Ετικέτες

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Ελληνική Γλώσσα (Γιώργος, φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη)



Θα γράψω τεράστιο «σεντόνι». Όποιος έχει κουράγιο διαβάζει. Όποιος δεν έχει την υπομονή δεν πειράζει. Αυτός χάνει :). Θα μιλήσω για την δυσλεξία(ως δυσλεκτικός) που ανέφερε ο κύριος Ματσάκης (που δεν ξέρει τι του γίνεται) γι’ αυτό θα ναι κατεβατό.
Η Ελληνική γλώσσα είναι μια χαρά.
Οι μετατροπές που προτείνει ο συγκεκριμένος κύριος καταστρέφουν τη γλώσσα. Δεν είδα κανένα παιδί να διαμαρτύρεται με τη υπάρχουσα γλώσσα. Ας είμαστε σοβαροί.
Έκανε και μια αναφορά στη δυσλεξία και ότι η απλοποίηση της γλώσσας θα βοηθούσε. Μεγαλύτερη «πατάτα» δεν υπάρχει! Κατηγορηματικά όχι. Δεν θα βοηθήσει Το αντίθετο! Η γλώσσα ως έχει καθώς και η εκμάθηση Αρχαίων Ελληνικών βοηθούν πολύ! Ήμουν ήπια προς μέτρια δυσλεκτικός(είχε αντιμετωπιστεί Τετάρτη δημοτικού πάρα πολύ το θέμα και στο γυμνάσιο υπήρχε πρόβλημα μόνο μαθηματικά και αγγλικά) και με τα Αρχαία στο γυμνάσιο ήμουν πολύ καλός! Με βοήθησαν ως μάθημα και τα αγάπησα από την αρχή! Θα εξηγήσω παρακάτω γιατί.
Νομίζω ότι μπορώ να μιλήσω για την εμπειρία μου ως πρώην δυσλεκτικός. Για την ακρίβεια ως δυσλεκτικός διότι η δυσλεξία δεν φεύγει άσχετα αν δεν φαίνεται κάποιες φορές. Είναι η κατασκευή του εγκεφάλου και ο τρόπος που αυτός αντιλαμβάνεται. Πολυδιάστατα...θα μπορούσαμε να πούμε σε μορφή 3D όπως λένε οι ειδικοί με μια λέξη. Αν θυμούνται κάποιοι είχαμε κάνει μια πολύ ωραία συζήτηση παλιά σχετικά με την δυσλεξία σε ένα παλιό άρθρο εδώ μέσα.
Τι είναι όμως δυσλεξία?
Καταρχήν, δεν υπάρχουν διάφορες μορφές δυσλεξίας. Ο κύριος Ματσάκης τα μπερδεύει λίγο ή μάλλον δεν τα έμαθε καλά.
Μην μπερδεύουμε τη δυσλεξία με άλλα πράγματα και τα βαφτίζουμε όλα μαζί δυσλεξία. Η δυσλεξία είναι μια και εκφράζεται στο άτομο που την έχει με διάφορα συμπτώματα που καθορίζουν τη βαρύτητα της (ήπια, μέση, υψηλή). Αυτό κάποιοι το μπερδεύουν με "διάφορες μορφές" της όπως λένε. Λάθος. Η σωστή έκφραση είναι "ο βαθμός της"(που καθορίζεται από το ποια, πόσα συμπτώματα και σε τι βαθμό παρουσιάζονται στο παιδί που εξετάζει ο ειδικός).
Μερικά από τα κλασσικά συμπτώματα της δυσλεξίας (που καθορίζουν και σε τι βαθμό έχει δυσλεξία ένα δυσλεκτικό παιδί) είναι τα παρακάτω που θα αναφέρω. Θα γράφω τα συμπτώματα και δίπλα αν το είχα ή όχι. Θα μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας για ακόμα μια φορά όπως σε παλαιότερο άρθρο.
Τα βασικά συμπτώματα της δυσλεξίας λοιπόν:

1)Αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών (ε αντί για 3).
Ναι, το είχα σε υψηλό βαθμό. Χαρακτηριστικό σύμπτωμα μου.

2) Αντιμεταθέσεις ή παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων (ή συλλαβών) στην ίδια λέξη (πότι ή πι ή τοτόπι αντί για τόπι).
Ναι. Το είχα σε ήπιο έως μέτριο βαθμό.

3) Καθρεφτική ανάγνωση ή γραφή (εμ αντί με)
Ναι. Χαρακτηριστικό σύμπτωμα μου. Σε μέτριο βαθμό αλλά με το που έκανα το λάθος το έλεγα μόνος μου πριν μου το πούνε και το διόρθωνα άμεσα. Νευρίαζα όταν μου βγαινε και ήθελα με πείσμα να το διορθώσω πράγμα που πετύχαινα κάθε φορά.

4)Αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες παρεμφερούς σημασίας (διαβάζουν ή γράφουν κοντός αντί για χαμηλός)
Όχι, δεν το είχα ή ας πούμε ότι το είχα σε πολύ ήπιο βαθμό ισοδύναμο όλων των συνομήλικων παιδιών.

5) Έχουν δυσανάγνωστα γραπτά.

Ναι. Το είχα σε υψηλό βαθμό. Χαρακτηριστικό σύμπτωμα μου. Σταδιακά βελτιώθηκε κι έφτασα στο άλλο άκρο του πλήρους καθαρού και οργανωμένου γραπτού. Ωστόσο στα πρόχειρα γραπτά μου, παραμένει. Για παράδειγμα όταν λύνω μια άσκηση στο πρόχειρο (πχ κληρονομικότητα γονιδίων στο μάθημα της γενετικής που ήταν και είναι από τα αγαπημένα μου) σε πρόχειρο χαρτί τα γράφω μπερδεμένα χωρίς σειρά(ή μάλλον με την ανέκαθεν δική μου δυσλεκτική σειρά), τα γράμματα χάλια που αν κάποιος καθηγητής τα δει θα πει από μέσα του σίγουρα: "Αυτός κάνει μουτζούρες και σχεδιάκια. Τεμπελιάζει, πετάξτε τον έξω. Ντροπιάζει την Γεωπονία. Που είσαι Χούντα!" :) .
Όταν τα γράφω όμως στο επίσημο γραπτό μπορεί αυτός που θα τα διαβάσει να δει μια λογική σειρά και ένα οργανωμένο γραπτό. Τα μεταφράζω δηλ με λίγα λόγια στη "γλώσσα των άλλων για να με καταλάβουν".

6) Δυσκολεύονται να μάθουν πίνακες, σειρές ονομάτων (π.χ. ημέρες της εβδομάδας, μήνες του χρόνου).
Ναι, το είχα σε υψηλό βαθμό/ Έφτασα όμως(το ξεπέρασα πολύ γρήγορα) στο άλλο άκρο. Θυμάμαι από μικρός απ’ έξω ημερομηνίες, αριθμούς τηλεφώνων, μήνες, ημέρες. Κατεβατά. Μέχρι και τι μέρα είχε πριν δυο Μήνες στις τάδε του Μηνός. Επίσης αν δω έναν χάρτη(για λίγο δεν θέλω πολύ…έμαθα να λειτουργώ λόγω δυσλεξίας σε γρήγορους ρυθμούς πλέον…πιο γρήγορους από έναν μη δυσλεκτικό) ή μια φωτογραφία το μάτι μου πάει απευθείας στη λεπτομέρεια βάση της οποίας θα θυμάμαι απ’ έξω όλη τη φωτογραφία ή τον χάρτη τον οποίο θα μπορώ να ζωγραφίσω με κάθε λεπτομέρεια αν με ρωτήσει κάποιος μετά από καιρό κιόλας. Απέκτησα δηλ έντονη παρατηρητικότητα. Ήταν το πρώτο όπλο μου απέναντι στη δυσλεξία. Υπήρχε αντίδοτο δηλ έναντι της δυσλεξίας μου με το οποίο η ίδια η φύση με είχε εφοδιάσει όπως μου δωσε την δυσλεξία(που είναι χάρισμα νοημοσύνης όπως θα αιτιολογήσω παρακάτω με ιστορικά πρόσωπα και επιστημονική αιτιολόγηση).

7) Δυσκολεύονται να αντιγράψουν από τον πίνακα ή από σημειώσεις.
Ναι. Το είχα σε υψηλό βαθμό. Επιπλέον, πάντα δεν μου έφτανε ο χρόνος γιατί οι δυσλεκτικοί πολλές φορές είναι παράλληλα και τελειομανείς επειδή αντιλαμβάνονται ότι με την οργάνωση το μυαλό τους αποδίδει εξαιρετικά.

8) Έχουν προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο(μπερδεύουν αριστερό με δεξιό, λάθος εκτίμηση απόστασης κ.α.) και στο χρόνο.

Ναι το είχα σε υψηλό βαθμό. Ειδικά στο χώρο και πιο πολύ μπέρδευα μέχρι το Γυμνάσιο(!) το δεξιά με το αριστερά. Μπέρδευα κατευθύνσεις κτλ. Σήμερα το αντίθετο. Άνθρωπος-GPS :). Πλέον έφτασα στο άλλο σημείο να εκτιμώ με ακρίβεια αποστάσεις, κατευθύνσεις, ίχνη στο έδαφος, θορύβους φύσης κτλ. Ένας έτοιμος ιχνηλάτης για τον στρατό :) Βοήθησε πολύ η ενασχόληση με την ορειβασία από 13 χρονών και οι γνώσεις του παππού μου Γιώργου σχετικά με πορείες, κυνήγι κτλ όπου με έπαιρνε μαζί του. Βρήκα δηλ για κάθε σύμπτωμα μου τρόπο αντιμετώπισης όπως αντιλαμβάνεστε.
9) Σοβαρά προβλήματα στην ορθογραφία.
Όσο κι αν ακούγεται παράξενο όχι δεν το είχα καθόλου. Τα ορθογραφικά λάθη που έκανα(άλλο ο κακός γραφικός χαρακτήρας) ήταν όπως όλων των παιδιών. Τίποτα το ιδιαίτερο. Μάλιστα από Τρίτη δημοτικού ήμουν ο καλύτερος στην ορθογραφία. Επειδή από μικρός στην Α’ είδα κι από μόνος μου ότι κάτι τρέχει και επειδή η μάνα μου το πρόλαβε όταν ξεκινούσε. Το κατάλαβε ότι το είχα επειδή από νήπιο είχα το σύμπτωμα της έλλειψης προσανατολισμού. Μπέρδευα πολύ το αριστερά με δεξιά και το αντίστροφο. Γενικά πρόβλημα με τις κατευθύνσεις κτλ. Αρχικά είχαν φοβηθεί για την όραση μου. Τελικά όταν είπε ο οφθαλμίατρος ότι δεν τρέχει κάτι η μάνα μου είπε ότι είναι δυσλεξία. Το κατάλαβε αμέσως και περίμενε να εκδηλωθεί λίγο στην Α’ για να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Μικρό παιδάκι δημοτικού αλλά καταλάβαινα κι εγώ ο ίδιος ότι κάνω λάθη, τα διόρθωνα αμέσως. Της έκανε εντύπωση της δασκάλας: «Έχει υψηλή νοημοσύνη. Δεν τίθεται θέμα νοημοσύνης. Είναι δυσλεκτικός(εξαιρετική δασκάλα, διαβασμένη που λέμε) αλλά μου κάνει εντύπωση ότι με το που κάνει το λάθος το λέει πριν προλάβω να τον διορθώσω». Η μάνα μου θυμάται πάντα τη φράση της. Με πήγαν και για τεστ δυσλεξίας. Αποδείχθηκε ότι έχω. Ήπιο προς μέτριο βαθμό. Πέρασα στη συνέχεια τεστ νοημοσύνης όπου σημείωσα υψηλή βαθμολογία(επιβεβαιώθηκε η δασκάλα) για την τότε ηλικία μου. Αυτό δεν είναι παράξενο αν σκεφτούμε ότι συνήθως(σύμφωνα με μελέτες) οι δυσλεκτικοί στα τεστ νοημοσύνης πετυχαίνουν υψηλή βαθμολογία(εντός φυσιολογικών ορίων αλλά υψηλή). Στη χειρότερη, τον μέσο όρο.
10) Δυσκολίες στα μαθηματικά, ειδικά στην αφομοίωση συμβόλων και μορφών όπως οι πίνακες πολλαπλασιασμού.
Επίτηδες το άφησα στο τέλος. Ναι το είχα. Σε υψηλό βαθμό. Πρόβλημα στα μαθηματικά και ειδικά στον πολλαπλασιασμό(η παλιά μεγάλη μου αδυναμία). Έμαθα πολλαπλασιασμό ένα απόγευμα στην Πέμπτη δημοτικού. Έγινε το κλικ στον δυσλεκτικό ξαφνικά. Τα έμαθα όλα μαζεμένα περί πολλαπλασιασμού με τη μία. Μέχρι τότε χρησιμοποιούσα την πρόσθεση και διάφορα κόλπα μου. Στη συνέχεια, στη τρίτη γυμνασίου έφτασα να γράψω 19 στα μαθηματικά(από το 10-11 που έγραφα στην πρώτη στα μαθηματικά) και έκτοτε στο λύκειο είχα καλές σταθερές επιδόσεις στα μαθηματικά(από 15- 17) αλλά όχι όπως εκεί που είχα ιδιαίτερη κλίση ως μαθητής: Βιολογία 20. Κορυφαίος μαθητής του Λυκείου στη Βιολογία και «της καριέρας του»(επί λέξη) που έληγε τον επόμενο χρόνο σύμφωνα με όσα είπε ενθουσιασμένος ο καθηγητής του μαθήματος στη mother. Ένας καταπληκτικός καθηγητής(της παλιάς σχολής αλλά καταπληκτικός) κι άνθρωπος. Πριν καν πάει η μάνα μου να τον ρωτήσει βγήκε στο διάδρομο(ποτέ δεν φανταζόμουν ότι ένας καθηγητής ένα χρόνο πριν από τη σύνταξη του μπορεί και περπατάει…τρέχει κυριολεκτικά τόσο γρήγορα) όταν μας είδε και κατάλαβε ότι ήταν η μητέρα μου (της έλεγα που θα βρει τον κάθε καθηγητή/τρια να μιλήσει-ρωτήσει κτλ) και ήμουν έτοιμος να προχωρήσω σιγά σιγά έξω να βρω κάτι συμμαθητές μου. Ήταν μέσα σε τάξη με πόρτα ανοιχτή φυσικά, μιλούσε με άλλη μάνα παιδιού, μας είδε, την παράτησε την άλλη, ήρθε με πολύ γρήγορο βήμα. εγώ την έκανα αμέσως, της έκανε θερμή χειραψία(την ταρακούνησε μιλάμε ήμουν στην άλλη άκρη) και άρχισε να της
Πετυχημένοι και διάσημοι δυσλεκτικοί:
Leonard Da Vinci, Tom Cruise, Albert Einstein, Whoopi Goldberg, Keanu Reeves, Oliver Reed, Harry Anderson, Thomas Edisson, Pablo Picasso, Richard Branson, Jay Leno, Walt Disney, Robin Williams, Ann Bancroft, Alexander Graham Bell, Michael Faraday, George Patton, Cher, John Lennon, Muhammad Ali, Magic Johnson, Greg Louganis, Steve Redgrave, Winston Churchill, King Carl XVI, Gustaf of Sweden, Thomas Jefferson, John F. Kennedy, Nelson Rockefeller, George Washington, William Hewlett, Hewlett-Packard, Henry Ford, F. Scott Fitzgerald, Gustave Flaubert, Agatha Christie, William Butler Yeats.
Υπάρχουν απόψεις επιστημόνων ειδικών περί δυσλεξίας ότι ο Έρβιν Ρόμελ ήταν δυσλεκτικός. Αυτό το υποστηρίζουν από τον γραφικό του χαρακτήρα. Δεν είναι επιβεβαιωμένο 100%. Για τους άλλους όμως είναι.
Εγώ ρωτάω τώρα τον κύριο Μαϊντανόπουλο… συγνώμη…Ματσάκη ήθελα να πω, τι σου φταίει η Ελληνική γλώσσα?! Γιατί άνθρωπε μου? Έφτασες στο σημείο να πεις ότι μέχρι και τους δυσλεκτικούς θα βοηθούσε η «απλοποίηση», δολοφονία της λέω εγώ. Τι άλλο θα ακούσουμε! Κοίτα τους Τούρκους που τους έχεις στο 40% του νησιού σου και νησιού μας(γιατί η Κύπρος είναι Ελλάδα), μετά διάβασε για την δυσλεξία και μετά πες μας για την «απλοποίηση» της γλώσσας. Τα αρχαία Ελληνικά και η σύγχρονη δημοτική βοηθάνε πολύ τον δυσλεκτικό και αυτό το λέει ένας δυσλεκτικός! Έλεος! Καταψηφίστε τον εκεί κάτω!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου