Ετικέτες

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

“Ζωγράφισε” το SU-35 στο Le Bourget


Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσία στο σημαντικότερο διεθνές αεροπορικό σόου, το Le Bourget, στο Παρίσι. Και βέβαια, ο πρωταγωνιστής δεν ήταν άλλος από το -απίστευτων ελιγμών- μαχητικό αεροσκάφος, “Σουχόϊ 35”

undefined
Όλγκα Σαμοφάλοβα
Το γαλλικό αεροναυπηγικό σαλόνι Λε Μπουρζέ έφερε μεγάλες παραγγελίες τόσο σε ότι αφορά τα στρατιωτικά, όσο και τα πολιτικά αεροσκάφη. Το Sukhoi Superjet βρήκε νέους πελάτες στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, ενώ υπεγράφησαν συμβόλαια και για τα ελικόπτερα Night hunter και Alligator. Όσον αφορά το τελευταίο, δεν έλειψε και ένα μικρό σκάνδαλο που αφορούσε την πτητική του επίδειξη.
Την πρώτη ημέρα υπογράφηκε εξαγωγικό συμβόλαιο για το ελικόπτερο Мi-28NE Night hunter, ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου ο αναπληρωτής επικεφαλής της Rosoboronexport, Αλεξάντρ Μιχέγιεφ. Ωστόσο, αυτός δεν ανέφερε με ποια χώρα και για τι αριθμό τέτοιων ελικοπτέρων συνάφθηκε το συμβόλαιο στο αεροναυπηγικό σαλόνι. Νωρίτερα, τα ΜΜΕ είχαν αναφέρει ότι 40 Night hunter είχε παραγγείλει από τη Ρωσία το Ιράκ.
Το Mi-28N είναι μαχητικό ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων. Ο ρωσικός στρατός διαθέτει περισσότερα από 50 επιθετικά ελικόπτερα Mi-28.
Η Rosoboronexport αποσκοπεί επίσης να υπογράψει εξαγωγικά συμβόλαια για την παράδοση του «υψηλής ευελιξίας» μαχητικού πολλαπλών ρόλων, Su-35, του εκπαιδευτικού αεροπλάνου πολεμικής αεροπορίας, Yak-130, καθώς και του αναγνωριστικού-επιθετικού ελικοπτέρου, Ka-52 Alligator. Αυτά τα αεροσκάφη παράγονταν μέχρι τώρα μόνο για λογαριασμό της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ωστόσο, ο ρωσικός Οργανισμός διαχείρισης και εποπτείας εξαγωγών αμυντικού υλικού προωθεί πλέον το “προϊόν” και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Rosoboronexport, Σεργκέι Κόρνιεφ, και για τα τρία συστήματα βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ξένους πελάτες.
Λίγο αργότερα, ο αναπληρωτής επικεφαλής της Rosoboronexport την έκθεση του Λε Μπουρζέ, Αλεξάντρ Μιχέγιεφ, δήλωσε ότι το πρώτο συμβόλαιο για το ελικόπτερο Ka-52 έχει υπογραφεί, αλλά δεν διευκρίνισε το ποσό της αγοράς και την ενδιαφερόμενη χώρα. Πηγή από τη ρωσική αντιπροσωπεία στο Λε Μπουρζέ ανέφερε πως το σχετικό συμβόλαιο υπεγράφη με το Ιράκ στα πλαίσια της συμφωνίας του 2012, όπως μεταδίδει το RIA Novosti. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο συμβόλαιο στα πλαίσια της μεγάλης συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών για την αγορά οπλικών συστημάτων ρωσικής προέλευσης, και «επομένως, μπορεί να θεωρηθεί ότι η συμφωνία αξίας πάνω από δις δολάρια τίθεται σε ισχύ».
“Σκάνδαλο” στην επίδειξη
Το Su-35С είναι εξοπλισμένο με το νεότατο αδρανειακό σύστημα πλοήγησης BINS-SP2, το οποίο καθορίζει αυτόνομα τη θέση του αεροσκάφους σε περίπτωση απουσίας δορυφορικής πλοήγησης και επικοινωνίας με επίγειες υπηρεσίες ελέγχου. Με το νέο σύστημα πλοήγησης θα εφοδιαστεί και το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς PAK FA (T-50), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί και σε πολιτικά αεροσκάφη, καθώς και σε ναυτικά και επίγεια μέσα. Το αεροσκάφος της Sukhoi στοιχίζει κατά 40% λιγότερο από τα ξένα ανάλογά του, ενώ ο κύκλος ζωής του είναι δυο φορές μεγαλύτερος από τα τελευταία.
Να σημειωθεί, ότι το νεότατο ελικόπτερο Ka-52 πραγματοποίησε τελικά την πρώτη του πτητική επίδειξη στο Παρίσι, παρά το γεγονός ότι η πτήση του στη διάρκεια του κανονικού προγράμματος είχε ακυρωθεί. Αντί του Ka-52 στον ουρανό του Λε Μπουρζέ απογειώθηκαν δύο ελικόπτερα Tiger της εταιρίας Eurocopter. Η εξήγηση που έδωσαν οι διοργανωτές ήταν η παρουσία εκείνη τη στιγμή στην έκθεση του πρωθυπουργού της Γαλλίας, ενώ η πηγή υπέθεσε ότι αν τα Tiger πετούσαν μετά το Ka-52, τότε θα προκαλούσαν μικρότερη εντύπωση.
Τα πρώτα συμβόλαια συνάφθηκαν και όσον αφορά την Πολιτική Αεροπορία. Η εταιρία ενοικίασης «Ιlyushin finance Co» και η εταιρία «Πολιτικά αεροσκάφη Sukhoi», υπέγραψαν συμφωνία για τους βασικούς όρους της παράδοσης 20 ρωσικών αεροπλάνων, Sukhoi Superjet 100, τα οποία προορίζονται για πελάτες από το εξωτερικό. Πρόκειται για 15 αεροπλάνα τα οποία προορίζονται για ενοικίαση σε πελάτες στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή, καθώς και πέντε με μεγαλύτερο εύρος πτήσης για μελλοντικούς πελάτες από το εξωτερικό. Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα ξεκινήσουν το 2015. Ποιος ακριβώς θα αγοράσει αυτά τα αεροπλάνα, δεν έχει αναφερθεί.
Αυτή τη στιγμή έχουν παραδοθεί σε πελάτες 16 αεροπλάνα SSJ100. Τα αεροσκάφη χρησιμοποιούν οι ρωσικές εταιρίες «Aeroflot», «Yakutia», η ινδονησιακή «Sky Aviation» και η «Lao Central» από το Λάος. Ο χαρτοφύλακας των παραγγελιών περιλαμβάνει 179 σίγουρες παραγγελίες, όπως αναφέρει η εταιρία «Πολιτικά αεροσκάφη Sukhoi». Στο αεροδιαστημικό σαλόνι του Λε Μπουρζέ, στις 18 Ιουνίου, παραδόθηκε το πρώτο αεροπλάνο SSJ 100 στη μεξικανική αεροπορική εταιρία «Interjet». Ο αερομεταφορέας έχει παραγγείλει συνολικά 20 τέτοια αεροσκάφη με προαίρεση για 10 ακόμη.
Επιπλέον, την πρώτη ημέρα της έκθεσης αεροσκαφών, η Rosoboronexport υπέγραψε σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας του αμερικανικού στρατού ξηράς για την παράδοση 30 ρωσικών ελικοπτέρων τύπου Mi-17 στο Αφγανιστάν. Επίσης την πρώτη ημέρα του σαλονιού του Λε Μπουρζέ η αυστριακή «Diamond Aircraft Industries» (DAI) και το εργοστάσιο πολιτικής αεροπορίας των Ουραλίων υπέγραψαν συμφωνία για την κοινή ανάπτυξη και παραγωγή ελαφρών αεροσκαφών για διάφορες χρήσεις. Θα πρόκειται για αεροπλάνα χωρητικότητας 19 επιβατών, τα οποία θα είναι ικανά να πετούν σε αποστάσεις 400-1000 χιλιομέτρων.
Τις επόμενες ημέρες της έκθεσης αναμένονται νέα συμβόλαια αξίας δισεκατομμυρίων για τη ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία. Οι διοργανωτές της έκθεσης του Λε Μπουρζέ υπολογίζουν ότι θα καταρριφθεί το ρεκόρ συμβολαίων 100 δις δολαρίων από το 2011. Ενώ η Ρωσία, θα αποσπάσει ένα μεγάλος τμήμα από αυτά.
Η Ρωσία Τώρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου