Τι γίνεται στον αέρα και στη θάλασσα -Παραβιάσεις και παρενοχλήσεις
Πόλεμος νεύρων από στρατιωτικούς Τουρκίας - Ισραήλ και Κύπρου, με τουρκικά μαχητικά, ισραηλινά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και ελικόπτερα στην περιοχή των κοιτασμάτων και δύο ελικόπτερα της Εθνικής Φρουράς να αναλαμβάνουν νέο ρόλο με βάση το αεροδρόμιο Λάρνακας. Χτες το πρωί, τουρκικά μαχητικά και αναγνωριστικά πολεμικά αεροσκάφη, πέταξαν από τηνΤουρκία ανατολικά της Κύπρου -από τον Απόστολο Αντρέα- και μετά κατευθύνθηκαν νοτιοδυτικάμέχρι ανοικτά της Αμμοχώστου, χωρίς να πλησιάσουν περιοχές των κυπριακών «Οικοπέδων». Η παραβίαση του εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από άλλες παρόμοιες παραβιάσεις στο παρελθόν. Την ίδια ώρα, ειδικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου του Ισραήλ, πετούν στην περιοχή και κατά μήκος της γραμμής που χωρίζει τις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ,σε ύψος πέραν των 40.000 ποδών, προφανώς για επιτήρηση.
Μείνετε πέντε μίλιαμακριά
Όλα τα πλοία και τα αεροσκάφη που σκοπεύουν να περάσουν από την Ανατολική Μεσόγειο, όπως και οι ναυτιλιακές και αεροπορικές Αρχές σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο σε όλες τις χώρες, έχουν ενημερωθεί ότι η Πλατφόρμα «Ηomer Ferrington» εγκαθίσταται στις 33.11.05 μοίρες βόρεια και 033.16.79 ανατολικά και απαιτείται ακτίνα πέντε ναυτικών μιλίων. Ανήσυχη ηρεμία σε αέρα και θάλασσα
Ο «Όμηρος» φτάνει στο σημείο γεώτρησης και όλοι σε επιφυλακή
ΤΟΥΠΕΤΡΟΥΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
Στον αέρα και όχι στη θάλασσα διεξάγεται τελικά με μεγάλη διακριτικότητα ο ψυχρός πόλεμος που ξεκίνησε η Τουρκία σε σχέση με τα κοιτάσματα, με τους Ισραηλινούς να έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά και με την Κύπρο να «συμπαρίσταται» και την Τουρκία να δοκιμάζει τις αντιδράσεις.
Τουρκικά μαχητικά και αναγνωριστικά πολεμικά αεροσκάφη, πέταξαν χθες το πρωί από την Τουρκία ανατολικά της Κύπρου - από τον Απόστολο Αντρέα - και μετά κατευθύνθηκαν νοτιοδυτικά μέχρι ανοικτά της Αμμοχώστου, χωρίς να πλησιάσουν περιοχές των Κυπριακών «Οικοπέδων». Σύμφωνα με τα στοιχεία του «Φ», η συγκεκριμένη παραβίαση του εναέριου χώρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από άλλες παρόμοιες παραβιάσεις στο παρελθόν και δεν έδειξε να έχει ως στόχο τα κοιτάσματα. Την ίδια ώρα, ειδικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου του Ισραήλ, πετούν στην περιοχή και κατά μήκος της γραμμής που χωρίζει τις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ, σε ύψος πέραν των 40.000
ποδών, προφανώς για επιτήρηση αλλά και ηλεκτρονικές παρεμβολές διαφόρων μορφών. Ταυτόχρονα, σε πολύ πιο χαμηλό ύψος - στις 4.000
πόδια, πετούν κατά διαστήματα σε πορεία περιπολίας ελικόπτερα της Ισραηλινής Αεροπορίας. Σε επιφυλακή βρίσκονται και δύο ελικόπτερα της Εθνικής Φρουράς, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», από χθες μεταφέρθηκαν στην περιοχή που σταθμεύουν τα ελικόπτερα στο αεροδρόμιο Λάρνακας και πραγματοποιούσαν χθες πτήσεις - με το αιτιολογικό της άσκησης.
Στη θάλασσα, δεν παρατηρήθηκε ασυνήθης δραστηριότητα, με τις μόνες κινήσεις του τουρκικού πολεμικού ναυτικού να εντοπίζονται στα ανοικτά του κατεχόμενου λιμανιού της Αμμοχώστου, χωρίς επίσης να παρατηρείται κάτι ιδιαίτερο σε σχέση με ανάλογες κινήσεις στο παρελθόν. Το Ισραήλ, εξακολουθεί να διατηρεί περιπολίες με σκάφη στα πλαίσια της επιτήρησης των πλατφόρμων που διεξάγει εδώ και τέσσερις περίπου μήνες.
Πάντως, σε διπλωματικό επίπεδο στη Λευκωσία, επίσπευσαν από χθες σημαντικά τις διεργασίες για υπογραφή συμφωνίας μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ, για συνεκμετάλλευση κοινών κοιτασμάτων, μια συμφωνία που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση εδώ και μήνες. Με τη συμφωνία αυτή, προφανώς πλέον τα συμφέροντα του Ισραήλ σε σχέση με το «Αφροδίτη» και όχι μόνο θα επηρεάζονται άμεσα σε περίπτωση πραγματικής τουρκικής στρατιωτικής απειλής.
Στο μεταξύ, η πλατφόρμα Νoble Ηomer Ferrington, όπως αποκάλυψε ο «Φ» χθες, βρίσκεται ήδη σε κίνηση προς το σημείο γεώτρησης του «Αφροδίτη», συνοδευόμενη από το ειδικό σκάφος υποστήριξης Scandia Saigon και πλησιάζει στο σημείο της γεώτρησης. Αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες 24 ώρες- η πλατφόρμα κινείται αυτόνομα διανύοντας περίπου τέσσερα ναυτικά μίλια την ώρα. Θα προηγηθεί σήμερα το πρωί μεταφορά προσωπικού από την πλατφόρμα στην Κύπρο και αντικατάστασή του με προσωπικό που θα αναλάβει την προετοιμασία της γεώτρησης. Σε πρώτο στάδιο η πλατφόρμα θα σταθεροποιηθεί στο σημείο γεώτρησης και σε επόμενο στάδιο θα αρχίσει να κατεβάζει τις «αρίδες» του στο βάθος των 1.650 μέτρων, μέχρι την επαφή με το βυθό. Μετά ξεκινά το δεύτερο στάδιο, στο οποίο το γεωτρύπανο θα φτάσει στο βάθος των 2.300 μέτρων και σε τρίτο στάδιο θα φτάσει μέχρι το κοίτασμα.
Μείνετε πέντε μίλια μακριά
ΟΙ ΧΑΜΗΛΟΙτόνοι είναι κατανοητοί αλλά η μυστικότητα που επιχειρεί η κυβέρνηση για τους ευνόητους λόγους που επικαλείται, δεν είναι και τόσο μυστική στους άμεσα ενδιαφερόμενους - ούτε φυσικά και για την Τουρκία.Για παράδειγμα, όλα τα πλοία, αλλά και τα αεροσκάφη που σκοπεύουν να περάσουν από την Ανατολική Μεσόγειο, όπως και οι ναυτιλιακές και αεροπορικές Αρχές σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο σε όλες τις χώρες, έχουν ενημερωθεί με επίσημη ενημέρωση που γίνεται μέσω προκαθορισμένης διαδικασίας, ότι η Πλατφόρμα «Ηomer Ferrington» εγκαθίσταται στις 33.11.05 μοίρες βόρεια και 033.16.79 ανατολικά και απαιτείται ακτίνα πέντε ναυτικών μιλίων.
Να σημειωθεί ότι και οι συντεταγμένες της γεώτρησης και άλλες λεπτομέρειες, είναι επίσης γνωστές δημόσια, αφού η Περιβαλλοντική Μελέτη για τη γεώτρηση είναι από καιρό δημοσιευμένη στο ίντερνετ, όπως όλες οι ανάλογες μελέτες.
http://www.philenews.com/digital/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου