Ετικέτες

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Κρίστοφερ Λι: Δεν ξέχασα τα αρχαία ελληνικά… #RIP


Christopher-LeeΣυνέντευξη στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 09.10.2001
Είναι προφανές ότι ο Κρίστοφερ Λι ενοχλείται όταν τον ρωτάνε συνεχώς για την ταύτισή του με τον χαρακτήρα του Δράκουλα. Επειδή όμως είναι ένας πολύ ευγενής άνθρωπος, χθες στη συνέντευξη Τύπου, για την επίσκεψή του στην Αθήνα με αφορμή το αφιέρωμα στο «Πανόραμα» της «Ελευθεροτυπίας», απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που επέμεναν σ’ αυτό το κομμάτι της καριέρας του. «Από τις 250 ταινίες της καριέρας μου, οι 15 ήταν με ήρωα τον Δράκουλα. Το 1958 ήταν η πρώτη -πριν από 43 χρόνια- και το 1972 -πριν από τριάντα- η τελευταία. Δεν μιλώ πια γι’ αυτόν τον χαρακτήρα. Πράγματι τυποποιήθηκα για λίγο, αλλά αυτό άλλαξε στη συνέχεια. Δούλεψα με τον Μπίλι Ουάιλντερ, τον Τζον Λάντις, τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, τον Τιμ Μπάρτον, έκανα ταινίες του φανταστικού, κωμωδίες, ανόητες κωμωδίες. Ο Δράκουλας είναι πια αρχαιολογία κι εσείς στην Ελλάδα κάτι ξέρετε από αρχαία πράγματα. Πουθενά στον κόσμο δεν έρχονται να μου πουν «μπου, ο Δράκουλας!». Απλώς μου σφίγγουν το χέρι και ζητάνε αυτόγραφο».

Σχέδια
Οι δύο ρόλοι που θα ήθελε περισσότερο να παίξει είναι του Ιβάν του Τρομερού και του Δον Κιχώτη. «Και τους δύο ρόλους τους έχει παιξει ο Νικολάι Τσερκάσοφ», είπε ο Κρίστοφερ Λι. «Πιστεύω ότι καταλαβαίνω τον Δον Κιχώτη, αλλά δεν νομίζω πια ότι θα μπορέσω να τον παίξω. Ωστόσο, σε έξι μήνες θα είμαι 80 ετών και μέσα στους τελευταίους 18 μήνες θα έχω συνεργαστεί με τον Τιμ Μπάρτον στο Μύθος του ακέφαλου καβαλάρη, τον Πίτερ Τζάκσον στο «Αρχοντας των δαχτυλιδιών» και τον Τζορτζ Λούκας στο «Episode ΙΙ» του «Πολέμου των άστρων». Τελικά, ίσως ποτέ να μην είναι πολύ γέρος κανείς για να κάνει κάποια πράγματα».
Για το Ισλάμ
Ο Κρίστοφερ Λι μίλησε και για τον πόλεμο που εξελίσσεται και τις εμπειρίες του από τον ισλαμισμό. «Στο Πακιστάν έμεινα δέκα εβδομάδες και έκανα τη σημαντικότερη ίσως ταινία μου, όπου έπαιξα τον ιδρυτή της χώρας. Ξέρω πραγματικά τι σημαίνει το Ισλάμ. Δεν είναι μια θρησκεία τρόμου ή βίας, αλλά η υποταγή στη θέληση του Θεού. Είναι σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος ότι οι Ταλιμπάν δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο μουσουλμάνο». Τη χθεσινή συνέντευξη ο Λι την ολοκλήρωσε αναφερόμενος στην αγάπη του για τα αρχαία ελληνικά. «Μάθαινα αρχαία από 12 ετών και ποτέ δεν τα ξέχασα. Δεν μπορώ να καταλάβω τα νέα ελληνικά, όμως αν μου δώσετε μια εφημερίδα, θα μπορέσω να διαβάσω το 50%». Στην «απαραίτητη», τέλος, ερώτηση για την επιστροφή των Μαρμάρων απάντησε: «Είναι θέμα κυβερνήσεων και ό,τι και να πω εγώ δεν θα έχει απολύτως καμία σημασία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου