O 12χρονος Δημήτρης Μελάς είναι ο Έλληνας που διακρίθηκε στην Βαλκανική Ολυμπιάδα Μαθητικών που διεξήχθη στην Τουρκία.
«Ενα
δυνατό μυαλό στα 20 του χρόνια μπορεί να ασχολείται με τα μαθηματικά,
στα 30 με τη φιλοσοφία και στα 40 με την πολιτική». Για τους 12χρονους
δεν είχε πει κάτι ο Βρετανός μαθηματικός και φιλόσοφος, Μπέρτραντ Ράσελ.
Κι όμως ο Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ σε
Βαλκανική Ολυμπιάδα Μαθηματικών, είναι μαθητής της Στ’ Δημοτικού.
«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.
Επέστρεψε από την Αττάλεια όπου πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων, κρατώντας το αργυρό μετάλλιο – ένα από τα δύο αργυρά που κατέκτησαν φέτος οι Ελληνες μαθητές, συνεχίζοντας την παράδοση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Περιγράφει με ενθουσιασμό τις 6 ημέρες στην Αττάλεια «σε ένα τεράστιο ξενοδοχείο με πολλά παιδιά και δύσκολες ασκήσεις. Ηταν τέλεια εμπειρία».
Το δεύτερο αργυρό μετάλλιο απέσπασε ο Παναγιώτης Μισιακός, ενώ στη συλλογή της ελληνικής αποστολής προστέθηκαν και δύο χάλκινα μετάλλια του Γιώργου Βενιζέλου και του Νίκου Καλοσίδη από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο Φίλιππος Ιλαρίων από την Καστοριά τιμήθηκε με Εύφημη Μνεία.
«Οι διακρίσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, γιατί τα Βαλκάνια είναι ένας δύσκολος χώρος για τα Μαθηματικά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το επίπεδο ιδιαίτερα υψηλό. Η συγκεκριμένη Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι πολύ πιο δύσκολη από την πανευρωπαϊκή. Συμμετείχαν περίπου 20 χώρες, ενώ έλαβαν μέρος και Αμερικανοί μαθητές», λέει ο αντιπρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής. Ο ίδιος δηλώνει εντυπωσιασμένος με την απόδοση του μικρού Δημήτρη. «Πρώτη φορά έχουμε τόσο μικρό νικητή. Συνήθως διαγωνίζονται μαθητές Γυμνασίου έως 15,5 ετών».
Πρωτοτυπία
«Ηταν δύσκολα;» ρωτάμε τον Δημήτρη.
«Σε σχέση με αυτά που κάνω στο σχολείο είναι πολύ πιο δύσκολα. Είναι πρωτότυποι διαγωνισμοί, 4 θέματα που περιλαμβάνουν Αλγεβρα, Γεωμετρία και συνδυαστική ερώτηση», λέει ο ίδιος.
«Συμμετείχαν 6 μαθητές από 10 χώρες, αλλά υπήρχαν και ανεπίσημες συμμετοχές» διευκρινίζει ο ίδιος, ο οποίος έλαβε μέρος στο διαγωνισμό έπειτα από προτροπή του πατέρα του.
«Πέρσι είχα λάβει μέρος στον προκριματικό γύρο, ενώ φέτος τα κατάφερα και πέρασα στον τελικό», λέει ο ίδιος.
Στον ελεύθερο χρόνο του μαθαίνει προγραμματισμό -«φωνάζω τον φίλο μου από τη γειτονιά και παίζουμε μαζί στον υπολογιστή»-, ενώ στα χόμπι του συμπεριλαμβάνονται εκτός από τα Μαθηματικά και το κουνγκ φου. Η διάκρισή του στη Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι η σημαντικότερη, ωστόσο δεν είναι η πρώτη.
Φέτος πήρε επίσης το πρώτο βραβείο στον 72ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Μαθηματικών «Ευκλείδης» της Γ’ Γυμνασίου και το αργυρό μετάλλιο στην μαθηματική ολυμπιάδα «Αρχιμήδης» της Β’ και Γ’ Γυμνασίου.
Ο ίδιος πήγαινε Ε’ Δημοτικού, όταν διακρίθηκε πρώτη φορά στον ίδιο διαγωνισμό κατακτώντας το χάλκινο μετάλλιο και εντυπωσιάζοντας τους διοργανωτές. Τον ρωτάμε για τη σχέση του με τους αριθμούς και τα μαθηματικά. «Για μένα είναι απλώς ένα εργαλείο, που στο μέλλον θα με βοηθήσει
e-afipnisi από ipaideia.gr
«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.
Επέστρεψε από την Αττάλεια όπου πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων, κρατώντας το αργυρό μετάλλιο – ένα από τα δύο αργυρά που κατέκτησαν φέτος οι Ελληνες μαθητές, συνεχίζοντας την παράδοση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Περιγράφει με ενθουσιασμό τις 6 ημέρες στην Αττάλεια «σε ένα τεράστιο ξενοδοχείο με πολλά παιδιά και δύσκολες ασκήσεις. Ηταν τέλεια εμπειρία».
Το δεύτερο αργυρό μετάλλιο απέσπασε ο Παναγιώτης Μισιακός, ενώ στη συλλογή της ελληνικής αποστολής προστέθηκαν και δύο χάλκινα μετάλλια του Γιώργου Βενιζέλου και του Νίκου Καλοσίδη από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο Φίλιππος Ιλαρίων από την Καστοριά τιμήθηκε με Εύφημη Μνεία.
«Οι διακρίσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, γιατί τα Βαλκάνια είναι ένας δύσκολος χώρος για τα Μαθηματικά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το επίπεδο ιδιαίτερα υψηλό. Η συγκεκριμένη Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι πολύ πιο δύσκολη από την πανευρωπαϊκή. Συμμετείχαν περίπου 20 χώρες, ενώ έλαβαν μέρος και Αμερικανοί μαθητές», λέει ο αντιπρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής. Ο ίδιος δηλώνει εντυπωσιασμένος με την απόδοση του μικρού Δημήτρη. «Πρώτη φορά έχουμε τόσο μικρό νικητή. Συνήθως διαγωνίζονται μαθητές Γυμνασίου έως 15,5 ετών».
Πρωτοτυπία
«Ηταν δύσκολα;» ρωτάμε τον Δημήτρη.
«Σε σχέση με αυτά που κάνω στο σχολείο είναι πολύ πιο δύσκολα. Είναι πρωτότυποι διαγωνισμοί, 4 θέματα που περιλαμβάνουν Αλγεβρα, Γεωμετρία και συνδυαστική ερώτηση», λέει ο ίδιος.
«Συμμετείχαν 6 μαθητές από 10 χώρες, αλλά υπήρχαν και ανεπίσημες συμμετοχές» διευκρινίζει ο ίδιος, ο οποίος έλαβε μέρος στο διαγωνισμό έπειτα από προτροπή του πατέρα του.
«Πέρσι είχα λάβει μέρος στον προκριματικό γύρο, ενώ φέτος τα κατάφερα και πέρασα στον τελικό», λέει ο ίδιος.
Στον ελεύθερο χρόνο του μαθαίνει προγραμματισμό -«φωνάζω τον φίλο μου από τη γειτονιά και παίζουμε μαζί στον υπολογιστή»-, ενώ στα χόμπι του συμπεριλαμβάνονται εκτός από τα Μαθηματικά και το κουνγκ φου. Η διάκρισή του στη Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα είναι η σημαντικότερη, ωστόσο δεν είναι η πρώτη.
Φέτος πήρε επίσης το πρώτο βραβείο στον 72ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Μαθηματικών «Ευκλείδης» της Γ’ Γυμνασίου και το αργυρό μετάλλιο στην μαθηματική ολυμπιάδα «Αρχιμήδης» της Β’ και Γ’ Γυμνασίου.
Ο ίδιος πήγαινε Ε’ Δημοτικού, όταν διακρίθηκε πρώτη φορά στον ίδιο διαγωνισμό κατακτώντας το χάλκινο μετάλλιο και εντυπωσιάζοντας τους διοργανωτές. Τον ρωτάμε για τη σχέση του με τους αριθμούς και τα μαθηματικά. «Για μένα είναι απλώς ένα εργαλείο, που στο μέλλον θα με βοηθήσει
e-afipnisi από ipaideia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου