7 Δεκεμβρίου 2013
Το τεράστιο για εκείνη την εποχή αεροπλάνο είχε άνοιγμα φτερών 31 μέτρα και
μήκος 19 μ. Όλα τα κύρια εξαρτήματά του ήταν φτιαγμένα από ξύλο. Είχε
κατασκευαστεί από το εργοστάσιο κατασκευής βαγονιών «Ρωσίας-Βαλτικής» (Russo-Balt) υπό τη διεύθυνση
μιας ομάδας, της οποίας επικεφαλής ήταν ο πιλότος και σχεδιαστής Ίγκορ
Σικόρσκι.
Ο πιο έμπειρος επιστήμονας του ρωσικού Ομίλου Πολεμικής Ιστορίας, Κονσταντίν Παχαλιούκ, αναφέρει ότι η πρώτη πτήση του S-22 ήταν πειραματική, ενώ δύο ημέρες μετά, στις 12 Δεκεμβρίου, το αεροπλάνο πέταξε με φορτίο 1,1 τόνων, κάτι που αποτέλεσε σπουδαίο ρεκόρ εκείνο τον καιρό. Ακολούθησαν νέα ρεκόρ: Στις 12 Φεβρουαρίου 1914 πέταξαν με το «Ιλιά Μούρομετς» 16 άτομα και ένα σκυλί με το παρατσούκλι Σκάλικ, ενώ στις 17 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η πτήση Αγία Πετρούπολη-Κίεβο, η οποία αποτέλεσε ένα θρίαμβο. Τότε ο Ίγκορ Σικόρσκι ήταν μόλις 24 ετών, και το αεροπλάνο του στις περισσότερες πτήσεις το πιλοτάριζε ο ίδιος.
Όπως αναφέρει ο Παχαλιούκ, η επιτυχία αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Νικολάου Β΄ και η Κρατική Δούμα έδωσε ως αμοιβή στον σχεδιαστή το πολύ μεγάλο ποσό των 75.000 ρουβλίων. Από 1913 ως το 1918 στο Russo-Balt παράγονταν διάφοροι τύποι και τροποποιήσεις του «Ιλιά Μούρομετς», το οποίο σχεδιαζόταν παράλληλα και ως βομβαρδιστικό, αλλά και ως πολιτικό αεροπλάνο. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ο συνολικός αριθμός των αε
Ακριβώς πριν από έναν αιώνα, πραγματοποίησε κοντά στην Αγία
Πετρούπολη την πρώτη πτήση του το ρωσικό αεροπλάνο «Ιλιά Μούρομετς»
(S-22), το πρώτο στον κόσμο τετρακινητήριο αεροπλάνο και πρωτότυπο για
πολλά άλλα τετρακινητήρια τον 20ο αιώνα.
Ο εφευρέτης που έγινε γνωστός στις ΗΠΑ
Το 1919 ο Ίγκορ Σικόρσκι μετανάστευσε στις ΗΠΑ, όπου και έγινε διάσημος ως σχεδιαστής των πασίγνωστων ελικοπτέρων «Σικόρσκι» που πετούν έως σήμερα και τα έχουν οι Ενοπλες Δυνάμεις και οι Πολιτικές Υπηρεσίες πολλών χωρών σε όλο τον κόσμο.Ο πιο έμπειρος επιστήμονας του ρωσικού Ομίλου Πολεμικής Ιστορίας, Κονσταντίν Παχαλιούκ, αναφέρει ότι η πρώτη πτήση του S-22 ήταν πειραματική, ενώ δύο ημέρες μετά, στις 12 Δεκεμβρίου, το αεροπλάνο πέταξε με φορτίο 1,1 τόνων, κάτι που αποτέλεσε σπουδαίο ρεκόρ εκείνο τον καιρό. Ακολούθησαν νέα ρεκόρ: Στις 12 Φεβρουαρίου 1914 πέταξαν με το «Ιλιά Μούρομετς» 16 άτομα και ένα σκυλί με το παρατσούκλι Σκάλικ, ενώ στις 17 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η πτήση Αγία Πετρούπολη-Κίεβο, η οποία αποτέλεσε ένα θρίαμβο. Τότε ο Ίγκορ Σικόρσκι ήταν μόλις 24 ετών, και το αεροπλάνο του στις περισσότερες πτήσεις το πιλοτάριζε ο ίδιος.
Όπως αναφέρει ο Παχαλιούκ, η επιτυχία αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Νικολάου Β΄ και η Κρατική Δούμα έδωσε ως αμοιβή στον σχεδιαστή το πολύ μεγάλο ποσό των 75.000 ρουβλίων. Από 1913 ως το 1918 στο Russo-Balt παράγονταν διάφοροι τύποι και τροποποιήσεις του «Ιλιά Μούρομετς», το οποίο σχεδιαζόταν παράλληλα και ως βομβαρδιστικό, αλλά και ως πολιτικό αεροπλάνο. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, ο συνολικός αριθμός των αε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου