Ετικέτες

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

ΠΕΚΡΥΨΑΝ ΤΑ ΛΑΘΟΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ Εν αρχή... το κουκούλωμα!



ΤΡΊΤΗ, 11 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2011

ΑΠΕΚΡΥΨΑΝ ΤΑ ΛΑΘΟΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ Εν αρχή... το κουκούλωμα!

Πολύ πιο σοβαρό φαίνεται ότι είναι το θέμα των προβληματικών ανταλλακτικών των δύο ελικοπτέρων Agusta Westland 139, για τα οποία η αστυνομία και κατ΄επέκταση η Κυπριακή Δημοκρατία πλήρωσε το ουδόλως ευκαταφρόνητο ποσό των περίπου 3,5 εκατομμυρίων ευρώ (πέραν των 28 εκατ. για την απόκτησή τους).


Όπως πληροφορείται ο «Π», τα παρατράγουδα με τα προβληματικά ανταλλακτικά δεν ξεκίνησαν τον Ιούνιο αλλά από τον περασμένο Απρίλιο, κάτι το οποίο φαίνεται να απέκρυψε -τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο- η αστυνομία.

Από τον Απρίλιο
Συγκεκριμένα, περί τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους, ένα από τα δύο καινούργια ελικόπτερα AW 139, και συγκεκριμένα αυτό που φέρει το όνομα «Αχιλλέας», αντιμετώπισε πρόβλημα με ένα ηλεκτρονικό του εξάρτημα. Πρόκειται για ηλεκτρονική κάρτα του κεντρικού υπολογιστή του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα αυτό να καθηλωθεί. Ωστόσο, όταν οι τεχνικοί της αστυνομίας ανέτρεξαν στα αποθέματα των ανταλλακτικών (τα οποία, όπως γράψαμε στην αρχή, αγόρασε έναντι του ποσού των 3,5 εκατ. ευρώ) διαπιστώθηκε ότι το συγκεκριμένο ανταλλακτικό ήταν για άλλο τύπο ελικοπτέρου, διαφορετικό από αυτά που απέκτησε η δύναμη. Η ίδια η προμηθεύτρια εταιρεία Agusta Westland παραδέχθηκε ότι το συγκεκριμένο εξάρτημα δεν ήταν συμβατό με τον τύπο των ελικοπτέρων της αστυνομίας και ταυτόχρονα πληροφόρησε τη Μονάδα Αεροπορικών Επιχειρήσεων (Μ. ΑΠ. ΕΠ.) ότι το ανταλλακτικό που ταιριάζει στα δικά μας ελικόπτερα ήταν πολύ φθηνότερο από το λανθασμένο και μη συμβατό που μας είχε αποστείλει με την παράδοση.

Καμία αξίωση
Συγκεκριμένα, το λανθασμένο ανταλλακτικό που απέστειλε με την παράδοση των ελικοπτέρων το χρέωσε 52.000 ευρώ , ενώ το σωστό άξιζε μόνο 20.000 ευρώ. Αντί όμως να επιστρέψει 32.000 για αυτή τη διαφορά που προέκυψε με δική της υπαιτιότητα, εξέδωσε τιμολόγιο 20.000 ευρώ (το οποίο πληρώθηκε εντός Ιουλίου) και μας έδωσε πιστωτικό σημείωμα για τις 52.000 ευρώ!

Η αστυνομία, όπως και πάλι πληροφορούμαστε, δεν ήγειρε τότε οποιαδήποτε αξίωση (claim) ως όφειλε με βάση τις πρόνοιες της σχετικής σύμβασης και με δεδομένο ότι το πρόβλημα που προέκυψε είχε ως συνέπεια να παραμείνει καθηλωμένο για κάποιες μέρες ένα καινούργιο ελικόπτερο αξίας 15 εκατ. ευρώ!

Αντίθετα, το θέμα του Απριλίου άρχισε να αποκαλύπτεται μετά τη σύσκεψη της 1ης Σεπτεμβρίου υπό τον γενικό εισαγγελέα και με το συμμετοχή του υπ. Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, της γενικής ελέγκτριας και της γενική λογίστριας, στην οποία συζητήθηκε το πρόβλημα με τον εντοπισμό μεταχειρισμένων εξαρτημάτων.

Μετά από 5 μήνες
Ενισχυτικό αυτού που γράφουμε πιο πάνω, είναι ότι η ημερομηνία σχετικού σημειώματος, που κλήθηκε και ετοίμασε ο αρχιμηχανικός του τμ. ηλεκτρονικών, λοχίας Α. Γιαννακού, είναι η 12η Σεπτεμβρίου 2011. Δηλαδή μετά το σάλο που προκλήθηκε για τα μεταχειρισμένα εξαρτήματα.

Μάλιστα ο κ. Γιαννακού στην παράγραφο 6 του σημειώματός του καταλήγει με το «δεν γνωρίζω το λόγο που η εταιρεία Agusta μας απέστειλε αυτό το εξάρτημα το οποίο δεν είναι συμβατό».

Αφού, λοιπόν, αντηλλάγησαν διάφορες επιστολές με την εταιρεία και ετοιμάστηκαν διάφορα σημείωματα, στις 3 Οκτωβρίου ο αρμόδιος βοηθός αρχηγός υποστήριξης, εδέησε να ενημερώσει με σχετική επιστολή του την αρμόδια επιτροπή.

Με βάση τα πιο πάνω προκύπτουν διάφορα θέματα, όπως το ότι το θέμα των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών εκτείνεται και σε ανταλλακτικά που δεν είναι συμβατά με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρων που απέκτησε η αστυνομία. Εξάλλου, εύλογη είναι και η απορία γιατί το συγκεκριμένο περιστατικό βγήκε στη φόρα μετά από πέντε μήνες, γιατί πληρώθηκε το τιμολόγιο της προμηθεύτριας εταιρείας και γιατί δεν εγέρθηκε εγκαίρως οποιαδήποτε αξίωση έναντί της Agusta;

Επιβεβαιώνει ο Κατσουνωτός
Στο μεταξύ, με χθεσινή γραπτή δήλωσή του, ο εκπρόσωπος Τύπου της αστυνομίας, Μιχάλης Κατσουνωτός, υποστήριξε ότι «από την πρώτη στιγμή που εντοπίστηκε το πρόβλημα με τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, κινηθήκαμε άμεσα και θέσαμε το θέμα προς την κατασκευάστρια εταιρεία και δεν υπήρξε καμία ολιγωρία ως προς το χειρισμό του θέματος».

Επισημαίνει ακόμη ότι είναι με πρωτοβουλία της αστυνομίας που συγκλήθηκε η σύσκεψη της 1ης Σεπτεμβρίου, χωρίς ωστόσο να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στις πληροφορίες του χθεσινού μας δημοσιεύματος, ότι χρειάστηκαν δύο παρεμβάσεις της Ελεγκτικής υπηρεσίας και μία του Γενικού Λογιστηρίου της Δημοκρατίας για να αποδοθούν στο πρακτικό που τηρήθηκε οι πραγματικές θέσεις που διατυπώθηκαν από μέρους των εμπλεκομένων υπηρεσιών.
Ο κ. Κατσουνωτός σημειώνει πάντως ότι «ο αρχηγός αστυνομίας κ. Μιχάλης Παπαγεωργίου, με την παραλαβή της επιστολής της γενικής ελέγκτριας, ημερομηνίας 30/09/11, έχει δώσει άμεσες και σαφείς οδηγίες προς όλους τους εμπλεκόμενους, υπό την εποπτεία και καθοδήγηση του αρμόδιου βοηθού αρχηγού, να υλοποιηθούν οι εισηγήσεις που καταγράφονται στην επιστολή και να αποσταλούν τεκμηριωμένα οι απόψεις μας επί των ζητημάτων που εγείρονται σε αυτή. Επιπρόσθετα, έχει ζητηθεί η σύγκληση νέας σύσκεψης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, για να αποφασιστούν οι παραπέρα ενέργειές μας».

Εμείς πληροφορηθήκαμε χθες ότι μετά την επιστολή  της γενικής ελέγκτριας, ανάλογη επιστολή προς τον αρχηγό αστυνομίας απέστειλε και ο γενικός εισαγγελέας, Πέτρος Κληρίδης, υιοθετώντας τις επισημάνσεις της.

Παράβαση της σύμβασης
Ο «Π» εξασφάλισε και αντίγραφο της σχετικής σύμβασης που υπέγραψε η αναθέτουσα αρχή, ήτοι η αστυνομία Κύπρου με την προμηθεύτρια εταιρεία. Σε σχέση με την υποχρέωση του κατασκευαστή/προμηθευτή να είναι καινούργια, τόσο τα διάφορα μέρη των ελικοπτέρων όσο και τα ανταλλακτικά του, το άρθρο 5 παράγραφος 1.1 ομιλεί από μόνο του. Εμείς το παραθέτουμε σε ελεύθερη μετάφραση, ενώ σε διπλανές στήλες παραθέτουμε αυτούσια τη σχετική σελίδα της σύμβασης. « 5.1.1. Όλος ο εξοπλισμός / υλικά που αγοράστηκαν με βάση αυτό το συμβόλαιο θα κατασκευαστούν καινούργια, προερχόμενα από την τρέχουσα παραγωγή, και όχι από το stock (αποθήκες), σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές στο συνημμένο παράρτημα 6. Ο εξοπλισμός / υλικά θα επιθεωρηθούν από τον αγοραστή σύμφωνα με τις προκαθορισμένες διαδικασίες, όπως ορίζονται στο έγγραφο FATP (διαδικασίες ελέγχου αποδοχής του εργοστασίου). Το FATP θα συμφωνηθεί μεταξύ των μερών τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν την αποδοχή του εργοστασίου για τον έλεγχο στο πρώτο ελικόπτερο, με τη σύνοψη στο παράρτημα 7 να χρησιμοποιείται ως βάση για τον έλεγχο...».


ΠηγήΕφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΡΟΥΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου