του Γιώργου Μαλούχου.
Στις 13 Αυγούστου το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής
έλαβε την απόφαση. Στις 14 Αυγούστου έγινε νόμος με την ψήφιση του
τρίτου «αριστερού» Μνημονίου. Στις 17 Αυγούστου, δημοσιεύθηκε στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως: κι έτσι, η γερμανική Fraport, έγινε κυρία των
14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων με τίμημα 1,23 δις ευρώ.Κατά
διαβολική σύμπτωση, την ίδια ημέρα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας
Σόιμπλε, ο οποίος πριν από λίγες εβδομάδες έσταζε δηλητήριο και
απειλούσε την Ελλάδα, έσταζε πλέον μέλι και δήλωνε ότι δεν έχει καμία
επιφύλαξη για το ελληνικό πρόγραμμα!… Καλούσε δε τους Γερμανούς
βουλευτές να το ψηφίσουν σήμερα Τετάρτη στο Ράιχσταγκ…. (Το ίδιο
απόγευμα πάντως έδινε και μια συνέντευξη για να πει ότι ίσως η Ελλάδα να
χρειαστεί κι άλλο πρόγραμμα – κρατάει την επιφύλαξη της νέας γκρίνιας
για την επόμενη φάση εκχωρήσεων…)
Η συμφωνία, που αποτελεί και την πρώτη αποκρατικοποίηση της
κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αφορά τα αεροδρόμια όλης της Ελλάδας πλην Αθηνών:
Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Ακτιο, Καβάλα, Ρόδος
Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη, Σκιάθος. Είναι ακριβώς η ίδια
συμφωνία που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση Σαμαρά και την οποία κατήγγειλε
ως «αμαρτωλή» η τότε αξιωματική αντιπολίτευση. Τώρα, φέρει τις
υπογραφές του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη και των υπουργών
Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου, Οικονομίας Γ. Σταθάκη και Παραγωγικής
Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτη.
Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη και πιθανότατα και πέρα από αυτήν: να εκχωρηθεί δηλαδή με μία πράξη το σύνολο της αεροπορικής υποδομής μιας χώρας – έστω πλην της πρωτεύουσας, το αεροδρόμιο της οποίας πάντως κατασκευάστηκε και λειτούργησε επίσης από Γερμανούς. Και είναι ακόμα πιο… πρώτη φορά που κάτι τέτοιο γίνεται από μια (πρώτη φορά) «αριστερή» κυβέρνηση: αναμενόμενο και το ένα και το άλλο.
Εκείνο που δεν ήταν αναμενόμενο είναι το πόσο τραγικά αργούν, ακόμα και σήμερα, πολλοί να καταλάβουν το τι ακριβώς κάνει η Γερμανία με την Ελλάδα – έστω και αν, πέραν των αεροδρομίων, την περασμένη εβδομάδα μία ακόμα γερμανική μελέτη έδειξε ότι το Βερολίνο έχει κερδίσει περισσότερα από 100 δις ευρώ από την ελληνική κρίση λόγω των διαφορών επιτοκίων δανεισμού. Αλλά δεν πειράζει: υπάρχει πάντα καιρός: θα έρθουν, στη συνέχεια, οι τράπεζες και όχι μόνον… Κι έτσι, για όσους δεν είχαν καταλάβει, για όσους είχαν πλανηθεί, αλλά και για όσους… «ανένηψαν» και ξέχασαν οριστικά τον… «μερκελισμό», ε, ναι, για αυτούς, πάντα θα υπάρχει καιρός…
Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη και πιθανότατα και πέρα από αυτήν: να εκχωρηθεί δηλαδή με μία πράξη το σύνολο της αεροπορικής υποδομής μιας χώρας – έστω πλην της πρωτεύουσας, το αεροδρόμιο της οποίας πάντως κατασκευάστηκε και λειτούργησε επίσης από Γερμανούς. Και είναι ακόμα πιο… πρώτη φορά που κάτι τέτοιο γίνεται από μια (πρώτη φορά) «αριστερή» κυβέρνηση: αναμενόμενο και το ένα και το άλλο.
Εκείνο που δεν ήταν αναμενόμενο είναι το πόσο τραγικά αργούν, ακόμα και σήμερα, πολλοί να καταλάβουν το τι ακριβώς κάνει η Γερμανία με την Ελλάδα – έστω και αν, πέραν των αεροδρομίων, την περασμένη εβδομάδα μία ακόμα γερμανική μελέτη έδειξε ότι το Βερολίνο έχει κερδίσει περισσότερα από 100 δις ευρώ από την ελληνική κρίση λόγω των διαφορών επιτοκίων δανεισμού. Αλλά δεν πειράζει: υπάρχει πάντα καιρός: θα έρθουν, στη συνέχεια, οι τράπεζες και όχι μόνον… Κι έτσι, για όσους δεν είχαν καταλάβει, για όσους είχαν πλανηθεί, αλλά και για όσους… «ανένηψαν» και ξέχασαν οριστικά τον… «μερκελισμό», ε, ναι, για αυτούς, πάντα θα υπάρχει καιρός…
“Το Βήμα”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου