας, μαζί με τη φρεγάτα «Έλλη». Η σύμβαση για την απόκτηση του πλοίου υπογράφηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1981 και η έπαρση της ελληνικής σημαίας έγινε στο Vlissingen τη 18η Σεπτεμβρίου 1982, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ν. Θεμελίδη Π.Ν. Η Φ/Γ «Λήμνος» κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 5 Νοεμβρίου 1982 και έκτοτε συμμετέχει ενεργά στις αποστολές του στόλου. Πέρα από τις τακτικές -εθνικές και νατοϊκές- ασκήσεις, έχει λάβει επιτυχώς μέρος στις επιχειρήσεις DESSERT SHIELD και DESSERT STORM, εφαρμόζοντας τις αποφάσεις του ΟΗΕ εναντίον του Ιράκ (1990-91) καθώς και στην επιχείρηση ΙΦΙΤΟΣ, για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004.

Ο κυβερνήτης
Ο σημερινός κυβερνήτης της φρεγάτας, ο Αντιπλοίαρχος Ανδρέας Βέττος, κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη, είναι έγγαμος και έχει δύο παιδιά. Έχει πείρα στη θάλασσα και στον αέρα, ως χειριστής ελικοπτέρου. Έχει υπηρετήσει σε μάχιμες μονάδες του Π.Ν., ως αξιωματικός Επιστασιών, διευθυντής Επιχειρήσεων, ύπαρχος και κυβερνήτης. Στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού ως χειριστής, εκπαιδευτής, διοικητής μοιρών Ε/Π, διοικητής Βάσεως και επιστολέας, ενώ έχει διατελέσει και εκπρόσωπος Τύπου στο ΓΕΝ.
http://www.paraskevi13.com/?p=19257

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου