Ετικέτες

Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2014

Οι έλληνες αντισημίτες αντιφασίστες


Posted by Abravanel, the Blog στο 27/12/2014
Ο Βολταίρος είχε κάποτε αστειευτεί οτι η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία δεν είναι ούτε άγια, ούτε ρωμαϊκή και ούτε αυτοκρατορία. Παραφράζοντας τον κάποιος μπορεί να ισχυριστεί οτι το ελληνικό αντιφασιστικό κίνημα δεν είναι ούτε αντιφασιστικό και ούτε κίνημα – παραδέχομαι όμως οτι είναι ελληνικό. Βαθύτατα ελληνικό.
Ενα πρόσφατο δημοσίευμα, από μόνο του ασήμαντο, με έκανε να βγω από την σιωπή μου:
Οπως διαπίστωσε ο Μιχάλης Δασκαλάκης-Γιόντης στο GrassrootReuter, πρόσφατα η οργάνωση «Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό/ΚΑΡ»αναδημοσίευσε ένα άρθρο για τον πατέρα του βουλευτή Αλεξόπουλου, που κατηγορείται για συνεργασία με τους Γερμανούς Ναζί. Σε αυτό το άρθρο η ατιμωρησία των δοσιλόγων οφείλεται στους Εβραίους που προτίμησαν να σιωπήσουν ώστε να πραγματοποιήσουν τα άλλα τους σχέδια. Ποια σχέδια; Δε γνωρίζουμε αλλά το γεγονός ότι η πηγή του κειμένου ήταν ο ναζιστικός Στόχος μας επιτρέπει να φανταστούμε.
“Μας προκαλεί εντύπωση πως το σύστημα δεν γνωρίζει αυτή την ιστορία. Κι εντάξει το σύστημα, οι Εβραίοι της Λάρισας που δεν είναι και μετρημένοι στα δάχτυλα, δεν γνώριζαν; Ή όλοι αυτοί γνώριζαν αλλά η συγκεκριμένη ιστορία δεν ταίριαζε με το σχέδιο τους και για αυτό την απέκρυψαν; Τι να πει και τι να αναρωτηθεί και να αναλογιστεί; Το μόνο σίγουρο είναι ότι… όχι δεν έχει πιάσει πάτο… Πάει ακόμα παρακάτω!”
Το εντυπωσιακό εδώ δεν ήταν οτι αναπαρήγαγαν Στόχο – λάθη γίνονται και έκτοτε άλλαξαν την σελίδα, άσχετα αν αυτό έγινε σιωπηλά χωρίς το θάρρος να παραδεχτούν το λάθος τους δημόσια. Το εντυπωσιακό ήταν η αδυναμία τους να εντοπίσουν στοιχειώδη αντισημιτισμό – χρυσαυγίτικης κοπής – όταν τον βλέπουν κατάματα. Και δεν εννοώ το σύγχρονο αντιεβραϊκό μίσος που έχει αλλάξει, (όπως ακριβώς άλλαζε σε ύφος από το judenhas του 18ου αιώνα στο antisemitismus του 19ου) και είναι δύσκολο να εντοπιστεί από κάποιον που αγνοεί συνολικά το φαινόμενο. Εννοώ την παλιά καλή παραδοσιακή πρακτορολογία και κρυφά εβραϊκά σχέδια – αυτά αποτελούν παλιές εκφάνσεις του αντισημιτισμού που επιζούν πλεον σε ελάχιστες χώρες ως mainstream αντισημιτικός λόγος και υποτίθεται αποτελούν γνωστοί παλιοί εχθροί του ευρωπαϊκού αντιφασιστικού κινήματος.
Αυτά τα χαρακτηριστικά του ελληνικού αντιφασιστικού κινήματος – η έλλειψης στοιχειώδους μόρφωσης, η αλαζονεία, ο παραδοσιακός αντισημιτισμός, η πρακτορολογία – φάνηκαν περισσότερο σε μια περίοδο κρίσης το καλοκαίρι που μας πέρασε με τον πόλεμο Ισραηλινών και Παλαιστινίων. Μαζί με την πλημμύρα αναρτήσεων ενάντια στο Ισραήλ, η ΚΑΡ ανέβασε ένα κείμενο δικής της έμπνευσης στην οποία σχολίαζε την επίθεση φιλοπαλαιστίνιων Χριστιανών Γάλλων και μεταναστών Μουσουλμάνων Γάλλων ενάντια στη συναγωγή Ροκέτ στο Παρίσι.
Την ώρα που αντισημιτικές επιθέσεις ακολουθούσαν την μια μετά την άλλη στη Γαλλία, τα θύματα μεταμορφώθηκαν σε «φασίστες» που έδερναν αθώους μετανάστες που κατά τύχη βρέθηκαν μπροστά από μια συναγωγή γεμάτη με Εβραίους/Εβραίες και παιδιά. Η συγκεκριμένη επίθεση αποτέλεσε θέμα εκτεταμένου σχολιασμού και άγχους στο εσωτερικό της ελληνικής εβραϊκής κοινότητας, γιατί η συναγωγή ήταν το κέντρο της Σαλονικιώτικης Διασποράς στη Γαλλία. Αντίστοιχα σχολιάστηκε και η παρέμβαση ΚΑΡ, για το τι μας περιμένει αν γίνουμε αντικείμενο ανοικτών επιθέσεων πέρα των εμπρησμών και βανδαλισμών σε κτίρια.
Δεν απαιτώ να ενδιαφέρει το ΚΑΡ ο αντισημιτισμός. Αυτό όμως που απαιτώ από ανθρώπους που υιοθετούν τον όρο «αντιρατσιστές» είναι να έχουν στοιχειώδεις γνώσεις του τι είναι ρατσισμός, τι είναι αντισημιτισμός και το γιατί είναι πάρα πολύ κακή ιδέα να επικρίνεις την όποια μειονοτική ομάδα όταν γίνεται αντικείμενο βίας. Οπως ακριβώς εμετικά ήταν τα νεοδημοκρατικά σκουπίδια που αναρωτιόνται αν ο μετανάστης που βιάστηκε από τον λιμενικό ήταν νόμιμος, άλλο τόσο εμετικά είναι τα συριζαϊκά σκουπίδια που αναρωτιούνται για τα πολιτικά φρονήματα των Εβραίων που γίνονται αντικείμενο βίας.
Σε επόμενη ανάρτηση η ΚΑΡ εξέφρασε την έκπληξη της για την έκρηξη μου. Η έκπληξη της ομοιάζει με την έκπληξη Σαμαρά όταν το World Jewish Congress του είπε οτι ο Βορίδης είναι αντισημίτης. Σε αυτό που όμως διαφέρουν με τον Σαμαρά είναι οτι ο μέσος δεξιός αδιαφορεί για την κατηγορία του αντισημιτισμού. Ομως ο μέσος αριστερός είναι πεπεισμένος για την αγιοσύνη του και όχι απλά προσπερνάει την κατηγορία αλλά αισθάνεται προσβεβλημένος και επιτίθεται στον μειονοτικό που τολμάει να αμφισβητεί την εικόνα που έχει για τον εαυτό του. Σκοπός του είναι να αποδείξει οτι ξέρει καλύτερα από το θύμα ρατσιστικής βίας, το αν είναι ρατσιστής ή όχι. Για αυτό άλλωστε και στα πανηγύρια που ονομάζονται Αντιρατσιστικά Φεστιβάλ μιλάνε ουσιαστικά λευκοί, ετερόφυλοι, Χριστιανοί, Ελληνες «αντιρατσιστές».
Οπότε ας ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα: δε με ενδιαφέρει να πείσω την Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό ότι όζει αντισημιτισμό – αυτό προβλέπει επιμόρφωση και αυτοκριτική, γεγονός που η ενηλικίωση τους μέσα στην ελληνορθόδοξη κοινωνία και η αλαζονεία τους δεν επιτρέπει να πραγματοποιήσουν.
Αλλά η κοροϊδία οτι ενδιαφέρονται για τον αντισημιτισμό πρέπει να σταματήσει: οι Εβραίοι τους ενδιαφέρουν μόνο ως νεκροί του Ολοκαυτώματος, οι ζωντανοί τους είναι μια ενόχληση που διαψεύδει την αγιογραφία του εαυτού τους. Ναι, η οργάνωση Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό δεν διαθέτει τα γνωστικά εφόδια για να αναγνωρίσει τον αντισημιτισμό, παρά το γεγονός οτι αποτελεί κυρίαρχο φαινόμενο στην Ελλάδα – για αυτό δε συνειδητοποιεί τον χρυσαυγίτικο λόγο όπως στο συγκεκριμένο άρθρο. Ακόμα χειρότερα αδιαφορεί για τα θύματα και αμφισβητεί την εμπειρία τους - πιθανώς γιατί αυτή έχει πολιτικό κριτήριο που εμείς δεν έχουμε.
Αρνούμαι πλεον να σιωπώ όταν ακούω αντισημιτικό λόγο, επειδή κάποιος είναι αμόρφωτος όσο αφορά τον ρατσισμό μεν – θεωρητικά αντιρατσιστής δε. Αρνούμαι να δεχτώ οτι οι ισραηλιτικές κοινότητες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο ακυρώνουν εκδηλώσεις όταν κάνετε τις «φιλοπαλαιστινιακές» σας εκδηλώσεις. Αρνούμαι να δεχτώ οτι εσείς μπορείτε να λέτε σε μένα, αν αυτό που βιώνω από εσάς είναι αντισημιτισμός ή όχι. Αρνούμαι να θεωρώ οτι επαρκεί μια καταδίκη της Χρυσής Αυγής, για να πιστέψω οτι δεν είστε μέρος μιας κοινωνίας που εξαναγκάζει τους Εβραίους να ελληνοποιούν τα ονόματα τους, να σκύβουν το κεφάλι, να λένε ψέματα στα ίδια τους τα παιδιά για να έχουν μια «κανονική» ζωή.
Θα βρεθώ μαζί σας στον αγώνα για τον αφγανό λαθρομετανάστη, την βουλγάρα καθαρίστρια, τον έλληνα ομοφυλόφυλο – σε αντίθεση με σας αναγνωρίζω την ανάγκη να πολεμήσω την ρατσιστική σαπίλα μέσα στην ίδια μου την κοινότητα. Αλλά στο τέλος αυτού του κειμένου αναρωτηθείτε για το τι είστε, σας απαντώ: είστε άνθρωποι που θεωρούν οτι η βία ενάντια σε Εβραίους στην Ευρώπη επιτρέπεται υπό όρους – αμόρφωτοι ανθρώποι που βλέπουν χρυσαυγίτικη προπαγάνδα και δεν την αναγνωρίζουν – άνθρωποι που θεωρούν οτι μπορούν αυτοί να υποδεικνύουν το τι πρέπει να αισθάνονται οι Εβραίοι. Με άλλα λόγια είστε Ελληνες Αντιφασίστες.
Κακοί Αντισημίτες
Κακοί αντισημίτες στο Εβραϊκό Νεκροταφείο Λάρισσας /πηγή:Desde Grecia
Καλοί αντισημίτες
Καλοί αντισημίτες στο ΑΠΘ (Παλιό  Εβραϊκό Νεκροταφείο Θεσσαλονίκης)/ πηγή:Μιχάλης Λόγγος via thess.gr
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/

27 Δεκεμβρίου 537μ.Χ – «Νενίκηκά σε Σολομών», αναφώνησε ο Ιουστινιανός στα θυρανοίξια της Αγια-Σοφιάς


27 Δεκεμβρίου 537μ.Χ – «Νενίκηκά σε Σολομών», αναφώνησε ο Ιουστινιανός στα θυρανοίξια της Αγια-Σοφιάς
Ο Μέγας Κωνσταντίνος αρχικά, στην τοποθεσία αυτή, έχτισε έναν σχετικά μικρό ναό. Αργότερα αυτόν τον ναό, τον μεγάλωσε ο γιος του Κώνστας (εγκαινιάστηκε το 360 μ.Χ.). Ύστερα όμως από αρκετά χρόνια, ο λαός εξοργισμένος για την εξορία του Αγίου Ιεράρχου, Ιωάννου του Χρυσοστόμου, έκαψε το ναό (404 μ.Χ.). Τον ξανάκτισε (413/415 μ.Χ.) ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος Β”, αλλά πάλι κάηκε, αυτή την φορά από τους στασιαστές, κατά τη «Στάση του Νίκα» (532 μ.Χ.).
Μόλις αποκαταστάθηκε η τάξης, αμέσως ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός (527-565 μ.Χ.) αποφάσισε να χτίσει νέο, αλλά ασύγκριτα πιο ευρύχωρο και μεγαλοπρεπέστερο ναό. Γι’ αυτό τον λόγο ανέθεσε στον μαθηματικό Ανθέμιο τον Τραλλιανό, και τον αρχιτέκτονα Ισίδωρο το Μιλίσιο, τα σχέδια του ναού αφιερωμένο στην «Του Θεού Σοφία». Ακόμα, αναγκάστηκε ν’ απαλλοτριώσει και ν” αποζημιώσει όλα τα γύρω οικοδομήματα.

Η κρυφή ζωή των Κρυπτοχριστιανών σε δημοσίευμα του 1858!


Η κρυφή ζωή των Κρυπτοχριστιανών σε δημοσίευμα του 1858!
Οι Κρυπτοχριστιανοί του Πόντου μηχανεύονταν χίλιους τρόπους, για να μπορέσουν να θάψουν τους νεκρούς τους σύμφωνα με το τυπικό της χριστιανικής λατρείας.
Υπήρχαν πολλοί μοναχοί ντυμένοι δερβίσηδες, που ταξίδευαν από χωριό σε χωριό, για να εξυπηρετούν κρυφό τις θρησκευτικές ανάγκες των κρυπτοχριστιανών. Ένα τέτοιο περιστατικό μας περιγράφει ο μεγάλος Ρώσος γεωλόγος και γεωγράφος Τσίχατσεφ, ο οποίος επισκέφτηκε αρκετές φορές για τις έρευνές του τον Πόντο.
Το πρωτοδημοσίευσε το 1858 στην εφημερίδα «Nord» των Βρυξελλών και ένα χρόνο αργότερα στο γερμανικό λογοτεχνικό περιοδικό «Magazin fur die Literatur des Auslandes». Διαβάζω ένα απόσπασμα:

Κορνήλιος Καστοριάδης οι τέσσερις λέξεις – Φαντασία, Φαντασιακό, Δημιουργία, Αυτονομία,

 
kastoriadis
O Κορνήλιος Καστοριάδης πέθανε στο Παρίσι στις 26 Δεκεμβρίου 1997, σε ηλικία 75 ετών.
___________________________________________________
Ο Καστοριάδης υπήρξε ένας σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, οικονομολόγος και ψυχαναλυτής, που έδρασε και δημιούργησε στη Γαλλία. Από τους σημαντικότερους στοχαστές του 20ου αιώνα, συνένωσε στο έργο του την πολιτική, τη φιλοσοφία και την ψυχανάλυση. Αποκλήθηκε «φιλόσοφος της αυτονομίας», υπήρξε συγγραφέας του σημαντικού βιβλίου «Η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας» και συνιδρυτής του περιοδικού «Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα». Αναδημοσιεύουμε εδώ, «τις τέσσερις λέξεις» του.

Το Πασόκ από την πολύ συσπείρωση εξαφανίστηκε…

 

Επίθεση κατά του Γιώργου Παπανδρέου εξαπέλυσε η Χαριλάου Τρικούπη ενόψει της τρίτης ψηφοφορίας για την ανάδειξη Προέδρου της Δημοκρατίας. Η επίθεση σχετίζεται με την φημολογούμενη εξαγγελία ίδρυσης νέου κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό. Κίνηση που, όπως υποστηρίζει η Χαριλάου Τρικούπη, υπονομεύει την ενότητα του κόμματος. Δεν ξεκαθαρίστηκε στην ενότητα ποιανού κόμματος αναφέρετε η Χαριλάου Τρικούπη αφού οι επιλογές είναι πολλές. Πασόκ, Ελιά, Δημοκρατική Παράταξη, Ν.Δ. ή κάτι άλλο;

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΩΝ ΑΦΕΛΩΝ


 

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΡΤΕΡΟΣ
Αν ο Χριστός είχε γεννηθεί στη σημερινή Ελλάδα, φαντάζεστε τι τον περίμενε; Πώς θα υποδέχονταν το κήρυγμά του ότι ευκολότερα περνάει μια καμήλα από την τρύπα μιας βελόνας, παρά ένας πλούσιος -ένας τραπεζίτης δηλαδή, ή ένας εθνικός εργολάβος- στη βασιλεία των ουρανών; Τι θα έγραφαν και τι θα έλεγαν τα μεγάλα ΜΜΕ όταν δημοσίευαν τις φωτογραφίες και τα πλάνα που θα τον έδειχναν να διώχνει από το ναό τους εμπόρους; Ή να πλένει τα πόδια της Μαγδαληνής;
Η μεταφορά δεν θέλει φυσικά να υποβάλει την ιδέα ότι κάποιοι σημερινοί είναι διάδοχοι εκείνου. Άπαγε της βλασφημίας. Δεν μπορείς όμως να μη σκεφτείς τέτοιες μέρες, ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα στον τρόπο με τον οποίο οι βασιλιάδες, ο πλούτος, οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι, αντιμετωπίζουν όποιον προκαλεί την εξουσία τους. Ακόμα και οι Πιλάτοι δεν λείπουν από το σημερινό κάδρο, αν ρίξει κανείς μια πιο προσεκτική ματιά. Και από Ιούδες επίσης, δεν έχουμε έλλειμμα.

Μπράβο στην Κατερίνα Ακριβοπούλου που έκανε την «θεωρία των άκρων» πατσαβουρόχαρτο με δυο κουβέντες.



20130518-110817.jpgΓια άλλη μία φορά, η Κατερίνα απέδειξε πως υπάρχουν (ακόμα) φωνές που αγωνίζονται πραγματικά για την δημοκρατία και την αξιοπρέπεια. Σε αντίθεση με τις κραυγές που πουλάνε δημοκρατία και εισπράττουν αργύρια με φασιστικές μεθόδους. Όντως είναι αστείο οι κυβερνώντες να επικαλούνται το «δημοκρατικό τόξο» την ώρα που οι ίδιοι το έχουν καταστρατηγήσει με πρακτικότατη εφαρμογή ολοκληρωτισμού, γκαιμπελισμού και θηριωδίας. Αλήθεια…
-Ποιοί έστελναν παρακρατικούς κουκουλοφόρους μαχαιροβγάλτες για να σφάξουν τους 
αγανακτισμένους στο Σύνταγμα και να εξασφαλίσουν την καταστροφική εξουσία του «μεγάλου στοχαστή»;

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Εξηγήσεις..

 
 
 
 
 
 
 
2 Votes

Το κρατικό-πρωθυπουργικό-κατοχικό κανάλι μεταδίδει συνεχώς την δήλωση-φοβέρα τού θλιβερού,
..πως την Δευτέρα οι βουλευτές θα πρέπει να εξηγήσουν-αιτιολογήσουν την ψήφο τους στους πολίτες!
Πράγματι!
Να και μιά φορά που συμφωνούμε απόλυτα με τοναπερχόμενο!
Οι 168 βουλευτές πρέπει να δικαιολογήσουν για ποιόν λόγο επιθυμούν να παραταθεί η δικτατορία της τρόϊκας με τον αχυράνθρωπο στην θέση του »πρωθυπουργού».
Γιατί πρέπει να περικοπούν κι άλλο οι μισθοί και οι συντάξεις;
Γιατί να πρέπει να μην πληρώνουν αυτοί που πρέπει;
Γιατί να διαγράφονται τα δάνεια των εθνικών νταβατζήδων και των κομμάτων;

Ένα χρωματικό επιμύθιο για την Πύλη των Καρυατίδων της Αμφίπολης


Γερ. Γ. Γερολυμάτος: «Η Πύλη των Καρυατίδων», 
λάδι σε χαρτόνι
Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Έπειτα από την πρόσφατη δημοσίευση της έγχρωμης αναπαράστασης της Πύλης των Καρυατίδων, επανέρχομαι όπως είχα υποσχεθεί, προκειμένου να αναφερθώ στα περί της κατασκευής της και να εξηγήσω τις χρωματικές επιλογές του έργου.

Σημειώνω, κατά αρχάς, πως η αναπαράσταση συνίσταται από δύο σκέλη. Το πρώτο, είναι το σχεδιαστικό-αρχιτεκτονικό μέρος του εσωτερικού του τάφου, που αποτελεί και τον «σκελετό» της αναπαράστασης. Το δεύτερο, είναι το καθαρά χρωματικό-διακοσμητικό μέρος, που έρχεται να «ντύσει» το σχεδιαστικό. Από τα δύο, το σχεδιαστικό είναι το πλέον πραγματικό, καθώς έχει βασιστεί πάνω στα δεδομένα των διαστάσεων που είχαν ανακοινωθεί από το ΥΠΠΟΑ, ενώ το δεύτερο μέρος το χρωματικό, βασίζεται εν μέρει στα λίγα διασωθέντα χρώματα και κατά ένα μεγαλύτερο μέρος σε υποθετικά. Έτσι, μόνο για το χρωματικό μέρος της αναπαράστασης, μπορεί να πει κάποιος, πως κινείται στην σφαίρα της υπόθεσης και αυτό όμως, όχι στο σύνολο του.

Παραμονὴ Χριστούγεννα

Παραμονὴ Χριστούγεννα

πίνακας της ρωσίδας ναϊφ εικαστικού Έλενας Τσερκάσοβα
του Φώτη Κόντογλου

Κρύο τάντανο κανε, παραμον Χριστούγεννα. γέρας σ νά τανε κρύα φωτι κι καιγε. Μ  κόσμοςτανε χαρούμενος, γεμάτος κέφι. Εχε βραδιάσει κινάψανε τ φανάρια μ τπετρόλαδο. Τ μαγαζι σττσαρσ φεγγοβολούσανε, γεμάτα π᾿ λα τ καλά. κόσμος μπαινόβγαινε καψώνιζε· π τό να τ μαγαζβγαινε, στ᾿ λλο μπαινε. Κιλοι χαιρετιόντανε κακουβεντιάζανε μ γέλια, μχαρές.


Ο μεγάλοι καφενέδες τανε γεμάτοι καπν π τν κόσμο πο φουμάριζε. καφενς τ᾿ σημένιου εχε μεγάλη φασαρία, χαρούμενη φασαρία. Εχε μέσα δύο σόμπες, κα τ τζάμια τανε θαμπά, π᾿ ξω βλεπες σν σκιους τοςνθρώπους. Ο μουστερδες εχανε βγαλμένες τς γονες π τ ζέστη, κόσμος καλός, καλοπερασμένοι νοικοκυραοι.

Η σταχομαζώχτρα


Χριστουγεννιάτικο διήγημα

του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Μεγάλην ξέφρασεν κπληξιν γειτόνισσα τ Ζερμπινιώ, δοσα τ μέρτν Χριστουγέννων το τους 187… τν θεια-χτίτσα φοροσαν καινουργμανδήλαν, κα τν Γέρο κα τν Πατρώνα μ καθαρ ποκαμισάκια κα μ νέα πέδιλα. Τοτο δ διότι το γνωστότατοντι  θεια-χτίτσα εχεν δε τν προκα τς κόρης της πωλουμένην πδημοπρασίας πρς πληρωμν τν χρεν ναξίου γαμβρο, διότι το ρημος κα χήρα κα διότι νέτρεφε τ δύορφαν γγονά της μετερχομένη ποικίλαπαγγέλματα.

Οι αρχαιολόγοι βρήκαν προσευχή στην Παναγία σε πάπυρο του 3ου αιώνα






Αιγύπτιοι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν έναν πάπυρο σε κοπτική και ελληνική γραφή του 3ου αιώνα στην περιοχή της Αλεξάνδρειας.

….Χριστού την θεία Γέννηση να πω στο αρχοντικό σας…


Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος: «Η Γέννηση του Χριστού»,
προσχέδιο για την κατασκευή Φάτνης. Λάδι σε χαρτόνι, 35Χ48
Ίσως οι τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και γενικότερα η κρίση, να μας έχουν στερήσει την αισιοδοξία και την χαρά των αλλοτινών καιρών, που νιώθαμε αυτές τις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων, αλλά πάντα, μέσα στο πιο βαθύ σκοτάδι είναι, που χαράζει το φως της αυγής και που γεννιέται η ελπίδα.

Μαραθοκεφάλα: Το σπήλαιο όπου οι Χανιώτες γιορτάζουν κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα [βίντεο & εικόνες]


Μαραθοκεφάλα: Το σπήλαιο όπου οι Χανιώτες γιορτάζουν κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα [βίντεο & εικόνες]


-A+A
Σε κλίμα θρησκευτικής κατάνυξης και ευλάβειας τελέστηκε και φέτος στο φυσικό σπήλαιο της Μαραθοκεφάλας, στο Κολυμπάρι Χανίων η αναπαράσταση της γέννησης του Χριστού, που συγκεντρώνει πιστούς από όλη την Κρήτη.

Οι 21 ανασκαφές του Πανεπιστημίου Αθηνών -Οι προϊστορικοί οικισμοί, οι αρχαίοι τάφοι και ο ιππόδρομος που μαγεύουν [λίστα]


 Οι 21 ανασκαφές του Πανεπιστημίου Αθηνών -Οι προϊστορικοί οικισμοί, οι αρχαίοι τάφοι και ο ιππόδρομος που μαγεύουν [λίστα]

-A+A
Είκοσι μία ανασκαφές και επιφανειακές έρευνες, καθώς και εν εξελίξει προγράμματα δημοσίευσης ευρημάτων, πραγματοποιήθηκαν τα έτη 2013 - 2014, από μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του Τομέα Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως παρουσιάστηκαν πρόσφατα από τον διευθυντή του, Καθηγητή Πάνο Βαλαβάνη.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για έρευνες στις ακόλουθες θέσεις (σε παρένθεση οι χορηγοί των ερευνών)

Πέθανε ο Σεραφείμ Φυντανίδης


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
-A+A
Αιφνιδιαστικά σε ηλικία 77 ετών έφυγε από τη ζωή ανήμερα των Χριστουγέννων ο δημοσιογράφος, πρόεδρος του τηλεοπτικού σταθμού «Ε» και ιστορικός διευθυντής της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» Σεραφείμ Φυντανίδης.
Ο δημοσιογράφος εισήχθη πριν από λίγες ημέρες στην Ευρωκλινική Αθηνών και λίγο αργότερα, μεταφέρθηκε στην καρδιοχειρουργική κλινική του Ιπποκρατείου Νοσοκομείο Αθήνας λόγω σοβαρών καρδιολογικών προβλημάτων. Εκεί, υποβλήθηκε σε λεπτή χειρουργική επέμβαση μεγάλης διάρκειας, επανέκαμψε, ωστόσο το βράδυ των Χριστουγέννων παρουσίασε επιπλοκή και υπέστη ανακοπή καρδιάς.

Ντερ Στάνταρντ για το κατοχικό δάνειο των ναζί..Η οργή των Ελλήνων για το 1,5 τρισεκατομμύριο δραχμές!

 

Ντερ Στάνταρντ για το κατοχικό δάνειο των ναζί..Η οργή των Ελλήνων για το 1,5 τρισεκατομμύριο δραχμές!
Εκτενή αναφορά στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα, κυρίως από το αναγκαστικό δάνειο αλλά και από τις πολεμικές αποζημιώσεις, για την επί 3,5 χρόνια γερμανοναζιστική κατοχή, κάνει η αυστριακή εφημερίδα «Ντερ Στάνταρντ» στη χριστουγεννιάτικη έκδοσή της, με αφορμή την επικείμενη κατάθεση της σχετικής εμπιστευτικής έκθεσης, από την ειδική ομάδα εργασίας στον υπουργό Οικονομικών.

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014

Santa Claus, ένα εφεύρημα των πολυεθνικών και της Νέας Τάξης



Ο Santa Claus μπορεί επίσης να αναγνωριστεί σαν ο μεγαλύτερος «άγιος» του καπιταλισμού και του εμπορίου

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου


Αν μπορούσε κάποιος να γυρίσει τον χρόνο και να μεταφερθεί στα Χριστούγεννα του 1822, θα παρατηρούσε πως οSanta Claus, ή ο «Άι Βασίλης» κατά το ελληνορθόδοξο, δεν υπήρχε ακόμα. Η συμπαθητική φιγούρα με την κόκκινη στολή και την λευκή γενειάδα, με το σάκο και τα δώρα, που το σέρνουν ζωηρά ελάφια ή τάρανδοι πάνω σε ένα έλκηθρο, ήταν τότε παντελώς άγνωστη.

Οι «πατέρες» των σύγχρονων Χριστουγέννων


Οι άνθρωποι που καθόρισαν τη σημερινή μορφή της λαμπρής γιορτής!

Είναι αλήθεια ότι μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης ήταν ιστορικά τελείως διαφορετική από ό,τι σήμερα.
Κι έτσι μπορεί πλέον τα χριστουγεννιάτικα κλισέ να φαντάζουν αλήθειες οικουμενικές με βαθιές ρίζες στην παράδοση, η πραγματικότητα όμως μόνο έτσι δεν είναι.

Τα δακρυσμένα Χριστούγεννα του 1922


Τα δακρυσμένα Χριστούγεννα του 1922
Με αυτόν τον τίτλο υποδέχτηκε τα Χριστούγεννα του 1922 ο σπουδαίος Κώστας Αθάνατος, ψευδώνυμο του Κωνσταντίνου Καραμούζη, ο οποίος, έχοντας προ οφθαλμών τη μικρασιατική συμφορά, μας έδωσε ένα από τα μνημειώδη κείμενα της νεοελληνικής εορταστικής λογοτεχνίας. Έγραψε ότι «Πρόσφυξ εφέτος ο Υιός του Ανθρώπου δεν ευρίσκει απόψε Φάτνην να γεννηθή»! Η εθνική ήττα, οι συνθήκες διαβίωσης των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων, η διάχυτη ανασφάλεια, η οικονομική δυσπραγία, η αδυναμία εξασφάλισης των απαραίτητων, η κατάσταση της αγοράς και περισσότερο το ψυχικό άλγος των Ελλήνων έσπρωχναν το χέρι του διανοητή να γράψει ότι: «Η Θεομήτωρ δέσποινα φεύγει διωκομένη, διασχίζει αλλόφρων και έντρομος επί υποζυγίου τας εκτάσεις των ερήμων και εις την αγκάλη της σφίγγει με λαχτάρα το νεογνόν».

Η Χριστουγεννιάτικη Ιστορία της Μεταπολίτευσης…

 

Παραμονή Χριστουγέννων.
Ο Ε.Σ. (καμία σχέση με τον Εμπενέζερ Σκρουτζ, Ελευθέριος Στρατάκης λέγεται), είναι σκυμμένος πάνω από το γραφείο του και κοιτάει τους λογαριασμούς ξεφυσώντας.
Κάποια στιγμή σηκώνεται με το λογαριασμό της ΔΕΗ στο χέρι και πηγαίνει στο καθιστικό, όπου η γυναίκα του βλέπει τηλεόραση.
«Δεν είναι δυνατόν», της λέει. «560 ευρώ; Που θα τα βρούμε να τα πληρώσουμε;»
Εκείνη δεν απαντάει ούτε καν τον κοιτάει.
«Δε μιλάς;»
Εκείνη ούτε καν τον κοιτάει.
Ο Ε.Σ. τη διαολοστέλνει κι αφού πετάει το λογαριασμό μαζί με τους υπόλοιπους πάει στην τουαλέτα και βγάζει τη μασέλα του.

Το πάρτι του Πάρι, οι σκλάβοι κι η γυμνή με το…σούσι






‘Αρης Σκιαδόπουλος
Ο Πάρις! Ο γόνος μιας φαμίλιας που έχει τις ρίζες της σ έναν δοσίλογο. Μιας φαμίλιας που εξουσιάζει τον τόπο και που ανδρώθηκε ,όπως κι άλλες σαν κι αυτήν,σε περιόδους που ο κάθε κατακτητής λυσσομανούσε σε βάρος του. Όπως οι τσιφλικάδες που πήραν δώρο από τους Τούρκους τη μισή Ελλάδα για να μας εμφανιστούν στην συνέχεια ως…ευεργέτες.
Ο Πάρις λοιπόν, το μονάκριβο αγόρι τής Μαριάννας,  έχει τα γενέθλιά του. Και σε μια Ελλάδα φτωχοποιημένη κατά τα δυο τρίτα,  μαζί μ ένα σωρό λακέδες γύρω του εορτάζει. Στο 32ο χλμ τής Αθηνών Λαμίας,  στό Grey Warehouse. Ω, τι συγκίνηση!
Οι καλεσμένοι, λέει,  άφησαν έξω τα κινητά τους και σύμφωνα με το κόνσεπτ της εκδήλωσης παρέλαβαν από μια βενετσιάνικη μάσκα. Οι μασκαράδες…
Μέσα,  είχε φτάσει από ώρα η μαμά Μαριάννα, που φορούσε μια δαντελένια μάσκα,  για να ξεχωρίζει από τούς άλλους μασκαράδες! Μέσα και οι…ακόλουθοι. Άνθρωποι τής δημοσιογραφίας και πρόσωπα από την πολιτική ηγεσία.
Οι σερβιτόροι ήταν ντυμένοι σκλάβοι και γύρω περιφέρονταν χορεύτριες,  που φορούσαν τα  απολύτως απαραίτητα.  Καί στο σούσι μπαρ ήταν αραχτή μια γυμνή κυρία,  που κάλυπτε, λέει,  τα γυμνά της σημεία με….σούσι.
Τι γούστο!  Τι αισθητική! Οι σκλάβοι, οι γυμνές κοπελιές…

Έτσι είναι. Αυτή είναι και η πολιτική αντίληψη. Σκλάβους μας θέλουν και γύρω μας να διασκεδάζουν με την απόλυτη κατάντια μας όλοι αυτοί. Να γλεντάνε με τη γύμνια μας και την πενία μας. Μια,Πομπηία πού φτύνει κατάμουτρα τον Πολιτισμό, την παράδοση και την ανάγκη. Ο απόλυτος ξεπεσμός μιας τάξης, σε μια χώρα που πνέει τα λοίσθια. Με νέους ανθρώπους να λιμοκτονούν και με τις αυτοκτονίες να είναι καθημερινή αναφορά του κοινωνικού μας στάτους.
Πέραν όλων αυτών όμως, το πάρτι του Πάρι με τις ξέκωλες έχει έναν συμβολισμό.  Ότι η άρχουσα τάξη του τόπου έτσι μας θέλει. Ξέκωλους και σκλάβους.  Με το κεφάλι σκυμμένο στα ελάχιστα αφεντικά που διαφεντεύουν χρόνια αυτόν τον τόπο. Πού τον λυμαίνονται μέσα από Τράπεζες και επιχειρήσεις. Και που ορίζουν τις ηγεσίες του.
Είναι αυτή,  η Τάξη,  που φροντίζει να φωτίζει πρόσωπα της επιλογής της και να μας τα φερμάρει μέσα από τα ΜΜΕ, πού φροντίζει να συντηρεί. Κι αυτά τα πρόσωπα,  που επιλέγει,  τα μοστράρει στη συνέχεια και ως πολιτική ηγεσία.
Εμείς,  άβουλοι και μοιραίοι,  πάντα έρμαια των επιλογών αυτής της τάξης,  αναπαράγουμε κανονικά το πολιτικό τοπίο έτσι όπως μας το υπαγορεύουν. Κι ύστερα αρχίζουμε τη γκρίνια,  αλλά είναι αργά για μάς.  Μονο πια,  όταν η τάξη αυτή δει ότι κάποιοι δικοί της «καίγονται»,  τους ξαποστέλνει (αφού πρώτα τους έχει εξασφαλίσει το υπόλοιπον του βίου) και βγάζει από την καβάντζα άλλους (ίδε Θεοδωράκης).
Σ αυτή την τάξη βασίζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν ενδιαφέρει καθόλου τον Σόιμπλε αν πλουτίζουν οι ελάχιστοι με τρόπο προκλητικό. Οχι. Για τον απλούστατο λόγο: Αυτοί οι ελάχιστοι είναι που ρυθμίζουν την επιθυμητή ισορροπία του συστήματος σ αυτόν τον έρμο τόπο.  Διότι οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέλουν ακριβώς αυτό που συμβολίζει το πάρτι του Πάρι.  Έναν λαό ξέκωλο με υποτακτικούς που τους κουμαντάρουν οι εντολοδόχοι διαχειριστές του μεγάλου κεφαλαίου.
Ένα κεφάλαιο, που επιβάλλει αστέρια στην πολιτική και στην τηλεόραση και που διαθέτει τους σκλάβους,  τις ξέκωλες και τους κλόουν του.
Αυτοί κάνουν τη δουλειά τους. Μήπως όμως ήρθε η ώρα, η  δική μας,  ν”  ανοίξουμε τα στραβά μας, γιατί αρκετά πια ανοίξαμε τα…πόδια μας!
http://www.imerodromos.gr/paris/