Ετικέτες

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Το άρθρο-παραλήρημα του Γιάννη Λαγού

Με ένα άρθρο γεμάτο ύβρεις και απειλές ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Γιάννης Λαγός απαντά μέσα από τις φυλακές Κορυδαλλού στο αίτημα των ανακριτριών για άρσης ασυλίας όλων των βουλευτών της Χρυσής Αυγής.

Ουκρανία: ‘Σύγκρουση πολιτισμών’ φέρνει αλλαγές συνόρων;




Του Δρ. Γεωργίου Κ. Φίλη
Αφήνοντας κατά μέρους και για την ώρα την Τουρκία αλλά και την περίπτωσή μας, θα επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας στην Ουκρανία. Όπως έγραφε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο μεγάλος αυτός διανοητής και «statesman» των ΗΠΑ, η Ουκρανία αποτελεί την πλέον ενδεικτική περίπτωση κράτους το οποίο θα βίωνε την επερχόμενη «Σύγκρουση των Πολιτισμών» σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αποτελέσει ένα αρχετυπικό παράδειγμα των πολέμων του 21ου αιώνα.
Η μοίρα δε της χώρας αυτής επρόκειτο να σημαδέψει και την Ιστορία αλλά και την ισορροπία δυνάμεων στην Ευρασία για τα επόμενα 100 έτη. Τα γεγονότα όπως αυτά εκτυλίσσονται στην Ουκρανία από τον περασμένο Νοέμβριο – ίσως και από την «Πορτοκαλί Επανάσταση» πριν από δέκα περίπου έτη – τείνουν να επιβεβαιώσουν για ακόμα μία φορά τον διανοητή με τον… χειρότερο τρόπο.

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

ΣΑΚΗΣ ΜΠΟΥΛΆΣ

Τι ζητούσε ο Σάκης Μπουλάς, τις τελευταίες ημέρες της ζωής του

21/2/14 | 0 σχόλια | 0 απαντήσεις | 19 εμφανίσεις
Τι ζητούσε ο Σάκης Μπουλάς, τις τελευταίες ημέρες της ζωής του
 
Την τελευταία του τηλεφωνική συνομιλία, το βράδυ της Τετάρτης, με τον Σάκη Μπουλά που έφυγε από τη ζωή σήμερα τα ξημερώματα, νικημένος από τον καρκίνο, μετέφερε ο καλός του φίλος Λάκης Παπαδόπουλος, αποκαλύπτοντας αυτό που ζητούσε μέχρι τέλους ο ηθοποιός.
Μιλώντας στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη, ο Λάκης Παπαδόπουλος αποκάλυψε ότι ο Σάκης Μπουλάς ζητούσε μετά μανίας τους φίλους του. «Είχα μιλήσει μαζί του, δεν μπόρεσα να τον ακούσω, δεν έβγαινε φωνή. Προχθές το βράδυ μιλούσαμε στο τηλέφωνο και βριζόμασταν και γέλαγε. Εγώ δεν μπορούσα να τον καταλάβω, αλλά γελούσαμε. Κι εκείνη την ώρα έμαθα ότι ζητούσε με μανία τους φίλους του» είπε χαρακτηριστικά ο αγαπητός μουσικός.
«Ο Σάκης δούλευε μέχρι το τέλος σαν μυρμήγκι. Όταν το έμαθε πριν από ένα χρόνο έπρεπε να φύγει από το θέατρο, να πάρει την αγαπημένη του και να γνωρίσει όλο τον κόσμο, αλλά ο Σάκης δεν το έκανε αυτό. Αυτή ήταν η ζωή του, το πάλκο. Λυπάμαι γιατί φεύγουμε και δεν καταλαβαίνουμε ότι είμαστε τίποτα» συμπλήρωσε ο Λάκης Παπαδόπουλος.
Πάντως, μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του, στο πλευρό του στεκόταν η 32χρονη σύντροφός του Αλεξάνδρα Ούστα, ενώ την Τετάρτη για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζε είχε μιλήσει ο καλός του φίλος Γιάννης Ζουγανέλης.
==================================================================

CIA KAI MAFIA, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ…


Η Συνεργασία της Αμερικανικής Κυβέρνησης

και της CIA με τη Μαφία

 

Γράφει ο ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΓΡΙΒΑΣ*
Επιδημία Απαγορεύσεων Made inUSA
Το οργανωμένο έγκλημα εμφανίστηκε στο ιστορικό προσκήνιο στις ΗΠΑ, εξαιτίας της απαγόρευσης και της δίωξης ορισμένων ψυχοτρόπων ουσιών. Γεννήθηκε κατά την σταδιακή επιβολή της απαγόρευσης του οπίου για κάπνισμα (1875-1902). Ενηλικιώθηκε μετά την πλήρη απαγόρευση των οπιούχων και της κοκαΐνης με το νόμο Harrison (1914). Ωρίμασε κατά τη διάρκεια της Ποτοαπαγόρευσης (1920-1933). Ισχυροποιήθηκε σε τρομακτικό βαθμό εξαιτίας των διαδοχικών απαγορεύσεων ορισμένων ουσιών (ανάμεσα στις οποίες, κυριαρχική θέση κατέχουν η ηρωίνη και η κοκαΐνη). Εξελίχθηκε ως κακοήθης νεοπλασία, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Και εμπεδώθηκε ως καθοριστικός παράγοντας της παγκόσμιας πολιτικής και οικονομικής ζωής.

Ο Φιλόσοφος-Ιατρός ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ (460-377 π.Χ)


 

 
 
 
«Γνωμικολογικόν»
 
Επιμέλεια Γ. Γ. Γ.
 
===================
 
 
► Ουκ ένι ιατρικήν είδέναι, όστις μη οίδεν ό τι εστίν άνθρωπος.
 
Είναι αδύνατο να ξέρει την ιατρική, αυτός που δεν ξέρει ακριβώς τι είναι ο άνθρωπος
 
====================
 
Πατέρας της Ιατρικής και μέγιστος των ιατρών χαρακτηρίζεται ο Ιπποκράτης, ο Δωριεύς που έγραψε στην ιωνική διάλεκτο και χρησιμοποίησε πρώτος στην Ιατρική το πείραμα, ανάγοντάς την από εμπειρική τέχνη σε επιστήμη. Χρυσή εποχή της Ιατρικής χαρακτηρίζεται το δεύτερο μισό του πέμπτου αιώνα π.Χ., κατά το οποίο ο Ιπποκράτης συνέγραψε πλήθος πονημάτων για φυσιολογία, ανατομία, παθολογία, θεραπευτική χειρουργική, μαιευτική και άλλες ειδικότητες και μίλησε πρώτος για το περιβάλλον σε σχέση με την υγεία. Προσκλήθηκε και συνέβαλε στην αντιμετώπιση του λοιμού των Αθηνών και για το λόγο αυτό τον στεφάνωσαν με χρυσό στέφανο. Ο Όρκος του παρέμεινε διαχρονικός. Και ο ίδιος, προφανώς τηρώντας κατά γράμμα την επιστήμη του, έφυγε αιωνόβιος.

BYRON: «Η Κατάρα της Αθηνάς»





του Καθ. Πάνου Καραγιώργου


ΕΙΣΑΓΩΓΗ


Η κατάρα της Αθηνάς (The Curse of Minerva), μία από τις νεανικές ποιητικές δημιουργίες του φιλέλληνα ποιητή λόρδου Μπάυρον, παραμένει λησμονημένη και σχεδόν άγνωστη. Το ποίημα αυτό γράφηκε τον Μάρτιο του 1811 στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια του πρώτου ταξιδιού τού 23χρονου ποιητή στην Ελλάδα. Ένα αττικό δειλινό λοιπόν ο Μπάυρον, όπως θα έκανε και κάθε ξένος περιηγητής στον τόπο μας, ανέβηκε προσκυνητής στον ιερό βράχο για να θαυμάσει το αρχαίο κάλλος, αλλά έφριξε από αγανάκτηση και περιέπεσε σε θλίψη, όταν αντίκρισε καταστρεμμένο και λεηλατημένο το ναό της Αθηνάς και την Καρυάτιδα να λείπει από τη θέση της. Ήταν νωπή ακόμα η ιεροσυλία που είχε διαπράξει ο Σκωτσέζος λόρδος ‘Ελγιν.

21 Φεβρουαρίου 1913: Αφιέρωμα στην Απελευθέρωση (ΜΙΚΡΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΡΘΡΩΝ) των Ιωαννίνων

Ο Ελληνικός Στρατός του 1912, διαθέτοντας σχετικά περιορισμένες δυνάμεις και όντας υποχρεωμένος να διεξάγει επιχειρήσεις σε δύο μέτωπα, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, δεν ήταν δυνατό να αναλάβει επιθετικές ενέργειες ταυτόχρονα και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις. Έτσι αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στην απελευθέρωση της Μακεδονίας, αφού το επέβαλλαν σοβαροί εθνικοί λόγοι.

Άρχισαν τα όργανα: «Η Κριμαία μπορεί και να αποσχισθεί»…


Την προοπτική διάλυσης του σύγχρονου ουκρανικού κράτους όπως το γνωρίζουμε σήμερα ήγειρε επίσημα με δηλώσεις του ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου της χερσονήσου της Κριμαίας, η οποία κατοικείται κατά συντριπτική πλειοψηφία από Ρώσους…

Η Αυτοκρατορία εν δράσει: Από την Ελλάδα στην Ουκρανία


«Χωρίς την Ουκρανία, η Ρωσία παύει να είναι αυτοκρατορία, ενώ με την Ουκρανία υποταγμένη, η Ρωσία γίνεται αυτόματα αυτοκρατορία»  Ζμπίγκνιου Μπρζεζίνσκι
Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Το 1991, ήμουν ανταποκριτής στη Μόσχα όταν ο Pablo (Μιχάλης Ράπτης) μου ζήτησε να κάνω έναν απολογισμό της σοβιετικής κατάρρευσης, για το περιοδικό που έβγαζε η τάση του στο Παρίσι, το  Sous le drapeau du Socialisme. Υποστήριξα στο άρθρο αυτό (αρ.122, αναδημοσιεύτηκε πρόσφατα από τη γαλλική επιθεώρηση Utopie Critique, αρ. 50), ότι «ο ψυχρός πόλεμος δεν τελείωσε, αλλά θα ξεκινήσει πάλι, αυτή τη φορά όχι από το Βερολίνο και την Καμπούλ, αλλά από το Κίεβο και την Τασκένδη».

Die Zeit: «Πώς είναι δυνατόν να έχουν αποσιωπηθεί τα εγκλήματα πολέμου των Γερμανών κατά των Ελλήνων;»





Δημοσίευμα κόλαφο για τη συλλογική μνήμη της σύγχρονης Γερμανίας, φιλοξενεί η εβδομαδιαία γερμανική εφημερίδα Die Zeit, με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του Γερμανού Προέδρου, Γιόαχιμ Γκάουκ στην Αθήνα.

Bruegel: Το ελληνικό πρόγραμμα είναι το λιγότερο επιτυχημένο





“Το ελληνικό πρόγραμμα είναι το λιγότερο επιτυχημένο” από τα προγράμματα διάσωσης, που εφαρμόστηκαν από την τρόικα στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη του think tank των Βρυξελλών, Bruegel, το οποίο καταλογίζει ευθύνες στην τρόικα για τις υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις τους, κυρίως σε Ελλάδα και Πορτογαλία.

Εκλάπησαν 86.000 έγγραφα μεταναστών…






Αίσθηση, πάντως, προκάλεσε η αναφορά του εισηγητή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Κωνσταντίνου Γιοβανόπουλου, περί κλοπής 86.000 νομιμοποιητικών εγγράφων μεταναστών από δημόσιες υπηρεσίες…

Τι γιορτάζουμε την Τσικνοπέμπτη;


Επιβάλλεται από το έθιμο το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα

Η Τσικνοπέμπτη και γενικά η περίοδος της αποκριάς μας προετοιμάζει για την επερχόμενη Σαρακοστή που αρχίζει επίσημα την «Καθαρά Δευτέρα». Πρόκειται για μια περίοδο διάρκειας τριών εβδομάδων:

Εκτός εαυτού μπούκαραν οι Χρυσαυγίτες βουλευτές στη Βουλή

Χοντρό επεισόδιο Κασιδιάρη με Μιχελάκη και Σηφουνάκη μετά το αίτημα για άρση ασυλίας όλων των βουλευτών της ΧΑ
Οριακή είναι η κατάσταση που επικρατεί στη Βουλή έπειτα από το αίτημα τω εισαγγελικών αρχών για άρση ασυλίας όλων των βουλευτών της Χρυσής Αυγής.

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821»- Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ (1750-1821)

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821»- Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ (1750-1821)

Πορτραίτα ηρωικών μορφών (6)
Επιμέλεια Γ.Γ.Γ
==================
Και ο Φαρμάκης φώναξεν από το μοναστήρι: Αφήστε τα τουφέκια σας,
σύρετε τα σπαθιά σας, γιουρούσι απάνω κάμετε, στον Άη Λιάν εβγήτε.
Οι Τούρκοι το εχάρηκαν, τρέχουν στο μοναστήρι.
Τότ’ ο Φαρμάκης, ζωντανός, φώναξ’ από του Σέκου:
Που είσαι, Γιώργο μ’, αδερφέ και πρώτε καπετάνιε;
Τουρκιά πολλή μας πλάκωσε και θέλει να μας φάει.
Ρίχνει τα τόπια σα βροχή, τα βόλια σα χαλάζι.
Ο Γιώργης τότ’ είχε χαθεί, και πλέον δεν τον είδαν
Ο Γιώργης είχε σκοτωθεί, τα βόλια δεν τ’ ακούει».
ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ- Του Ολύμπου και του Κισσάβου
=======================
Έλληνας  φιλικός και οπλαρχηγός της επανάστασης του 1821. Γεννήθηκε το1750 στο χωριό Μπλάτσι της Μακεδονίας. 

Η οικογένειά του είχε εκεί αρματολίκι, ενώ ο ίδιος ήταν πλούσιος κτηνοτρόφος. Όμως η θέληση και η διακηρυγμένη απόφασή του για απελευθέρωση της Ελλάδος από τους Τούρκους, έκαναν τους τελευταίους να τον κυνηγούν και να τον αναγκάσουν να καταφύγει στη Θεσσαλία, και συγκεκριμένα στον Όλυμπο, σαν αρχηγός σε σώματα κλεφτών. Έλαβε μέρος στα Ορλωφικά, καθώς και στην Επανάσταση του Θύμιου Βλαχάβα και σε άλλες εξεγέρσεις κατά των Τούρκων.

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821» - Ο ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ (1772-1821)

Πορτραίτα ηρωικών μορφών (5)
Επιμέλεια Γ.Γ.Γ
======================
 «Που είσαι, Γιώργο μ’, αδερφέ και πρώτε καπετάνιε;
Τουρκιά πολλή μας πλάκωσε και θέλει να μας φάει.
Ρίχνει τα τόπια σα βροχή, τα βόλια σα χαλάζι.
Ο Γιώργης τότ’ είχε χαθεί, και πλέον δεν τον είδαν.
Ο Γιώργης είχε σκοτωθεί, τα βόλια δεν τ’ ακούει»,
ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ- Του Ολύμπου και του Κισσάβου
Το υψηλό φρόνημα του Ολύμπιου εκφράζεται και με την προκήρυξη, που εξέδωσε τις δύσκολες εκείνες ήμέρες:
 «Ανδρείοι Eλληνες! Oλoι μας, ευγενείς αδελφοί, ύποκύψαμε σε μια τρομερή μοίρα. Από τους ομοδόξους γείτονές μας εκείνοι που μας υποσχέθηκαν βοήθεια μας εγκατέλειψαν, οι άλλοι με συκοφαντίες εχαρακτήρισαν σαν έγκλημα τους αιματηρούς αγώνες μας για τη θρησκεία μας και την ύπαρξη μας! Ψηλά το κεφάλι αδέρφια! Δειξτε πως είστε αντάξιοι των προγόνων σας. Έσώσαμε εν τούτοις την τιμή μας. Ή Ευρώπη εγνώρισε τους γυιους της Ελλάδας ! Ή βοήθεια που υποσχέθηκε ή Ρωσσία έρχεται αργά για μας, Εμπρός αδέρφια! Ας πεθάνωμε κοιτάζοντας άφοβα το θάνατο στα μάτια. Ζήτω ή θρησκεία και ή ελευθερία της Ελλάδας ! Θάνατος στους βαρβάρους. ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ».

===========================
Ο άντρας αυτός ήταν από τη ράτσα των κλασικών Ελλήνων πολεμιστών. Τα είχε όλα, τον αδάμαστο και ίσιο χαρακτήρα, το υψηλό φρόνημα, το μεγάλο και σταθερό ενθουσιασμό, βαθειά πείρα του πολέμου, την άφθαστη τόλμη και την επιβολή στους άλλους. Είναι πάνω απο πολλές μορφές του ”21. Ο Γεωργάκης Ολύμπιος γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου το 1772, στο Λιβάδι. Κατάγονταν απο την μεγάλη οικογένεια των αρματωλών Λαζαίων. Η μητέρα του Νικολέτα πέθανε λίγα χρόνια μετά τη γέννηση του γιου της. Το χαϊδευτικό όνομα Γιωργάκης, με το οποίο έμεινε στην Ιστορία, δείχνει την άμετρη στοργή, τις φροντίδες και τις περιποιήσεις της γιαγιάς του Αγνής και ολόκληρης της οικογένειάς του, που τον είχε μοναχογιό. Στο Λιβάδι έμεινε ως τα 25 χρόνια του. Το πατρικό του σπίτι σώζεται μέχρι σήμερα και ένα τμήμα του έγινε μουσείο με το όνομά του. ‘Ηταν εγγράμματος, μαθήτευσε στη σχολή του Λιβαδιού, κοντά στον δάσκαλο Ιωάννη πέζαρο και Ιωνά Σπαρμιώτη. Επικρατούσε τότε η άριστη συνήθεια, οι κάτοικοι να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους, δίνοντας όσο το δυνατόν πληρέστερη μόρφωση, πριν τα απασχολήσουν με τα όπλα. Σε ηλικία 25 ετών πολέμησε με τους συγγενείς του Λαζαίους, τον Αλή Πασά. Κληρονόμησε μέρος του καπετανάτου της περιοχής, απο όπου πήρε και την επωνυμία ΟΛΥΜΠΙΟΣ. Στην Σερβία συνεργάζεται με τον φίλο του Καραγιώργη της Σερβίας και πολεμά εναντίον των Τούρκων.
Ο Γεωργάκης Ολύμπιος πίστεψε με πάθος στην ελευθερία, στην αδελφική συνεργασία και κοινή δράση εναντίον του κατακτητού, των χριστιανικών λαών της Βαλκανικής Χερσονήσου. Δυστυχώς οι λαοί αυτοί ήταν ανώριμοι να καταλάβουν την επιταγή της ιστορίας την εποχή εκείνη. Το 1803-1806 απογοητευμένος απο την κατάσταση που επικρατούσε στη Σερβία, συναντάται στο Βουκουρέστι με τον Κων. Υψηλάντη, δημιουργεί αξιόλογο ελληνικό στρατιωτικό σώμα, διακρίνεται σε πολλές μάχες κατα των Τούρκων και προάγεται σε συνταγματάρχη του ρωσικού στρατού. Συνδέεται φιλικά με τον Αλέξανδρο Υψηλάντη, ο οποίος κατά την έναρξη του αγώνα του στον Προύθο, στις 22 Φεβρουαρίου 1821 τον διορίζει αρχιστράτηγο. Μετά τη δολοφονία του φίλου του Καραγιώργη, συνεχίζει τις προσπάθειές του για κοινή δράση κατά των Τούρκων, αλλά προσκρούει σε επιφυλακτικότητα, ραδιουργίες και διχόνοιες. Παρέμεινε συμπαραστάτης του Υψηλάντη μέχρι τέλους και η επέμβασή στη ατυχή μάχη του Δραγατσανίου, υπήρξε σωτήρια για πολλούς Ιερολοχίτες. Μετά την αποχώρηση του Υψηλάντη συναντά τον Φαρμάκη και μαζί δημιουργούν δύναμη 800 ιππέων, με στόχο δια μέσου Μολδαβίας και Βεσσαραβίας να κατέλθουν στην Ελλάδα.
Από τις ταλαιπωρίες και τη θλίψη αρρωσταίνει, οι πιστοί του στρατιώτες τον μεταφέρουν σε φορείο. Συνέρχεται από την αρρώστια του και καταδιωκόμενος από τους Τούρκους, συνεχίζει την πορεία του ανάμεσα στις απόκρημνες πλαγιές και τα βουνά της Βεσσαραβίας. Με τους 350 άνδρες που του απέμειναν, κλείνεται στην οχυρή Μονή Σέκου στη Μολδαβία και στις 5 Σεπτεμβρίου 1821 δίνει την πρώτη μάχη με τους Τούρκους και τους προκαλεί μεγάλες απώλειες. Την 8η Σεπτεμβρίου 1821 δύναμη 4000 Τούρκων επιτίθεται κατά της Μονής. Την υπερασπίζονται ο Φαρμάκης με τους 340 Ιερολοχίτες του και ο Ολύμπιος ανεβασμένος στο κωδωνοστάσιο της Μονής με 11 πιστούς συντρόφους του. Η μάχη διαρκεί 12 ημέρες, χωρίς οι Τούρκοι να μπορούν να επιτύχουν την κατάληψη της Μονής. Τα πυρομαχικά όμως και τα τρόφιμα εξατλούνται. Ο Σαλήχ Πασάς επιχειρεί να δελεάσει τον Ολύμπιο, για να παραδοθεί, αλλά ο ήρωας απορρίπτει με περιφρόνηση τις προτάσεις του και στους συντρόφους του λέει: <<εγώ θα μείνω εδώ και θα καώ, αν θέλετε εσείς βγείτε, σας ανοίγω ο ίδιος την πόρτα>>. Αλλά κανείς δεν δέχθηκε να φύγει. Την 22 Σεπτεμβρίου πλήθος Τούρκων όρμησαν στον περίβολο της Μονής. Τα πυρομαχικά εξαντλήθηκαν και απέμειναν στο κωδωνοστάσιο μερικά μόνον βαρέλια πυρίτιδας.
Ο Γεωργάκης Ολύμπιος έκανε το σημείο του σταυρού και έβαλε φωτιά στην πυρίτιδα παίρνοντας μαζί του στο θάνατο και πολλούς Τούρκους. Από τους συντρόφους του διασώθηκε, ως εκ θαύματος, ένας για να υπάρξει η μαρτυρία αυτού του συγκλονιστικού γεγονότος. Έτσι χάθηκε ο Γεωργάκης Ολύμπιος ωραίος, συνεπής, ακαταμάχητος. Ο ”ενδοξότερος, πολέμαρχος, ο τιμιότερος άνδρας”, γράφει ο Τρικούπης. ”Ο σταυραετός του Ολύμπου, ο πιο αγνός, ο πιο ανυστερόβουλος. ο πιο ακραιφνής πατριώτης,” λέει ο Γεώργιος Σταμπόλης. Και ο Ι. Κ. Βασδραβέλης γράφοντας για την εποποιία της Μονής του Σέκου, υπογραμμίζει τα εξής: ”Εαν ο Γεωργάκης Ολύμπιος επέζει του αγώνος της Μολδοβλαχίας, θα εξελίσσετο ως ένας εκ των επιφανών ηγετών της Ελληνικής Επανάστασης του 1821”. Και απο την ακτινοβόλο προσωπικότητα του Γεωργάκη Ολύμπιου θα κρατήσουμε δύο μνημειώδες ρήσεις του, απο την ομιλία του στην Ακαδημία Ιασσίου:
”Ο αγωνιστής την ελευθερία ή την κερδίζει μαχόμενος ή την καθαγιάζει πεθαίνοντας”, και
”είναι μεγάλο έγκλημα το να συγκεντρώνει κανείς στην κατοχή του αγαθά περισσότερα απο αυτά που χρειάζεται για να ζήσει, γιατι αφαιρεί τη ζωή από άλλους ανθρώπους, που στερούνται παντελώς αγαθών”.


ΠΗΓΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΟΕ ΙΟΥΛΙΟΣ ΒΕΡΝ

Ανορθολογισμός και φασιστική ιδεολογία…


Capture
του Γιάννη Νίνου
Στις μέρες μας η ανάγκη μελέτης, διερεύνησης και συστηματικής εξέτασης του φασιστικού φαινομένου γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική. Στα πλαίσια της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, μαζί με την φτωχοποίηση και εξαθλίωση των λαών επανεμφανίζεται και το φαινόμενο του φασισμού, κάτι που πολλοί θεωρούσαν ως παράδοξο της ιστορίας και ως κάτι που πέρασε και απλά θα ξεχαστεί. Στον παρόν άρθρο θα επιχειρήσουμε να εξετάσουμε την σχέση της φασιστικής ιδεολογίας με τον ανορθολογισμό.

Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου 20 χρόνια μετά την αναγνώριση από τη Βουλή των Ελλήνων.




 
 
Θεοφάνης Μαλκίδης
Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαικών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών, η οποία το 2007 μετά από ψηφοφορία μεταξύ των μελών της, αναγνώρισε με ποσοσοτό 83% τη Γενοκτονία των Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων.
Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου 20 χρόνια μετά την αναγνώριση από τη Βουλή των Ελλήνων.
Οφείλουμε σεβασμό στους ζωντανούς, στους νεκρούς οφείλουμε μόνο την αλήθεια” (Βολταίρος)

“Ησιόδου”………….Θεογονία


θεογονία3
Για τον Ησίοδο οι πληροφορίες που έχουμε είναι λίγες και ιδιαίτερα συγκεχυμένες, συνεπώς μοναδική αυθεντική πηγή για τον ποιητή παραμένουν τα δύο σωζόμενα έργα του, Θεογονία και Έργα και Ημέραι. Το όνομα του Ησιόδου
αναφέρεται μόνο μία φορά και μάλιστα στη Θεογονία(στίχος 22 [Αι νυ που’ Ησίοδον καλήν εδιδαξαν αοιδήν - αυτές (οι Μούσες) λοιπόν δίδαξαν στον Ησίοδο κάποτε το ωραίο τραγούδι]). Η ποίησή του έχει έντονα προσωπικό χαρακτήρα. Το ακριβές έτος της γέννησης αλλά και του θανάτου του είναι άγνωστα (εκτιμάται ότι έζησε περί το 700 ή 800 π.Χ). Είναι μεταγενέστερος του Ομήρου και οπωσδήποτε προγενέστερος του Αρχίλοχου.

Νέοι αρχηγοί στο ΓΕΣ και στο Λιμενικό Σώμα



Αλλαγή φρουράς στην ηγεσία του Στρατού και του Λιμενικού Σώματος αποφάσισε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) κατά τη συνεδρίαση του, την Τετάρτη, στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Ο έως σήμερα αρχηγός του ΓΕΣ αντιστράτηγος Αθανάσιος Τσέλιος κρίθηκε ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του και του απονέμεται ο τίτλος του επιτίμου αρχηγού ΓΕΣ.

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Ρεμπέτικα τα παρεξηγημένα

Αν πριν από 50 η 60 χρόνια, έλεγες σε κάποιον ότι σου αρέσουν, τα ρεμπέτικα τραγούδια, εκείνος θα σε κοίταζε με....περιφρόνηση. Αυτό συνέβαινε γιατί ο Όρος "ρεμπέτικο", ήταν τότε συνώνυμος του "Υποκόσμου, του Τεκέ, του χασισιού, των φόνων, κλπ" Από τότε μέχρι και σήμερα, τα ρεμπέτικα τραγούδια είναι μονίμως "παρεξηγημένα" Κατ' αρχήν, ο Όρος "παρεξηγημένα", πηγάζει, η αν θέλετε αφορά τους δημιουργούς τους. Οι αιτίες της "παρεξήγησης"; Πολλές. Μερικές από αυτές, έχουν να κάνουν με αρθρογράφους-μουσικοκριτικούς της εποχής εκείνης (1930-1950). Κανένας δεν αμφισβητεί, ότι υπήρχαν τραγούδια του Υποκόσμου μέσα στα ρεμπέτικα. Υπήρξαν όμως και τραγούδια "διαμάντια", τα οποία τα τραγουδάμε ακόμα και σήμερα. Άλλωστε, πολλοί ιστορικοί και μελετητές του ρεμπέτικου, ίσως για να λυθεί η "παρεξήγηση" που στιγμάτισε τα ρεμπέτικα τραγούδια, τα χώρισαν σε ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, βάσει της θεματολογίας τους.

Ο Μάρκος Βαμβακάρης
Έχουμε λοιπόν τραγούδια του "ΤΕΚΕ", της "ΤΑΒΕΡΝΑΣ", "ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ", "ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ", "ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ", "ΤΗΣ ΜΑΓΚΙΑΣ", κ.α. Σύμφωνα με τις ποιο πάνω κατηγορίες, διακρίνουμε κάποιες ομοιότητες ανάμεσα στα ρεμπέτικα, και τα δημοτικά τραγούδια, και θα 'λεγα ότι είναι κάτι φυσιολογικό αυτό, μιας και το ρεμπέτικο τραγούδι δέχτηκε "επήρειες" από το δημοτικό τραγούδι. Τα ρεμπέτικα, όπως και τα δημοτικά, βασιστήκαν κατά 90% σε πραγματικά-καθημερινά γεγονότα. Η μουσική του ρεμπέτικου, είναι ίσως η δυσκολότερη, μιας και βασίζεται σε μουσικούς "δρόμους" τόσο του Βυζαντίου, όσο και της ανατολής. Πολλοί μουσικολόγοι επιχείρησαν να "εξηγήσουν" αυτούς τους δρόμους, επιχείρησαν να τους αναλύσουν, αλλά απέτυχαν παταγωδώς. Οι περισσότεροι δημιουργοί του ρεμπέτικου, δεν είχαν "μουσική παιδεία", δεν είχαν πάει σε κάποιο ωδείο η άλλη μουσική σχολή. Παρόλα αυτά, αυτοί οι "αμόρφωτοι" άνθρωποι, ήταν εκείνοι που έγραψαν ένα μεγάλο κεφάλαιο στην "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ"! Το πλεονέκτημα τους αυτό, της "αμορφωσιάς", αλλά και της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ίσως είναι ο λόγος που έκανε τους ...."μορφωμένους" να μην τους δέχονται στο χώρο! Αυτό βέβαια δεν είχε καμία σημασία, γιατί ο λαός όχι μόνο δέχτηκε, αλλά αγάπησε τα ρεμπέτικα "παρεξηγημένα" τραγούδια.

Πώς η ΕΣΣΔ έπεσε στην «αφγανική παγίδα»


Νικολάι Σουρκόφ
Πριν από 25 χρόνια (15-2-1989), ολοκληρώθηκε η αποχώρηση των σοβιετικών στρατιωτικών δυνάμεων από το Αφγανιστάν. Στα εννέα χρόνια πολέμου, σκοτώθηκαν τουλάχιστον 14.000 σοβιετικοί στρατιώτες και περίπου 50.000 τραυματίστηκαν. Η «εκστρατεία», μέχρι σήμερα, προκαλεί διχογνωμίες μεταξύ των ιστορικών και των βετεράνων.

Η ταφική γλυπτική ως ιδιαίτερη έκφραση της τέχνης


Κλεοπάτρα Χατζηλία, Ιστορικός Πολιτισμού
Tα κοιμητηριακά έργα είναι αυτόνομες γλυπτικές δημιουργίες με μεγάλη ποικιλία τύπων από το κλασικό παρελθόν που φέρουν στοιχεία της κλασικής αρχιτεκτονικής, αυτοτελή ή ενσωματωμένα στο μνήμα που επανέρχονται με παραλλαγές αλλά πάντα με αρχαιοπρεπή μορφή. [1]

Ξεχωρίζουν οι επιτύμβιοι ναΐσκοι, οι αετωματικές στήλες, οι αιγυπτιασμοί, ο τύπος της σπασμένης κολόνας, οι σαρκοφάγοι, παραλλαγές του μνημείου Λυσικράτη ( τύπος ιδιαίτερης σημασίας που πολλές φορές συγχέεται με τους ναΐσκους), οι νεκρικές προτομές, οι ολόσωμες μορφές άλλοτε ξαπλωμένες ή πλαγιασμένες σε σαρκοφάγο ή ανάκλιντρο, οι εντυπωσιακές γυμνές παρουσίες που εκπέμπουν πρωτόγνωρο ερωτισμό, οι  παραστάσεις με την ζωή του νεκρού, οι οικογενειακές στιγμές, τα συμβολικά θέματα, οι τεφροδόχοι και οι δεξιώσεις. [2]

Ἀπίστευτο θράσος ἀπό τήν Independent. Χαρακτηρίζει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα…Μάρμαρα της βρετανίας!

Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έγιναν… Μάρμαρα της βρετανίας για τον Independent, που με αφορμή την τοποθέτηση του George Clooney, για την επιστροφή τους στην Ελλάδα, αμφισβητεί ακόμη και ότι τα έκλεψε ο λόρδος έλγιν!

Αμερικανική φρεγάτα εξώκειλε στο Σότσι





 Η φρεγάτα USS Taylor, το ένα από τα δύο αμερικανικά πολεμικά πλοία που είχαν σταλεί στη Μαύρη Θάλασσα με αφορμή τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Σότσι, εξόκειλε και υποχρεώθηκε να πιάσει λιμάνι στην Τουρκία για να εκτιμηθούν οι ζημιές που έχει υποστεί.

Τα πιο ανατρεπτικά πολιτικά δικαιώματα που διακηρύχθηκαν ποτέ (και μένουν ανεφάρμοστα)


Την γνήσια Δημοκρατία και την σημερινή Κοινοβουλευτική Τυραννία τις χωρίζει ένα τεράστιο χάσμα. Ωστόσο, στην ευρύτερη πάλη της ανθρωπότητας για Δημοκρατία αντί Τυραννία, για Ελευθερία αντί Υποδούλωση, έχουν υπάρξει ορισμένοι ενδιάμεσοι σταθμοί όπου ο άνθρωπος βρέθηκε ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση της Ελευθερίας και την κατάλυση της Τυραννίας. Σταθμοί όπου η ανθρωπότητα είχε την ευκαιρία να εφαρμόσει πιο ελεύθερα συστήματα από τα σημερινά τα οποία θα ήταν άμεσα υλοποιήσιμα σήμερα και θα μπορούσαν να επιφέρουν άμεση ωφέλεια στην κοινωνία που θα επιλέξει να τα εφαρμόσει.

Οι Αμερικανοί μας έχουν έτοιμο το “εσωτερικό” νόμισμα: Geuro





- Το Ινστιτούτο είχε διοργανώσει ημερίδα με την «Αυγή» και τον ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα- Πώς θα εκδοθεί και πώς θα λειτουργεί το «παράλληλο» νόμισμα- Υποστηρίζουν ότι θα εξασφαλίσει την ανάκαμψη του βιοτικού επιπέδου

Χάος και εθνικό πένθος στην Ουκρανία για τους 26 νεκρούς -Απειλεί με κυρώσεις η ΕΕ


Η πιο αιματηρή νύχτα στην ιστορία της Ουκρανίας, άφησε πίσω της τουλάχιστον 26 νεκρούς και πάνω από 200 τραυματίες, στις βίαιες οδομαχίες στο κέντρο του Κιέβου. Στη χώρα, όπου ακόμη επικρατεί το χάος, κηρύχθηκε εθνικό πένθος, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ενωση απειλεί με επιβολή κυρώσεων.

Σε αυτό το γκαράζ γεννήθηκε η Google. Στην Ελλάδα θα ήταν παράνομο.

Η Google πριν λίγες ημέρες έκλεισε τα 15α γενέθλιά της και όπως ήταν φυσικό, αρκετοί έτρεξαν πίσω στο χρόνο, στους ιδρυτές της, αλλά και στον τόπο που γεννήθηκε.

Ισλαμιστές στη Συρία λιθοβόλησαν κορίτσι μέχρι θανάτου λόγω Facebook

Ένα κορίτσι στη Συρία, λιθοβολήθηκε μέχρι θανάτου, από ομάδα Ισλαμιστών που πολεμά τον Μπασάρ αλ Άσαντ, όταν οι ισλαμιστές διαπίστωσαν ότι χρησιμοποιούσε το κοινωνικό δίκτυο Facebook.

ΜΕΡΙΑΣΕ ΒΡΑΧΕ ΝΑ ΔΙΑΒΩ

συντάκτης : Λιάνα Κανέλλη,

«…σε ξένους μ’ έριξες γιαλούς... Tο ψυχομάχημά μου
το περιγέλασαν πολλοί, και τα πατήματά μου
τα φαρμακέψανε κρυφά με την ελεημοσύνη...
Mέριασε, βράχε, να διαβώ, επέρασε η γαλήνη·
καταποτήρας είμ’ εγώ, ο άσπονδος εχθρός σου,
γίγαντας στέκω εμπρός σου».

Που να το φανταζότανε κανείς πως σχεδόν μισόν αιώνα μετά από την πρώτη απαγγελία ποιήματος στο δημοτικό θα ξαναθυμόμουνα « το βράχο και το κύμα» για να κρατηθώ και να μας κρατήσω όσο μπορώ μακριά από την είτε απαθή, είτε εθελουσία, είτε εξ αγνοίας, υποδούλωση σε μεγάλα αλλότρια της πατρίδας συμφέροντα.
Δεν μπορεί ο καθορισμός ΑΟΖ να είναι υπόθεση μιας χρηματοπιστωτικής ελίτ μακριά από γενοκτονίες, ξεριζωμούς, αποικιοκρατικές αθλιότητες και διαστρέβλωση της κοινής ιστορικής εμπειρίας πολλαπλών μορφών Άλωσης.
Δεν μπορεί αυτό το θέρος του ΄11. Λαός ακόμα κι απαίδευτος με πίσω του Θερμοπύλες, Σουλιώτισσες, τον Γαβριήλ στο Αρκάδι, τον Πήλιο Γούση και τον Εφιάλτη, την Καισαριανή, την Ηλέκτρα, το Δίστομο, τους μαυραγορίτες και τους δοσίλογους, την Αθηνά και την ελιά, το μύθο της Ευρώπης ανάγλυφο σε ευρώ δίχως αντίκρισμα, τον Ορφέα και την Ευρυδίκη να παραδοθεί αμαχητί σ΄ ένα μέλλον που δεν σχεδίασε ούτε πάνω στα μάρμαρα έστω και με σκουριά που δεν πιάνει, ούτε πάνω στις αμμούδες που λειαίνουν τα κύματα.
Δεν μπορεί να μη βλέπει ρωμιός άνθρωπος ακόμα κι αυτός που δεν άκουσε τον ποιητή και την έκλαψε την ρωμιοσύνη στα ταμπλώ των χρηματιστηρίων, πως έρχεται ένα τέλος πολιτισμού και να χει χρέος να το σταματήσει το κακό.
Γιατί νεμεσίτες μου, κανένας δεν εξασφάλισε το μέλλον των παιδιών του σφάζοντας τα παιδιά των αλλονών ακόμη κι αν είναι του Καντάφι. Κανείς δεν έμεινε ήρωας στην ιστορία όταν αρνήθηκε τον ηρωισμό των άλλων λαών που θέλησαν να προστατέψουν τα πηγάδια τους στην έρημα της ξεχασμένης Παλαιστίνης.
Είμαστε θάλασσα. Δε θα κωλώσουμε στο βράχο των απειλητικών προβλημάτων που μας όρθωσαν ανεπαισθήτως αντίκρυ μας .Θα τον μαστιγώσουμε αλύπητα. Τώρα που ανοίγουν οι μαύρες τρύπες να περάσει η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Θα τον υποσκάψουμε. Όπλα έχουμε. Τον εκτός χρηματιστηρίων τραπεζών και κεφαλαίου πραγματικά ανθρώπινο πολιτισμό μας. Εμπλουτισμένο απ΄ όσους τον βιώνουν χωρίς να τον διαστρεβλώνουν. Τον ζουν και δεν τον αποτιμούν.
Αυτό το θέρος λένε πως είναι κρίσιμο. Θεριστικό… Ποιοί λένε και γιατί είναι κρίσιμο; Μόλις τ΄ απαντήσουμε εμείς, οι πολλοί, για μας τότε είναι σημαδιακός. Τι θα λέει το σημάδι; Προτείνουμε, μέριασε βράχε να διαβώ ...

Πηγή : nemecismag.gr

Εμπρός, βοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από την Ελλάδα!


Γράφει η Χριστιάννα Λούπα
Πρωί – πρωί τον είδα να ξεπροβάλλει με θάρρος και θράσος, με πείσμα κι ελπίδα. Πυρρός κι ολόλαμπρος διέλυσε την αχλή του πρωινού, παραμέρισε τα σύννεφα, καταμεσής του Γενάρη, υποβλητικός επέβαλε την παρουσία του κι ορκίζομαι – ναι, τ’ ορκίζομαι – τον είδα να μου χαμογελάει! 

Γιατί το βελάκι του mouse γέρνει πάντα αριστερά;

Φαίνεται ότι υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος που συμβαίνει αυτό.

Όταν στις 9 Δεκεμβρίου του 1968, παρουσιάστηκε το mouse από τον Douglas Englebart, η ένδειξή του στην οθόνη ήταν όντως ένα βελάκι που έδειχνε προς τα επάνω.

Η αιματοβαμμένη ιστορία των Ες Ες: «Να σκορπάς τον θάνατο και να δέχεσαι τον θάνατο. Ο Χριστός είναι ο γιος μιας Ιουδαίας πόρνης»


1

«Μια είναι η αποστολή μας. Να είμαστε αμείλικτοι σε αυτόν τον πόλεμο.
Αυτό το εξαιρετικό όπλο του τρόμου και του φόβου που έχουμε μπροστά μας, μετά τη νίκη στο Σάρκοφ, να μην αποδυναμωθεί ποτέ αλλά να το ενισχύσουμε».
Σε ομιλία του στα Ένοπλα Ες Ες (WaffenSS) τον Απρίλιο του 1943, ο αρχηγός τους, Χάινριχ Χίμλερ, προσπαθούσε να εμψυχώσει την ελίτ του γερμανικού στρατού.
Δεν έλεγε τίποτα όμως, για ακόμη μια απάνθρωπη αγριότητα που είχαν διαπράξει.
Τα Βάφεν Ες Ες, όταν μπήκαν στην πόλη, πήγαν στο στρατιωτικό νοσοκομείο, έριξαν χειροβομβίδες και έβαλαν φωτιά στο κτίριο.

“H καταγωγή των Αλβανών και οι Αρβανιτόφωνοι Έλληνες” – Συμβολή στο ζήτημα της Εθνογένεσης των Αλβανών


Ο Δημήτρης Ευαγγελίδης συνέγραψε την πιο πλήρη ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ μελέτη που κυκλοφόρησε διεθνώς για τους Αρβανίτες και τους Αλβανούς
Ένα ακόμη σημαντικό έργο του πολυγραφότατου Δημήτρη Ε. Ευαγγελίδη (γνωστού από τα μνημειώδη και μοναδικά στη βιβλιογραφία λεξικά του για τα αρχαιοελληνικά φύλα και τους λαούς του αρχαίου κόσμου, αλλά και του χρηστικότατου πρόσφατου βιβλίου του για την  «Αρχαία Μακεδονία»), που επανέρχεται …δριμύτερος με το νέο του πόνημα για την καταγωγή των Αλβανών (Σκιπετάρων) και τους αρβανιτόφωνους Έλληνες.

Η νίκη ως το σύμβολο του πνεύματος και της ενότητας ( Ολυμπιακοί Αγώνες )




 
 
 
 
Αρχικά, η νίκη αποτελούσε ένα σοβαρό κατόρθωμα, που τιμούσε όχι μόνο τον αθλητή αλλά και την πόλη του. Λίγα χρόνια μετά την Ομηρική εποχή, τα προσωπικά κατορθώματα δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά χωρίς τη συνεισφορά και την αναγνώριση της πόλης του αθλητή. Η νίκη του αθλητή συνδέθηκε άρρηκτα με τη νίκη της πόλης, η οποία συνιστούσε
έτσι το μόνο συλλογικό σώμα με δικαίωμα να αποδίδει δόξα και τιμές.

Τα Ηραία



Εκτός από τους Ολυμπιακούς αγώνες των ανδρών, κάθε τέσσερα χρόνια τελούνταν στην Ολυμπία από πολύ παλιά και τα Ηραία, που ήταν αγώνες δρόμου γυναικών προς τιμή της Ήρας. Οι γυναικείοι αυτοί αγώνες ήταν μάλλον αρχαιότεροι από τους Ολυμπιακούς. Οι Ολυμπιακοί αγώνες,
όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με την εναλλαγή των 49 και 50 μηνών έπεφταν άλλοτε το μήνα Απολλώνιο δηλ. Αύγουστο / Σεπτέμβριο, κι άλλο­τε το μήνα Παρθένιο δηλ. Σεπτέμβριο / Οκτώβριο. Η εναλλαγή αυτή πιθανότατα εξυπηρετούσε και την τέλεση των Ηραίων, έτσι ώστε οι δύο αγώνες να μην συμπίπτουν. Πρόκειται για αγώ­νες με προδωρικές καταβολές που, σύμφωνα με την παράδοση, πρωτοδιοργάνωσε η Ιπποδάμεια, θέλοντας να τιμήσει την Ήρα από ευγνωμοσύνη για το γάμο της με τον Πέλοπα.

Για τις εξελίξεις στην Ουκρανία…





Εικόνα των κινητοποιήσεων στο Κίεβο (από en.wikipedia.org)
Πάνω από δύο μήνες έχουν περάσει από την 21η Νοέμβρη 2013 οπότε και ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις στη χώρα. Κινητοποιήσεις που έχουν οδηγήσει στην σημαντικότερη κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα στην σύγχρονη ιστορία της – από την ανεξαρτητοποίηση της μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ το 1991 – ξεπερνώντας ακόμα και εκείνη της αποκαλούμενης “πορτοκαλί επανάστασης” το 2004. Υπό το όνομα Euromaidan – δηλαδή “Ευρωπλατεία” – έχουν οδηγήσει τα πράγματα σε τέτοια όξυνση που πλέον όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της Ουκρανίας να φαντάζουν ανοιχτά1
Σε ένα σύνθετο κοινωνικό περιβάλλον – για εθνολογικούς, ιστορικούς, πολιτισμικούς αλλά και γεωγραφικούς λόγους – και στο υπόβαθρο που διαμορφώνει η επιδεινούμενη οικονομική κατάσταση της χώρας, οι τοποθετήσεις και οι προβλέψεις σίγουρα δεν είναι ούτε εύκολες, ούτε ασφαλείς. Οργανωμένες πολιτοφυλακές κι από τις δύο πλευρές, κρίσιμη γεωστρατηγική θέση της χώρας και υπολογίσιμο πληθυσμιακό και οικονομικό μέγεθος είναι σίγουρα παράγοντες που προσδίδουν στις εξελίξεις ευρύτερη σημασία από την τοπική τους όμως, και καθιστούν αναγκαία την απόπειρα τοποθέτησης – έστω με επιφυλάξεις. Πόσο μάλλον για την αριστερά, σε μια περίσταση στην οποία η κάθοδος των μαζών στο δρόμο δεν την περιλαμβάνει καν στο κάδρο – σε αντίθεση με τους φασίστες2 - και συνεπώς το απλοϊκό σχήμα “φωνή λαού – οργή θεού” δεν βρίσκει εύκολα γραμμικές αποτυπώσεις, αλλά – αντίθετα – θα μπορούσε να οδηγήσει σε εσφαλμένες τοποθετήσεις και συμπεράσματα(χαρακτηριστική ως προς αυτό είναι η υπογραφή του Ζίζεκ σε κείμενο διανοουμένων που στηρίζουν τις κινιτοποιήσεις3).

NAΖΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΠΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ (ΕΓΡΑΦΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΝΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ)

File:ReichskommissariatUkraineMap.png
Α)ΑΡΠΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

SECRET
Berlin, 26 October 1943
Short report regarding security measures by Main Division Ukraine [Hauptar- beitsgruppe Ukraine] during the withdrawal of the Armed Forces.