Ετικέτες

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Η καπιταλιστική κρίση και το αδιέξοδο της κοινωνίας



Απόγνωση
του Θεόδωρου Σταυρόπουλου
σημ.Αμετανόητου: Το άρθρο είναι από το 1996 !!! Κάποιοι τα γράφανε και προειδοποιούσαν από τότε…Ποιοί άκουγαν ;
1ον. Η ανθρωπότητα διέρχεται την κρίση παρακμής τον καπιταλιστικού συστήματος.Βασικό σύμπτωμα της καπιταλιστικής παρακμής είναι η υπερσυσσώρευση του πλούτου και η υπερσυγκεντροποίηση του κεφαλαίου στα χέρια μιας απειροελάχιστης ολιγαρχίας.
Έχουν δημοσιευθεί ήδη τα ακόλουθα στοιχεία:

«358 κροίσοι από διάφορες χώρες έχουν εισοδήματα ανώτερα από τα εισοδήματα μιας σειράς κρατών στα οποία κατοικεί το 45% του πληθυσμού της γης, δηλ. 2,7 έως 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι.

Ο μαθητής ξεπέρασε το δάσκαλο – Γιατί ο Μητσοτάκης απολύει πιο εύκολα και από τον Μπιλ Γκέιτς


 Ως «μύστης του νεοφιλελευθερισμού», εφαρμόζει τις πολιτικές του ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, ακόμη και αν αυτές οι ίδιες έχουν απορριφθεί από καπιταλιστικούς κολοσσούς.

Georg Elser ή ο ήρωας που θα άλλαζε τον 20ο αιώνα…


 
 
 
 
 
 
3 Votes


Στις 8 Νοεμβρίου του 1939, γύρω στις οκτώ το απόγευμα ο Χίτλερ κατέφτασε στη Burgerbraukeller τη μπυραρία του Μονάχου όπου διέπραξε το πρώτο αποτυχημένο πραξικόπημα το 1923. Σε αυτή τη μπυραρία ήταν προγραμματισμένη η καθιερωμένη ετήσια ομιλία του προς τους τοπικούς ηγέτες των «Παλαιών Αγωνιστών» του Ναζιστικού κινήματος. Στη συγκέντρωση του 1939 μίλησε λίγο λιγότερο από μία ώρα. Τότε και προς έκπληξη όλων, έφυγε εσπευσμένα για το σιδηροδρομικό σταθμό προκειμένου να ταξιδέψει για το Βερολίνο όπου θα παρευρίσκονταν σε συζητήσεις της καγκελαρίας για τη προγραμματισμένη εισβολή στη Γαλλία, εισβολή που είχε αναβληθεί δύο μέρες νωρίτερα εξ ‘αιτίας των καιρικών συνθηκών. Οι «Παλαιοί Αγωνιστές» απογοητεύτηκαν για το γεγονός ότι ο Χίτλερ δεν έμεινε στην αίθουσα για την τυπική μισάωρη κουβέντα μετά την ομιλία. Οι περισσότεροι είχαν αποχωρήσει έχοντας αφήσει εκατό περίπου άτομα για το συμμάζεμα. Στις 21.20 λιγότερο από μισή ώρα μετά την αναχώρηση του Χίτλερ μια τεράστια έκρηξη συγκλόνισε το κτίριο. Ο εξώστης και η οροφή κατέρρευσαν ενώ το ωστικό κύμα έσπασε τις πόρτες και τα παράθυρα. Τρία άτομα σκοτώθηκαν επί τόπου και αλλά πέντε υπέκυψαν στα τραύματα τους, συνολικά εξήντα δύο τραυματίστηκαν.  Όσοι κατάφεραν να βγουν από τα συντρίμμια βήχοντας και γεμάτοι από σκόνη υπέθεσαν ότι είχαν πέσει θύματα αεροπορικής επίθεσης από τις Βρετανικές δυνάμεις. Μόνο αργότερα συνειδητοποίησαν ότι η έκρηξη προκλήθηκε από βόμβα που είχε τοποθετηθεί σε έναν από τους κεντρικούς πυλώνες τις αίθουσας.

Ο σκοτεινός «εθνάρχης»


ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Γράφει ο ΙΟΣ 

Η διαφαινόμενη μετατόπιση της πολιτικής σκηνής προς τα δεξιά επικυρώθηκε συμβολικά, στις 6 Μαρτίου, με την ομόθυμη εξύμνηση του ιδρυτή της Ν.Δ .από τις ηγεσίες κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης. Οι αντιδράσεις μιας μερίδας της Αριστεράς στην αναγόρευση του Κωνσταντίνου Καραμανλή σε καθολικό σημείο αναφοράς διασκεδάστηκαν ως αδικαιολόγητη εμμονή σε ξεπερασμένους διαχωρισμούς του παρελθόντος. Είναι όμως έτσι;

Και οι βαρκούλες αρμενίζανε…


Νίκος Μπογιόπουλος
Σήμερα έχουμε… «επέτειο»! Ήταν 23 Απρίλη του 2010 όταν ο Γιώργος Παπανδρέου, ως πρωθυπουργός της χώρας, ανακοίνωσε από το Καστελόριζο την υπαγωγή της Ελλάδας στη δίνη των Μνημονίων. Το σκηνικό εκείνου του διαγγέλματος ήταν επιμελώς σκηνοθετημένο. Πίσω από τον ομιλούντα κάτι πράσινες βαρκούλες αρμενίζανε…

 Συμπληρώθηκαν ακριβώς 4 χρόνια από την στιγμή που οι υπαίτιοι της καταστροφής και της χρεοκοπίας, αυτοί που κυβερνούν ανελλιπώς αυτόν τον τόπο από συστάσεως του ελληνικού κράτους,  αυτοί που πίνουν το αίμα του ελληνικού λαού από συστάσεως του ελληνικού κράτους, έθεσαν σε εφαρμογή το σχέδιό τους. Με ένα στόχο: Να μετακυλήσουν τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης, της δικής τους κρίσης, πάνω στις πλάτες εκατομμυρίων ανθρώπων του μόχθου. Για την αποστολή τους αυτή δεν θα μπορούσαν παρά να έχουν στο πλευρό τους όλη τη διεθνή συμμορία των «λύκων»: Από την ΕΕ και το ΔΝΤ μέχρι τους «οίκους αξιολόγησης» και τις «αγορές» των απανταχού τοκογλύφων.

Τα τσιράκια του συστήματος, που έθεσε την Ελλάδα υπό το αγγλικό δίκαιο και υπό την δικαιοδοσία του δικαστηρίου του δουκάτου του Λουξεμβούργου, πήραν από εκείνη την ημέρα την τιμημένη λέξη «πατριώτης» και την έκαναν σκουπίδι. Έφτασαν να αποκαλούν «πατριωτισμό» να ζουν οι ίδιοι με παντεσπάνι όταν οι πολλοί δεν έχουν να φάνε. Μας είπαν πως η πολιτική των Μνημονίων ήταν η μόνη «πατριωτική» και ενδεδειγμένη για τη μείωση χρέους. Αλλά τότε το χρέος ήταν στο 128% του ΑΕΠ. Σήμερα μετά από τόσο «πατριωτισμό», το χρέος το έχουν εκτινάξει στο 175% του ΑΕΠ. Γιατί πανηγυρίζουν;…

Το Μνημόνιο στην παιδεία: τα παιδιά-λάστιχα και άλλα κατορθώματα…


 «Και αν το Μνημόνιο δεν είναι λάθος;». Έτσι ξεκινά προηγούμενο άρθρο του barikat και η ερώτηση αυτή εμπεριέχει την απάντηση. Η πολιτική της λιτότητας που υλοποιείται με τα Μνημόνια δεν είναι απλώς μια σειρά λογιστικών πράξεων και περικοπών, δεν είναι μόνο ένα σχέδιο εξοικονόμησης πόρων, ένα σχέδιο που τελικά “δεν βγαίνει”, γιατί το χρέος αυξάνεται. Αντιθέτως, η λιτότητα είναι ένα εξαιρετικά επιτυχημένο εργαλείο για να υλοποιηθεί μία συνολική αλλαγή του κοινωνικού οικοδομήματος και του τρόπου λειτουργίας του και να προκύψει ένα νέο σημείο ισορροπίας των κοινωνικών δυνάμεων. Μέσω των πολιτικών λιτότητας και του εκβιασμού της Τρόικας επιβάλλονται αλλαγές που και τα προηγούμενα χρόνια οι κυρίαρχες κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν να υλοποιήσουν: στις εργασιακές σχέσεις, στα ασφαλιστικά δικαιώματα, στην φορολογική πολιτική, στις πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες, στη λειτουργία του κοινοβουλίου, στη διάκριση των εξουσιών, παντού.Μετά τα εργασιακά, το πεδίο όπου έχουν γίνει οι μεγαλύτερες τομές, οικονομικές και θεσμικές, και όπου ο πραγματικός σκοπός των μέτρων γίνεται πιο σαφής, είναι η Παιδεία. Με το σκεπτικό λοιπόν που παρουσιάσαμε πριν, ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τομές και που αποσκοπούν, πέρα από την “περικοπή εξόδων” και τη διασφάλιση του -περίφημου και φανταστικού- “πρωτογενούς πλεονάσματος”.

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Είμαστε το τελευταίο φεουδαλικό κράτος στην Ευρώπη…



Είμαστε το τελευταίο φεουδαλικό κράτος στην Ευρώπη

Θα ήθελα μια επόμενη κυβέρνηση να πάρει τα διόδια και τα πρώην δημόσια ταμεία κάθε είδους από τους νταβατζήδες.


Θα ήθελα να τους δω να κλαίγονται στα ΜΜΕ, και από την άλλη πλευρά να έχουν την κυβέρνηση που θα τους απαντά ότι «οι εισπράξεις θα πάνε για την μείωση τους χρέους και την αύξηση των δημοσίων επενδύσεων». Είμαι σίγουρος ότι θα αντιληφθούν την κρισιμότητα των στιγμών και θα κάνουν το εθνικό τους καθήκον και είμαι σίγουρος ότι και η κοινή γνώμη θα στήριζε την κυβέρνηση.

Ο αργός θάνατος της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων



ΕΛΒΟΤου Αντώνη Γαλανόπουλου και του Χρήστου Αβραμίδη
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων ιδρύθηκε το 1972  ως Στάγιερ Ελλάς με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Το 1986 η αυστριακή πλευρά αποσύρθηκε κι εγκατέλειψε την εταιρία, η οποία εθνικοποιήθηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου και μετονομάσθηκε σε «Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων Ανώνυμος Βιομηχανική Εταιρεία (ΕΛΒΟ Α.Β.Ε.)».

ΠΕΝΤΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ…12.000.000 ΒΡΕΤΑΝΟΥΣ!



Γ.ΔΕΛΑΣΤΙΚ
Δραματικές διαστάσεις προσλαμβάνουν χρόνο με τον χρόνο οι κοινωνικές αντιθέσεις ακόμα και στις ισχυρότερες χώρες της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στη Βρετανία. Την περασμένη εβδομάδα οι θρησκευτικοί ηγέτες περίπου 600 εκκλησιών και οι επικεφαλής 20 ανθρωπιστικών οργανώσεων απευθύνθηκαν με κοινή επιστολή τους προς τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον και του ζήτησαν να παρέμβει για να σταματήσει το φαινόμενο της πείνας στο κάποτε κραταιό Ηνωμένο Βασίλειο. “Η άποψή μας είναι ότι η Βρετανία καταπατά τους διεθνείς νόμους περί του δικαιώματος του ανθρώπου στην τροφή. Ζητούμε από την κυβέρνηση να εγγυηθεί ότι κανένας άνθρωπος δεν θα στερείται αυτού του θεμελιώδους δικαιώματος σε επαρκές φαγητό” τονίζουν στην επιστολή τους. Δεν έχουν άδικο.

“Κόλπος των χοίρων” οι 72 ώρες μιας απόβασης που οι Αμερικάνοι δεν θέλουν να θυμούνται-ο ρόλος της CIA



Image
Είναι από τις ελάχιστες φορές που με κάποιο τρόπο μπορούμε να πούμε ότι ο Δαυίδ, νίκησε τον Γολιάθ… Εντάξει, μπορεί να μην τον νίκησε κατά κράτος και να τον ισοπέδωσε, αλλά ο μικρός Δαυίδ (στην περίπτωση μας η πτωχή μικρή Κούβα) απέτρεψε για τουλάχιστον μισό αιώνα να επιχειρεί στην περιοχή του ο Γολιάθ (στην περίπτωση μας οι ΗΠΑ) και τον έβαλε στη διαδικασία να σκέφτεται δύο και τρεις φορές την κάθε του κίνηση πριν την κάνει.

Ερνέστο Λακλάου: ο στοχαστής της ηγεμονίας μετά τον Γκράμσι



Laclau
Όλοι και όλες εμείς που δεχθήκαμε τη δημιουργική επιρροή του στοχασμού του Λακλάου, δεν χάσαμε μόνον έναν θεωρητικό κρίσιμο και για τη δική μας σκέψη. Χάσαμε ένα δικό μας πρόσωπο με το οποίο μας έδεναν δεσμά θεωρητικού έρωτα, με όλες τις αμφιθυμίες που χαρακτηρίζουν τις ερωτικές σχέσεις 
Του Αλέξανδρου Κιουπκιολή
 
Η εναρκτήρια προσωπική αναφορά δηλώνει όχι μόνο την αμηχανία και το πένθος, αλλά και την αναγνώριση της σημασίας μιας στενής προσωπικής σχέσης στα πλαίσια της πολιτικής θεωρίας και μόνον.

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

My School: Το σχολείο της βιοεξουσίας




ipourgeio_47_414x290
Των Αργυρώς Μπαντουβά και Οδυσσέα Αϊβαλή 
ΟΛΜΕ και σύλλογοι γονέων ζητούν να μην τεθεί σε λειτουργία η βάση δεδομένων My School, με την οποία καταγράφεται καθημερινά η ζωή της σχολικής μονάδας: ποιός απεργεί, ποιός απουσιάζει, ποιός συμμετέχει στην κατάληψη, ποιός αριστεύει, ποιός περισσεύει
Πριν από μερικούς μήνες τα σχολεία πέρασαν σε μια καινούρια φάση: αυτή του ελέγχου και της τιμωρίας από το Υπουργείο Παιδείας με τη δοκιμαστική λειτουργία του My School. Πρόκειται για ένα σύστημα καταγραφής όλων των δεδομένων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διαφοροποιείται από άλλα κατά το ότι εδώ καταγράφονται ποιοτικά στοιχεία που δεν έχουν άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην πραγματικότητα καταγράφεται καθημερινά η ζωή της σχολικής μονάδας: ποιός απεργεί, ποιός απουσιάζει, ποιός συμμετέχει στην κατάληψη, ποιός αριστεύει, ποιός περισσεύει.

Και η χούντα υπέγραψε δάνειο μαμούθ. Όπως ο Παπανδρεου. Όχι, δεν ηταν ξενοκινητοι…

“Δεν ήταν παρένθεση η δικτατορία, που έκλεισε και πάει.”



image
….έγραφε η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ” της 21ης Απριλίου 1996.
Οι αναφορές των ΜΜΕ -στην θλιβερή επέτειο- ήταν  σήμερα λιγοστές, συγκριτικά με άλλα χρόνια ….δεν παρουσιάζει φαίνεται ενδιαφέρον το θέμα!
Η “οικονομική χούντα” που έχει κάνει την κοινωνία να
παραμιλάει ….κατάφερε να αμβλύνει και τις “μνήμες” του Ελληνικού λαού.
Οι κάθε μορφής διορισμένοι από την κυβέρνηση δικτατορίσκοι -με “Χάρη Θεού”- ….εφαρμόζουν με υπερβάλλοντα ζήλο ….τις επιταγές της παγκόσμιας οικονομικής-σιωνιστικής ολιγαρχίας.

Τα φούμαρα των χουνταίων (της 21ης Απριλίου 1967)




Κρατάει τέσσερις δεκαετίες το σλόγκαν των φιλοχουντικών, φιλοβασιλικών και χρυσαυγιτών ότι η δικτατορία των Συνταγµαταρχών παρέδωσε µια «παρθένα» οικονοµία, δίχως κανένα χρέος.
Το ίδιο πολυφορεµένο παραµύθι ακούστηκε και στο τελευταίο βίντεο, µε πρωταγωνιστή τον προφυλακισµένο Νίκο Μιχαλολιάκο, όταν σε µια ταβέρνα παραληρούσε ως συνήθως: «Επί 21ης Απριλίου τούς άφησε µε µηδέν χρέος και κατάντησαν τα πράγµατα… εκεί τα κατάντησαν. Τα λένε οι ίδιοι…, τα οµολογούν, η γενιά του Πολυτεχνείου».

Το Χρονικό της Δικτατορίας 1967-1974 (Δείτε ολόκληρη την ταινία ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη)


to-xroniko-ths-diktatorias-1967-1974Επτά «πέτρινα» χρόνια μέσα από την κάμερα του Π. Βούλγαρη: «Το Χρονικό της Δικτατορίας 1967-1974», ένα ανέκδοτο ντοκιμαντέρ του Έλληνα σκηνοθέτη.

Ερευνα-σοκ αγγλικού πανεπιστημίου για την Ελλάδα της κρίσης: Γιατί αυξήθηκαν οι αυτοκτονίες αντρών στην Ελλάδα



a-man-begs-on-a-street-in-011Μια διαφορετική έρευνα για τις αυτοκτονίες στην Ελλάδα, με χρήση στατιστικών στοιχείων και οικονομικών δεικτών, πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Portsmouth, ισχυριζόμενο ότι εντόπισε  έναν συσχετισμό μεταξύ των αυτοκτονιών αντρών στην Ελλάδα και της μείωσης των δαπανών.

Χρηματιστικοποίηση του Καπιταλισμού και Κρίσεις

s
Χρηματιστηκοποίηση του καπιταλισμού λαμβάνει χώρα όταν το υπερβάλλον κεφάλαιο από τον τομέα της παραγωγής στρέφεται για επενδύσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα της οικονομίας από τον οποίο επιδιώκει να εξασφαλίσει μεγαλύτερες αποδόσεις. Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους όπως:
λόγω πλεονάζοντος κεφαλαίου,
λόγω υπερ-παραγωγής,
λόγω χαμηλής αγοραστικής δύναμης και ζήτησης,
λόγω πτώσης του ποσοστού κέρδους στους παραγωγικούς τομείς
λόγω απορρύθμισης του χρηματοπιστωτικού κλάδου.

Κάθε ένας από τους παράγοντες αυτούς είτε μεμονομένος, είτε σε συνδιασμό και ανεξάρτητα από τις συνθήκες που τον προκαλούν, έχει σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Νότια Κορέα: Οργή για τον πλοίαρχο που εγκατέλειψε τους επιβάτες και τους άφησε να πεθάνουν μέσα στο ναυάγιο



Νότια Κορέα: Οργή για τον πλοίαρχο που εγκατέλειψε τους επιβάτες και τους άφησε
Ο πλοίαρχος του πλοίου που ναυάγησε την Τετάρτη στα ανοικτά των νότιων ακτών της Νότιας Κορέας με εκατοντάδες επιβαίνοντες, μεταξύ αυτών και πολλοί μαθητές, εξήγησε σήμερα ότι καθυστέρησε την εκκένωση του πλοίου εξαιτίας της θαλασσοταραχής και της απουσίας σωστικών σκαφών.

Πέθανε ο Ρούμπιν Hurricane” Κάρτερ.



carterplagia-thumb-largeΤην τελευταία του πνοή άφησε σε ηλικία 76 ετών στο Τορόντο του Καναδά ο Αμερικανός πρώην πυγμάχος Ρούμπιν Κάρτερ, γνωστός με το προσωνύμιο «The Hurricane» (τυφώνας).
Τον θάνατό του επιβεβαίωσε ο φίλος και πρώην συνήγορός του, Τζον Άρτις, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Associated Press πέθανε στον ύπνο του, πάσχοντας εδώ και αρκετά χρόνια από καρκίνο του προστάτη.

Κυριακή 20 Απριλίου 2014

Τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και η εποχή του



20140420-101216.jpg
του Γιάννη Κύρκου Αικατερινάρη
αρχιτέκτονα

Το μουσικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη και οι πηγές έμπνευσής του προσεγγίζονται από τον Ανδρέα Μαράτο στο βιβλίο του Ουτοπία κρυμμένη στο σώμα της πόλης, μέσα από την πολιτική θεώρηση ιστορικών γεγονότων και την ανίχνευση των «υπόγειων διαδρομών», που τα συνδέουν. Στην πολυεπίπεδη έρευνά του διατρέχει μια σημαδιακή περίοδο της σύγχρονης ιστορίας μας, αλλά και της αριστεράς ειδικότερα. Αρχίζει από την
απελευθέρωση του 1944 και το ματωμένο Δεκέμβρη και φτάνει μέχρι τις ημέρες μας.

Σταύρος Θεοδωράκης, η αθέατη πλευρά του συστήματος (Μέρος 1ο)



theo
«Δεν ξέρω πώς ν’ αρχίσω. Όσο κι αν έχω προετοιμαστεί γι’ αυτή τη στιγμή, νιώθω μια αμηχανία. Ας ξεκινήσω λοιπόν από το τέλος. Μπορεί να υπάρξει πολιτική χωρίς κομματικό παρελθόν; Να βγω εγώ, να βγεις εσύ, να βγούμε πολλοί, να γίνουμε ένα ΠΟΤΑΜΙ που θα αλλάξει την Ελλάδα;». Με αυτά τα λόγια άρχισε το ταξίδι του στο μαγικό κόσμο της πολιτικής ο δημοσιογράφος Σταύρος Θεοδωράκης, ανταποκρινόμενος, όπως ο ίδιος λέει, στα αδιέξοδα των ανθρώπων που συναντούσε στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ του και στο αγωνιώδες ερώτημα «έχουμε άλλη λύση;» σχετικά με το τι θα ψηφίσουν στις εκλογές. Κάπως έτσι, δηλαδή αυθόρμητα και με ενθουσιασμό, οργανώθηκε ένα κόμμα, σχεδιάστηκαν λογότυπα, συγκεντρώθηκαν στελέχη, στήθηκε μηχανισμός, ιδρύθηκαν τοπικές οργανώσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας κι άρχισαν οι περιοδείες του εμπνευστή και των στενών συνεργατών του ανά την Ελλάδα.

ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΟΣ ΕΠΙΤΑΦΕΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (Μικρή συλλογή άρθρων)

Κύπρος: Επιτάφιος μετά από 57 χρόνια στην Αμμόχωστο

Χιλιάδες Ελληνοκύπριοι, Τουρκοκύπριοι και ξένοι διπλωμάτες βρέθηκαν σήμερα στον ναό του Αγίου Γεωργίου του Εξορινού

Χιλιάδες Ελληνοκύπριοι, Τουρκοκύπριοι και ξένοι διπλωμάτες βρέθηκαν σήμερα στον ναό του Αγίου Γεωργίου του Εξορινού, στην κατεχόμενη Αμμόχωστο για να λάβουν μέρος στον στολισμό και τη περιφορά του επιταφίου, μετά από 57χρόνια.
Ο ναος λειτούργησε για τελευταία φορά το 1957 καθώς ο ιερέας αναγκάστηκε να τον εγακαταλήψει παίρνοντας μαζί του και τα ιερά σκεύη για να αποφύγει επιθέσεις των τουρκοκυπρίων. Μετά το 1974 ο ναός έμεινε ερειπωμένος στην κλειστή πόλη της Αμμοχώστου στην οποία τα τουρκικά κατοχικά στρατεύματα δεν επέτρεπαν τη πρόσβαση.

Σήμερα από νωρίς το πρωί δεκάδες πρόσφυγες από την Αμμόχωστο βρέθηκαν στην πόλη τους και στόλιθσαν τον επιτάφιο στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.

Υπολογίζεται ότι από την εκκλησία πέρασαν περίπου 5000 προσκυνητές.

Στην περιφορά θα παραστούν ελληνοκύπριοι πολιτικοί, ο ελληνοκύπριος και ο τουρκοκύπριος δήμαρχος της Αμμοχώστου, πρέσβεις και πολλοί τουρκοκύπριοι.

Η περιφορά αναμένεται να γίνει στον περιβάλλοντα χώρο της εκκλησίας λόγω των αντιδράσεων ακραίων Τουρκοκυπρίων που απειλούσαν με επεισόδια.

Αντιδράσεις υπήρξαν και από ελληνοκυπριακά κόμματα που θεωρούν πως υπό συνθήκες συνεχιζόμενης κατοχής δεν θα έπρεπε να γίνονται τέτοιου είδους εκδηλώσεις οι οποίες κατά την άποψη τους δίνουν άλλοθι στη Τουρκία.
Ads by Keep NowAd Options
Ads by OnlineBrowserAdvertisingAd Options

Ο Κοινοτάρχης μετέφερε τον σταυρό για μισό χιλιόμετρο
Ντόπιοι και ξένοι επισκέπτες καθώς και κάτοικοι του χωριού Κάθηκας στη Πάφο της Κύπρου συγκεντρώθηκαν στις 11 το πρωί σήμερα για να παρακολουθήσουν την αναπαράσταση της μεταφοράς του Τιμίου Σταυρού από τον Ιησού Χριστό από το Πραιτόριο στον Γολγοθά. Το έθιμο συνεχίζεται για περισσότερα από 40 χρόνια δήλωσε ο Κοινοτάρχης του Κάθηκα Μενέλαος Τούρβας ο οποίος μετέφερε το Σταυρό.
Ο κ. Τούρβας περιστοιχιζόμενος από μέλη της Εκκλησιαστικής Επιτροπής αλλά και κατοίκων της κοινότητας διένυσε πορεία μήκους μισού χιλιομέτρου περίπου, από το παρεκκλήσι του Αγίου Ονουφρίου μέχρι και την Παναγία την Ευαγγελίστρια.
Το έθιμο είπε “τηρείται ευλαβικά από τους κατοίκους της Κοινότητας κάθε Μεγάλη Παρασκευή”.
Παλαιότερα το Σταυρό μετέφερε ο αείμνηστος ιερέας της κοινότητας Σάββας Παπασάββας, ο οποίος είχε μεταφέρει το έθιμο από τους Άγιους Τόπους τους οποίους επισκέφτηκε ένα Πάσχα.
Ο κ. Τούρβαςανέφερε πως πρόκειται για μια παράδοση την οποία η κοινότητα παρέλαβε, την συνεχίζει και θα την παραδώσει στις νεότερες γενιές, σημειώνοντας πως ο κόσμος συμμετέχει σ’ αυτό το έθιμο, το οποίο παρακολουθούν επισκέπτες από τις άλλες πόλεις του τόπου μας, αλλά και από το εξωτερικό.

Πηγή : protothema.gr 
================================================================
β) Μετά την λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο Εξορινό ξέσπασαν ανηλέητες πολιτικές κόντρες μέσω Facebook
19/4/14 | 1 σχόλια | 0 απαντήσεις | 78 εμφανίσεις

- Μετά από την ολοκλήρωση της χθεσινής κατανυκτικής λειτουργίας ξέσπασε θύελλα αντιδράσεων
- Μερίδα του πολιτικού φάσματος, αλλά και απλοί πολίτες μιλούν για έμμεσο κλίμα αναγνώρισης των κατεχομένων
- Η εκατέρωθεν επιχειρηματολογία μέσω Facebook και κάποια τ/κ σχόλια
- Η θέση του αρχιεπισκόπου και το show που εξυπηρετεί “πολιτικές σκοπιμότητες”

Κλίμα αντιπαράθεσης στα social media, αναφορικά με την χθεσινή κατανυκτική ομολογουμένως λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο Εξορινό στην κατεχόμενη Αμμόχωστο όπου έγινε η περιφορά του Επιταφίου, χωρίς παρατράγουδα, ενώ εκπρόσωπος του Eastern University παρέδωσε χθες κατά την τελετή το κλειδί του ναού “στους νόμιμους κατόχους, εκεί όπου ανήκει”, όπως είπε.
Τη Θεία Λειτουργία και περιφορά του Επιταφίου στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Εξορινού παρακολούθησαν περίπου τέσσερις χιλιάδες πιστοί, με δέος και κατάνυξη, ενώ ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας-Αμμοχώστου δήλωσε ότι: “Ήταν ένα θαύμα που φάνταζε αδύνατο…”.
Ωστόσο, πολλοί συμπολίτες μας έχουν διαφορετική γνώμη, όπως αποτυπώνεται στις αναρτήσεις στο facebook, με το γάντι στα social media να το σηκώνουν οι υπερασπιστές της λειτουργίας στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, χαιρετίζοντάς την ως ένα πρώτο σημαντικό Μέτρο Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ).
Ads by Keep NowAd Options
Ads by OnlineBrowserAdvertisingAd Options
Ads by OnlineBrowserAdvertisingAd Options
Ads by Keep NowAd Options
Ads by OnlineBrowserAdvertisingAd Options
Ads by OnlineBrowserAdvertisingAd Options
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
«Τα show δεν μου αρέσουν» είπε χαρακτηριστικά ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος φιλοξενήθηκε σε μεσημεριανή εκπομπή.
Το γεγονός ότι επιτρέπεται να λειτουργήσει μια εκκλησία, κλειστή για δεκαετίες είναι θετικό όπως θετικός είναι και ο διάλογος που έχει η Αρχιεπισκοπή με τον Μουφτή.
Ωστόσο η περιφορά σε γειτονιές οι οποίες δεν έχουν ούτε ένα σπίτι που να κατοικούν χριστιανοί (πλέον) δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος άφησε να νοηθεί ότι πρόκειται για «πολιτική εκμετάλλευση» του όλου γεγονότος.
newsit.com.cy
===================================================================
Γ)
Τρεις Ε/κ νοσηλεύονται στα κατεχόμενα μετά τον Επιτάφιο στον Εξορινό – Ο ένας σοβαρά στην εντατική – Τουρκικές σημαίες και πανό από τ/κ εθνικιστές
19/4/14 | 0 σχόλια | 0 απαντήσεις | 91 εμφανίσεις

- Τρεις Ε/κ νοσηλεύονται από χθες στα κατεχόμενα – Ένας σε σοβαρή κατάσταση, νοσηλεύεται στην εντατική, μετά από καρδιακό επεισόδιο – Ήταν μέρος των περίπου 4.000 συμπολιτών μας που επέλεξαν να πάνε στον Επιτάφιο στο Άγιο Γεώργιο τον Εξορινό – “Δυναμική” παρουσία με σημαίες και πανό των λιγοστών “Γκρίζων Λύκων” και του “Συνδέσμου Μουτζαχεντίν”

Το μήνυμα που έστειλε ψες η τέλεση της Ακολουθίας του Επιταφίου στην κατεχόμενη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Εξορινού είναι ότι οι δύο κοινότητες μπορούν να επιδεικνύουν ανοχή η μια στην άλλη ανεξάρτητα από τις διαφορές τους στο διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με τον ούτω καλούμενο δήμαρχο Αμμοχώστου Οκτάι Καγιάλπ. Αναφερόμενος στη λειτουργία, ευχήθηκε όπως πραγματοποιηθεί παρόμοια τελετή και στις ελεύθερες περιοχές για τους Τ/κ. Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του γραφείου θρησκευτικών υποθέσεων Φουάτ Τοσούν δήλωσε ότι ο διάλογος μεταξύ των θρησκευτικών ηγετών είναι σημαντικός, προσθέτοντας ότι η ψεσινή λειτουργία είναι απόδειξη αυτού του διαλόγου. Εξάλλου, όπως δήλωσε αργά χθες το βράδυ στο ΚΥΠΕ ο κ. Καγιάλπ, τρεις Ελληνοκύπριοι νοσηλεύονται στο νοσοκομείο της κατεχόμενης Αμμοχώστου από ψες το βράδυ. Ένας άνδρας υπέστη καρδιακό επεισόδιο και νοσηλεύεται στην εντατική μονάδα ενώ δύο γυναίκες ένιωσαν αδιαθεσία και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για εξετάσεις. Και οι τρεις βρίσκονταν, μαζί με χιλιάδες άλλους συνανθρώπους τους, στην κατεχόμενη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Εξορινού όπου παρακολουθούσαν την Ακολουθία του Επιταφίου. Η μία Ε/κ είχε χαμηλή πίεση και η άλλη πόνους στο στομάχι, σύμφωνα με τον κ. Καγιάλπ. Χτες, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας στο χώρο γύρω από την κατεχόμενη εκκλησία, κάποιοι ύψωσαν τουρκικές και «τ/κ» σημαίες, αντιδρώντας στα όσα διαδραματίζονταν ενώ ομάδα νεαρών του συνδέσμου μουτζαχεντίν κρατούσαν πανό με φωτογραφίες «μαρτύρων».
newsit.com.cy
Category: Ειδησεις

Ήθη και έθιμα του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα



Αθήνα: Μετά την Ανάσταση, ακολουθεί χορός και τραγούδι σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Από τους «λάκκους» της Λιβαδειάς μέχρι το έθιμο της «Κούνιας» στην Κύθνο, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζεται το αναστάσιμο μήνυμα.

Μακεδονία
Παλαιότερα στη Μακεδονία η νοικοκυρά έβαζε το πρώτο αυγό στο εικονοστάσι, από όπου το έβγαζε με την πυροστιά μόνο όταν έβρεχε ή άστραφτε, για να «ξορκίσει» το χαλάζι και τις πλημμύρες. Σε κάποια χωριά της Μακεδονίας, όπως οι Ελευθερές, μέχρι πριν από λίγα χρόνια σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με τη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο τον αυγών.
Όσο το κόκκινο πανί ήταν κρεμασμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, οι γυναίκες δεν έπλεναν ούτε και άπλωναν ρούχα, γιατί το θεωρούσαν κακό σημάδι, ενώ τα πρώτα αυγά που έβαφαν τα έστελναν μαζί με τσουρέκια στα πεθερικά τους.
Στη Θάσο στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο «Για βρέξ Απρίλη μ», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Συγκροτήματα απ όλη την Ελλάδα χορεύουν δημοτικούς χορούς.
Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής έχουν το έθιμο «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι», που γιορτάζεται την Τρίτη του Πάσχα. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821.
Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν δύο παλικάρια με υψωμένα σπαθιά και στη μέση του τραγουδιού διπλώνεται στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά.
Κεντρική Ελλάδα
Στην Αράχωβα, ανήμερα του Πάσχα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο. Ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα και το απόγευμα χορεύουν γυναικείοι χορευτικοί σύλλογοι. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με κλέφτικα αγωνίσματα, όπως το σήκωμα της πέτρας.
Στην Αμφίκλεια και συγκεκριμένα το Δαδί δημιουργούνται «λάκκοι», όπου ψήνονται πολλά αρνιά μαζί, ενώ προσφέρονται αυγά, κρασί, και γλυκά.
Στη Λιβαδειά, το πιο χαρακτηριστικό έθιμο της πόλης, είναι το γνωστό «Πάσχα της Λιβαδειάς», με τους νέους της πόλης να συμμετέχουν στο έθιμο του «λάκκου». Μετά την Ανάσταση και πριν ξημερώσει οι κάτοικοι ετοιμάζουν την φωτιά. Ένας, κάνοντας το σταυρό του, βάζει φωτιά στο σωρό με τη λαμπάδα της Αναστάσεως. Με ραντίσματα νερού και συχνό χτύπημα με ένα μακρύ ξύλο, η θράκα είναι έτοιμη για να ψηθούν τα αρνιά. Το γλέντι διαρκεί μέχρι το απόγευμα και συμπληρώνεται με τη συμμετοχή παραδοσιακών χορευτικών συγκροτημάτων και την καύση πυροτεχνημάτων.
Στο Αιτωλικό την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν.
Κυκλάδες
Στην Κύθνο, το πιο επιβλητικό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο.
Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως τις μέρες του Πάσχα.
Στη Νάξο στο πασχαλινό τραπέζι ξεχωρίζει το παραδοσιακό «μπατούδο», κατσικάκι γεμιστό με εντόσθια, λαχανικά, ρύζι, αυγά και τυρί ψημένο στο φούρνο.
Δωδεκάνησα
Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, την Κυριακή του Πάσχα, στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η δεύτερη Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.
Ιόνια νησιά
Ιδιαίτερα τα έθιμα στα Ιόνια νησιά, όπου την Κυριακή του Πάσχα κάθε εκκλησία βγάζει την Ανάσταση με φιλαρμονικές, σχολεία, προσκόπους και χορωδίες.
Πηγή: news.in.gr
http://www.philenews.com

Φοίνικας – Το μυθικό πουλί των Ελλήνων



Ιερό μυθικό πουλί. Η Φιλική Εταιρεία χρησιμοποίησε τον Φοίνικα ως σύμβολο του Ελληνικού κράτους που ξαναγεννιέται από τη στάχτη του. Ο Α. Υψηλάντης στη σημαία του Ιερού Λόγου και ο Καποδίστριας τον καθιέρωσε επίσημο έμβλημα του κράτους και το απεικόνισε πάνω στα νομίσματα και τις σφραγίδες. Από τον Ησίοδο τον -8ο αιώνα, έχουμε την αρχαιότερη αναφορά για τον Φοίνικα, που τον ταυτίζει με τον ήλιο και τον Θεό Απόλλωνα.