Όταν η Ελλάδα "κινείται":Stealth UCAV, με ελληνική συμμετοχή παρουσιάζεται στη Γαλλία
Μεγάλο παγκόσμιο, διευρωπαϊκό αλλά και εθνικό αεροναυπηγικό γεγονός θα λάβει χώρα στη Γαλλική Αεροπορική Βάση Istres, αύριο Πέμπτη όπου επίσημα θα παρουσιασθεί σε ειδική τελετή το λανσάρισμα (Roll – out) του μη επανδρωμένου μαχητικού στελθ αεροσκάφους UCAV – Neuron (Unnamed Combat Aircraft Vehicle) από τη Γαλλική Κυβέρνηση (DGA) και τη Dassault. Η πρώτη του δοκιμαστική πτήση προγραμματίζεται στα μέσα του 2012.
Το αεριωθούμενο αυτό αεροσκάφος, τελείως πρωτοποριακό, που θα πετά με ταχύτητα 0,78 μαχ, μέγιστο βάρος απογείωσης 7.700 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 3.000 κιλά και ίχνος αποτύπωσης σε ραντάρ (RCS) μεγέθους πουλιού, συναναπτύσσεται και συνκατασκευάζεται από εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και Ελλάδας μέσω των αμυντικών τους βιομηχανιών Dassault, Saab, Casa – Cassidian, Ruag, Alenia και ΕΑΒ Α.Ε.
Το 2004 το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας με ΥΕΘΑ τον κ. Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, Γενικό Γραμματέα (ΓΓΟΣΑΕ) τον κ. Γεώργιο Ζορμπά με πρωτοβουλία του υπεύθυνου Αμυντικής Βιομηχανίας και Έρευνας Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΒΕ κ. Αναστάσιο Τενεκούδη, αποφάσισαν μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις υπό την προεδρία του τότε Γενικού Διευθυντή ΓΔΑΒΕ να ενταχθεί στην ομάδα των χωρών ανάπτυξης του αεροσκάφους αυτού και η Ελλάδα μέσω της ΕΑΒ Α.Ε.
Το ΥΠΕΘΑ με κύρωση από την Ελληνική Βουλή (νόμος 3623/07) υπέγραψε διακρατικό (G to G) MOU με την αντίστοιχη Υπηρεσία της Γαλλίας DGA (Directeur General De l’ Armament) η οποία διαχειρίζεται συντονιστικά το αναπτυξιακό αυτό πρόγραμμα, όπου η αεροναυπηγική βιομηχανία “Dassault” αποτελεί τον κύριο ανάδοχο (prime) με υπεργολάβους τις υπόλοιπες συνκατασκευάστριες εταιρείες βεβαίως και της κρατικής ΕΑΒ Α.Ε. συμπεριλαμβανόμενης, η οποία με τη σειρά της έχει υπογράψει ξεχωριστή ειδική σύμβαση με τη Dassault τον Μάιο του 2005.
Η Ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα περιλαμβάνει:
- Τον γενικό σχεδιασμό του αεροσκάφους
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή του κύριου εμφυσητήρα (air intake)
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή της οπίσθιας ατράκου (nozzle)
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή ειδικών συσκευών ελέγχου επι του εδάφους (ground testing equipment)
Η πρόοδος του προγράμματος παρακολουθείται μέσω ενός Συμβουλίου (Strategic Board) απο ανώτατα στελέχη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, (την Ελλάδα εκπροσωπούσε μέχρι πρότινος ο κ. Α. Τενεκούδης) και σε τεχνικό επίπεδο μέσω της Τεχνικής Ομάδας Διαχείρισης (Technical Assessment Team) στη προκειμένη περίπτωση από εκπρόσωπο της ΓΔΑΒΕ/ΔΑΕΤΕ.
Το αεριωθούμενο αυτό αεροσκάφος, τελείως πρωτοποριακό, που θα πετά με ταχύτητα 0,78 μαχ, μέγιστο βάρος απογείωσης 7.700 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 3.000 κιλά και ίχνος αποτύπωσης σε ραντάρ (RCS) μεγέθους πουλιού, συναναπτύσσεται και συνκατασκευάζεται από εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και Ελλάδας μέσω των αμυντικών τους βιομηχανιών Dassault, Saab, Casa – Cassidian, Ruag, Alenia και ΕΑΒ Α.Ε.
Το 2004 το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας με ΥΕΘΑ τον κ. Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, Γενικό Γραμματέα (ΓΓΟΣΑΕ) τον κ. Γεώργιο Ζορμπά με πρωτοβουλία του υπεύθυνου Αμυντικής Βιομηχανίας και Έρευνας Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΒΕ κ. Αναστάσιο Τενεκούδη, αποφάσισαν μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις υπό την προεδρία του τότε Γενικού Διευθυντή ΓΔΑΒΕ να ενταχθεί στην ομάδα των χωρών ανάπτυξης του αεροσκάφους αυτού και η Ελλάδα μέσω της ΕΑΒ Α.Ε.
Το ΥΠΕΘΑ με κύρωση από την Ελληνική Βουλή (νόμος 3623/07) υπέγραψε διακρατικό (G to G) MOU με την αντίστοιχη Υπηρεσία της Γαλλίας DGA (Directeur General De l’ Armament) η οποία διαχειρίζεται συντονιστικά το αναπτυξιακό αυτό πρόγραμμα, όπου η αεροναυπηγική βιομηχανία “Dassault” αποτελεί τον κύριο ανάδοχο (prime) με υπεργολάβους τις υπόλοιπες συνκατασκευάστριες εταιρείες βεβαίως και της κρατικής ΕΑΒ Α.Ε. συμπεριλαμβανόμενης, η οποία με τη σειρά της έχει υπογράψει ξεχωριστή ειδική σύμβαση με τη Dassault τον Μάιο του 2005.
Η Ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα περιλαμβάνει:
- Τον γενικό σχεδιασμό του αεροσκάφους
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή του κύριου εμφυσητήρα (air intake)
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή της οπίσθιας ατράκου (nozzle)
- Τον σχεδιασμό και κατασκευή ειδικών συσκευών ελέγχου επι του εδάφους (ground testing equipment)
Η πρόοδος του προγράμματος παρακολουθείται μέσω ενός Συμβουλίου (Strategic Board) απο ανώτατα στελέχη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, (την Ελλάδα εκπροσωπούσε μέχρι πρότινος ο κ. Α. Τενεκούδης) και σε τεχνικό επίπεδο μέσω της Τεχνικής Ομάδας Διαχείρισης (Technical Assessment Team) στη προκειμένη περίπτωση από εκπρόσωπο της ΓΔΑΒΕ/ΔΑΕΤΕ.
Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το πρόγραμμα ανήκει στην κατηγορία υψηλού ενδιαφέροντος για το ΓΕΑ μέσω του μελλοντικού του εξοπλιστικού προγράμματος (όπου προπομπός είναι το UAV «Πήγασος» κατασκευασμένο από την ίδια την Πολεμική μας Αεροπορία).
Στη περίπτωση που το πρόγραμμα ολοκληρωθεί με επιτυχία και υπάρξει βιομηχανοποίηση, τότε για κάθε ένα αεροσκάφος που θα κατασκευάζεται, η ΕΑΒ Α.Ε. θα έχει ένα σταθερό φόρτο εργασίας στο μέρος που θα της αναλογεί, με αντίστοιχη διατήρηση θέσεων εργασίας και εσόδων από τις εν δυνάμει πωλήσεις, πέραν του τεράστιου οφέλους απο την εμπλοκή της σε πολύ προωθημένες αεροναυπηγικές – αεροκατασκευαστικές τεχνολογίες που το συγκεκριμένο αεροσκάφος εμπεριέχει, κατατάσοντάς την στην ελίτ αυτού του είδους των βιομηχανιών παγκοσμίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου