Του
Τασου Τελλογλου
Την πώληση δύο εκ των υποβρυχίων τύπου 214, που προορίζονται για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, προτείνει ο συντονιστής για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία Νίκος Αναστασόπουλος, προκειμένου να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η συνέχιση της ναυπηγοεπισκευαστικής τους δραστηριότητας.Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η συγκεκριμένη πρόταση είναι η επικρατέστερη μεταξύ τεσσάρων εναλλακτικών που έχουν υποβληθεί από τον συντονιστή στους υπουργούς Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και Εθνικής Αμύνης Πάνο Παναγιωτόπουλο και έχουν συζητηθεί με τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Αναστασόπουλος φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, από τις συνομιλίες που είχε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες να ενθαρρύνει τη λύση της πώλησης των υποβρυχίων, καθώς:
- Μικραίνει ένα πρόγραμμα που έτσι και αλλιώς ήταν πολύ φιλόδοξο (κατασκευή 7 υποβρυχίων με τον «Ωκεανό» της τάξης 209 έναντι 6 της Τουρκίας και 8 του Ισραήλ).
- Διασφαλίζει την εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ από την πώληση των υποβρυχίων για τα οποία έχει βρεθεί αγοραστής χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός για την περαιτέρω χρηματοδότηση της σύμβασης κατασκευής των υποβρυχίων.
- Δίνει δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του ναυπηγείου χωρίς μαζικές απολύσεις 1.000 εργαζομένων.
Στα μειονεκτήματα της λύσης είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα θεωρήσει ότι δεν εξυπηρετούνται οι ανάγκες του με την περικοπή του προγράμματος και ότι θα χρειασθεί αναθεώρηση της σύμβασης που είχε ψηφίσει επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου η Βουλή κατά πλειοψηφία.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες της «Κ», η λύση έχει τεθεί υπ’ όψιν του Λιβανέζου επενδυτή Ισκαντάρ Σάφα, ο οποίος υπό όρους την αποδέχεται. Ο κ. Σάφα ζητεί ένα ποσό για να επαναφέρει το Ναυπηγείο σε κατάσταση λειτουργίας και να εξοφλήσει τις οφειλές του στους φορείς του δημοσίου (εφορία, ΙΚΑ), καθώς και να αναλάβει το Δημόσιο την ευθύνη συντήρησης των υποβρυχίων που υπάρχουν ήδη στον Σκαραμαγκά. Οι δύο πλευρές, ο εθνικός συντονιστής και ο κ. Σάφα, συζητούν ακόμα το ύψος του ποσού που θα απαιτηθεί για την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου.
Τον Απρίλιο του 2012 η ιδιοκτησία του Ναυπηγείου και ο κ. Σάφα είχαν προχωρήσει σε εκ περιτροπής εργασία (1 μέρα την εβδομάδα) εξαιτίας του γεγονότος ότι το Δημόσιο είχε σταματήσει τις πληρωμές. Το Δημόσιο από την πλευρά του επικαλείτο το γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν παρέδιδαν έργο για να δικαιολογήσει τη διακοπή πληρωμών. Ταυτόχρονα τα ΕΝΑΕ προσέφυγαν στη διαιτησία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στις προτάσεις του κ. Αναστασόπουλου περιλαμβάνονται επίσης η μονομερής καταγγελία της σύμβασης με κρατικοποίηση του Ναυπηγείου, καθώς και η διακοπή λειτουργίας του.
Την πώληση δύο εκ των υποβρυχίων τύπου 214, που προορίζονται για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, προτείνει ο συντονιστής για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία Νίκος Αναστασόπουλος, προκειμένου να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η συνέχιση της ναυπηγοεπισκευαστικής τους δραστηριότητας.Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η συγκεκριμένη πρόταση είναι η επικρατέστερη μεταξύ τεσσάρων εναλλακτικών που έχουν υποβληθεί από τον συντονιστή στους υπουργούς Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και Εθνικής Αμύνης Πάνο Παναγιωτόπουλο και έχουν συζητηθεί με τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Αναστασόπουλος φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, από τις συνομιλίες που είχε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες να ενθαρρύνει τη λύση της πώλησης των υποβρυχίων, καθώς:
- Μικραίνει ένα πρόγραμμα που έτσι και αλλιώς ήταν πολύ φιλόδοξο (κατασκευή 7 υποβρυχίων με τον «Ωκεανό» της τάξης 209 έναντι 6 της Τουρκίας και 8 του Ισραήλ).
- Διασφαλίζει την εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ από την πώληση των υποβρυχίων για τα οποία έχει βρεθεί αγοραστής χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός για την περαιτέρω χρηματοδότηση της σύμβασης κατασκευής των υποβρυχίων.
- Δίνει δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του ναυπηγείου χωρίς μαζικές απολύσεις 1.000 εργαζομένων.
Στα μειονεκτήματα της λύσης είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα θεωρήσει ότι δεν εξυπηρετούνται οι ανάγκες του με την περικοπή του προγράμματος και ότι θα χρειασθεί αναθεώρηση της σύμβασης που είχε ψηφίσει επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου η Βουλή κατά πλειοψηφία.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες της «Κ», η λύση έχει τεθεί υπ’ όψιν του Λιβανέζου επενδυτή Ισκαντάρ Σάφα, ο οποίος υπό όρους την αποδέχεται. Ο κ. Σάφα ζητεί ένα ποσό για να επαναφέρει το Ναυπηγείο σε κατάσταση λειτουργίας και να εξοφλήσει τις οφειλές του στους φορείς του δημοσίου (εφορία, ΙΚΑ), καθώς και να αναλάβει το Δημόσιο την ευθύνη συντήρησης των υποβρυχίων που υπάρχουν ήδη στον Σκαραμαγκά. Οι δύο πλευρές, ο εθνικός συντονιστής και ο κ. Σάφα, συζητούν ακόμα το ύψος του ποσού που θα απαιτηθεί για την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου.
Τον Απρίλιο του 2012 η ιδιοκτησία του Ναυπηγείου και ο κ. Σάφα είχαν προχωρήσει σε εκ περιτροπής εργασία (1 μέρα την εβδομάδα) εξαιτίας του γεγονότος ότι το Δημόσιο είχε σταματήσει τις πληρωμές. Το Δημόσιο από την πλευρά του επικαλείτο το γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν παρέδιδαν έργο για να δικαιολογήσει τη διακοπή πληρωμών. Ταυτόχρονα τα ΕΝΑΕ προσέφυγαν στη διαιτησία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στις προτάσεις του κ. Αναστασόπουλου περιλαμβάνονται επίσης η μονομερής καταγγελία της σύμβασης με κρατικοποίηση του Ναυπηγείου, καθώς και η διακοπή λειτουργίας του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου