Ετικέτες

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Η συγγνώμη από τη Volkswagen δεν είναι αρκετή

Η συγγνώμη από τη Volkswagen δεν είναι αρκετή

24/9/15 0 σχόλια 0 απαντήσεις | 118 εμφανίσεις

volks1-thumb-largeTHE NEW YORK TIMES


Είναι απίστευτο πώς όλοι στη Volkswagen πίστεψαν ότι τελικά θα τη γλιτώσει η εταιρεία. Αναλογίστηκαν οι μηχανικοί και τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας που σκέφτηκαν να εγκαταστήσουν το παράνομο λογισμικό το τεράστιο ρίσκο που αναλάμβαναν; Νόμισαν αληθινά ότι άξιζε την ανυπολόγιστη ζημιά που προκάλεσαν στους πελάτες τους, στο περιβάλλον, στους μετόχους της εταιρείας και στην αξιοσέβαστη μάρκα η απόφαση να κερδίσουν λίγη ισχύ από τους κινητήρες τους; Και όμως αυτό ακριβώς έπραξαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA). Αμέσως υποχώρησε η μετοχή της εταιρείας κατά 19% και τώρα η Volkswagen είναι αντιμέτωπη με πρόστιμα ύψους δεκάδων δισ., πιθανές ομαδικές αγωγές και ποινικές κατηγορίες, έρευνες σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθεί παγκοσμίως η εταιρεία και φοβερό πλήγμα στις πωλήσεις, στη μάρκα της VW και στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Υψηλόβαθμα στελέχη σπεύδουν να εκφράσουν τη συντριβή τους για το γεγονός ότι η εταιρεία εγκαθιστούσε παράνομο λογισμικό σε ορισμένους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen και της Audi, που πουλήθηκαν όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά μαζί με 11 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται ουσιαστικά για λογισμικό που περιόριζε τις εκπομπές αερίων ρύπων εντός του νόμιμου ορίου κατά τη διάρκεια δοκιμών, αλλά επέτρεπε την έκλυσή τους τον υπόλοιπο καιρό. Στους αέριους ρύπους περιλαμβάνονται διοξείδια του αζώτου, βασικό συστατικό επιβλαβούς για την υγεία νέφους και μικροσωματίδια τα οποία προκαλούν ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος. Για κάτι τόσο δόλιο και βλακώδες δεν αρκεί μία συγγνώμη από την εταιρεία. Η Volkswagen πρέπει να εξηγήσει πώς συνέβη κάτι τέτοιο και να κατονομάσει αυτούς που συνέλαβαν και εξουσιοδότησαν το σχέδιο. Εντοπίζονται συχνά αποκλίσεις μεταξύ των εκπομπών αερίων ρύπων που ισχυρίζονται οι εταιρείες ότι εκλύουν τα αυτοκίνητά τους και της πραγματικότητας. Ωστόσο υπάρχει διαφορά μεταξύ παραποιημένων στοιχείων και της σύλληψης και εγκατάστασης εξελιγμένου λογισμικού σε αυτοκίνητα με μοναδικό σκοπό την εξαπάτηση των ελεγκτών και των καταναλωτών. Ενας λόγος για την πραγματοποίηση της απάτης ήταν προφανώς η ενίσχυση της προσπάθειας της VW να επεκτείνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ στις ΗΠΑ, όπου οι συγκεκριμένοι κινητήρες δεν ήταν ποτέ δημοφιλείς. Η Volkswagen ισχυριζόταν ότι οι κινητήρες ντίζελ είναι εξίσου «καθαροί» και ισχυροί με τους κινητήρες βενζίνης, αλλά με υψηλότερη ροπή και με μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η αποκάλυψη της μηχανορραφίας της VW εγείρει πολλά ερωτήματα. Γιατί ήταν ιδιώτες ερευνητές αυτοί που ανακάλυψαν πρώτοι τη διαφορά στις εκπομπές; Είναι η VW η μοναδική εταιρεία που χρησιμοποιεί τέτοια κόλπα ή το κάνουν και άλλοι κατασκευαστές; Η εταιρεία υποσχέθηκε να συνεργαστεί πλήρως με τις Αρχές, ενώ η EPA και η πολιτεία της Καλιφόρνιας έχουν ξεκινήσει τις δικές τους έρευνες. Τις πρακτικές της VW έχουν ανακοινώσει ότι θα διερευνήσουν η Γερμανία, η Βρετανία και η Ε.Ε. Δεδομένων του εύρους της ζημίας που προκάλεσε η VW και της σοβαρότητας των ερωτημάτων που έχουν προκύψει, είναι επιτακτική η ανάγκη να ερευνηθεί το ζήτημα σε βάθος.
“Καθημερινή”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου