Ετικέτες

Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ… Ο μύθος των Αμαζόνων

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ… Ο μύθος των Αμαζόνων

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ… Ο μύθος των Αμαζόνων
Ενας από τους άθλους του ήρωα Ηρακλή ήταν και ή νίκη του εναντίον τών Αμαζόνων, όταν κατάφερε να δαμάσει τή γενναία τους Βασίλισσα Ιππολύτη και να πάρει σάν έπαθλο τή ζώνη της. Οι Αμαζόνες αποτελούν ενα άπό τά γραφικά αινίγματα των διαφόρων λαών. Ο μύθος γι’ αυτές έχει αποκτήσει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Οί Αμαζόνες είναι πάντα σκληρές, γενναίες στή μάχη, ατρόμητες, αμείλικτες καί κυρίως είναι μόνες, δηλαδή ζουν σε μιά κοινωνία άπό την οποία έχουν αποκλειστεί οί άντρες. O πρώτος πού αναφέρει τις Αμαζόνες είναι ό πατέρας της Ιστορίας Ηρόδοτος.
Στή χώρα, πού στην αρχαιότητα ονόμαζαν Θεμίσκυρι καί πού βρίσκεται στον Πόντο της Μ. Ασίας, κοντά στον ποταμό Θερμώδοντα, ήρθαν σέ σύγκρουση οί αρχαίοι Ελληνες με τις Αμαζόνες { Βιβλ. 4ο, κεφ. 110, των Ιστοριών }. Νίκησαν οί Ελληνες, αιχμαλώτισαν πολλές άπ’ αυτές και τίς μετέφεραν στα πλοία τους για να τις φέρουν στην Ελλάδα. Οταν σαλπάρισαν, προτού περάσουν τον Ελλήσποντο, οί Αμαζόνες ξεσηκώθηκαν, έσφαξαν τους Ελληνες καί κυρίευσαν τά πλοία. Δεν γνώριζαν όμως άπό ναυσιπλοια, έτσι, αφέθηκαν έρμαια τά πλοία, στην μανία τών κυμάτων καί οί άνεμοι έφεραν τίς Αμαζόνες στην Μαιήτιδα λίμνη { σημερινή Κριμαία }, όπου στην αρχαιότητα ήταν ή χώρα τών Σκυθών.
Στό σημείο αυτό αρχίζει μιά λίγο ρομαντική εξιστόρηση. Μετά άπό πολλές καταστροφές και λεηλασίες στή Σκυθία, νεαροί Σκύθες πολεμιστές, ήρθαν σ’ επαφή με τίς Αμαζόνες, απέκτησαν παιδιά άπ’ αυτές, αλλά έπειδή δεν μπορούσαν πιά νά μείνουν στή Σκυθία, αποφάσισαν νά φύγουν μαζί μέ τίς αμαζόνες και τά παιδιά τους προς άγνωστη γη. Κατά τον Ηρόδοτο, πορεύτηκαν σέ μιά χώρα πού βρίσκεται τρεις μέρες προς τον Ηλιο, πέρα άπό τόν ποταμό Τάναϊ κι άλλες τρεις μέρες πορεία προς τόν βορινό άνεμο άπό τή λίμνη Μαιήτιδα. Εκει ίδρυσαν τό νέο γένος τών Σαυροματών ή Σαρματών, τού οποίου οί γυναίκες ζούσαν όπως ακριβώς οί Αμαζόνες. Δεν είχαν δικαίωμα νά παντρευτούν παρά μόνο άφού θα είχαν σκοτώσει κάποιον εχθρό στή μάχη. Τίς γυναίκες αυτές οι Σκύθες τίς αποκαλούσαν « οίόρπατα » πού σήμαινε « άνδροκτόνοι ».
Μιά άλλη παράδοση λέει ότι οί Αμαζόνες ζούσαν στή Θράκη, ήταν σκληρές καί κακές και λάτρευαν μιά θεά, τήν Αναίτιδα, πού εκπροσωπούσε τή Σελήνη. Εκτος από τήν Ιππολύτη, τήν οποία νίκησε ο Ηρακλής, γνωρίζουμε τήν ‘Αντιόπη πού τήν αγάπησε ό Θησέας, πριν άπό τή Φαίδρα. Επίσης ξακουστή ήταν και ή Πενθεσίλεια, βασίλισσα τών αμαζόνων πού πολέμησε μαζί μέ τους Τρώες εναντίον τών Ελλήνων. Ή γνωστή αυτή αμαζόνα σκοτώθηκε άπό τόν Αχιλλέα. Κατά τή μυθολογία πάντοτε, οί αμαζόνες μιά φορά τό χρόνο ερχόντουσαν σ’ επαφή σεξουαλική μέ τους γείτονες Γαργάρους. Καί τά μέν αγόρια άπό τις ενώσεις αυτές τά έδιναν στους πατέρες τους, τά δε κορίτσια τά κρατούσαν καί τά άνέτρεφαν μέ τό δικό τους σύστημα. Σχετικά μέ τήν ονομασία « Αμαζόνες » λέγεται ότι διατήρησαν αυτό τό όνομα λόγω του ότι τους έλειπε ό ένας { δεξιός } μαστός.
Ο μύθος των Αμαζόνων1
Ή ετυμολογία του μαστός προέρχεται άπό τό μαζίον. { μαζίον ονομάστηκε επειδή τά στήθη ήταν δίπλα – δίπλα, ήταν δηλ. μαζί }. Από τό μαζίον έγινε μαστίον καί αργότερα μαστός. Οί γυναίκες εκείνες, πού κατά τήν παράδοση ήσαν περίφημες ίππεύτριες, είχαν κόψει τόν δεξί τάνυσμα του τόξου. Ήταν δηλαδή ά-μαζόνες, { όπου τό α-στερητικό }. Επίσης πρέπει νά τονίσω ότι ό μύθος αυτός ήταν άγνωστος στην αρχαιότητα και στερείται κάθε πραγματικότητας. Για τό λόγο δέ αυτό δέν είχε γίνει αποδεκτός. Ο Φιλόστρατος προσπάθησε νά εξηγήσει τήν ονομασία τους άπό τό γεγονός ότι τά παιδιά τών Αμαζόνων « μή μαζώ τρέφεσθαι » δηλαδή δέν πίνουν γάλα άπό τις μητέρες τους άλλα έπιναν γάλα φορβάδας. Ή πιό σωστή όμως ετυμολογία καί εξήγηση της λέξης είναι αυτή πού προέρχεται άπό τή λέξη ΜΑΖΑ { λέξη Κιρκασιανή } καί τού αθροιστικού α.
Ή λέξη ΜΑΖΑ, αναφέρεται στή Σελήνη, οπότε οί Αμαζόνες θεωρούνται ιέρειες της θεάς Σελήνης, πού όπως ανάφερα πιό πάνω ονομαζόταν Αναίτις. Ή θεά αυτή άπό πολλούς ταυτίζεται μέ τή δική μας Αρτεμη. Ή θεά Αναίτις στα περσικά καλείται Ανα.
Αλλη ετυμολογία της λέξης προέρχεται άπό τό α { όπου τό α=αθροιστικό } καί τή λέξη μαζός οπότε ή άμαζών = πολύμαστος. Ετσι υπάρχει προσέγγιση των αμαζόνων μέ τήν Αρτέμιδα της Εφέσου,πού απεικονίζεται νά φέρει πολλούς μαστούς καί είναι σύμβολο της γονιμότητας. Παρακάτω, θα αναφερθώ πιό εκτεταμένα στην ερμηνεία αυτή. Τό αξιοπερίεργο μέ τόν μύθο ή θρύλο γύρω άπό τις γυναίκες αυτές είναι ότι ή αναφορά τους δέν περιορίζεται ούτε χρονικά, ούτε τοπικά. Διάφοροι ερευνητές κατακτητές, ταξιδιώτες, ιστορικοί, συχνά κάνουν μνεία γιά τις φημισμένες αμαζόνες, καί οί διηγήσεις τους είναι ενδιαφέρουσες άπό κάθε άποψη.
Ο Χιούεν Τσάνγκ, Κινέζος περιηγητής τού 8ου αιώνα, μας μεταφέρει μιά ιστορία, πού όπως λέει τήν άκουσε στην Κεϋλάνη:
« Ή κόρη ένος βασιλιά είχε παντρευτεί παρά τή θέληση του πατέρα της μ’ έναν λεοντάθρωπο μισό άνθρωπο, μισό λιοντάρι. Από τό γάμο τους γέννησε δίδυμα, ενα αγόρι καί ενα κορίτσι. Ο πατέρας της οργίστηκε φοβερά, άπό τή διαγωγή της κόρης, πού ντρόπιαζε τήν καταγωγή της, έχοντας γιά άντρα της ενα τέτοιο τέρας. Σάν έμαθε γιά τά παιδιά πού απόκτησε, ό θυμός του μεγάλωσε καί διέταξε νά τά βάλουν σε δυό βάρκες, χωριστά και νά τά εγκαταλείψουν στή θάλασσα. Συγχρόνως, έδωσε εντολή νά διώξουν γιά πάντα άπό τό βασίλειο του τήν κόρη του καί τόν τερατόμορφο άντρα της. Ή θεά της Σελήνης, ή Ρακασάδα έσωσε τά παιδιά. Τό αγόρι, όταν μεγάλωσε, έγινε βασίλιάς της μισής Κεϋλάνης καί της άλλης μισής τό κορίτσι. Ο βασιλιάς ήταν καλός και οί υπήκοοι του ζούσαν ευτυχισμένοι. Δέ συνέβαινε όμως τό ίδιο και μέ τή βασίλισσα. Αυτή είχε εξοντώσει όλους τους άνδρες και μ’ ενα στρατό άπό γυναίκες έγινε ό φόβος κι ό τρόμος όλων όσων περνούσαν άπό τις ακτές τού βασιλείου της. Οχυρωμένη μέ τις γυναίκες της σ’ ενα σιδερένιο κάστρο, κατόρθωνε νά παγιδεύει μέ τά θέλγητρα τών θηλυκών πολεμιστών της τους εμ- πόρους πού ταξίδευαν και τους έψηνε και τους έτρωγε μέ τόν στρατό της. Αλλά ό βασιλιάς αδελφός της δέν μπορούσε ν’ ανεχτεί τήν κατάσταση πού δημιουργούσε ή αδελφή του και τά εγκλήματα της δέν τά συγχωρούσε. Ετσι μέ μιά ομάδα αφοσιωμένων ανδρών του πήγε στό ανάκτορο της αδελφής του βασίλισσας και ειδοποίησε μέ τρόπο τους εμπόρους πού φιλοξενούσε γιά τήν τύχη πού τους περίμενε. Ολοι μαζί τότε κυνήγησαν τις αμαζόνες ως τή θάλασσα, όπου τις άφησαν νά πνιγούν…»|.
Αναφορά στις αμαζόνες κάνει ό γνωστός ερευνητής και ταξιδιώτης Μάρκο Πόλο { πού κατά κάποια πληροφορία ήταν ελληνικής καταγωγής, ονομαζόμενος Μαρκόπουλος }. Οί πληροφορίες του Μάρκο Πόλο τοπικά συμπίπτουν μ’ αυτές τού Χιουέν Τσάνγκ γιατί αναφέρει ότι τις συνάντησε νότια τών Ινδιών. Εκεί πού βρίσκεται ή νήσος Κεϋλάνη; Πολύ πιθανό, γιατί λέει ότι στά νότια τών Ινδιών υπήρχαν δύο νησιά. Στό ενα κατοικούσαν άνδρες και στό άλλο γυναίκες. Τό νησί τών ανδρών λεγόταν « ‘Αρσενικό » καί τών γυναικών « Θηλυκό ». Οί κάτοικοι άνδρες καί γυναίκες, ήσαν παντρεμένοι μεταξύ τους άλλά ζούσαν χωριστά. Εσμιγαν μόνο μιά φορά το χρόνο γιά νά τεκνοποιήσουν. Τά παιδιά ανατρέφονταν από τις μητέρες τους και τά μέν αγόρια στην ηλικία των 14 χρόνων επιστρέφονταν στους πατέρες τους, τά δε κορίτσια τά κρατούσαν και τά ανέτρεφαν οί ίδιες. Υπάρχουν κι άλλες αναφορές, υπαινιγμοί, ιστορίες που φτάνουν μέχρι τή σημερινή εποχή. Αυτό όμως πού πρέπει νά σκεφτεί κανείς είναι το γεγονός της πολλαπλής αναφοράς γιά τις Αμαζόνες. Ανήκουν στον θρύλο; Ανήκουν στην πραγματικότητα; Ή ερώτηση είναι μιά γοητευτική πρόκληση. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν ν’ απαντήσουμε.
Πιστεύω ακράδαντα ότι ο θρύλος γιά τις Αμαζόνες έχει ίστορική βάση. Οπως όλοι οί παγκόσμιοι μύθοι { δημιουργία, κατακλυσμός, γέννηση θεών, τιτανομαχίες κ.λπ. }, έχει κι αυτός τά ίδια στοιχεία. Παρουσιάζεται σε πολλούς λαούς, αναφέρεται με τά ίδια σχεδόν στοιχεία και σέ ορισμένες περιπτώσεις νομίζει κανείς ότι ειναι ό ίδιος ακριβώς μύθος με αλλαγμένα τά ονόματα. Τά στοιχεία τού μύθου είναι μάλιστα τόσο ζωντανά ώστε πολλοί αμφιβάλλουν αν οί αμαζόνες ήσαν πράγματι γυναίκες. Από επιστήμονες ειπόθηκε ότι στην Καππαδοκία, στην αρκαία χώρα των Χιττιτών { Χετταίων } βρέθηκαν αναπαραστάσεις πολεμιστών μέ μακριά κόμη. Ή εξήγηση πού δίνουν πολλοί αναφορικά μέ τον λαό των Χιττιτών ή Χετταίων άφορα μιαν αρχαιολογική ανακάλυψη πού έγινε από τον Γερμανό αρχαιολόγο Ούγκο Βίνκλαιρ, ο οποίος καθώς ήταν ειδικευμένος άνατολιστής, έκανε ανασκαφές σ’ ένα τούρκικο χωριό ονόματι Μπογκάζ Κιόι, ανατολικά της Σινώπης, στην αρχαία Καππαδοκία.
Ο Βίνκλαιρ βρήκε χίλιες περίπου πινακίδες από άργιλλο μέ επιγραφές επάνω τους. Ετσι ανακαλύφτηκε, αλλά δέν εξιχνιάστηκε ό πολιτισμός των Χετταίων. Αυτός πού έβγαλε τον πολιτισμό των Χετταίων από τά σκοτάδια της λήθης ήταν ό Τσέχος Φρέντερικ Χρόζνυ, πού βρήκε μιά χιττική φράση γραμμένη μέ ιερογλυφικά, γεγονός πού τού επέτρεψε νά ανακαλύψει το « κλειδί » της χιττικής γλώσσας. Ετσι πολλά στοιχεία ήρθαν στό φως γιά τόν περίεργο αρχαίο αυτό λαό, πού ξαφνικά εξαφανίστηκε από τήν ιστορία. Οι Χετταίοι φορούσαν φορέματα πού έφταναν ώς τους αστραγάλους τους και άφηναν μακριά μαλλιά πού συχνά τά έδεναν σέ πλεξούδα ή κότσο. Σέ ανάγλυφα παριστάνονται Αιγύπτιοι πολεμιστές πού αρπάζουν τους αντιπάλους τους Χετταίους από τόν κότσο αυτόν. Τό γεγονός αυτό δημιούργησε τις γνωστές εντυπώσεις, νά θεωρηθούν δηλαδή, άπό τους Ελληνες ότι ήσαν γυναίκες. Τά φαρδιά τους ρούχα άλλωστε, πολύ εύκολα, θά έκρυβαν κάθε ιδιαίτερη καμπύλη του γυναικείου σώματος. Πολλές μαρτυρίες συμφωνούν στό σημείο αυτό, ότι δηλ. σάν Αμαζόνες είχαν θεωρηθεί άνδρες πού ανήκαν σέ βάρβαρα έθνη. Χαρακτηριστικά είναι και όσα αναφέρονται σχετικά μέ τη θρησκεία τους. Οί Χετταίοι ιερείς συνήθιζαν νά φορούν γυναικεία ρούχα, στόλιζαν μέ σκουλαρίκια τά αυτιά τους και σάν θυσία στον Θεό Ήλιο πρόσφερναν τά γεννητικά τους όργανα, όπως έκαναν και οί ιερείς τού Αττιδος. Μήπως λοιπόν ταύτισαν οί αρχαίοι Ελληνες τήν έλλειψη των γεννητικών ανδρικών οργάνων μέ τόν μαστό, voμίζovτας πώς είχαν νά κάνουν μέ γυναίκες; Δεδομένου ότι οί αρχαίοι Ελληνες κάθε άλλο παρά αφελείς ήσαν { οπωσδήποτε κάποιος Χετταίος θά είχε αιχμαλωτιστεί ή σκοτωθεί γιά νά διαπιστωθεί τό λάθος }, παραμένει το γεγονός της ύπαρξης των Αμαζόνων, γιατί κι αν θεωρήσουμε ότι οί Ελληνες έβλεπαν τους Χετταίους, οί άλλοι, πού αναφέρονται στις Αμαζόνες, ποιους έβλεπαν; Τό επιχείρημα δεν στέκει. Μένει λοιπόν ό μύθος κι ο θρύλος ολοζώντανος και ακλόνητος.
Ο μύθος των Αμαζόνων2
Κατά τή γνώμη μου ό μύθος τών Αμαζόνων, εκτός τών όποιων ζωντανών στοιχείων, πού διατηρήθηκαν στην ιστορία, είναι πολύ παλαιότερος άπό τους ιστορικούς χρόνους. Χάνεται στά βάθη της προϊστορίας και ταυτίζεται μέ τήν εποχή εκείνη της ανθρωπότητας κατά τήν οποία κυριαρχούσε τό μητριαρχικό καθεστώς στον κόσμο. Οί έρευνες τών διαφόρων επιστημόνων γιά τήν μητριαρχική εποχή { εποχή κατά τήν όποια ή ιεράρχηση της κοινωνίας καθοριζόταν άπό τό γυναικείο στοιχείο }, έχουν αποδείξει ότι ή πολύ παλιά εκείνη εποχή ήταν εποχή « χρυσή » γιά τήν άνθρωπότητα. Χαρακτηριζόταν άπό τήν απόλυτη ισότητα τών φύλων, τήν κοινή απόλαυση τών αγαθών, τή δημιουργία τών πρώτων βασικών και ουσιαστικών γιά τήν εξέλιξη τού ανθρώπου ανακαλύψεων, όπως ή κηπουρική, ή εξημέρωση τών κατοικίδιων ζώων, ή δημιουργία τών πρώτων μορφών τέχνης, ή καλαθοπλεκτική, ή αγγειοπλαστική. Είναι ή εποχή πού δημιουργούνται οί μεγάλες γυναικείες θεότητες, ή ΓΗ, ή ΣΕΛΗΝΗ, ή ΔΗΜΗΤΡΑ. Ή γυναίκα θεωρείται εγγύηση της συνέχειας, αρχέγονη μητέρα και σύμβολο γονιμότητας. Είναι ιέρεια και φύλακας του θεϊκού μυστήριου. Είναι εταίρα, είναι αυτή ή ίδια ή ζωή. Αλλά, κυρίως, ήταν μιά ειρηνική εποχή, πού οί άνθρωποι προσπαθούν νά επιβιώσουν στο περιβάλλον πού ζούσαν, ασχολούμενοι, οί μέν άνδρες στον εφοδιασμό της κοινότητας μέ τροφή, οί δέ γυναίκες σ’ όλες τις άλλες ασχολίες. Ετσι εξηγείται ή παρουσία όλων τών επιτευγμάτων πού ανάφερα προηγουμένως { κηπουρική, καλαθοπλεκτική κ.λπ. }.
Κατάλοιπο της εποχής αυτής είναι και ή δημιουργία της Θεάς-Σελήνης, της αρχαίας ελληνικής Αρτεμης, θεάς του κυνηγίου, πού παριστάνεται νά κρατά ένα τόξο και τά βέλη, ενώ δίπλα της απεικονίζεται ενα ελάφι συνήθως. Ή εποχή εκείνη, εποχή κυνηγετική, απεικονίστηκε στο πρόσωπο της Θεάς αυτής, πού τοποθετήθηκε σέ ίσάξια θέση μέ τις άλλες. Τή μητριαρχία διαδέχτηκε ή πατριαρχία, πού σέ χρονική σύγκριση μέ τήν πρώτη, ή δεύτερη είναι νεαρής ηλικίας. Ή κυνηγετική κοινωνία δίνει τή θέση της στην αγροτική κοινωνία. Ή μεγάλη ανακάλυψη της γεωργίας πολλά χρωστάστην ανάπτυξη της κηπουρικής πού είχε συμβάλλει στη στοιχειώδη παραγωγή ορισμένων « κηπευτικών » { κυρίως ρίζες και βολβούς }. Τό τόξο και τά βέλη { κυνήγι } αντικαθίστανται άπό τό ύνί { γεωργία }. Είναι ή εποχή πού αρχίζει ή εκμετάλλευση τών μεταλλευμάτων, αναπτύσσεται ή σιδηρουργία και τελειοποιούνται τά παλιά πέτρινα όπλα. Μέ τήν αλλαγή αυτή δημιουργούνται νέοι Θεοί. Ο Ηφαιστος, Θεός της φωτιάς, και ό Αρης, θεός του πολέμου.
Ή δημιουργία τού θεού Αρη εξηγείται. Ή συσσώρευση αγαθών, τροφίμων γεωργικών, παρακινεί άλλες φυλές, κυρίως νομαδικές, νά επιτίθενται στους αγροτικούς σχηματισμούς γιά τή διαρπαγή τροφών. Ο μύθος τών Αμαζόνων απηχεί τις προϊστορικές εξελίξεις πού έλαβαν χώρα όταν μετασχηματιζόταν τό κοινωνικό σύστημα. Τήν αντικατάσταση της Μητριαρχίας άπό τήν Πατριαρχία, τήν υποταγή της Γυναίκας στον Ανδρα, αν θέλετε. Ολες οί « Αμαζονικές » παραδόσεις επαναλαμβάνουν τό ίδιο πράγμα. Τήν ήττα τών σκληροτράχηλων Αμαζόνων από τους Ελληνες, τον Ηρακλή, τόν Αχιλλέα, τον αδελφό βασιλιά, τόν Σκύθη εραστή κ.λπ. Αλλά, πώς εξηγείται ή αντίφαση πού πηγάζει άπό τά δεδομένα; Ή μητριαρχία νά είναι εποχή ειρηνική και οί Αμαζόνες νά απεικονίζονται και νά περιγράφονται σκληρές, άκαρδες, αιμοβόρες, κ.λπ. Νά μήν ξεχνάμε ότι οί περιγραφές έγιναν άπό άνδρες. Δεν πρέπει νά μας διαφεύγει τό γεγονός οτι ή ιστορία της ανθρωπότητας, πολύ συχνά, γράφεται άπό τόν νικητή. Στήν ιστορική σύγκρουση της προϊστορίας, όταν γινόταν ή μετάβαση, σταδιακή, αργή, δύσκολη, από τή μιά κοινωνική μορφή στήν άλλη, ή δύναμη τού άνδρα επέβαλε τήν ιστορία όπως του άρεσε. Και αυτό φανερώνει ό μύθος πού εξετάζεται εδώ. Τό παλιό καθεστώς, μητριαρχία, έπρεπε νά φανεί κακό, άσχημο, βάρβαρο.
Ετσι οί γυναίκες στην αντρική συνείδηση της ανθρωπότητας διαιωνίστηκαν κακές, αίμοχαρείς, πολεμίστριες κ.λπ. Και για να μην υποθέσει κάποιος ότι αυτό πού αναφέρεται τώρα είναι ουτοπία, πληροφορώ τον αναγνώστη ότι καμιά ιστορική απόδειξη δέν έχουμε γιά μιά παρόμοια ταύτιση της γυναίκας, στή διάρκεια των χιλιετιών, τέτοια όπως τήν παρουσιάζουν οί διάφοροι συγγραφείς, ιστορικοί κ.λπ. Τά παλαιότερα γνωστά αγαλματίδια πού παριστάνουν γυναικείες φιγούρες, απεικονίζουν τή γονιμότητα, τήν ευτυχία μιας εποχής ειρηνικής. Ή « ‘Αφροδίτη τού Λωσσέλ » { Παλαιολιθική II 21.000 π.Χ.Λωσσέλ – Ντορντόν, Γαλλία }, κρατά στο χέρι της ενα κέρατο βονάσου { μήπως ό νους σας πηγαίνει στο κέρας της Αμάλθειας; στό κέρας της ευφορίας; }. Τό κέρατο βονάσου ειναι δείγμα προσφοράς. Καμιά αναπαράσταση, γλυπτό,πετρόγλυφο, σχέδιο, κεραμικό, τίποτα μά τίποτα, κανένα στοιχείο της εποχής δέν μας δείχνει τή γυναίκα νά εμφορείται από καταστροφικές τάσεις, ούτε και πολεμικές. Ήταν μιά μεγάλη αλλαγή εκείνη. Τό όπλο του νομάδα αντικαταστάθηκε από τό υνί του γεωργού. Ο άνθρωπος μπόρεσε νά βάλλει τις βάσεις του σημερινού πολιτισμού. Κι αυτό οφείλεται στή μητριαρχία, πού σαν κοινωνική διάρθρωση χαρακτηρίζεται από μιά πρωτόγονη μορφή σοσιαλιστικής υφής. Υπάρχει βέβαια και ή ερμηνεία εκείνη τού μύθου των Αμαζόνων πού τις ταυτίζει με τις δυνάμεις της φύσης:
« Ήσαν φαίνεται εν αρχή αί Αμαζόνες αί προσωποποιηθείσαι φυσικαί δυνάμεις της γονιμοποιήσεως, τά άφθονα ύέτια ύδατα, άτινα είσδύοντα εις τους κόλπους της γης γονιμοποιούσιν εις αυτούς πάντα τά σπέρματα της φυτικής βλαστήσεως, είναι αί νεφέλαι με τους πολλούς μαστούς, τών οποίων τό άφθονον γάλα και ρέει εις τήν γήν και τρέφει πάσαν ζωικήν ύπαρξιν, τούτο μαρτυρούσι καί τά υπό τού Διοδώρου αναφερόμενα ονόματα των Αελλα { Θύελλα } καί Κελαινώ { σκοτεινόν νέφος }, από τών μαστών τών οποίων ρέει άφθονος ή βροχή. Αίθεοποιηθείσαι καί προσωποποιηθείσαι αύται φυσικαί δυνάμεις, αίτόσον ευεργετικοί, ώς θεαί της καταιγίδος, ήτις φθείρει και καταστρέφει πάσαν ζωικήν ύπαρξιν και πασαν βλάστησιν, έρχονται εις σύγκρουσιν προς τάς Θεότητας του φωτός καί τού ηλίου, αίτινες είναι αί εύεργέτιδες ωσαύτως Θεότητες πάσης βλαστήσεως καί πάσης ζωικής υπάρξεως » { Μεγ. Ελληνική Εγκυκλοπ. τόμ. Δ. σελ. 142 }.
Κάτι παρόμοιο αναφέρει και ό Ντεσάρμ { Μυθολογία της Αρχαίας Ελλάδας }: « Χωρίς νά προσπαθήσουμε νά ερμηνεύσουμε σε όλες του τις λεπτομέρειες τον σκοτεινό καί περίπλοκο μύθο των Αμαζόνων, μπορούμε νά παρατηρήσουμε πώς αυτές πολεμούν τον Ήρακλέα, τον Θησέα, τον Αχιλλέα, τον Βελεφερόντη, ήρωες δηλαδή πού έχουν καθαρά ηλιακή φύση, όπως έχει αποδείξει από καιρό ή συγκριτική μυθολογία. Σάν εχθροί τών Θεοτήτων του φωτός θυμίζουν τους εχθρούς τού Ινδρα, της Βεδικής μυθολογίας, δηλαδή τά σύνεφα. Συνεπώς οί μαστοί τους μπορεί ν’ απεικονίζουν τ’ άναρρίθμητα « στήθη » τών νεφών από τά οποία τρέχουν τά νερά πού ποτίζουν καί γονιμοποιούν τή γη. Ετσι οί Αμαζόνες ήταν αναγκαστικά συνοδοί της θεότητας της Εφέσου, της μεγάλης αυτής τροφού της φύσεως… ».
Ο μύθος των Αμαζόνων3
Ή ερμηνεία όμως αυτή δέν καλύπτει τά στοιχεία του μύθου. Γιατί ή προστάτιδα θεά τους ήταν ή Θεά – Σελήνη Αναίτις ή Αρτεμις ή Ρακασάδα ή…; Υποστηρίχτηκε ότι οί Αμαζόνες ήταν σώμα φρουράς του ίερού της θεάς αυτής, Αλλά και αυτό δέν ικανοποιεί, γιατί δέν έχουμε καμιά ιστορική μαρτυρία πού νά τό τεκμηριώνει. Παράλληλα, μιά άλλη μαρτυρία αποδεικνύει κάτι το τελείως αντίθετο. Θεές πού φανερά προσωποποιούν τις φυσικές δυνάμεις είναι ή Δήμητρα και ή Περσεφόνη. Δέν απεικονίζονται όμως να ιππεύουν, νά σκοτώνουν, νά εξοντώνουν κ.λπ. Κάθε άλλο. Είναι γονιμοποιά στοιχεία με ειρηνική εμφάνιση, προσωποποίηση τού καλού. Γιά ποιο λόγο οι Αμαζόνες, πού τα ίδια γονιμοποιά στοιχεία της φύσης έκπροσωπούν, απαθανατίστηκαν έτσι πολεμοχαρείς;
Ο Στράβων απέρριψε σάν ψεύτικες όλες τις ιστορίες γιά τις Αμαζόνες:
« Περί τών Αμαζόνων τά αυτά λέγεται και νύν και πάλαι, τερατώδη τε όντα και πίστεως πόρρω. Τις γάρ αν πιστεύσειεν, ώς γυναικών στρατός ή πόλις ή έθνος συσταίη άν ποτέ χωρίς ανδρών:… Τήν δέ Θεμίσκυραν και τά περίτόν Θερμώδοντα πεδία άπαντες Αμαζόνων καλούσι, και φάσιν έξελαθήναι αύτάς ένθένδε. Οπου δέ νύν εισιν, ολίγον τε και άναποδείκτως και άπίστως αποφαίνονται » { Στρ. 540 }.
Πολλοί ανθρωπολόγοι δέν παραδέχονται στην εποχή μας ότι υπήρχε τέτοιο στάδιο στην κοινωνική εξέλιξη, κατά τό όποιο οί γυναίκες ασκούσαν τόν κοινωνικό έλεγχο, Ο Μπαχόφεν ήταν αυτός πού υποστήριξε ότι:
« H μητριαρχία δέν περιλάμβανε μόνο τη μεταβίβαση της ιδιότητας τού μέλους της ομάδας, κατά μητρική γραμμή, αλλ’ επίσης και ότι ή μητέρα, όχι ό πατέρας, κυβερνούσε τήν οικογένεια· οί γυναίκες, όχι οί άνδρες, είχαν τόν έλεγχο της διοίκησης της ομάδας μία θηλυκή θεότητα υπερτερούσε, ή Σελήνη, καί όχι ό άρρην Ήλιος» { Social Organization, σελ.262 }.
Ο Π. Κανελλόπουλος σε σχετικό άρθρο του { Μητριαρχία, Εγκυκλ.Λεξικό Ελευθερουδάκη, τ. 9, σελ.414 }, γράφει σχετικά γιά τό θέμα:
« Βασισθείς κυρίως έπί τών αρχαίων συγγραφέων { ό Μπαχόφεν } θεώρησε τήν μητριαρχία ώς φαινόμενον χαρακτηριζον ολόκληρον τήν περίοδον της άνθρωπότητος. Ή γένεσις αυτού δέν οφείλεται εις οίκονομικάς συνθήκας αλλ’ είς ίδιαιτέραν διάθεσιν της ψυχής, ή οποία έξεδηλώθη πρωτίστως διά της τάσεως προς ισότητα και έλευθερίαν. Ή μητριαρχία έγεννήθη τό πρώτον ώς άντίδρασις κατά της πρωτογόνου έλευθερομειξίας, του « ακανόνιστου έταιρισμού » ώς λέγει ό Μπαχόφεν. ‘Απροστάτευτος ούσα κατ’ αρχάς και παραδεδομένη είς τάς γενετησίους καταχρήσεις τού ανδρός, ήσθάνθη ή γυνή τήν ανάγκην, όπως άντιταχθή εις τό κράτος από τις συνθήκες της ζωής ».
Δέν ήταν φαινόμενο πού παρουσιάστηκε μετά από τήν ήττα μιας ομάδας, ούτε σκόπευε σέ κάτι τέτοιο. Τό ίδιο ξεκίνημα είχε και ή πατριαρχία, αλλά μόνο ξεκίνημα. Ή έξέλίξή της ήταν μιά συνειδητή εξάπλωση της αντρικής δύναμης, πού έφτασε στην καταπίεση. Και παρά τήν έντονη κοινωνική αναμέτρηση πού διακρίνουμε στους πρωτο-ίστορικούς και ιστορικούς χρόνους, δέν παρατηρούμε κάτι παρόμοιο στους προϊστορικούς. Και τά στοιχεία δέν λείπουν βέβαια. Εναντίον της μητριαρχία πολλοί καταφέρονται, μεταξύ τών οποίων και ό Α. Ελευθερόπουλος. { Ο κοινωνικός βίος τών ανθρώπων αρχή, εξέλιξη και φύση }, αλλά οί περισσότεροι, στηρίζονται σέ θέσεις καθαρά άντιεπιστημονικές και ο Μπαχόφεν και ό Μόργκαν είχαν δίκιο. Ή διένεξη βέβαια συνεχίστηκε και μόνο ό Εγκελς έδωσε τή σωστή λύση εξηγώντας τά φαινόμενα κάτω από οικονομική σκοπιά. Εδώ φτάνουμε στό τέλος της μελέτης αυτής. Θά τήν κλείσουμε, τονίζοντας και πάλι ότι ό μύθος τών Αμαζόνων είναι ή προέκταση και ή διαιώνιση τών κοινωνικών αναστατώσεων πού έλαβαν χώρα στις προκεχωρημένες χρονολογίες. Είναι θέμα προτίμησης, τό νά εξηγήσει κάποιος τό μύθο σάν απεικόνιση τών φυσικών δυνάμεων ή σάν μιά ανάμνηση τών κοινωνικών αλλαγών του παρελθόντος. Εάν μέ διάθεση κριτική εξετάσουμε τή βαθύτερη ουσία τών περισσότερων μύθων, θά βρούμε στή βάση τους τήν παρουσία της σύγκρουσης, της των ανδρών και όπως έπιβάλη τήν αύστηράν εν τη ζωή πειθαρχίαν. Χαρακτηριστική της τάσεως ταύτης ειναι ή λατρεία της Δήμητρος. Ο δέ θεσμός των Αμαζόνων υπήρξεν όμαδικόν φαινόμενον και δή φαινόμενον προηγηθέν του κανονικού μητρικού δικαίου, άντίδρασις τών γυναικών ολοκλήρου λαού όπως άντιμετωπίσωσι τον άνδρα πολεμικώς οργανωμένοι. Το μητρικόν δίκαιον ενεφανίσθη άργότερον ώς τό καθεστώς, υπό τό οποίον παρεμερίσθη ή υπερβολή τού θεσμού τών Αμαζόνων, διατηρηθείσης απλώς της αρχής, εφ’ ής ό θεσμός ούτος έβασίσθη. Εδώ όμως σημειώνεται ένα βασικό λάθος.
Ή μητριαρχία χαρακτηρίζεται σάν μιά από κοινού αντιμετώπιση, συνειδητή και οργανωμένη, του γυναικίου φύλου. Αν αυτό τό σημείο τό φτάσουμε στα άκρα έχουμε νά κάνουμε μέ αγώνες κοινωνικής μορφής. Αυτό όμως δέν έγινε έτσι όπως θέλουν νά τό παρουσιάσουν όσοι τοποθετούν τήν υπόθεση στό στάδιο τών κοινωνικών αγώνων. Γιατί δεν ήσαν αγώνες αν και είχαν κοινωνικό περιεχόμενο. Ή μητριαρχία δεν επιβλήθηκε ούτε μέ τά όπλα, ούτε ποτέ θέλησαν οί γυναίκες νά αντιτάξουν ένοπλη αντίσταση στό ανδρικό φύλο. Ή μητριαρχία δημιουργήθηκε καί, μέσα από πρίσμα πολιτικό, προσπαθούν νά καταρρίψουν τήν ιδέα της ύπαρξης τού μητριαρχικού σταδίου. Αλλά ο Παν. Λεκατσάς σέ πολλά του έργα έχει αποδείξει ότι του πατριαρχικού σταδίου προηγήθηκε τό μητριαρχικό. Ορισμένοι δέν δίστασαν νά αποκαλέσουν τό στάδιο της μητριαρχίας σάν στάδιο γυναικοκρατίας, αλλά ή χρήση του όρου αυτού δέν είναι σωστή: ό όρος αποδόθηκε αβίαστα. Παρά τό γεγονός όμως αυτό, ή νεότερη επιστήμη απέδειξε ότι αλλαγής, της ανταγωνιστικότητας καί της κοινωνικής πάλης.
Του Χρήστου Δ. Λάζου
ellinikoarxeio.com

Η φετινή βασίλισσα του καρναβαλιού (ΦΩΤΟ)


Η φετινή βασίλισσα του καρναβαλιού (ΦΩΤΟ)
Ανάμεσα σε 19 υποψήφιες επελέγη η Νάσια Στεφανίδη για βασίλισσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2015.
Η Νάσια είναι φοιτήτρια του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας της Σχολής Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και γνωρίζει Αγγλικά.

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΦΕΡΕΦΩΝΟΥ (Μικρή συλλογή άρθρων)

Ο Μπάμπης το Τερμάτισε (Ι) #skai_xeftiles

Posted by netakias.com στο Ιανουαρίου 28, 2015
«Ο Λαφαζάνης υπηρετεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, επειδη δε θέλει να ιδιωτικοποιήσει τη ΔΕΗ στα ιδιωτικά συμφέροντα»
Ο Μπάμπης το τερμάτισε! "Ο Λαφαζάνης υπηρετεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, επειδη δε θέλει να ιδιωτικοποιήσει τη ΔΕΗ στα ιδιωτικά συμφέροντα"

Oι τέσσερις προτεραιότητες της κυβέρνησης


ypourgiko-sumboulio-atsiprasΗ αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης είναι η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με την τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα στην πρώτη Υπουργικό Συμβούλιο, τονίζοντας ότι θα δοθεί βοήθεια σε όσους βρίσκονται στα πρόθυρα της απελπισίας, στερούνται φαγητό, θέρμανση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Η εθνική μειοδοσία δεν ειναι «πλάκα». Ο εισαγγελέας να αναλάβει τον κ. Πάγκαλο.


Posted by olympiada στο Ιανουαρίου 28, 2015


Να λειτουργήσει επιτέλους το κράτος. Δεν μπορει να συνεχίσει ως ξέφραγο αμπέλι όπου ο κάθε υπηρέτης ξένων συμφερόντων να ζημιώνει το εθνικό συμφέρον. Να ενεργοποιηθούν τώρα οι διατάξεις του ΚΠΔ που προβλέπουν βαρύτατες ποινές.

Πούτιν:Η Ρωσία εξήγαγε όπλα αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στο 2014.


Πούτιν:Η Ρωσία εξήγαγε όπλα αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στο 2014.

15

«Η Ρωσία εξήγαγε όπλα και στρατιωτικό εξοπλισμό αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων και υπέγραψε συμβάσεις για 14 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014», δήλωσε την Τρίτη στη Μόσχα ο Ρώσος Πρόεδρος,Βλαντιμίρ Πούτιν.


«Η Νιγηρία δεν μπορεί να δράσει μόνη της απέναντι στην απειλή της Μπόκο Χαράμ».


«Η Νιγηρία δεν μπορεί να δράσει μόνη της απέναντι στην απειλή της Μπόκο Χαράμ».

haram

«Η περιοχή Σαχέλ βρίσκεται με την σειρά της υπό την απειλή των τζιχαντιστών της Μπόκο Χαράμ» προειδοποίησε ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ  στην περιοχή,Hiroute Guebre Sellassie,την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου.Επίσης πρόσθεσε ότι η Νιγηρία,στην οποία εδρεύει η συγκεκριμένη τρομοκρατική οργάνωση,δεν μπορεί να αντιδράσει μόνη της και χρειάζεται οπωσδήποτε εξωτερική βοήθεια.

Η δυσαρέσκεια των ψηφοφόρων για τις ιδιωτικές εταιρείες ενέργειας στη Βρετανία «χτυπάει κόκκινο». Κι έρχονται εκλογές …


Η αγορά ενέργειας της Βρετανίας είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένη: 34 διαφορετικοί πάροχοι θεωρητικά τουλάχιστον «ανταγωνίζονται»μεταξύ τους, για να παρέχουν φυσικό αέριο και ηλεκτρισμό σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.
Απ’ την εποχή της Θάτσερ, που έκλεισε τα ανθρακωρυχεία, επικρατεί στη Βρετανία η ιδεοληψία πως στην ενέργεια πρέπει να υπάρχει «ιδιωτικοποίηση» και «ανταγωνισμός». Στην πραγματικότητα αυτό που υπάρχει είναι παράδοση των καταναλωτών ως ομήρων σε οργανωμένα συμφέροντα και πλέον η …
υπομονή των καταναλωτών έχει προ πολλού εξαντληθεί.

Ανησυχία σε ΗΠΑ – ΕΕ από τη φιλορωσική πολιτική



Ανησυχία σε ΗΠΑ – ΕΕ από τη φιλορωσική πολιτική
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση Τσίπρα που έχει διεθνείς προεκτάσεις. Η δυσφορία του πρωθυπουργού στην επικεφαλής της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής κ. Μογκερίνι, προκάλεσε ήδη «ανησυχίες» και έχει θορυβήσει έντονα την Ε.Ε. αλλά και πέραν του Ατλαντικού.
Επιπροσθέτως, ισχυρό σοκ στα δυτικά κέντρα των αποφάσεων, προκάλεσαν και οι δηλώσεις του ρώσου αντιπροέδρου του Κέντρου Σχεδιασμού Στρατηγικής Ανάπτυξης Γκριγκόρι Τροφιμτσούκ. Ο ρώσος αξιωματούχος και επιστήμονας, σχολιάζοντας την περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη ζώνη του ευρώ, τόνισε ότι «θα ήταν δυνατή μόνο σε περίπτωση ισχυρής υποστήριξης – οικονομικής και πολιτικής – από ένα άλλο ισχυρό διεθνές μπλοκ». Ενδεικτικό των «ανησυχιών» στην Ουάσιγκτον είναι και σχετική αρθρογραφία της εφημερίδας «The Times», όπου σημειώνεται ότι «η φιλορωσική θέση του νέου πρωθυπουργού της Ελλάδας, Αλέξη Τσίπρα, μπορεί να περιπλέξει την πολιτική των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας!»

Μεγάλο στραπάτσο της Ν.Δ. από τον Καμμένο


Μεγάλο στραπάτσο της Ν.Δ. από τον Καμμένο
Επί ένα χρόνο τον κυνήγαγαν ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος, οι βουλευτές, οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., όλες οι εφημερίδες και όλα τα κανάλια και όλοι οι δημοσκόποι προσπάθησαν να διαλύσουν το κόμμα του και να εξαγοράσουν όλους τους βουλευτές, αλλά αυτός τώρα κυβερνάει τον τόπο μαζί με τον Τσίπρα, και το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ. και οι… παραφυάδες τους έχουν χάσει και έχουν εξευτελιστεί.
Δεν είναι μόνο η μεγάλη, η τεράστια ήττα, που υπέστησαν από το νεαρό Αλέξη, τα 2 μνημονιακά και πουλημένα, στους ξένους κόμματα, του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. στις εκλογές της Κυριακής, είναι επίσης και το απίστευτο ΣΤΡΑΠΑΤΣΟ που έπαθε, προσωπικά ο Σαμαράς από τον Πάνο Καμμένο.

Πώς θα λειτουργεί πλέον η Αστυνομία -Τι θα ισχύει για τα όπλα


pannnnn708ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Την θέση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη αναλαμβάνει από την Τρίτη ο Γιάννης Πανούσης, ο οποίος αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας της Αστυνομίας και στα όπλα των αστυνομικών.
Ο νέος Υπουργός μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1 σχολίασε τον ρόλο της Αστυνομίας στην κοινωνία, την παρουσία του στις διαδηλώσεις αλλά και το αν θα έχουν τελικά όπλα οι αστυνομικοί ή όχι.

Κάποιοι ψευτοπατριώτες Εφοπλιστές απειλούν να φύγουν και να σηκώσουν…σημαία Παναμά…

Κάποιοι ψευτοπατριώτες Εφοπλιστές απειλούν να φύγουν και να σηκώσουν…σημαία Παναμά…

Κάποιοι ψευτοπατριώτες Εφοπλιστές απειλούν να φύγουν και να σηκώσουν…σημαία Παναμά…
Ξεκίνησαν οι γνωστές απειλές από αυτούς που σε περίοδο κρίσης λαμβάνουν (μόνο) και με το παραπάνω… Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές προειδοποιούν πως εφόσον δεν υπάρξει ένας συμβιβασμός με την κυβέρνηση στο θέμα της φορολογίας τους, είτε θα περιορίσουν τη δραστηριότητά τους, είτε θα μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους εκτός Ελλάδας.

Εορτάζοντες την 28ην του μηνός Ιανουαρίου – Ο ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ο Σύρος…


Εορτάζοντες την  28ην του μηνός  Ιανουαρίου – Ο ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ο Σύρος…
Ο ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ο Σύρος
Ασκητής με πολλή απλότητα, εγκράτεια και ενθουσιώδη πίστη. Προικισμένος με πλουσιότατη και φλογερώτατη φαντασία, εξασκούσε μεγάλη επιρροή στους συμπολίτες του. ο Έφραίμ γεννήθηκε στις αρχές του 4ου αιώνα, στη Νίσιβη της Συρίας. Διδάσκαλο ευτύχησε να έχει τον επίσκοπο Ιάκωβο, άνδρα μεγάλης θεολογικής παιδείας, πού τον χειροτόνησε διάκονο. Αλλ΄ αυτός παραδίδεται ολοκληρωτικά στις μελέτες του και δε θέλησε να προβιβασθεϊ σε ανώτερο αξίωμα. Διότι θεωρεί σπουδαιότερο αυτό πού είπε ο Απόστολος Παύλος: «Πάσα γραφή θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς παιδείαν την εν δικαιοσύνη, ίνα άρτιος ή ο του Θεού άνθρωπος, προς πάν έργον αγαθόν έξηρτισμένος»1. Δηλαδή, όλη ή Γραφή έχει εμπνευσθεί από το Θεό. Γι” αυτό είναι ωφέλιμη να διδάσκει την αλήθεια, να ελέγχει τις πλάνες, να διορθώνει αυτούς πού άμαρτάνουν, να παιδαγωγεΐ στην αρετή, και έτσι ο άνθρωπος του Θεοϋ να είναι τέλειος, καταρτισμένος σε κάθε έργο αγαθό. Ετσι, μ” αυτό τον τρόπο ο Έφραίμ απέκτησε ξεχωριστή θέση στην εκκλησιαστική κίνηση του έθνους του. Ηταν ο περίφημος ρήτορας, ο βαθύς και φλογερός συγγραφέας. Ονομάστηκε προφήτης των Σύρων, στύλος της Ορθοδοξίας, στόμα και κιθάρα του Άγιου Πνεύματος. ο Έφραίμ πέθανε το 379 (κατ΄ άλλους το 373 στην Έδεσσα της Συρίας) αφού άφησε μεγάλο συγγραφικό έργο. 1. Β” πρόςΤιμόθεον, γ” 16-17.

Πακιστανοί που διαδήλωναν κατά της Σαρλί Εμπντό προκάλεσαν καταστροφές σε χριστιανικό σχολείο


hebdoΠακιστανοί φοιτητές που διαδήλωναν κατά της δημοσίευσης των γελοιογραφιών με τον προφήτη Μωάμεθ από τη γαλλική σατιρική εφημερίδα Σαρλί Εμπντό προέβησαν σε βανδαλισμούς και λεηλάτησαν ένα χριστιανικό σχολείο στα βορειοδυτικά της χώρας, το οποίο απαιτούσαν να κλείσει, γνωστοποίησαν σήμερα αξιωματούχοι.

Η επίθεση σημειώθηκε χθες κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων εναντίον της Σαρλί Εμπντό στην πόλη Μπάνου, που βρίσκεται στα όρια των προπυργίων των Ταλιμπάν στις περιοχές των φυλών, στην επαρχία Χάιμπερ Παχτούνχβα (βορειοδυτικά) σύμφωνα με τις αρχές.

Πάνος Καμμένος: Εθνική αμυντική βιομηχανία για αυτάρκεια και εξαγωγές.


Posted by olympiada στο Ιανουαρίου 27, 2015

Τη διαβεβαίωση ότι θα κάνει τα πάντα για τη διαφύλαξη της εθνικής κυριαρχίας και της εθνικής ασφάλειας παρείχε ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής.
Ο κ. Καμμένος δεσμεύτηκε για τη διασφάλιση του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα.
Παράλληλα χαρακτήρισε ιδιαίτερη τιμή για τον ίδιο, τον αναπληρωτή υπουργό και τον υφυπουργό που παραλαμβάνουν το κρίσιμο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
«Έχοντας την πολιτική ευθύνη, με σεβασμό στους νεκρούς και ήρωες, προσκυνώντας στην «Υπερμάχω Στρατηγω» τριών όπλων και στις σημαίες των Ενόπλων Δυνάμεων, είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε σε πολιτικό επίπεδο, τηρώντας κανονισμούς, εθνικούς σχεδιασμούς και ανεξαρτησία ενόπλων δυνάμεων και αυτοδιοίκητό τους», είπε ο κ. Καμμένος και πρόσθεσε ότι «θα κάνουμε τα πάντα για διαφύλαξη εθνικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας της χώρας της ασφάλειας».

Ο άνοστος μέλανας ζωμός



Ο τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος μίσθωσε ένα Σπαρτιάτη μάγειρα και τον διέταξε να του φτιάξει τον περίφημο μέλανα ζωμό.
Ο Διονύσιος το δοκίμασε, αλλά δεν του άρεσε.
- Για να σου φανεί νόστιμο, του είπε ο μάγειρας, θα πρέπει προηγουμένως να κάνεις όλες τις στρατιωτικές ασκήσεις, να ιδρώσεις και να κολυμπήσεις πέντε ώρες στον Ευρώτα και κατόπιν δοκίμασε και θα δεις.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/anekdota/38#ixzz3Q4xG9bBG

Άστριντ Λίντγκρεν 1907 – 2002


Άστριντ Λίντγκρεν


Σουηδή συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Η Άστριντ Λίντγκρεν (Astrid Lindgren) γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου του 1907, σε μία μικρή φάρμα κοντά στο Βίμερμπι, όπου εκτυλίσσονται και οι περισσότερες ιστορίες της. Η παιδική της ηλικία και η οικογένειά της υπήρξαν κατά κανόνα η πηγή έμπνευσης για τα περίπου 100 βιβλία της, τα περισσότερα από τα οποία μεταφράστηκαν σε τουλάχιστον 70 γλώσσες και κυκλοφόρησαν σε πάνω από 100 χώρες.
Δημοφιλέστατη ηρωίδα της είναι η Πίπη η Φακιδομύτη, η οποία για πρώτη φορά «γεννήθηκε» στη φαντασία της κόρης της, Κάριν. Το 1941, όταν η επτάχρονη τότε Κάριν ήταν άρρωστη με πνευμονία, ζήτησε από τη μητέρα της να της διηγηθεί ένα παραμύθι. Για την ακρίβεια, ζήτησε να της πει την ιστορία της Πίπης. Σαστισμένη από το αλλόκοτο όνομα της ηρωίδας, η Άστριντ Λίντγκρεν άρχισε να σκαρώνει μία εξίσου παράξενη ιστορία, αυτοσχεδιάζοντας

Τζον Τάβενερ 1944 – 2013




Τζον Τάβενερ







Άγγλος συνθέτης λόγιας μουσικής, με σπουδαίο έργο, που τον κατατάσσει μεταξύ των πιο σημαντικών σύγχρονων συνθετών. Γνώρισε μεγάλη δημοσιότητα με τη σύνθεση για τσέλο «Τραγούδι για την Αθηνά» («Song for Athene»), που παίχτηκε στην κηδεία της πριγκίπισσας Νταϊάνα. Ήταν βαπτισμένος Χριστιανός Ορθόδοξος και διατηρούσε ιδιαίτερες σχέσεις με τη χώρα μας. «Ο τόπος σας με βοηθάει να βρίσκω δρόμους» είχε πει για την Ελλάδα.
Ο Τζον Τάβενερ (John Tavener) γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1944 στη συνοικία Γουέμπλεϊ του Λονδίνου. Ο πατέρας του ήταν ένας ευκατάστατος εργολάβος οικοδομών και τον βοήθησε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, να σπουδάσει μουσική. Μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο, ενεγράφη στην περίφημη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου. Θεωρήθηκε εξ αρχής εξαιρετικό ταλέντο και σε ηλικία μόλις 24 ετών έγινε γνωστός με τη σύνθεσή του «The Whale», ένα έργο με βιβλικές αναφορές.

Βρέθηκε ο τάφος του Θερβάντες






Τι μπορεί να κρύβει ένα ξύλινο φέρετρο με τα αρχικά MC; Πιθανώς κάτι που αναζητά η Ισπανία εδώ και πολύ καιρό. Τα οστά ενός δοξασμένου τέκνου της, ενός από τους σπουδαιότερους συγγραφείς της, του Μιγκέλ ντε Θερβάντες (στα ισπανικά γράφεται Cervantes). Ο τάφος του δεν έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα, ώστε να μπορούν οι πολυπληθείς ανά τον κόσμο θαυμαστές του να τον επισκέπτονται.
Φαίνεται, όμως, πως η ώρα έφτασε. Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα «Ελ Παΐς», οι ερευνητές που ψάχνουν τα κατάλοιπα μιας εκκλησίας του 17ου αιώνα, στο Μοναστήρι της Αγίας Τριάδας, στη Μαδρίτη, βρήκαν το Σάββατο ένα φέρετρο με τα αρχικά MC, φτιαγμένα από πρόκες που εξέχουν κατά ενάμιση πόντο. Το φέρετρο έχει μέσα οστά. Στην αρχή υπήρχε δυσπιστία, ωστόσο μετά από συνέχιση των ερευνών, οι επιστήμονες μοιάζουν βέβαιοι πως πρόκειται για τα λείψανα του Θερβάντες, ο οποίος είχε ταφεί εκεί στις 23 Απριλίου 1616.

Ταϋγέτη Μπασούρη 1917 – 2003

Ταϋγέτη Μπασούρη
1917 – 2003

Ταϋγέτη Μπασούρη


Ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, που έγινε γνωστή με το μικρό της όνομα. Γεννήθηκε το 1917 στην Αθήνα και σπούδασε στη Σχολή του Εθνικού Ωδείου και κατόπιν στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Οι πρώτες εμφανίσεις της χρονολογούνται στην αρχή της Κατοχής.
Στα χρόνια της Κατοχής συμμετείχε δραστήρια στο ΕΑΜ Θεάτρου, ενώ παράλληλα εντάχθηκε στο ΚΚΕ, με το οποίο επανασυνδέθηκε μετά τη μεταπολίτευση. Από το 1944 έως το 1948 έπαιξε με το «Θέατρο του Λαού», στο θεατρικό χρονικό «’41-’44», με το θίασο του Άλκη Προβελέγγιου, με τους «Ενωμένους Καλλιτέχνες», με το θίασο των πρωταγωνιστών Δήμου Σταρένιου - Αλέκας Παΐζη - Τίτου Βανδή, το θίασο Γιώννη Ιατρού - Ζωζώς Νταλμάς και το «Θυμελικό Θίασο» του Λίνου Καρζή.

Γεράσιμος Σκλάβος 1927 – 1967


Γεράσιμος Σκλάβος
Διαπρεπής έλληνας γλύπτης «των μεγάλων όγκων», με διεθνή αναγνώριση και απροσδόκητο τέλος. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ου αιώνα.

Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων


Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων


Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 28 Ιανουαρίου, με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σκοπός της είναι η ενημέρωση του ευρωπαίου πολίτη για ένα τόσο ευαίσθητο ζήτημα, όπως είναι τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία στην εποχή των υπολογιστών και του ίντερνετ αμφισβητούνται και ακυρώνονται, όχι μόνο από κρατικές υπηρεσίες, αλλά και από ιδιωτικούς φορείς. Τα προσωπικά δεδομένα αποτελούν προϋπόθεση για την άσκηση άλλων θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως της ελευθερίας του λόγου και της συνείδησης.

Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης 1939 – 2008


Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης
Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος, κατά κόσμος Χρήστος Παρασκευαΐδης, γεννήθηκε στις 17 Ιανουαρίου 1939 στην Ξάνθη και σπούδασε Νομικά και Θεολογία. Διδάκτωρ Θεολογίας, πτυχιούχος γαλλικής και αγγλικής γλώσσας, γνώστης ιταλικής και γερμανικής, χειροτονήθηκε διάκονος το 1961 και πρεσβύτερος το 1965.
Εννέα χρόνια ήταν ιεροκήρυκας στο ναό της Κοιμήσεως Θεοτόκου Φαλήρου, ενώ διετέλεσε επί επτά χρόνια γραμματέας της Ιεράς Συνόδου. Νεότατος, μόλις 35 ετών, το 1974 εξελέγη μητροπολίτης Δημητριάδος, απ' όπου αναχώρησε, όταν εξελέγη αρχιεπίσκοπος Αθηνών. Πήρε μέρος σε πολλές εκκλησιαστικές αποστολές στο εξωτερικό, ενώ συνέγραψε πλήθος επιστημονικών και εποικοδομητικών κειμένων. Αρθρογράφησε στον εκκλησιαστικό Τύπο, αλλά και σε εφημερίδες.

Αλμανάκ Βασική Έκδοση 28 Ιανουαρίου


μ. Χ.
1896

Η πρώτη κλήση για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στη Μεγάλη Βρετανία. Ο Γουόλτερ Άρνολντ τιμωρείται με πρόστιμο ενός σελινίου, επειδή συνελήφθη να τρέχει με το αυτοκίνητό του με ταχύτητα 12 χλμ/ώρα κι ενώ το όριο ταχύτητας ήταν 3 χλμ/ώρα.
1897

Ο λαός της Σητείας και της Ιεράπετρας Λασιθίου ζητάει με ψήφισμά του την Ένωση με τη μητέρα Ελλάδα.

Ανακαλύφθηκε παγωμένος νάνος πλανήτης


Ανακαλύφθηκε παγωμένος νάνος πλανήτης
Ένα νέο ουράνιο σώμα πέρα από τις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος, στο λεγόμενο «εσωτερικό νέφος του Όορτ», ανακάλυψαν οι αστρονόμοι. Πρόκειται για ένα παγωμένο νάνο πλανήτη με την προσωρινή ονομασία «2012 VP113», που έχει διάμετρο περίπου 450 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι επιστήμονες μάλιστα δεν αποκλείουν στην ίδια απομακρυσμένη περιοχή να βρουν μελλοντικά και άλλες εκπλήξεις, ακόμη και ένα γιγάντιο «πλανήτη Χ», που είναι ίσως δεκαπλάσιος από τη Γη. Αυτός ο «πλανήτη Χ» είναι αόρατος μέχρι σήμερα, καθώς περιφέρεται πολύ μακριά από τον Ήλιο, αλλά ασκεί βαρυτικές επιδράσεις στα μικρότερα σώματα της ίδιας περιοχής, όπως ο 2012 VP113.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ… Επιστήμονες ανακάλυψαν το γηραιότερο πλανητικό σύστημα


ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ… Επιστήμονες ανακάλυψαν το γηραιότερο πλανητικό σύστημα
Ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Σίδνεϊ και του Μπέρμιγχαμ ανακάλυψαν ένα πλανητικό σύστημα το οποίο δημιουργήθηκε στην «αυγή» του Γαλαξία μας, αφού ο μητρικός αστέρας του έχει ηλικία 11,2 δισεκατομμύρια χρόνια.
Έτσι, με δεδομένο πως είναι ο αρχαιότερος που έχει βρεθεί ποτέ, αυτό σημαίνει πως πλανητικά συστήματα σχηματίζονταν ακόμη και στο «νεαρό» σύμπαν, κάτι που με τη σειρά του διευρύνει το χρονικό «παράθυρο» στο οποίο θα μπορούσε να έχει αναπτυχθεί εξωγήινη ζωή.

Επιτέλους, εξωτερική πολιτική.


«Η Ελλάδα είναι κυρίαρχη όταν εμποτίζει με την ελληνική εξωτερική πολιτική, τις σκέψεις της και τα συμφέροντά της, τους διεθνείς οργανισμούς, τις πολυμερείς διαπραγματεύσεις, την ίδια την ΕΕ», υπογράμμισε ο νέος υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς.
Όλη η ουσία της Ελληνικης εξωτερικής πολιτικής, σε δυο γραμμές. ΕΥΓΕ.
Αναφερόμενος στο επικείμενο έκτακτο Συμβούλιο των Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συγκαλείται την Πέμπτη στις Βρυξέλλες, με θέμα το νέο πακέτο κυρώσεων για τη Ρωσία, υποστήριξε ότι ορισμένοι εταίροι μας παραβίασαν τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προσπάθησαν να μας φέρουν προ τετελεσμένων πριν καν ορκιστεί η νέα κυβέρνηση. «Αυτό το καταστήσαμε σαφές εξαρχής, δεν θα γίνει αποδεκτό» τόνισε ο κ. Κοτζιάς και πρόσθεσε: «Όποιος νομίζει ότι στο όνομα του χρέους η Ελλάδα θα παραιτηθεί από την κυριαρχία της και από την ενεργητική δραστήρια συμβολή της στην ευρωπαϊκή πολιτική, κάνει λάθος. Θέλουμε να είμαστε Έλληνες, πατριώτες, θέλουμε να είμαστε ευρωπαϊστές, θέλουμε πάνω απ’ όλα ένα υπουργείο που θα τολμά να σκέφτεται διαφορετικά, που θα γυρίσει σελίδα και θα υπηρετήσει τις γενικότερες αγωνίες και προοπτικές του λαού μας».

Το «who is who» και η δομή της νέας κυβερνησης. Οι συγχωνεύσεις, τα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και οι εξωκοινοβουλευτικοί…

 

orkomosiakintsip
Γράφει ο Ιάκωβος Μαύρος
___________________
Ήδη από το πρωί της Δευτέρας (ακόμη και πριν ανοίξουν οι κάλπες την Κυριακή για να πούμε την αλήθεια) είχαν κάνει την εμφάνισή τους οι πρώτες φήμες για τη στελέχωση της νέας κυβέρνησης. Πλέον όμως έχουμε επίσημα τις ανακοινώσεις που αφορούν τόσο τα πρόσωπα, όσο και το «οργανόγραμμα» των υπουργείων και τη δομή του υπουργικού συμβουλίου.