Ετικέτες

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Η ελληνική αλυσίδα καφέ Mikel απειλεί πλέον την κυριαρχία των Starbucks


ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ
Φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Κι έχουν πάντα κόσμο, ακόμη και στις 10 το βράδυ και μάλιστα όχι σε σημεία που σταματάει εύκολα να πιει κάποιος καφέ. Οπως είναι για παράδειγμα το κατάστημα στη συμβολή της Κατεχάκη με τη Μεσογείων, το οποίο μάλιστα δεν βρίσκεται στην πλευρά της εισόδου στον σταθμό του μετρό. Ο λόγος για την εκ Λαρίσης ορμώμενη εταιρεία Mikel που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καταστημάτων καφέ, εταιρεία για την οποία χθες αφιέρωσε χώρο ακόμη και το γνωστό αμερικανικό επιχειρηματικό περιοδικό Forbes.
Το ρεπορτάζ έχει τίτλο «Τα Starbucks μειώνουν τις τιμές καφέ στην Ελλάδα» και αναφέρεται στη μείωση των τιμών της γνωστής αλυσίδας Starbucks στη χώρα μας, σε αντίθεση με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί στις άλλες χώρες, ως αποτέλεσμα του ισχυρού ανταγωνισμού που δέχεται από τη Mikel. Ο δημοσιογράφος του Forbes αναφέρει, μάλιστα, ότι στη Θεσσαλονίκη η Mikel διαθέτει ήδη 20 καταστήματα (για την ακρίβεια ανέρχονται σε 22) και η Starbucks (εκπρόσωπος της οποίας στην Ελλάδα είναι ο όμιλος Μαρινόπουλου) μόλις 4. Σύμφωνα με τον ίδιο, κάποιοι ειδικοί της βιομηχανίας franchising (δικαιόχρηση) αναρωτιούνται μήπως τα Starbucks έχουν την ίδια μοίρα με τα McDonald’s στην Ελλάδα (ως γνωστόν δεν μπόρεσαν ποτέ να ανταγωνιστούν την ελληνική αλυσίδα Goody’s) ή, ακόμη χειρότερα, μήπως η Mikel εισέλθει στην αγορά της Αμερικής.

Το αν θα μπει στην αγορά της Αμερικής είναι άγνωστο και μάλλον αρκετά δύσκολο. Ηδη, πάντως, η ελληνική αλυσίδα εστίασης έχει εισέλθει στην Κύπρο με ένα κατάστημα στη Λεμεσό, ενώ οι ιδιοκτήτες της έχουν δεχθεί προτάσεις για ανάπτυξη καταστημάτων Mikel μέσω franchising στη Δυτική Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή.

Στην Ελλάδα τα καταστήματα ανέρχονται ήδη σε 87, ενώ υπάρχουν συμφωνίες και για άλλα καταστήματα –κυρίως στην Αττική– με συνέπεια σε λίγο να φτάσουν τα 100. Σε Αθήνα, προάστια και Πειραιά λειτουργούν ήδη περί τα 29 καταστήματα, στη Θεσσαλονίκη 22 καταστήματα, στη Λάρισα 8, ενώ καταστήματα υπάρχουν ακόμη σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Καλαμάτα, Κατερίνη, Ιωάννινα, Πάτρα, Βόλο, Κοζάνη, Βέροια, Ηράκλειο, Λαμία, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Αγρίνιο, Σέρρες. Ο τζίρος της από 343.305 ευρώ το 2012, σύμφωνα με τον ισολογισμό που έχει δημοσιεύσει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, ανήλθε σε 1,5 εκατ. ευρώ το 2013.
Μυστικό επιτυχίας

Πού οφείλουν την επιτυχία τους τα καφέ Mikel; Κατ’ αρχάς στις τιμές, οι οποίες είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές, όχι μόνο στα ροφήματα, αλλά και στα υπόλοιπα προϊόντα, αλμυρά και γλυκά σνακς. Εκεί, άλλωστε, αποδίδει το Forbes την υποχώρηση των τιμών στα Starbucks. Δεύτερον, τα καταστήματα λειτουργούν πολλές ώρες, τα περισσότερα ανοίγουν στις 5 π.μ. και κλείνουν στις 11 μ.μ. ή τα μεσάνυχτα, με συνέπεια να εξυπηρετούν από πολύ νωρίς κυρίως εργαζομένους. Τρίτον, διαθέτουν και υπηρεσία διανομής κατ’ οίκον, γεγονός που εξυπηρετεί ιδιαιτέρως τις εταιρείες. Τέταρτον, αρκετά από τα καταστήματα βρίσκονται σε σημεία με μεγάλη κίνηση, όπως κοντά σε σταθμούς μετρό και κεντρικές πλατείες, αλλά και κοντά σε νοσοκομεία. Ενα άλλο στοιχείο είναι ότι πρόκειται για καταστήματα τα οποία έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλή στις μικρές ηλικίες.

Τελευταίο στοιχείο στο οποίο οφείλουν την επιτυχία τους; Ο λεγόμενος οικονομικός πατριωτισμός φαίνεται ότι επικράτησε και σε αυτήν την περίπτωση στη συνείδηση των καταναλωτών που δείχνουν να προτιμούν την ελληνική αλυσίδα από την πολυεθνική επιχείρηση.
Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου