Μαρτίου 3, 2012 στις 2:44 πμ
“Επομένως, βλέπουμε ότι το χιλιόχρονο Βυζάντιο δεν δύναται να προσδιοριστεί ως οτιδήποτε άλλο παρά μόνο ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Αποτελεί την απόλυτη αναφορά στον Β’ Ελληνικό πολιτισμό. Είναι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, το οποίο δεν εβίωσε τα σκοτάδια του Δυτικού Μεσαίωνα. Τουναντίον ήταν οι Βυζαντινοί Λόγιοι οι οποίοι προκάλεσαν την Αναγέννηση που οδήγησε στην παγκόσμια Δυτικοευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία. Διαφορετικά οι αγροίκοι Δυτικοί θα έκαιγαν μέχρι τις ημέρες μας τις μάγισσες.
Ας ενσκύψουμε, όμως, στα ίδια τα γραπτά των, για να δούμε την γνώμη που είχαν οι ίδιοι για τον εαυτό τους και την Ανατολική Αυτοκρατορία των.
1. Ο αυτοκράτωρ Ιωάννης Βατάτζης της Ελληνικής αυτοκρατορίας της Νικαίας λέγει: «Εν τω γένει των Ελλήνων ημών, η σοφία βασιλεύει.»
2. Ο Ευστάθιος, επίσκοπος Θεσσαλονίκης τον 11ο με τα εμβριθή και κατατοπιστικά του σχόλια στα Ομηρικά Έπη (για κύττα οι σκοταδιστές Βυζαντινοί!!!) στην ομιλία του για την Αγία Τεσσαρακοστή, λέγει: «Εις τε τον καθ΄ημάς Έλληνα και εις Βάρβαρον» (Ρ. G. Migne τ.135, σελ. 708).
3. Ο Νικηφόρος Γρηγοράς συνεχώς χρησιμοποιεί το όνομα «Ελληνες» με εθνική, όχι θεησκευτική έννοια.
4. Ο ηγεμών Μιχαήλ Άγγελος το Ελληνικό Δεσποτάτο της Ηπείρου το αποκαλεί «Της Ελλάδος»
5. Ο Ιωάννης Αργυρόπουλος προσφωνεί τον Ιωάννη Ε΄ Παλαιολόγο: « Ω της Ελλάδος ήλιε βασιλεύ» (Σάνθας, Monuments A)
6. Ο Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγος σε πανηγυρική ομιλία του υπογραμμίζει την «Δόξαν της Ελληνικής παραδόσεως» και υπερηφανεύεται (όπως άλλοτε ο Ισοκράτης για τους Αθηναίους), επειδή οι κάτοικοι της Κωνσταντινουπόλεως: « Ου μιξοβάρβαρου λαού το φθέγμα φύρδην προϊεμένου.» Αλλά διατρανούν: «Την Ελλάδα γλώτταν την ορθορρήμονα».
7. Στην «Βασίλειον Τάξιν» του ο αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος αναφέρει την «Ελληνική Παιδείαν» και την «Ελληνική Μουσικήν» ως αντίθετες όχι πλέον προς τις των χριστιανών, αλλά προς τις των «Βαρβάρων».
8. Η Άννα Κομνηνή υπερηφανεύεται επειδή εμελέτησε Αριστοτέλην και Πλάτωνα και γενικώς για την Ελληνική Παιδεία της.
9. Ο Επίσκοπος Αθηνών Μιχαήλ Χωνιάτης υμνεί ποιητικώς την δόξαν των Αρχαίων Αθηνών.
10. Ο Νικήτας Χωνιάτης, γράφοντας για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Δυτικούς, θρηνεί επειδή του έλαχε η μοίρα: «Να παραπέμψω τοις έπειτα πράξεις πολεμικάς εν αις μη νικώσιν Έλληνες, να μεταχειρισθώ την Ιστορίαν, χρήμα βέλτιστον και κάλλιστον των Ελλήνων εύρημα, ίνα διαιωνίσω την μνήμην βαρβαρικών καθ’ Ελλήνων κατορθωμάτων.»
11. Ο Λαόνικος Χαλκοκονδύλης καλεί «Έλληνας» τους κατοίκους του κράτους και «Βασιλείς Ελλήνων» τους εν Κωνσταντινουπόλει αυτοκράτορας.
12. Ο Μ. Δούκας χαρακτηρίζει τον λαόν του Βυζαντίου «Τρυγίαν των Ελλήνων».
13. Ο Σουλτάνος της Αιγύπτου με επιστολή του προς τον Ιωάννην Καντακουζηνόν τον αποκαλεί: «Βασιλέα των Ελλήνων»
14. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος, στην τελευταία έκκλησί του για αγώνα, χαρακτηρίζει την Κωνσταντινούπολιν: «Ελπίδα και χαράν πάντων των Ελλήνων».
15. Τέλος ακόμη και ο Ακάθιστος Ύμνος είναι εμπνευσμένος από τους χαιρετισμούς των Ορφικών προς την υψίστην Θεάν:
2. Ο Ευστάθιος, επίσκοπος Θεσσαλονίκης τον 11ο με τα εμβριθή και κατατοπιστικά του σχόλια στα Ομηρικά Έπη (για κύττα οι σκοταδιστές Βυζαντινοί!!!) στην ομιλία του για την Αγία Τεσσαρακοστή, λέγει: «Εις τε τον καθ΄ημάς Έλληνα και εις Βάρβαρον» (Ρ. G. Migne τ.135, σελ. 708).
3. Ο Νικηφόρος Γρηγοράς συνεχώς χρησιμοποιεί το όνομα «Ελληνες» με εθνική, όχι θεησκευτική έννοια.
4. Ο ηγεμών Μιχαήλ Άγγελος το Ελληνικό Δεσποτάτο της Ηπείρου το αποκαλεί «Της Ελλάδος»
5. Ο Ιωάννης Αργυρόπουλος προσφωνεί τον Ιωάννη Ε΄ Παλαιολόγο: « Ω της Ελλάδος ήλιε βασιλεύ» (Σάνθας, Monuments A)
6. Ο Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγος σε πανηγυρική ομιλία του υπογραμμίζει την «Δόξαν της Ελληνικής παραδόσεως» και υπερηφανεύεται (όπως άλλοτε ο Ισοκράτης για τους Αθηναίους), επειδή οι κάτοικοι της Κωνσταντινουπόλεως: « Ου μιξοβάρβαρου λαού το φθέγμα φύρδην προϊεμένου.» Αλλά διατρανούν: «Την Ελλάδα γλώτταν την ορθορρήμονα».
7. Στην «Βασίλειον Τάξιν» του ο αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος αναφέρει την «Ελληνική Παιδείαν» και την «Ελληνική Μουσικήν» ως αντίθετες όχι πλέον προς τις των χριστιανών, αλλά προς τις των «Βαρβάρων».
8. Η Άννα Κομνηνή υπερηφανεύεται επειδή εμελέτησε Αριστοτέλην και Πλάτωνα και γενικώς για την Ελληνική Παιδεία της.
9. Ο Επίσκοπος Αθηνών Μιχαήλ Χωνιάτης υμνεί ποιητικώς την δόξαν των Αρχαίων Αθηνών.
10. Ο Νικήτας Χωνιάτης, γράφοντας για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Δυτικούς, θρηνεί επειδή του έλαχε η μοίρα: «Να παραπέμψω τοις έπειτα πράξεις πολεμικάς εν αις μη νικώσιν Έλληνες, να μεταχειρισθώ την Ιστορίαν, χρήμα βέλτιστον και κάλλιστον των Ελλήνων εύρημα, ίνα διαιωνίσω την μνήμην βαρβαρικών καθ’ Ελλήνων κατορθωμάτων.»
11. Ο Λαόνικος Χαλκοκονδύλης καλεί «Έλληνας» τους κατοίκους του κράτους και «Βασιλείς Ελλήνων» τους εν Κωνσταντινουπόλει αυτοκράτορας.
12. Ο Μ. Δούκας χαρακτηρίζει τον λαόν του Βυζαντίου «Τρυγίαν των Ελλήνων».
13. Ο Σουλτάνος της Αιγύπτου με επιστολή του προς τον Ιωάννην Καντακουζηνόν τον αποκαλεί: «Βασιλέα των Ελλήνων»
14. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος, στην τελευταία έκκλησί του για αγώνα, χαρακτηρίζει την Κωνσταντινούπολιν: «Ελπίδα και χαράν πάντων των Ελλήνων».
15. Τέλος ακόμη και ο Ακάθιστος Ύμνος είναι εμπνευσμένος από τους χαιρετισμούς των Ορφικών προς την υψίστην Θεάν:
«Χαίρε δε και κλίμαξ ποτί ουρανόν.» (Ορφικός)
«Χαίρε κλίμαξ επουράνιε.» (Ακάθιστος Ύμνος
«Χαίρε κλίμαξ επουράνιε.» (Ακάθιστος Ύμνος
Απόλλων888 είπε
Τα περισσότερα συγγράμματα της βυζαντινής περιόδου είναι γραμμένα στην ελληνική και είναι χιλιάδες.Τα περισσότερα χειρόγραφα (αρχαίων ελληνικών συγγραμμάτων) δεν βρίσκονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη, αλλά στο Βατοπέδι, στην Μεγίστη Λαύρα, στην Ιβήρων, στο Σινά. Κανείς δεν αμφισβητεί δυσάρεστα γεγονότα και πάθη, αλλά αυτή η γενίκευσή σου δείχνει και την άγνοιά σου. Τουλάχιστον δες την ως άνω ταινία τεκμηρίωσης. Κάπου λέει ότι τράπεζες στην Δύση δημιουργήθηκαν με την πτώση της Βασσιλεύουσας. Εππίσης τότε γέμισαν και τα μουσεία της Δύσης με ελληνικούς θησαυρούς. Ο πεφωτισμός όλων αυτών, που αναφέρεις και που χαρακτήρισαν μεσαίωνα το βυζάντιο, δεν τους εμπόδισε να το κατακλέψουν (Λέων Βενετίας από τον ναύσταθμο του Πειραιώς, οι ίπποι του ιππόδρομου της ΚΠόλεως, λείψανα Αγίου Μάρκου, Αγίου Δημητρίου, Αγίου Νικολάου, χειρόγραφα, αρχαιότητες, ακόμα και απίθανα αντικείμενα, όπως ο δράκος που βρίσκεται στην κορυφή του πύργου στο ρολόϊ της Γάνδης και άλλα, ων ουκ έστιν αριθμός)
Romios είπε
Ποτέ άλλοτε τόσοι λαοί δεν φωτίστηκαν από το δικό μας πνεύμα, το οποίο τους έβγαλε από τη βαρβαρότητα (μη μου πείτε για την “αναγέννηση” στη Δύση, γιατί οι δυτικοί διάβασαν Αριστοτέλη αλλά μυρουδιά δεν πήραν -απόδειξη το έκτρωμα του δυτικού πολιτισμού, όπως το ζούμε μέχρι σήμερα).
Το κυριότερο είναι ότι το αναγνωρίζουν και όχι μόνο σε επίπεδο κάποιας αριστοκρατίας του πνεύματος αλλά και σε επίπεδο λαού. Όταν λ.χ. ο ρωσικός λαός επί αιώνες αναπαράγει την παροιμία “ο Έλληνας είναι το δεξί χέρι του Θεού” αυτό κάτι λέει. Όταν ο κορυφαίος Ρώσος θεολόγος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ κηρύττει ότι για να είσαι Ορθόδοξος πρέπει πρώτα να είσαι Έλληνας αυτό κάτι λέει…
Και κάτι ακόμη: ο Πάπας όταν ήρθε στην Αθήνα ζήτησε συγγνώμη για τους Σταυροφόρους του 1204. Προσέξτε τη λεπτομέρεια: όχι όταν πήγε στην Πόλη, αλλά όταν ήρθε στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας έτσι (άθελα του;) ότι η κληρονομιά του Βυζαντίνου ανήκει στους Έλληνες.
Η Ορθοδοξία είναι η αιώνια δόξα μας, γι’ αυτό και πολεμείται -ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ- από τις δυνάμεις του σκότους με τόση λύσσα και μανία. Χωρίς Ορθοδοξία δεν υπάρχει Ελλάδα.
Μαρτίου 3, 2012 στις 11:43 πμΤο κυριότερο είναι ότι το αναγνωρίζουν και όχι μόνο σε επίπεδο κάποιας αριστοκρατίας του πνεύματος αλλά και σε επίπεδο λαού. Όταν λ.χ. ο ρωσικός λαός επί αιώνες αναπαράγει την παροιμία “ο Έλληνας είναι το δεξί χέρι του Θεού” αυτό κάτι λέει. Όταν ο κορυφαίος Ρώσος θεολόγος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ κηρύττει ότι για να είσαι Ορθόδοξος πρέπει πρώτα να είσαι Έλληνας αυτό κάτι λέει…
Και κάτι ακόμη: ο Πάπας όταν ήρθε στην Αθήνα ζήτησε συγγνώμη για τους Σταυροφόρους του 1204. Προσέξτε τη λεπτομέρεια: όχι όταν πήγε στην Πόλη, αλλά όταν ήρθε στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας έτσι (άθελα του;) ότι η κληρονομιά του Βυζαντίνου ανήκει στους Έλληνες.
Η Ορθοδοξία είναι η αιώνια δόξα μας, γι’ αυτό και πολεμείται -ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ- από τις δυνάμεις του σκότους με τόση λύσσα και μανία. Χωρίς Ορθοδοξία δεν υπάρχει Ελλάδα.
….Γνωρίζουμε ἐλάχιστα γιὰ τὸν μέγα πολιτισμὸ τῆς Αὐτοκρατορίας,πού ὑπῆρξε ἀσφαλῶς τὸ πρῶτο στὴν ἱστορία ὀργανωμένο κράτος διτικοευρωπαϊκῆς μορφῆς·μέ μέση,ἀνώτερη,ἀνωτάτη παιδεία μέ κρατικὸ μηχανισμό,οἰκονομική πολιτική,βιομηχανία,ναυτιλία,ἐξωτερικὸ καὶ ἐσωτερικὸ ἐμπόριο,κοινωνική πρόνοια,γράμματα καὶ τέχνες.
Steven Runciman.
Steven Runciman.
…..:υπῆρξε,ἐνάντια στούς βαρβάρους τό κέντρο ἑνὸς ἀξιοθαύμαστου πολιτισμοῦ,τοῦ πιό ἐκλεπτισμένου καὶ κομψοῦ πού γνώρισε ποτέ ὁ Μεσαίωνας.
…..Ἡ παντοδύναμη ἐπιρροή του ἐξαπλώθηκε στὴν Δύσι πού δέχθηκε ἀπὸ αὐτὸ ἀνεκτὶμητες πνευματικές καὶ καλλιτεχνικές εὐεργεσίες…..
Charles Dielhs.
Charles Dielhs.
Συνηθίσαμε ὅμως νὰ βλέπουμε τὸ Βυζάντιο μέσα ἀπὸ τὰ μάτια τῶν ἐχθρῶν μας,δλδ τοῦ Πάπα καὶ τῶν Σταυροφόρων(ποὺ ἔκαιγαν συγγράμματα γιὰ νὰ ψήσουν τὸ κρέας,ὅταν μπῆκαν στὴν Βασιλεύουσα τὸ 1204),γι᾿αὐτὸ καὶ τὶποτα καλὸ δὲν λέμε,γιὰ τὴν πιό κραταιᾶ καὶ σπουδαία αὐτοκρατορία ὅλων τῶν ἐποχῶν·τὴν Ἑλληνικὴ αὐτοκρατορία τοῦ Μεσαίωνα.
Καί γιὰ κὰποιον παραπάνω πού γράφει ὅτι λέγεται Μεσαίωνας λόγῳ Βυζαντίου,νὰ τὸν πληροφορήσω ὅτι δέν ὀνομάζεται ἔτσι χάριν τῆς αὐτοκρατορίας πού εἶχε φιλοσοφικὴ σχολή στὴν Ἀθῆνα,Ἱατρική σχολή στὴν Ἔφεσσο* καὶ φυσικὰ στὴν Κωνσταντινούπολή,ἀλλά λόγῳ τοῦ σκοταδισμοῦ πού ἐπικρατοῦσε στὴν Δύσι,ἡ ὁποία καὶ ἀφυπνίστηκε μετὰ τὴν θυσία τῆς χώρας μας στοὺς αἰμοσταγεῖς Μογγόλους.
*
Ἡ πριγκήπισσα Ἄννα,ἀδελφή τοῦ Βουλγαροκτόνου μέ τούς γιατρούς πού πῆρε μαζί της στὴν Ρωσία γιάτρεψαν τὸν Βλαδίμηρο ἐγχειρίζοντας τον ἀπό τὸν καταρράκτη.
Ἡ πριγκήπισσα Ἄννα,ἀδελφή τοῦ Βουλγαροκτόνου μέ τούς γιατρούς πού πῆρε μαζί της στὴν Ρωσία γιάτρεψαν τὸν Βλαδίμηρο ἐγχειρίζοντας τον ἀπό τὸν καταρράκτη.
Ἡ ἄλλη πριγκίπισσα,νομίζω ἐλέγετο Θεοφανώ,ἐξανθρώπισε(ἀμφιβάλλω βέβαίως)τούς Γερμανοὺς μαθαίνοντάς τους τὸ πηρούνι καί δίνοντάς τους τὸν βασιλέα Ὄθωνα,δλδ τὸν γυιό της.
ΜΑΡΙΑ είπε