Ετικέτες

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Πόρσε 2

Η ειρωνία ειναι οτι οι ο ίδιος ο σχεδιαστής του "Σκαθαριού" Δρ.Φερντινάντ Πόρσε (επισής γνώστος και ως ο σχεδιαστής του αρμάτος Pz VIE "Τίγρης" και του κυνηγού αρμάτων δηλαδή αυοκινούμενου αντιαρματικού PzJag "Ελέφαντας")  προσφέρθηκε να πουλήσει το σχέδιο του στους Βρετάνους αμέσως μετά τον πόλεμο  αλλά αυτοι  απέριψαν την προσφορά του με το αιτιολογικό οτι΄"αυτό το αυτοκίνητο δεν είχε προοπτικές στην αγορά!"
  Πάντως είναι αξιοσήμειωτο ότι σε αντίθεση με τις προαναφερομένες δημιούργιες του Δρ. Πόρσε οι οποιές είχαν διάφορα μηχανιλογικά προβλήματα π.χ. τα αρμάτα τύπου "Τίγρης" σύμφωνα με αναφορά της Βέρμακτ της 30 Ιανουάριου 1945 είχε ποσοστο επιχειρηματικής ετοιμοτήτας μόλις 45% έναντι 52% των αρμάτων τύπου Pz V "Πάνθηρας" και 98% των αρμάτων τύπου Pz IV και ο κινητήρας του PzJag "Ελέφαντας" δεν είχε ακριβώς την απαιτούμενη ιπποδύναμη συν το γεγονός οτι δεν είχε΄δευτερευόν πολυβόλο) ή τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που ειχε σχεδιάσει  στην δεκαετία του 1930 τα οποια συμφώνα με τον Άλαν Κλάρκ ("Το Ανατολικό Μέτωπο") "ήταν τόσο  δύσκολα στον χειρισμό ώστε σε όλη την Γερμάνια μονο τρείς  οδηγοί μπορούσαν να τα οδηγήσουν εκ των οποιών ο ένας σκοτώθηκε σε ατυχήμα ενώ  οδηγούσε ένα απο αυτά"  το "Σκαθάρι" ήταν μηχανολικά αξιόπιστο και μάλλον σε αυτό το στοιχείο συν την χαμήλη τιμή του συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία του

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου