Ετικέτες

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

Τί μπορεί αλήθεια να ήταν ο Όμηρος;




Μήπως έχουν καμιά ΑΠΑΝΤΗΣΗ οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι; (απορεί και…. ο ίδιος ο Οδυσσέας για τον «δημιουργό» του: ΕΙΚΟΝΑ)
Αφού σίγουρα ο Όμηρος ΔΕΝ «αφηγείται» απλά….!
.
Οινοποιός;
Η λατρεία του Ομήρου για τον «οίνο» είναι κυριολεκτικά ΔΙΑΧΥΤΗ
και στα δύο Ομηρικά αριστουργήματα. Οι ΓΝΩΣΕΙΣ εκπλήσσουν.Και δεν μιλάμε για οίνον
ό,τι κι ό,τι, αλλά για….»ηδύν ακηράσιον θείον ποτόν»

.
Διαπρεπής… Νομικός:
Κυρίως με την κυρίαρχη αντίληψη ότι «αι δίκαι», «τα θεμίστια» «η θέμις»
είναι έννοιες δυσπρόσιτες, σίγουρα όμως ποτέ μονομερείς.
Ο Κύκλωπας λ.χ μπορεί να μην «γνωρίζει…. δίκας ηδέ θέμιστας», αλλά έχει
«δίκαιο»(!), όταν ΑΠΑΙΤΕΙ (!!!) να μάθει «Πώς βρέθηκαν οι ξένοι αυτοί,
ΑΠΡΟΣΚΛΗΤΟΙ στον… επαγγελματικό ΚΑΙ προσωπικό του χώρο…
ποιες οι προθέσεις τους….»
Αλήθεια πώς θα αντιμετωπιζόταν η περίπτωσή του με όρους σύγχρονης δίκης;
.
Τυροκόμος;
Η περιγραφή της παρασκευής τυροκομικών δείχνει άτομο σωστά
ενημερωμένο πάνω στο αντικείμενο.
.
Επιτελικός στρατιωτικός;
Γνώστης της ψυχολογίας του στρατιώτη (πλάνο όνειρο
επιστροφή στην πατρίδα κλπ) γνώσεις της οχύρωσης,
του σχεδιασμού επιθετικών και αμυντικών συστημάτων…. Οι συνέπειες λαθών
ολέθριες σε μία επιχείρηση (λ.χ Λαιστρυγόνες).
.
Οπλοποιός;
Οι γνώσεις του γύρω από την κατασκευή επιθετικών και αμυντικών
όπλων, δείχνει υψηλή εξειδίκευση ως προς την τεχνική αντοχής (ασπίδες)
αποτελεσματικότητας (δόρατα)
.
Μάχιμος Στρατιωτικός;
Οι κινήσεις στο πεδίο της μάχης, η εναλλαγή
συνολικών εικόνων- πλάνων ( ΕΥΣΤΟΧΕΣ οι παρομοιώσεις)
με επιμέρους ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ
«διαπροσωπικές» συγκρούσεις, οι διακυμάνσεις στην εξέλιξη μιας μάχης….!
Κινήσεις κατασκοπίας… δολιοφθοράς…!
.
Έμπειρος Ναυτικός;
Η ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ του καλύπτει κάθε «κίνηση» στην Θάλασσα:
Από την κατασκευή ενός πλοίου, τον προσανατολισμό με την παρακολούθηση των
αστερισμών, τον εφοδιασμό και εξοπλισμό, τους ανέμους, τον κυματισμό της θάλασσας
κατά περίπτωση, τους κινδύνους…..
.
Αστρονόμος:
Σε συνδυασμό με την Ναυτοσύνη που αναφέρουμε πιο πάνω
.
Κτηνοτρόφος ή αγρότης;
ο Όμηρος δεν περιγράφει απλά με «αστική… ψευτιά»
τις αγροτικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες. Οι αναφορές του σε αυτές
«βγάζουν» εμπειρία και βιωματική γνώση προπάντων αγάπη για την γη….!
Από τις «κοσμητές πρασιές» των Φαιάκων μέχρι την αξιοποίηση γης των Κυκλώπων
και μέχρι την λεπτομερή περιγραφή δέντρων και καλλιεργειών και την απόδοσή τους
.
Κοινωνικό- Πολιτικός… επιστήμονας;
Το προφανές όραμά του για αξιοπρεπή συμβίωση,
με πρώτιστη την διασάφιση του ΔΙΚΑΩΜΑΤΟΣ αυτονομίας και επιλογής.
Το κλίμα το διαφορετικό της κάθε νέας επίσκεψης των καινούργιων τόπων
δίνεται μέσα από την διαφορετική συμπεριφορά και ψυχολογία των ντόπιων
Άλλη η «βαρβαρότητα» των Λαιστρυγόνων, άλλη του Κύκλωπα, άλλος ο ερωτισμός
της Καλυψώς, άλλος της Κίρκης και εντελώς άλλος των Φαιάκων
.
Ψυχολόγος-παιδαγωγός:
Οι ψυχογραφικές γνώσεις του επίσης εκπλήσσουν.
Από την Ψυχολογία της «παρθενικής νεήνιδος Ναυσικάς», Την ψυχολογία της
οριακής απελπισίας του Τηλέμαχου και της Πηνελόπης»… μέχρι τις ενοχικές
αντιφάσεις της Ελένης ….. και την ψυχολογία της συγκεχυμένης συμπεριφοράς του
Αγαμέμνονα, του Αχιλλεα….
.
Ιστορικός- Οραματιστής;
Συστηματοποιεί τον προηγούμενο ΧΑΟΤΙΚΟ ΜΥΘΟ,
και με ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ νοηματοδότηση όρων, προσώπων, γεγονότων.
ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΕΙ
το ΣΑΦΕΣ όραμά του για τις κοινωνίες και τον άνθρωπο του μέλλοντος.
.
Και τόσα άλλα….. ίσως (αρχιτεκτονική, διατροφή, ιατρική, ενδυμασία, κόσμημα κλπ)
Υ.Γ ΦΥΣΙΚΑ δεν θίγουμε ΕΔΩ ούτε στο ελάχιστο την ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ μοναδικότητα και
την ανυπέρβλητη ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
Χρυσόστομος Τσιρίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου