Ο ιδιοκτήτης του πεντάστερου ξενοδοχείου θα κάνει τεμενάδες στον λεφτά αλβανό ή πακιστανό που θα πάει ως πελάτης στην επιχείρηση του.
Την ίδια στιγμή, έχει κακοπληρωμένο, ανασφάλιστο και φέρεται σαν σε κατώτατο είδος στον αλβανό ή πακιστανό που απασχολεί στη λάντζα ή στους κήπους.
Η βιζιτού πολυτελείας που έχει εκπομπή στην τηλεόραση θα δεί όλες τις πόρτες να ανοίγουν, και ολα τα φλας να αστράφτουν στο διάβα της.
Η πόρνη που κάνει πιάτσα για τη δόση της ή για το γάλα του παιδιού της, θα βιώσει τον κοινωνικό αποκλεισμό, το στιγματισμό και την περιφρόνηση.
Ο πλούσιος γόνος που ρουφά τις κόκες και τα αμφεταμινόχαπα με τις χούφτες, έχει τους μπάτσους σωματοφύλακες να του ανοίγουν τις πόρτες της λιμουζίνας και να κουβαλούν τις βαλίτσες στα ταξίδια του.
Ο φτωχός τοξικομανής που σέρνεται σε κάποια ναρκοπλατεία, έχει τους μπάτσους να τον μαζεύουν κάθε τρείς και λίγο για να ‘φάει τις φάπες του’ σε κάποιο σκοτεινό κρατητήριο.
Κάποιοι νησιώτες δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τις ασχήμιες και τα αίσχη των Άγγλων τουριστών που ‘συμβάλλουν στο τουριστικό προϊόν’.
Φρίττουν όμως με τις ορδές των κατατρεγμένων και πεινασμένων προσφύγων που ‘καταστρέφουν την εικόνα της χώρας’.
Και φυσικά τη γραμμή δίνει πρώτη απ’ όλους η ίδια η επίσημη πολιτεία με την αντιμετώπιση που επιφυλάσσει στον τουρίστα ή τον επενδυτή, και στον πρόσφυγα ή τον μετανάστη αντίστοιχα.
Φυλετικός ή κοινωνικός, ο ρατσισμός δομείται σε οικονομική βάση και έχει πάντα ταξικό πρόσημο.
Και είναι πολλοί δυστυχώς οι χωρίς ταξική συνείδηση προλετάριοι που πέφτουν στην παγίδα του.
‘Ο ρατσισμός είναι μια βρωμιά που ανακάλυψαν οι πλούσιοι για να την εφαρμόζουν οι φτωχοί’, για να θυμηθούμε και τον Ουμπέρτο Έκο.
Π. (αναγνώστης του blog)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου