Ετικέτες

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος: Η εκκλησία του Αγ. Νικολάου θα ξαναχτιστεί

10Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ 11ΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου, που είχε καταστραφεί ολοσχερώς από την πτώση των δίδυμων πύργων στο Μανχάταν, στις 11 Σεπτεμβρίου 2001, αν και ακόμη δεν συμπεριλαμβάνεται στον συνολικό σχέδιο ανοικοδόμησης της περιοχής, "θα χτιστεί ξανά, θα αποτελεί παγκόσμιο σύμβολο προσευχής και θα είναι ανοιχτεί για όλο τον κόσμο".

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, με δηλώσεις του στο ΑΠΕ, υποστηρίζει ότι "η οριστική απόφαση θα ληφθεί εντός της τρέχουσας χρονιάς" και τονίζει ότι "δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξαναχτιστεί ο ναός".
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής είχε υποβάλει μήνυση κατά της αρμόδιας αρχής, της Λιμενικής αρχής Νέας Υόρκης και Νέας Ιερσέης, που έχει την ευθύνη ανάπτυξης του χώρου, επειδή ο νέος της διευθυντής αναθεώρησε την αρχική απόφαση και πρόβαλε "διάφορες προφάσεις" για να εμποδίσει την ανέγερση του ναού, σύμφωνα με τον κ. Δημήτριο.
Αναφερόμενος στη σημερινή 10η επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου, σημειώνει ότι "σημάδεψε οριστικά και αμετάκλητα τη ζωή, όχι μόνο εδώ στη Νέα Υόρκη, στην Αμερική, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο".
Ενθυμούμενος εκείνο το πρωινό, ο Προκαθήμενος της Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής λέει ότι "την προηγούμενη μέρα, τη Δευτέρα, βρισκόμασταν στη Βοστώνη για τα εγκαίνια της έδρας Κωνσταντίνου Καραμανλή στο Πανεπιστήμιο Ταφτς. Το πρωί της 11ης Σεπτεμβρίου, μεταβήκαμε στο αεροδρόμιο της πόλης για να επιστρέψουμε στη Νέα Υόρκη. Όταν φτάσαμε εκεί, πληροφορηθήκαμε ότι πριν από μερικά λεπτά, επιβατηγό αεροπλάνο χτύπησε πάνω σ' ένα από τους δίδυμους πύργους. Ενώ δεν είχαμε ακόμη προλάβει να συνειδητοποιήσουμε τι έγινε, είδαμε στην τηλεόραση ένα άλλο αεροπλάνο να χτυπά στον δεύτερο πύργο. Τότε, σταμάτησαν όλα και έτσι αναγκαστήκαμε να κατευθυνθούμε οδικώς προς τη Νέα Υόρκη".
"Στην πολιτεία Κονέκτικατ μας σταμάτησε η αστυνομία, γιατί είχε ήδη απαγορευτεί η είσοδος στη Νέα Υόρκη. Μείναμε λοιπόν εκεί, παρακολουθώντας από την τηλεόραση τα δραματικά γεγονότα. Νωρίς την επομένη μέρα, γυρίσαμε στη Νέα Υόρκη με αστυνομικά αυτοκίνητα και μεταβήκαμε αμέσως στο χώρο της τραγωδίας, στο λεγόμενο "Σημείο Μηδέν". Αντικρίσαμε ένα λόφο από συντρίμμια που ξέραμε ότι εκεί χάθηκαν χιλιάδες άνθρωποι. Το μόνο που στεκόταν όρθιο ήταν μικρό μέρος σκελετού του κάτω μέρους ενός από τα δυο κτίρια. Ο αέρας που αναπνέαμε ήταν βαρύς και νιώθαμε μια άσχημη μυρωδιά. Αναπέμψαμε δέηση υπέρ των νεκρών, χωρίς εκείνη την ώρα να ξέρουμε πόσοι ήταν και ποιοι ήταν. Ήταν συγκλονιστική εμπειρία".
Σημειώνεται ότι από την πρώτη στιγμή, ο αρχιεπίσκοπος Δημήτριος επισκέφθηκε νοσοκομεία, αναζητώντας ομογενείς τραυματίες. Ακολούθως, άρχισε να τελεί κηδείες χωρίς σορούς. "Σε μερικές περιπτώσεις, είχαν βρεθεί κάποια μέλη του σώματος ορισμένων νεκρών ή κάποια προσωπικά αντικείμενά τους", υπογραμμίζει.
Όσο για εικόνα που αποτυπώθηκε βαθύτερα στο μυαλό του, ήταν αυτή ενός 6χρονου κοριτσιού που τού είχε ζητήσει να μιλήσει κατά τη διάρκεια της κηδείας του πατέρα του. "Ο κόσμος που βρισκόταν μέσα στην εκκλησία πάγωσε από τα λεγόμενά του. Δεν ακουγόταν τίποτα και όλοι είχαν δακρύσει. Όταν τελείωσε, ζήτησα και μου έδωσε την ομιλία της για το αρχείο της Αρχιεπισκοπής. Πρόκειται για ένα από τα ποιο σημαντικά ντοκουμέντα μας".
Σύμφωνα με τον Προκαθήμενο της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική, η Αρχιεπισκοπή διέθεσε 2.163.300 δολάρια από τον διεξαχθέντα έρανο για τις οικογένειες των θυμάτων και για πληγέντες από το τρομοκρατικό χτύπημα. Μεγάλα ποσά δόθηκαν για την εκπαίδευση των ορφανών παιδιών ελληνικής καταγωγής.