MIG-1
του Παντελή Καρύκα
Συγγραφέα – hellasforce.com
Το 1938 το σχεδιαστικό Γραφείο του Αρτέμ Μικόγιαν και του Μιχαήλ Γκούρεβιτς, ανέλαβε την σχεδίαση ενός νέου μαχητικού υψηλών επιδόσεων για την Ερυθρή Αεροπορία. Το αεροσκάφος πέταξε για πρώτη φορά το 1940 με την ονομασία Mig-1, δημιουργώντας τον θρύλο μιας “οικογένειας” αεροσκαφών που ΄χει, έκτοτε, αφήσει το δικό της στίγμα στην αεροπορική ιστορία.

MIG-
MIG-3
Το Mig-1 ήταν ένα μικρό αεροσκάφος, με μήκος 8,25 μ. Και άνοιγμα πτερύγων 10,20 μ. Διέθετε κινητήρα Mikulin ΑΜ-35, απόδοσης 1.350 Ίππων, ο οποίος του έδινε μέγιστη ταχύτητα 657 χλμ. την ώρα. Ήταν ένα από τα ταχύτερα μαχητικά της εποχής, σχεδιασμένο να επιχειρεί σε μεγάλα ύψη. Ο οπλισμός του όμως ήταν πτωχός, αποτελούμενος από ένα πολυβόλο των 12,7 χλστ. και ένα των 7,62 χλστ. Μπορούσε επίσης να μεταφέρει και δύο βόμβες των 100 κιλών,
MIG-5
MIG-5
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής εισβολής στην Σοβιετική Ένωση καταδείχθηκαν οι αδυναμίες του αεροσκάφους και παρήχθη το εξελιγμένο Mig-3, το οποίο, ήταν ελαφρά πιο αργό, (640 χλμ. την ώρα), αλλά ήταν πιο ευέλικτο. Το 1942 παρουσιάστηκε το ακόμα πιο ευέλικτο Μig-5 και λίγο αργότερα το αναχαιτιστικό μεγάλου ύψους Mig-7. Το τελευταίο ήταν ικανό να επιχειρεί στο εκπληκτικό, για την εποχή, ύψος των 13.000 μ. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως μη ανασχαίσιμο αναγνωριστικό. Το Mig-7 ήταν και το τελευταίο ελικοφόρο μαχητικό της Mig, η οποία, το 1944, άρχισε την σχεδίαση του πρώτου σοβιετικού μαχητικού τζετ, του Mig-9.
MIG-7
MIG-7