Οι υποθέσεις που κάνει η UBS στο επενδυτικό της δελτίο εστιάζουν στην αγορά της …
Γερμανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας, επειδή έχουν υψηλές τιμές ηλεκτρικού και καυσίμων.
Το βασικό σχόλιο της UBS είναι ότι η αρχική ανάπτυξη της αγοράς θα γίνει με επιδοτήσεις και φορολόγηση των εκπομπών CO2, αλλά στη συνέχεια η μαζική ανάπτυξη θα έλθει επειδή θα είναι ανταγωνιστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Φέρνει ως παράδειγμα τη σύγκριση κόστους αγορά και χρήσης για μια τριετία ανάμεσα σε ένα συμβατικό Audi A7 3.0 TFSI και ένα ηλεκτρικό Tesla S60 και τα θεωρεί ισοδύναμα, στα 45.000€.
Μόνο που το συμβατικό υποστηρίζεται από ένα μεγάλο στόλο πρατηρίων κι έχει πρακτικά απεριόριστη αυτονομία, ενώ το ηλεκτρικό μάλλον πάσχει σε υποστήριξη τροφοδοσίας.
Το αποτίμησε αυτό η UBS; Μάλλον όχι …
Μια ματιά στο διάγραμμα που παραθέτει είναι αρκετή για να δούμε ότι η καμπύλη απόδοσης του Φ/Β οροφής (με το καφέ χρώμα) έχει πολύ πλατιά βάση και δεν είναι καθόλου τυπική, ακόμα και για καλοκαιρινό μήνα.
Αυτό ανατρέπει τόσο το απαιτούμενο μέγεθος του Φ/Β οροφής όσο και το απαιτούμενο μέγεθος μπαταρίας.
Ακόμα κι αν δεχθούμε ότι όλα τα λέει σωστά η UBS, ήλθε την προηγούμενη εβδομάδα μια μελέτη του Βρετανικού Energy Research Centre, που εξετάζει τη διαθεσιμότητα υλικών για τις τεχνολογίες “χαμηλού άνθρακα”.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι προς το παρόν δεν υπάρχει ικανοποιητικό υποκατάστατο για τις μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τους μαγνήτες νεοδυμίου των αιολικών.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας ΙΕΑ εκτιμά ότι το 2050 πιθανώς θα πωλούνται ετησίως 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταριών, έναντι περίπου 150 χιλ. σήμερα και προκύπτει το ερώτημα κατά πόσο θα υπάρχει επάρκεια υλικών για να καλυφθεί η ζήτηση.
Όπως φαίνεται στο διάγραμμα, η παραγωγή λιθίου πρέπει να αυξηθεί εκθετικά τα επόμενα χρόνια για να καλύψει τη ζήτηση.
Μόνο που στην περίπτωση αυτή, όπως φαίνεται στο διπλανό διάγραμμα, το κόστος αναμένεται να πενταπλασιαστεί. Η αύξηση του κόστους των μπαταριών αναμένεται να κάνει το κόστος του τυπικού συστήματος της UBS μάλλον πολύ ακριβότερο απ’ όσο εκτιμά ο επενδυτικός οίκος, οπότε όλο το μοντέλο της βασίζεται σε σαθρά θεμέλια.
Γι’ αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της “ηλιακής επανάστασης” αναμένεται να μείνουν από μπαταρία.
Η τεχνολογία θα χρειαστεί να ψάξει για υποκατάστατα, όπως αυτά πουείχαμε παρουσιάσει πριν επτά μήνες. Ο πολιτισμός μας διψάει για ενέργεια, χωρίς ενέργεια θα γυρίσουμε μερικούς αιώνες πίσω. Γι’ αυτό και πρέπει να προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού τις εγχώριες ενεργειακές πηγές, με πρώτο και καλύτερο τον πολύτιμο λιγνίτη μας. Και να διασφαλίζουμε ότι δεν θα απαξιώσουμε κανένα κοίτασμα με άστοχες πρακτικές. Τ’ άκουσες Μανιάτη;
Τα λινκς τεκμηρίωσης (με μπλε) βρίσκονται στοhttp://greeklignite.blogspot.gr/2014/09/ubs.html και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου