Ετικέτες

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Η όπερα «Προμηθέας Δεσμώτης» του Π. Καρούσου, ως σύμβολο αντι στασης, στην Αρχαία Μεσσήνη.


Η ΟΠΕΡΑ «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΡΟΥΣΟΥ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΡΙΟ (ΩΔΕΙΟ) ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ώρα 19:30μ.μ.
Πρωταγωνιστεί ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος ως Προμηθέας
Η όπερα «Προμηθέας Δεσμώτης» του Π. Καρούσου στην Αρχαία Μεσσήνη.
Μετά την ιστορική παρουσίαση της όπερας «Προμηθέας Δεσμώτης» του Ελληνοκαναδού συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στην Επίδαυρο, ο Δήμος Μεσσήνης σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Κέντρο των Τεχνών σας προσκαλεί στην παρουσίαση της όπερας στο Εκκλησιαστήριο (Ωδείο) Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Η παρουσίαση του έργου θα είναι η πρώτη όπερα Έλληνα συνθέτη που θα παρουσιαστεί στον ιερό χώρο του αρχαίου θεάτρου.
Ένα λυρικό έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου σε μετάφραση Ιωάννη Γρυπάρη, του οποίου η μουσική χαρακτηρίστηκε θεϊκή.

Προμηθέας Δεσμώτης
Μουσική και λιμπρέτο: Παναγιώτης Καρούσος
Συμμετέχουν:
Προμηθέας: Βασίλης Ασημακόπουλος, μπάσος
Ιώ – Αθηνά: Ειρήνη Κώνστα, σοπράνο
Ωκεανός/Ερμής: Αναστάσιος Στέλλας, τενόρος
Ωκεανίδα: Μαρία Λυμπεράκου, σοπράνο
Βία: Μαριμέλ Χρύση, σοπράνο
Ήφαιστος/Δίας: Παναγιώτης Καρούσος, βαρύτονος
Δανάη Κιουπούρογλου, φλάουτο
Άντι Ζντράβα, πιάνο
Σκηνοθεσία: Βασίλης Ασημακόπουλος
Παραγωγή και κοστούμια: Ελληνοαμερικανικό Κέντρο των Τεχνών
Χαιρετισμούς: Στάθης Αναστασόπουλος, Δήμαρχος Μεσσήνης
Γιώργος Δαβίλλας, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού
Παρουσίαση: Λίνα Καμαρινοπούλου, πρόεδρος Ν.Π.Δ.Δ. «Δημοτική Φιλαρμονική και Χορευτικός Όμιλος Μεσσήνης», τοπική σύμβουλος Μεσσήνης
Είσοδος Ελεύθερη
Λίγα λόγια για το έργο και τον δημιουργό
Ο Προμηθέας πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μόντρεαλ του Καναδά το 2004 και παιζόταν κατά διαστήματα στα Γαλλικά μέχρι το 2000. Το 2008 ανέβηκε στην Νέα Υόρκη, και στην Ουάσινγκτον, στα Αγγλικά με πρωταγωνιστές από την όπερα της Νέας Υόρκης υπό την διεύθυνση του μαέστρου Grant Gilman. Στην Ελλάδα ο Προμηθέας ανέβηκε στα Δημοτικά Θέατρα του Χολαργού, Αργοστολίου, Ληξουρίου, Ιθάκης, και Χαλκίδας, στην αίθουσα της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, στην Αίθουσα Συναυλιών «Παρνασσός», στην Παλαιά Βουλή, στο Θέατρο Βεάκειο, στον Πολυχώρο του Δήμου Αθηναίων, και στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.
Ο Προμηθέας είναι το πρώτο έργο της Ελληνικής Τετραλογίας, με κύριο θέμα την φλόγα, που είναι το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα. Στον Προμηθέα η φλόγα έχει την μυστικιστική μορφή, στο δεύτερο έργο Η Ολυμπιακή Φλόγα, την μορφή του πολιτισμού, στον Μεγαλέξανδρο την εκπολιτιστική διεύρυνση του πνεύματος, και τέλος στο Φως του Χριστιανισμού την καθαρτήριο φλόγα.
Το δεύτερο μέρος της Τετραλογίας «Η Ολυμπιακή Φλόγα», παρουσιάσθηκε το 2005, με τεράστια επιτυχία στην Βασιλική Notre-Dame de Montreal, με πρωταγωνιστές από την Όπερα του Μόντρεαλ, την Συμφωνική Ορχήστρα Laval-Laurentides και μαέστρο τον Andre Gauthier. Το 2007 ο Παναγιώτης Καρούσος ανεβάζει την Ολυμπιακή Φλόγα στην Νέα Υόρκη στα Αγγλικά με πρωταγωνιστές από την όπερα της Νέας Υόρκης υπό την διεύθυνση του μαέστρου Grant Gilman. Το 2007 το χορωδιακό της Ολυμπιακής Φλόγας επιλέχτηκε και παρουσιάστηκε στην Χάγη της Ολλανδίας από την Συμφωνική Ορχήστρα και χορωδία Gunst wat’n Kunst υπό την διεύθυνση του μαέστρου Ραφαήλ Πυλαρινού. Ο Παναγιώτης Καρούσος έχει ανεβάσει με επιτυχία όλες τις όπερες του στην Βόρειο Αμερική, ιδιαίτερα ο Μέγας Αλέξανδρος έχει παρουσιαστεί στο Μόντρεαλ, Σικάγο, Νέα Υόρκη, Βόρεια Καρολίνα και Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Επίσης έχει βραβευτεί από την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση του Καναδά για τα έργα του Συμφωνία της Ελευθερίας, Πιάνο Κονσέρτο και από την Δημαρχεία του Μόντρεαλ για την Μοντρεαλίτικη Σουίτα.
Ο Παναγιώτης Καρούσος έχει γράψει μια μουσική εμπνευσμένη από το Αρχαίο Ελληνικό Κάλλος, ως κεντρική ιδέα του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, διαποτισμένη από υψηλό λυρισμό.
Ο μουσουργός Παναγιώτης Καρούσος χρησιμοποιεί στη μουσική του την πυθαγόρεια θεωρία της αρμονίας των σφαιρών. Σύμφωνα με την πυθαγόρεια διδασκαλία, οι ήχοι των ουράνιων σωμάτων συνθέτουν μία κοσμική μουσική, γιατί οι αποστάσεις και οι ταχύτητες των πλανητών και των απλανών αστέρων διέπονται από τους ίδιους αριθμητικούς λόγους που παράγουν και τη συμφωνία των ήχων.
Η μουσική του έργου πρόσφατα θεωρήθηκε σε παρουσίαση του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ ως θεϊκή, ένας ύμνος στον Αισχύλο, στην μουσική και στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου